اصلاح آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، افزایش دوبرابری اعتبار فرصت مطالعاتی
به گزارش مجله سرگرمی، رییس دانشگاه تهران از بازنگری و اصلاح آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت: بازنگری در مورد ادامه خدمت اعضای هیأت علمی در وضعیت پیمانی به نحوی که تمدید قرارداد آنان در طول سنوات با کسب و احراز شرایط بدون محدودیت در ترفیع پایه و ارتقا ادامه یابد، تغییر ساختار ترفیع بر اساس مصوبه نظام یکپارچه ارزیابی عملکرد، اصلاح مقررات مربوط به انواع مأموریت ها، اصلاح مقررات مربوط به خاتمه خدمت و اصلاح آئین نامه انتخاب استاد ممتاز از مهم ترین این اصلاحات است.
به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی با اشاره به اهمیت کیفی نگری در برنامه های آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد: پس از تصویب دوره های کهاد به عنوان مکمل برنامه های آموزشی که مورد استقبال قرار گرفت، طرح ایجاد رشته های دو گرایشی در مقطع کارشناسی در قالب یک دوره اصلی و یک دوره فرعی (مدل دو وجهی) در طول سال گذشته در شوراهای تخصصی مختلف دانشگاه، همچنین در جلسه مدیران گروه های آموزشی با هیأت رئیسه و شورای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این اقدام درجهت ایجاد خلاقیت و نوآوری در ترکیب و محتوی دروس، تغییر الگو از تک رشته ای به بین رشته ای، تقویت همکاری های بین گروه های آموزشی، افزایش تعاملات دانشجویان غیر هم رشته و استفاده از ظرفیت دانشگاه تهران به عنوان جامع ترین دانشگاه کشور ارائه شده است. با اطمینان باید گفت اجرای این برنامه منجر به جذب و تربیت دانشجویان با استعداد تر و پیروز تر خواهد شد.
وی در ادامه شرح داد: از دیگر اموری که موضوع تحول و نوآوری در آموزش است موضوع افزایش تجربه عملی دانشجو، افزایش مهارت های نرم مانند کارآفرینی، خلاقیت، کارهای گروهی، خود مدیریتی و … می باشد که در جهت تحقق این امر علاوه بر اجرای رشته های دو گرایشی، موضوعات افزایش دوره های کار آموزی (کارورزی) و استفاده از روش های آموزش به کمک انجام پروژه و یا حل مسئله (Project or Problem Based Learning, PBL) در برنامه دانشگاه است که امیدواریم با کمک و مشارکت صاحبنظران و همکاران هیأت علمی مورد بررسی و راه های پیاده سازی آنها تبیین گردد.
ارتقا کیفی دروس عمومی و پایه
به گفته رئیس دانشگاه تهران، یکی از اشکالات مزمن دانشگاه تهران ارائه دروس پایه مشابه و تخصصی عمومی توسط واحدهای مختلف دانشگاه است که لزوماً در مأموریت و تخصص آنها نبوده و برای این دروس ناچار به استخدام می شوند. در جهت حل این مشکل در سال های 82-84 اقداماتی صورت گرفت اما این اقدامات ادامه نیافت. به گونه ای که در سال 97 دفتر برنامه ریزی و مدیریت دروس پایه و مشترک با هدف برنامه ریزی، ساماندهی و ارتقا کیفی ارائه دروس عمومی و پایه راه اندازی و شروع به کارکرد که اطمینان دارد با توجه به ضعف های موجود در ارائه دروس عمومی، پایه و مشترک همه واحدهای دانشگاه همکاریهای لازم را با حوزه معاونت آموزشی برای ساماندهی وضع موجود به عمل خواهند آورد.
ضرورت توجه به آموزش های الکترونیکی
دکتر نیلی تاکید کرد: موضوعی که تقریباً در تمامی کنفرانس های بین المللی با موضوع آینده آموزش عالی و اقتصاد دانشگاه ها مطرح می گردد توسعه آموزش ها و یادگیری الکترونیکی است. با توجه به اینکه این شیوه آموزش و یادگیری محدودیت مرز جغرافیایی ندارد می تواند برای دانشگاه ها هم مزیت باشد و هم یک تهدید به شمار آید. دانشگاه تهران با دارا بودن تجربه و زیرساخت نسبتاً مناسب می تواند از این ظرفیت به نحوه بهتری برای بهبود کیفیت یادگیری و آموزش بهره مند گردد لذا افزایش دروس الکترونیکی به طور مستقل و یا ترکیبی به زبان فارسی و غیر فارسی و همچنین راه اندازی موک دانشگاه تهران - mooc.ut.ac.ir در سال 1397 دنبال شده و در سال 1398 به طور جدی تری پیگیری می گردد.
بازنگری آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی
دکتر نیلی با اشاره به تغییر آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: این آئین نامه در طول تاریخ دچار تغییرات و تحولات بسکمک شده است. در سال 1391 یک آئین نامه توسط وزارت علوم در قالبی متفاوت با گذشته و یکسان برای همه دانشگاه ها تنظیم که به تصویب هیأت امنای دانشگاه نیز رسیده است. پس از گذشت چند سال از اجرای آئین نامه، تجربیات حاصل از اجرای آن و کثرت اصلاحات پیشنهادی در بندهای مختلف و حتی نیازهای حقوقی و قضائی، لزوم اعمال یک بازنگری اساسی در آئین نامه را ایجاب می نمود به همین جهت بازنگری آئین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به معاونت آموزشی دانشگاه واگذار شد که این مهم با تشکیل کمیته بازنگری آئین نامه از سال 1396 و برگزاری جلسات متعدد انجام پذیرفت.
وی ادامه داد: اهم اصلاحات به عمل آمده در آئین نامه فوق شامل بازنگری در خصوص ادامه خدمت اعضای هیأت علمی در وضعیت پیمانی به نحوی که تمدید قرارداد آنان در طول سنوات با کسب و احراز شرایط بدون محدودیت در ترفیع پایه و ارتقا ادامه یابد، تغییر ساختار ترفیع بر اساس مصوبه نظام یکپارچه ارزیابی عملکرد، اصلاح مقررات مربوط به انواع مأموریت ها، اصلاح مقررات مربوط به سرانجام خدمت و اصلاح آئین نامه انتخاب استاد ممتاز و استخدام غیر تمام وقت از جمله پاره وقت است.
رئیس دانشگاه تهران در خصوص مهم ترین برنامه های حوزه بین المللی این دانشگاه نیز افزود: توسعه و ارتقا فعالیت های بین الملل با توجه به برنامه سوم دانشگاه، اهمیت روابط بین دانشگاهی و تأکیدی که اکنون بیش از گذشته توسط همه مسئولان کشور ابراز می گردد، همچنان در دستور کار دانشگاه است و مهمترین فعالیت ها بر روی توسعه فعالیت های آموزشی مانند تبادل و پذیرش دانشجو و استاد، توسعه همکاری های پژوهشی و امکان توسعه فعالیت ها در زمینه نوآوری است.
افزایش هزینه های فرصت های مطالعاتی در سال گذشته
نیلی تاکید کرد: در سال 97 با توجه به کاهش شدید نرخ برابری ریال در برابر ارزهای معتبر جهان، از یک طرف اهمیت مالی پذیرش دانشجوی خارجی علاوه بر سایر مزیت ها به خوبی برای همگان عیان شد و از طرف دیگر باعث افزایش هزینه های دانشگاه برای اعزام دانشجو و استاد شد. در اینجا لازم است به اهمیت تدوین و ارائه برنامه های آموزشی به زبان غیر فارسی توسط گروه ها آموزشی اشاره نمود که بخت افزایش جذب دانشجوی غیر ایرانی را افزایش خواهد داد.
افزایش دو برابری اعتبارات فرصت مطالعاتی
وی یادآور شد: در جهت تحقق شاخص های برنامه 5 ساله دانشگاه تهران و با وجود مسائل مالی، اعتبارات پرداختی دانشگاه بابت اعزام دانشجو و استاد تا حدود دو برابر افزایش یافت و از طرف دیگر فعالیت برای جذب بورس از منابع خارجی بیشتر شد که نتایج آن در افزایش قراردادهای اراسموس با بیش از 30 مورد با کشورهای مختلف اروپایی مانند اسپانیا، آلمان، اتریش، سوئد، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، ترکیه، بلغارستان، مجارستان به خوبی نمایان است.
دکتر نیلی تاکید کرد: راهبرد دانشگاه تهران در خصوص توسعه همکاریهای بین دانشگاهی در قالب اتحادیه ها، همکاریهای دو جانبه و چند جانبه، در سطح ملی و بین المللی نتایج مثبتی را به دنبال داشته است که حضور فعال در برنامه اراسموس بخشی از نتایج آن است و در ادامه بخشی دیگر از دستاوردهای این راهبرد ارائه می گردد.
رئیس دانشگاه تهران همچنین گفت: شروع ریاست دو ساله بنده به عنوان رئیس اتحادیه AUAP برای اولین بار در تاریخ دانشگاه های ایران، فرصت بسیار ارزشمندی را در اختیار دانشگاه جهت توسعه روابط بین دانشگاهی در میان دانشگاه های اتحادیه فوق فراهم می سازد که از این فرصت به خوبی استفاده گردد. برگزاری کارگاه، مدرسه تابستانی، مسابقات دانشجویی در زمینه های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری، اقدام برای افزایش تبادل استاد و دانشجو و…از مواردی هستند که ظرفیت اتحادیه می تواند به تحقق آنها کمک زیادی کند. ضمن اینکه تداوم نشست های دانشگاه های ایران و روسیه، دانشگاه های ایران و اتحادیه اروپا، دانشگاه های سطح یک و دانشگاه های منتخب ترکیه اقداماتی برای توسعه روابط بین دانشگاهی بوده است.
تدوین خوشه های همکاری با دانشگاه های خارجی
به گفته وی، با توجه به عضویت دانشگاه تهران در اتحادیه دانشگاه های جهان (IAU) و حضور دانشگاه تهران در هیأت مدیره آن سعی شده است از این موقعیت به خوبی بهره برداری گردد و از آن جمله، پذیرش مسئولیت خوشه SDG6 توسط دانشگاه تحت عنوان آب و بهداشت آن است. هدف این خوشه تدوین سند آموزش عالی در زمینه فوق در اتحادیه با همکاری دانشگاه های منتخب و علاقه مند در دیگر نقاط جهان است که در عین حال می تواند به توسعه شبکه همکاری بین الملل دانشگاه و همچنین به ارتقا جایگاه دانشگاه تهران در جهان کمک کند.
نیلی تاکید کرد: برگزاری فروم کیش بین کنسرسیوم پنچ دانشگاه ایران (تهران، امیرکبیر، شریف، علوم پزشکی تهران و ایران) از یک طرف و دانشگاه ها و مراکزی از قطر، عمان و کشورهای اروپایی از طرف دیگر با هدف ایجاد شبکه همکاری و تأمین منابع مالی پروژه های کاربردی در زمینه های آب، انرژی های تجدید پذیر و بیماری های غیر واگیر را می توان اولین تجربه در نوع خود دانست که با همکاری و همفکری پردیس بین الملل کیش، پارک علم و فناوری و معاونت بین الملل این مهم به خوبی اجرا شده و نتایج قابل قبولی به همراه داشت. همچنین در چارچوب کنسرسیوم پنچ دانشگاه، برنامه های مشترک دیگری از جمله المپیاد ورزشی دانشجویان بین المللی با حضور 34 دانشجوی بین الملل و شرکت در نمایشگاه آموزش عالی ترکیه انجام گرفته است.
افزایش ظرفیت پردیس ها برای جذب دانشجویان خارجی
به گفته رئیس دانشگاه تهران، لازم است به نقش پردیس های کیش و ارس اشاره نمود که وجه غالب فعالیت در این پردیس ها در حوزه بین الملل تعریف شده است. خوشبختانه اقدامات جهت ارائه دوره ها به زبان غیر فارسی در این پردیس ها شروع شده است و تعداد محدودی دانشجوی غیر ایرانی نیز پذیرش شده اند. انتظار می رود با پشتیبانی گروه ها و دانشکده ها و فعالیت گسترده تر پردیس های فوق با توجه به زیر ساخت ها و ظرفیت های قانونی این مناطق فعالیت های بین الملل این واحدها گسترش بیشتری یابد.
خوشه های مشورتی دانشگاه ها برای دولت
دکتر نیلی همچنین در خصوص فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران نیز گفت: موضوع افزایش ضریب تأثیر دانشگاه ذیل مسئولیت اجتماعی با تکیه به توانمندی های پژوهشی دانشگاه تهران و توسعه همکاری بین دانشگاه های سطح یک، کنسرسیوم پنچ دانشگاه و همچنین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به منظور مشارکت در حل مسائل کشور با قوت بیشتری در سال 1397 دنبال شد به گونه ای که در سال 1397 الگوی خوشه های فکری و مشورتی دانشگاه های سطح یک ارائه و در شروع خوشه های اقتصاد کلان، پولی و بانکی، سرمایه اجتماعی، رسانه و ارتباطات و حقوق شهروندی با مسئولیت دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، اصفهان و شهید بهشتی شکل گرفت. این خوشه ها متشکل از اعضا هیأت علمی دانشگاه های بزرگ ایران و مسئولین و متخصصین دستگاه های ذیربط بوده و نتایج نشست های منظم و متعدد به مجلس، دولت محترم و سایر مسئولین منعکس شده است. نتایج این نشست ها به خوبی نشان از توانمندی تخصصی، حرفه ای و علمی دانشگاه های بزرگ دارد و ضرورت ارتباط سازمان یافته بین دولت و دانشگاه ها را به عنوان مهمترین راه چاره حل مسائل کشور نشان می دهد.
عقد قرارداد تعیین سیاهه انتشار آلاینده های هوا در کلان شهرهای کشور
به گفته وی، عقد قرارداد تعیین سیاهه انتشار آلاینده های هوا در کلان شهرهای کشور به ارزش 48 میلیارد ریال در قالب کنسرسیوم دانشگاه های برتر را باید اولین تجربه دانشگاه های سطح یک در انجام یک پروژه پژوهشی کاربردی مشترک به حساب آورد که امید است با پیروزیت این شیوه همکاری در کنار خوشه های فکری مشترک، توانمندی های این دانشگاه ها بیش از گذشته در خدمت کشور قرار گیرد. از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی سعی در افزایش قراردادهای منعقده کاربردی با توجه به وضعیت خاص مالی کشور به ویژه بند ط تبصره 9، ساماندهی مجلات دانشگاه تهران و اقدام مؤثر در ساماندهی مؤسسات پژوهشی دانشگاه تهران و تکمیل اطلاعات مربوطه را می توان نام برد. فعال سازی هسته ها و مؤسسات پژوهشی برای توسعه همکاری بین اعضای هیأت علمی دانشکده ها و گروهای آموزشی و انجام طرح های کاربردی مؤثر، گسترده با ضریب تأثیر بالا امری کلیدی و حیاتی است. با اتکا به ظرفیت این هسته ها و مؤسسات است که امکان بهره مندی از ظرفیت عظیم اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه به شکل خوشه ای و ماتریسی به نحو مطلوب تر و مؤثرتر فراهم می گردد.
ضرورت تشکیل پارک علم و فناوری در دانشگاه ها
رئیس دانشگاه تهران نقش پارک علم و فناوری در دانشگاه را مهم دانست و افزود: فقدان زنجیره یکپارچه از تحقیق تا تولید و فاصله قابل توجه بین تبدیل ایده های علمی و تحقیقاتی به محصولات و خدمات، از واقعیت های کنونی است که برای حل این چالش، توجه به نقش پارک های علم و فناوری که از زیرساختی مناسب و سیاست های هدایت کننده برای شرکت های دانش بنیان بهره مند هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. پارک های علم و فناوری سعی دارند تا با مدیریت دانش فاصله بین تئوری و عمل را کم کنند. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان حلقه ای بین دانشگاه و صنعت و با حمایت از ایده های نو و شرکت های دانش بنیان، شرایط کار و فعالیت را تسهیل کرده و گام هایی هر چند کوچک در جهت ارتقا، پیشرفت و توسعه فناوری کشور برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 141 هسته و 156 شرکت عضو پارک هستند که از این تعداد، 64 هسته و 53 شرکت اخیراً پذیرش شده اند. میزان اشتغال زایی شرکت ها 3045 نفر با گردش مالی 6,650 میلیارد ریال که 78 درصد محصولات آنها دارای تکنولوژی بالا و متوسط به بالا هستند. میزان قراردادهای پژوهش-فناوری شرکت ها حدود 147 میلیارد ریال بوده است. از میان این شرکت ها از شرکت ماشین های آبی کبیر صنعت ایرانیان که سهامداران آن دانشگاه تهران و شرکت های منشعب از سازمان آب و برق خوزستان هستند باید نام برد. این شرکت در حقیقت شرکت زایشی مؤسسه توربین های آبی است که این مؤسسه خود مؤسسه مشترک بین پردیس دانشکده های دانشگاه تهران و وزارت نیرو و شرکت های تابعه است. امید است این تجربه پیروز توسط سایر مؤسسات پژوهشی دانشگاه تکرار گردد.
به گفته نیلی، توسعه شعبه های مراکز رشد، نوآوری در کلیه فضاهای دانشگاه در قالب شبکه فناوری از اقدامات دانشگاه در جهت تحقق زنجیره یکپارچه تبدیل ایده های علمی و پژوهشی به محصولات و خدمات است که با توجه به تصویب آئین نامه آن توسط هیأت رئیسه دانشگاه انتظار می رود این نوع فعالیت ها توسعه بیشتری یابد. خوشبختانه حرکت در جهت ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد به منظور کمک به تبدیل پژوهش به فناوری و محصول در دانشگاه به خوبی شکل گرفته و برخی از پردیس های دانشگاه در این زمینه پیشرو و پیروز تر عمل کرده اند.
وی همچنین تاکید کرد: اقدامات خوبی پیرامون عملیاتی سازی برنامه های مدیریت سبز در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی، آب، فضای سبز و مدیریت پسماند در دانشگاه صورت گرفت و باعث بهبود جایگاه دانشگاه در گزارش رتبه بندی گرین متریک مربوط به دانشگاه سبز در سال 2018 شد.
دو پروژه بزرگ عمرانی دانشگاه تهران در سال گذشته
سال 97 سال بهره برداری از دو پروژه بازسازی و اصلاح باشگاه دانشگاه به عنوان یکی از ساختمان های فاخر و ارزشمند و پروژه مقاوم سازی دانشکده حقوق یکی دیگر از ساختمان های تاریخی دانشگاه با زیر بنای 12000 مترمربع با نوسازی و جایگزینی سیستم های گرمایش و سرمایش بود. یک از موضوعاتی که بر پیچیدگی ها و اهمیت این پروژه ها می افزود سوابق ثبت آن بناها به عنوان میراث ملی بود که با اهتمام همه دست اندر کاران این دو پروژه با رعایت همه جوانب به خوبی به اتمام رسید.
بهبود کیفیت خدمات دانشجویی
دکتر نیلی تاکید کرد: ارائه خدمات دانشجویی در حوزه های خوابگاه، تغذیه، بهداشت و سلامت و مشاوره، حمل و نقل، وام، … در دانشگاه تهران از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و نگاه خاص دولت و مجلس به این دسته از خدمات بر پیچیدگی آنها اضافه کرده است. تعدد واحدهای دانشگاه و تنوع این خدمات در دانشگاه تهران مدیریت منظم و پویایی را طلب می کند. آنچه سال گذشته را متفاوت از سال های گذشته کرد افزایش شدید هزینه ها به ویژه در بخش تغذیه بود که با تأمین بخشی از این افزایش هزینه ها توسط وزارت علوم و بخش دیگر توسط مدیریت بهتر منابع در دانشگاه سطح کیفیت ارائه خدمات خوشبختانه کاهش نیافته و حتی سعی شد روند بهبود کیفیت ارائه و تأمین خدمات ادامه یابد و موضوع افزایش رستوران ها به منظور تنوع بخشی و افزایش کیفیت تغذیه دانشجویان و همکاران ادامه یافت. مرکز مشاوره دانشگاه برای پنجمین سال متوالی مرکز نمونه کشوری انتخاب شد. در سال 97 با مشارکت بنیاد حامیان دانشگاه بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشجویان تأمین شد که این حرکت ضمن تأمین رفاه بیشتر دانشجویان اثرات معنوی و تربیتی خود را هم به دنبال خواهد داشت.
آمادگی دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار
به گفته رئیس دانشگاه تهران، بخشی از توسعه مهارت های نرم دانشجویان خارج از برنامه های آموزشی و پژوهشی رسمی و مصوب دانشگاه شکل می گیرد از این رو معاونت فرهنگی با برگزاری اولین دوره جشنواره کار آفرینی؛ طرح ایجاد بازارچه خلاقیت های شغلی دانشجویان؛ برنامه ریزی برای ایجاد مرکز شایستگی های حرفه ای دانشجویان در جهت آماده سازی آنها برای ورود به کسب و کار؛ برنامه ریزی برای ایجاد شعبه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم در پارک علم و فناوری سعی کرده است بخشی از شرایط لازم برای آموزش و فعالیت دانشجویان دانشگاه را تأمین نماید. در سال 97 جهت توسعه ارتباطات با دانش آموزان به عنوان دانشجویان آینده دانشگاه و همچنین به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی اساسنامه باشگاه دانش آموزی به تصویب هیأت رئیسه دانشگاه رسید.
وی ادامه داد: افزایش مشارکت دانشجویان در انجام مأموریت ها و اهداف دانشگاه در قالب خبرنگار دانشجو، انتشار نشریات دانشجویی، حمایت از طرح های انجمن های علمی دانشجویی، طرح دومین دوره مدرسه تابستانی بین الملل دانشگاه تهران؛ طرح جشنواره روز جهانی علم؛ نخستین جشنواره بین المللی فیلم دانشگاهی ایران از دیگر اقدامات این بخش بوده است.
تصویب آئین نامه افزایش توانمندی های حرفه ای اعضای هیأت علمی
دکتر نیلی از تصویب آئین نامه افزایش توانمندی های حرفه ای اعضای هیأت علمی خبر داد و افزود: تصویب آئین نامه افزایش توانمندی ها و شایستگی های حرفه ای اعضای هیأت علمی به ویژه اعضا هیأت علمی نو استخدام و مدیران دانشگاه در هیأت رئیسه را شاید بتوان گامی مهم جهت بهره مندی بهتر دانشگاه از استعدادها و خلاقیت های اعضای هیأت علمی به شمار آورد. توسعه فعالیت های ورزشی دانشگاه به ویژه در بخش دانشجویی و در قالب های درون دانشگاهی، ملی و بین المللی بیش از گذشته مورد توجه و پشتیبانی قرار گرفت و منجر به کسب مقام قهرمانی در بسکمک از میادین ورزشی ازجمله برون مرزی در رشته بسکتبال شد.
آخرین وضعیت شهر دانش
وی در خصوص آخرین وضعیت شهر دانش نیز گفت: از دیگر برنامه ها و اقدامات مهم دانشگاه طرح شهر دانش در پردیس مرکزی است که خوشبختانه اقدامات اساسی زیادی از جمله ارائه طرح نهایی دانشگاه به کمیسیون عالی معماری و شهرسازی، انجام مذاکرات نهایی با میراث فرهنگی، شروع طراحی و اجرای 5 پروژه این طرح (دو پروژه توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و مابقی توسط دانشگاه تهران، البته تحت نظر و مدیریت کامل شورای راهبردی طرح)، را می توان نام برد. با توجه به نظر مساعد مجلس و دولت نسبت به این طرح امید می رود خرید املاک بیشتری در سال جاری در کنار خریدهای سال گذشته اجرا شده و با همکاری و پشتیبانی ساکنین، مسائل ساکنین محترم هرچه زودتر مرتفع گردد.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: آنچه مایلم در ادامه گزارش ذکر نمایم ابراز تأسف بابت عدم امکان انعکاس همه اقدامات دانشگاه در کلیه سطوح صف و ستاد است چرا که اقدامات و دستاوردهای دانشگاه که توسط دانشکده ها و پردیس ها صورت می گیرد بسیار وسیع تر و گسترده تر از آنچه که در این گزارش آمده است می باشد. اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه نهایت سعی خود را به عمل خواهد آورد تا گزارش همه واحدها را با جزئیات بیشتری به اطلاع همگان برساند تا از این رهگذر هم اقدامات اجرا شده کامل تر ارائه شده و هم امکان بهره برداری بهتری برای ذینفعان فراهم گردد.
منبع: خبرگزاری ایسناtafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه
manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی
spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی