برطرف تشنگی در روزهای گرم سال

به گزارش مجله سرگرمی، فصل تابستان نزدیک است و این فصل برای عده ای خوش آیند و برای عده ای بسیار عذاب آور است. این فصل برای دانش آموزان و دانشجویان لذت بخش است، چرا که مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده و آنها می توانند از تعطیلات خود لذت ببرند. اما برای عده ای که از گرما عاجز هستند، این فصل بسیار ملال آور است و از همان روزهای ابتدایی تابستان، آرزوی آن را دارند که زودتر بگذر و پاییز از راه برسد. این عده از افراد که با تابستان و گرمای آن مشکل دارند، باید بدانند که با کمی مطالعه، آنها نیز می توانند از این فصل نهایت بهره را برده و آرزوی تمام شدن این فصل زیبا را نکنند.

برطرف تشنگی در روزهای گرم سال

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام خوان باجی، در این ایام گرم، بدن زیاد عرق نموده و آب بدن دفع می گردد و به همین علت است که افراد گرمایی از این فصل عذاب می کشند. اما اگر آب کافی (حداقل 8 لیوان) در روز به بدن انسان برسد، این کمبود آب بدن جبران شده و دیگر گرما اذیت نمی نماید. بعضی از افراد در روزهای گرم تابستان به نوشیدنی های صنعتی مانند آبمیوه های صنعتی، انواع نوشابه، ماء الشعیر و… روی می آورند و این گونه تصور می نمایند که این نوشیدنی ها می تواند عطش آن ها را برطرف سازد. اما باید توجه داشت که این نوشیدنی ها دارای قند بالایی بوده و فقط می توانند سبب برطرف تشنگی به صورت موقت گردد و پس از مدتی تشنگی را تشدید کند.

درگذشته افراد برای برطرف تشنگی خود از شربت های گیاهی استفاده می کردند. آنها معتقد بودند که نوشیدن این نوع از شربت ها سبب خنک شدن بدن شده و به همین سبب احساس تشنگی خفیف تر می گردد. امروزه کارشناسان تغذیه ثابت نموده اند که این فرضیه گذشتگان کاملاً درست بوده و این دسته از گیاهان با تعادل در تعریق بدن از گرمازدگی جلوگیری نموده و می تواند مدت زیادی آب بدن را تأمین نموده و فرد را از احساس تشنگی مصون دارد. با توجه به این معضل، تیم خوان باجی می خواهد شما را با تعدادی از شربت های گیاهی آشنا نموده که به واسطه آن شما بتوانید تابستان خوشی را پشت سر بگذارید:

شربت آبلیمو به همراه گلاب

شربت آبلیمو حاصل عصاره لیمو ترش است که آن را همراه با آب و مقدار بسیار کمی گلاب مصرف می نمایند. شربت آب لیمو سبب ترشح بزاق دهان شده و باعث احساس نکردن تشنگی و خنک شدن بدن می گردد. افزودن کمی گلاب به این شربت سبب افزایش تأثیرگذاری آن می گردد، چرا که گلاب نیز طبعی خنک دارد و همچنین سبب آرامش اعصاب شده و تحمل گرما را برای فرد آسان تر می نماید.

کاسنی و خاکشیر

عرق کاسنی یکی از عرقیات معروفی است که برای برطرف تشنگی استفاده می گردد. طبع کاسنی سرد است و بدن را خنک نگه می دارد. کاسنی طعمی تند دارد، به همین دلیل افزودن خاکشیر و گلاب به آن طعم آن را مطبوع تر می نماید. همچنین یکی دیگر از فواید افزودن خاکشیر آن است که دانه های آن می تواند آب را درون خود نگهداشته و به تدریج آب را به بدن برساند، در نتیجه احتیاج فرد به آب را طولانی تر می نماید. توجه داشته باشید که این مخلوط را باید با شیرینی بسیار کمی میل نمود.

شربت شاتره

شربت شاتره خاصیت ضد گرمازدگی دارد و اگر در روزهای گرم مجبور به خارج شدن از خانه هستید، توصیه می گردد که حتماً از شربت شاتره بهره ببرید. این شربت علاوه بر طبع خنک، نشاط آور نیز می باشد. شربت شاتره یکی از گزینه هایی می باشد که شما می توانید برای پذیرایی از مهمان نیز بهره ببرید.

عرق بهار نارنج

در روزهای گرم و در معرض آفتاب قرار دریافت سبب کلافگی شدید می گردد. عرق بهارنارنج سبب آرامش اعصاب می گردد، لذا مصرف آن در این ایام، بسیار مفید است. همچنین گرمای شدید باعث ایجاد سردردهای ناشی از گرمازدگی می گردد، مصرف عرق بهار نارنج می تواند این سر دردها را بهبود ببخشد. بهار نارنج دارای طعم و بوی بسیار مطلوبی است. اگر طعم و بوی سایر عرقیات برای شما آزاربخش بود، شما می توانید با مخلوط کردن عرق بهار نارنج با سایر عرقیات، آنها را به راحتی مصرف کنید.

شربت سکنجبین

سکنجبین یکی از شربت های قدیمی است که از ترکیب سرکه و عسل درست می گردد. این شربت دارای طبعی بسیار خنک می باشد. شربت سکنجبین التهاب ناشی از گرما را کاهش داده و سموم بدن را به وسیله ادرار از بدن خارج می نماید. استفاده از شربت سکنجبین به همراه کاهو در فصول گرم سال برای افراد گرم مزاج بسیار توصیه می گردد.

دسترسی آسان

شاید شما در حال خواندن این متن در همین روزهای گرم سال هستید و الان به فکر آن افتاده اید که از خانه خارج شوید و به فروشگاه بروید و این نوشیدنی ها را تهیه کنید. اما فروشگاه اینترنتی خوان باجی این کار را برای شما راحت نموده و دیگر شما احتیاجی ندارید که در این روز گرم از خانه خارج شوید. فروشگاه اینترنتی خوان باجی عرضه نماینده محصولات غذایی خانگی می باشد که محصولات ذکر شده در بالا را نیز برای راحتی شما فراهم نموده است. تمامی محصولات این فروشگاه کاملاً طبیعی بوده و فاقد هر گونه نگهدارنده است. فروشگاه اینترنتی خوان باجی دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است که شما می توانید با خیال آسوده از این فروشگاه خرید کنید. برای خرید از فروشگاه اینترنتی خوان باجی کافیست که به وبسایت www.khanbaji.com مراجعه نموده یا به وسیله کافه بازار و مایکت اپلیکیشن اندروید خوان باجی را تهیه نموده و خرید خود را کاملاً آسوده انجام دهید. توجه داشته باشید که کلیه محصولات فروشگاه اینترنتی خوان باجی به سراسر کشور ارسال می گردد.

انتهای رپرتاژ خبری

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25621

به "برطرف تشنگی در روزهای گرم سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تشنگی در روزهای گرم سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید