کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ تهران گشوده شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران ساعتی پیش با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از فعالان و دست اندرکاران صنعت چاپ کشور به مدت چهار روز فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع کرد.

کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ تهران گشوده شد

افتتاحیه نمایشگاه از سالن 38 با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و یاسر احمدوند با حضور در این سالن و سالن 38B از غرفه ها و شرکت های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

غرفه داران بخش های مختلف ماشین سازی، مواد اولیه و چاپخانه داران در این بازدید مسائل و دغدغه های خود را در حوزه های مختلف تامین قطعات، تامین مواد اولیه مورد احتیاج بعلاوه ماشین آلات به روز و تازه به اطلاع احمدوند رساندند.

افزایش 30درصدی شرکت نمایندگان

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران در این زمینه به ایبنا گفت: نمایشگاه سال جاری در فضایی بالغ بر 28 هزار متر مربع برپا شده است که با توجه به محدودیت های کرونایی و فاصله گذاری های معین شده بین غرفه ها، 14 هزار متر مربع آن فضای مفید است.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه سال جاری، علاوه بر شرکت های داخلی، دو شرکت از هند و بعلاوه نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن و ترکیه حضور دارند که تازهترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

ابوالحسنی بعلاوه از افزایش 30درصدی تعداد شرکت نمایندگان نمایشگاه سال جاری اطلاع داد و یادآور شد: نمایشگاه بیست و هشتم، تولیدنمایندگان داخلی ماشین آلات در حوزه دستگاه های پرکن حجمی ویژه بسته بندی محصولات خوراکی و جعبه چسبانی، حضور پررنگی دارند.

به گفته وی، به علت محدودیت های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه سال جاری برگزار نمی گردد و فقط در روز دهم مهرماه برنامه ویژه ای از سوی دبیرخانه آیین سپاس چهره های ماندگار با حضور پیکشسوتان و فعالان این صنعت برگزار می گردد.

برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی چاپ

در نمایشگاه سال جاری بزرگترین فعالان مالی حوزه چاپ، تازهترین دستاوردها، محصولات و فناوری ها را به نمایش می گذارند و برپایی این نمایشگاه فرصتی برای دست اندرکاران و متخصصان این صنعت است تا با بازدید از نمایشگاه، متناسب با احتیاج کسب و کار خود و با توجه به فرایند کنونی بازار، فعالیت ها و نوآوری های موجود در بازار را رصد نمایند.

سال جاری هم مانند سال گذشته به علت محدودیت های کرونایی، فناوری های نوین به یاری صنعت نمایشگاه آمده است و سامانه نمایشگاهی ایران با نام ایروکسپو این نمایشگاه را به صورت اینترنتی به نمایش می گذارد.

غرفه داران این نمایشگاه با ثبت نام در این سامانه و بارگذاری اطلاعات و تصاویر محصولات و خدمات خود، این فرصت دارند تا بازدیدنمایندگانی از سراسر جهان داشته باشند و به طور مجازی با آنها آشنا و قرار دیدار تنظیم نمایند.

بعلاوه این سامانه ظرفیت دارد که غرفه داران، محصولات و خدمات خود را بارگذاری نمایند و اطلاعات تماس مستقیم خود را در اختیار بازدید نمایندگان قرار دهند و غرفه داران هم می توانند بدون هزینه های گزاف و با اختصاص کمترین زمان از ظرفیت های موجود در حین برگزاری تا سه ماه بعد از برگزاری نمایشگاه استفاده نمایند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، تا دوشنبه 12 مهر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160320

به "کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ تهران گشوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ تهران گشوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید