محبوب ترین شرکت های تکنولوژی برای کار

به گزارش مجله سرگرمی، این اطلاعات بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده از 4100 نفر از متخصصان عرصه فناوری در وب سایت Hired گردآوری شده است.

محبوب ترین شرکت های تکنولوژی برای کار

بعید است کسی به حوزه فناوری علاقه مند باشد و آرزوی کار کردن در شرکت های بزرگی همچون اپل، تسلا، ردیت یا نتفلیکس را در سر نداشته باشد. در همین رابطه خیرا وب سایت معتبر Hired فهرستی از محبوب ترین شرکت های جهانی فناوری را که بیشترین متقاضی را برای کار کردن دارند، منتشر کرده است.

در فهرست سال قبل، گوگل پرطرفدارترین شرکت در میان جویندگان کار علاقه مند به حوزه فناوری بود که امسال نتفلیکس، این جایگاه را از آن خود کرده است.

در ادامه فهرستی از 10 شرکت عمومی (سهامی عام) جهان در عرصه فناوری که بیشترین تقاضا را برای کار دارند، مشاهده می کنید. همچنین امتیاز این شرکت ها نیز بر اساس شاخص های وب سایت Hired درج شده است.

این اطلاعات بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده از 4100 نفر از متخصصان عرصه فناوری در وب سایت Hired گردآوری شده است. طبق گفته این وب سایت، امتیازی که برای هر یک از شرکت ها اختصاص یافته، بر اساس معیار های مختلفی که این افراد به آن ها پاسخ داده اند، مشخص شده است.

از جمله نکات جالب این بررسی، می توان به قرار دریافت دو شرکت تحت مدیریت جک دورسی به نام های توییتر و اسکوئر در فهرست محبوب ترین شرکت های سهامی عام نزد جویندگان کار اشاره کرد. همچنین، 64درصد از افراد اعلام کردند که تنوع و دربرگیری، را به عنوان دو عامل مهم تاثیرگذار در انتخاب محل کارشان در نظر می گیرند.

از سوی دیگر، 54 درصد نیز اعلام کردند که دیدگاه سیاسی مدیرعامل در انتخاب آن ها تاثیرگذار است. در میان مدیران عامل جهانی فناوری نیز، ایلان ماسک توانست عنوان الهام بخش ترین رهبر را از آن خود کند.

به دنبال وی، چهره هایی همچون ساندار پیچای (مدیرعامل مایکروسافت)، جف بزوس (مدیرعامل آمازون)، تیم کوک (مدیرعامل اپل)، جک دورسی (مدیرعامل توییتر) و مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیس بوک) جای گرفته اند.

1 - نتفلیکس: نتفلیکس را می توان آینده صنعت سرگرمی فیلم و سریال جهان دانست که حالا به خصوص در دوران شیوع کرونا به رشد غیر قابل باوری رسیده است. نتفلیکس در میان کارکنان صنعت تکنولوژی بسیار محبوب است و بسکمک آن را به خاطر دادن آزادی عمل و مسوولیت پذیری به کارکنان در کنار حقوق مناسب به عنوان محبوب ترین فضا های کاری معرفی می کنند.

بی سبب نیست رید هستینگز، بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت مایل است کارکنان شرکت بیشتر در محیط این شرکت باشند. او همین چند روز قبل به صراحت از دورکاری انتقاد کرده بود و گفته بود هیچ فایده ای ندارد.

2- گیت هاب: گیت هاب یک پلت فرم بسیار مهم برای برنامه نویسان است و از این رو فضای کاری این شرکت نیز کاملا متناسب با محیط مورد علاقه برنامه نویسان طراحی شده است. گیت هاب حالا به لطف خریده شدن توسط مایکروسافت به شرکت متمول تری هم تبدیل شده است.

3- گوگل: گوگل برای سال ها نمادی برای شغل در سیلیکون، ولی بوده است. مدل کاری این شرکت مبتنی بر انتخاب آزادانه پروژه ها و پیش برد آن ها در فضایی است که تصاویر آن در اینترنت مرتبا دست به دست می شود. از فضا های بازی گرفته تا رستوران ها و امکانات تفریحی همه گوگل را همچنان جزو محبوب ترین شرکت های تکنولوژی قرار داده است.

4- اسلک: اگر شما در یک شرکت تکنولوژی کار کنید حتما اسلک را می شناسید، چراکه این نرم افزار بسیار کارآ بهترین روش تعامل تیمی و ارتباط با همکاران است. اسلک، اما از درون هم یک شرکت بسیار جذاب و با محیط مثبت است که کارکنانش را به خلاقیت و نوآوری مداوم تشویق می کند.

5- مایکروسافت: یکی از قدیمی ترین و مشهورترین شرکت های تکنولوژی است که یکی از بهترین فضا های کاری را دارد. کسانی که در این شرکت مشغول به کارند معتقدند مجموعه عواملی مثل میزان حقوق و نحوه تعامل افراد با یکدیگر مهم ترین موارد جذابیت این شرکت است.

6- اپل: دیدن تصاویری از اپل پارک (مقر نسبتا جدید و سفینه مانند این شرکت) در سیلیکون، ولی نشان می دهد چه محیط منحصر به فردی برای کار در اختیار کارکنان واقع شده است. به رغم اینکه گفته می شود اپل یکی از سخت گیرانه ترین محیط های کاری از نظر حفاظت از اطلاعات شرکتی را ایجاد کرده، اما این شرکت در لیست محبو ب ترین فضا های کاری واقع شده است.

یکی از جذابیت های کار در اپل خرید محصولات اپل با تخفیف ویژه است (25 درصد برای خرید آی پد، کمک هزینه 500 دلاری برای خرید مک و 50درصد تخفیف در خرید نرم افزار).

7- تسلا: هرچند ایلان ماسک همین دو سال قبل به خاطر عقب افتادن از زمان تولید تسلا مدل3 سرش را به یکی از خودرو های در حال ساخت کوبید، اما فضای کاری این شرکت حداقل برای کارکنانی که داخل آن هستند با ویژگی هایی، چون بیمه عمر آنقدر جذاب هست که آن را به عنوان یک محیط کار جذاب به دیگران پیشنهاد کنند.

8 - توییتر: محیط کار شرکت توییتر در خیابان مارکت سانفرانسیسکو آنچنان جای بزرگی نیست، اما در همین فضای کم و در فرهنگ کاری شرکت نقاط جذاب زیادی برای کارمندان آن وجود دارد. از امکانات بیمه ای و وام گرفته تا فضا های ورزشی و صبحانه و ناهار رایگان توییتر را به یکی از شرکت های جذاب برای کار تبدیل کرده است.

9- لینکدین: ماساژ، مربی ورزشی، باشگاه با تجهیزات پیشرفته، فضای نگهداری حیوانات خانگی، بیمه فرزندان و وام برای درس خواندن تنها بخشی از امکاناتی است که برای کارکنان لینکدین وجود دارد.

10 - دراپ باکس: دراپ باکس را می توان یکی از چند استارت آپ اصلی حوزه کلاد به شمار آورد. هر چند تقریبا همه شرکت های سیلیکون ولی غذای رایگان و متنوعی در اختیار کارکنان می گذارند، اما گفته می شود بهترین غذا متعلق به دراپ باکس است.

در مورد دراپ باکس انتقاد بسیار کمی وجود دارد و شرکت تاکید زیادی روی بحث سلامت کارکنان و ورزش آن ها دارد به همین دلیل به جز باشگاه داخل شرکت کارکنان قادرند با هزینه شرکت در باشگاه های بیرون هم ثبت نام کنند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرادید
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111262

به "محبوب ترین شرکت های تکنولوژی برای کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین شرکت های تکنولوژی برای کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید