دولت فقط به دنبال تخریب مجلس یازدهم است

به گزارش مجله سرگرمی، نظری بیان نمود: رئیس جمهور نه تنها حضور فعالی در مجلس ندارد، بلکه با کنایه های مختلف به وسیله رسانه ها با پول بیت المال مجلس را تخریب هم می نماید.

دولت فقط به دنبال تخریب مجلس یازدهم است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دکتر غنی نظری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی اقتصادی گفت: مجلس یازدهم به شدت به تعهدات مردمی خود پایبند است و عملکرد آن هم روزانه ارائه می گردد بنابراین شفافیتی که در این مجلس وجود دارد شاید در سایر مجلس ها نباشد.

وی با تأکید براینکه مجلس در آنالیز بودجه 1400 هیچ تعارفی با دولت ندارد و درباره ریال به ریال بودجه پاسخگوست اضافه کرد: ما سال جاری برای اولین بار جزئیات بودجه شرکت های دولتی و بانکی زیان ده را آنالیز می کنیم.

نظری با بیان اینکه مجلس طبق اصل 88 قانون اساسی، می تواند در تمامی امور مربوطه قانونگذاری و اظهار نظر کند گفت: مجلس از همان ابتدای کار بحث اقتصاد و معیشت و فرهنگ را در اولویت قرار داد و طرح هایی مانند جهش فراوری مسکن، اقتصادیات بر خانه های خالی و ساماندهی فولاد را ارائه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اذعان به نبود یک قانون جامع در حوزه بانکداری مطرح کرد: کمیسیون اقتصادی کوشش می نماید تا قانون جامعی در حوزه بانکداری، تأمین معیشت، قانون مناطق آزاد، جاماندگان سهام عدالت و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی را تدوین کند.

وی با تصریح بر اینکه دولت همکاری چندانی با مجلس یازدهم ندارد، گفت: ما هنوز رئیس جمهور را در مجلس مشاهده نکردیم و نه تنها حضور فعالی در مجلس ندارند بلکه با توییت ها و کنایه های مختلف به وسیله شبکه های مجازی و رسانه ها با پول بیت المال مجلس را تخریب می نماید.

نظری همچنین در بخش دیگر به مسائل خودرو در ایران اشاره و اعلام کرد: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار غیررقابتی و انحصاری است و مصرف نماینده هم ناچار به خرید خودرو های فعلی است، اما اگر بازار رقابتی و قیمت هم توسط بازار معین گردد کسی مجبور نمی گردد که این خودرو ها را با این قیمت بخرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، واردات خودرو های باکیفیت را ضروری خواند و گفت: ما در کنار واردات، باید به دیگر خودروسازان هم اجازه فراوری دهیم تا بازار رقابتی گردد، اما دو خودروساز فعلی، اجازه این کار را نمی دهند.

در ادامه، دکتر روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه گفتگوی اقتصادی در رابطه با عملکرد شش ماهه مجلس یازدهم گفت: یکی از مهمترین اقدامات مجلس در این شرایط جنگ اقتصادی و محدودیت های بین المللی و سوء مدیریت ها ارائه طرح حمایت معیشتی برای 60 میلیون ایرانی است.

وی با بیان اینکه 14.5 درصد درآمد نفتی که در اختیار شرکت ملی پخش قرار می گیرد مربوط به مجلس نهم بوده اضافه کرد: قرار است که این 14.5 درصد درآمد در میدان مشترک نفتی سرمایه گذاری گردد تا منابع و ذخایر مشترک نفتی به هدر نروند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تابعیت از استاندارد های روز، ارتباط خودروسازان با مراکز علمی و دانشگاهی و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان عظیم جهان را برای ارتقای خودروسازی ضروری دانست و گفت: در حال حاضر قیمت خودرو برای مردم بیشتر از کیفیت اهمیت دارد.

عباسپور بخشی از دلیل گرانی خودرو را مربوط به خودروسازی و سوداگری و دلالی و بخشی هم را مربوط به عوامل خارج از حوزه خودروسازی دانست و گفت: مدیریت مواد اولیه مورد احتیاج برای فراوری خودرو در اختیار دولت است.

وی مسائل مربوط به تأمین اقتصادی در این حوزه را متوجه خود خودروسازان سایپا دانست و اضافه کرد: در دولت دهم قرار شد که سایپا را به بخش خصوصی واگذار نمایند، اما قرار شد خود کارگران و مجموعه کارمندان و کارفرمایان خودرو ها را بخرند و در نتیجه از منابع سایپا به این افراد تسهیلات دادند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128883

به "دولت فقط به دنبال تخریب مجلس یازدهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فقط به دنبال تخریب مجلس یازدهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید