مشکل خودروسازی نه تحریم بلکه مدیرانی است که با رابطه آمده اند

به گزارش مجله سرگرمی، یک کارشناس مالی گفت: با وجود قوانین، مقررات و سیاست های نادرست مالی در کشور و مدیران خودروسازی که عمدتا با رابطه بر روی کار می آیند، حتی اگر تحریم هم وجود نداشت، پیشرفتی در این صنعت نداشتیم.

مشکل خودروسازی نه تحریم بلکه مدیرانی است که با رابطه آمده اند

به گزارش خبرنگاران، داوود چراغی در مصاحبه با رادیو با تاکید بر اینکه سیاست های صحیح موجب بروز کارکرد های درست اقتصاد خواهد شد، مطرح کرد: برنامه ریزی اقتصادی باید در سه حوزه سیاست های کلان اقتصادی، قوانین، مقررات و دستورالعمل های شکل گیری و گسترش کسب و کار ها و نظارت پیگیری گردد.

وی مشکل اساسی در زنجیره تامین و عرضه محصولات فراوری داخل را در بخش بازرگانی دانست و اظهار کرد: از آنجایی که فضای کسب و کار در حوزه عرضه، عمدتا انحصاری است و شبکه های توزیع مدرن وجود ندارد، فضا هایی در زنجیره تامین ایجاد شده است که دلالی، سفته بازی و کلاهبرداری سود آور نموده است.

استادیار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت افزود: در این فضای انحصاری و دلالی، افرادی که اقدام به فراوری می نمایند با شکست روبرو می شوند، چون با وجود کوچک و سنتی بودن فضای خرده فروشی در کشور، امکان حضور گسترده و رقابتی فراورینماینده وجود ندارد و شرایط برای عرضه محصولات تقلبی فراهم می گردد.

چراغی با انتقاد از اینکه پایه و مبانی بخش های مختلف اقتصاد کشور مانند بورس و بانک بر اساس اصول علمی شکل نگرفته است، تاکید نمود: تامین اقتصادی در کشور وابسته به بانک و بانک ها نیز به رابطه وابسته هستند. همچنین بازار سرمایه گسترش چندانی ندارد به طوری که با صرف هزاران میلیارد بودجه برای بورس، ارزش آن کمتر صد میلیارد است.

وی مطرح کرد: در چند دهه گذشته، عدم انتخاب درست و اصولی مدیران بخش اقتصادی منجر به سیاست گذاری نادرست و به تبع آن مسائل زیاد در کشور و شکل گیری وضعیت فعلی شده است، به طوری که اگر تحریم هم نبود آنقدر مسائل و مسائل داخلی وجود دارد که از بهبود وضعیت اقتصاد در جهت رشد درآمد و فراوری ملی جلوگیری می نماید.

این کارشناس اقتصادی افزود: در مورد صنایع بزرگی، چون خودروسازی، حتی اگر بهترین برند های خودرو در کشور اجازه فعالیت داشتند با وجود قوانین و مقررات کسب و کار در کشور و مدیران نامناسبی که عمدتا به دلیل رابطه توسط وزیر انتخاب می شوند وضعیت به همین شکل فعلی بود.

چراغی گفت: مدیران ارشد اقتصادی و وزرای کشور باید تخصص و تجربه کافی در حوزه خود را داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم کهوزیران به دلیل عملکرد نادرست در یک وزراتخانه استیضاح و در یک وزارتخانه یا نهاد دیگر به کار گرفته می شوند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58286

به "مشکل خودروسازی نه تحریم بلکه مدیرانی است که با رابطه آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل خودروسازی نه تحریم بلکه مدیرانی است که با رابطه آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید