وسایل مورد احتیاج برای سفر به چین

به گزارش مجله سرگرمی، وسایل سفر به چین

بسیاری از مردم ایران به دلایل مختلف راهی سفر چین می شوند. اینکه دلیل شما برای سفر به چین چیست می تواند معین کننده وسایل سفر به چین مورد احتیاج شما باشد. بنابراین وسایلی که طبعا یک گردشگر و گردشگر در سفرهایش درون کوله پشتی خود قرار می دهد با وسایلی که یک فرد تاجر در چمدان خود می گذارد متفاوت است. همچنین یکی از نکات سفری که معین کننده وسایل مورد احتیاج سفر شماست، محل اقامت شما و مدت زمان سفر شما خواهد بود. از آنجایی که کشور پهناور چین با شهرهایی مانند پکن و شانگهای مقصد بسیاری از گردشگران در دنیا است، در مجله گردشگری خبرنگاران بر آن شدیم تا وسایل سفر به چین را معرفی کنیم. وسایلی که بیشتر از همه به آن ها در چین احتیاج دارید؟ وسایلی که داشتن آن ها در سفر چین می تواند یاری کننده و کارگشای شما باشد یا وسایلی که کمتر به آن ها احتیاج دارید و اگر هم خواستید می توانید آن ها را در خود کشور چین تهیه کنید!

وسایل مورد احتیاج برای سفر به چین

وسایلی که باید در سفر به چین با خود به همراه داشته باشید

وسایل سفر در فصل گرما

لباس های راحتی: نهایت دو دست لباس راحتی در چمدان با خود داشته باشید. لباس ها را به جای تا کردن، لوله کنید تا فضای کمتری در چمدان شما اشغال نمایند. لیستی از لباس هایی که در هوای گرم تابستان می توانید بردارید را می گوییم: تی شرت، پیراهن آستین کوتاه، دامن، صندل یا کفش راحتی، کلاه لبه دار، پانچو.

  • چتر و پانچو

در فصل های بهار و پاییز در چین باران فراوان می بارد. بنابراین حتما با خود چتر یا پانچو داشته باشید. اگر نتوانستید با خود چتر به همراه ببرید، می توانید با قیمت های بسیار ارزان در چین چترهای رنگارنگ و متنوعی را بسته به سلیقه خود خریداری کنید و حتی سوغاتی ببرید.

دیگر وسایل شخصی:
  • قبله نما
  • حوله
  • اسپری های دئودورانت و ضد آفتاب
  • یک ملافه شخصی
  • هر کتاب فارسی که در سفر می خواهید بخوانید
  • عینک آفتابی

عینک آفتابی از وسایل سفر به چین در تابستان و شاید تمام فصل هاست که بسیار لازم می گردد. اما آیا باید این وسیله را با خود به چین بیاورید یا در تور چین بخرید؟ عده ای از مسافران ترجیح می دهند که به جای اینکه برای عینک های تقلبی در چین مبلغ هایی مانند 100 هزار تومان پرداخت نمایند، عینک مورد علاقه خود را با خود به سفر بیاورند. با این حال، عده دیگری از مسافران عاشق خرید انواع و اقسام عینک های آفتابی فانتزی در چین هستند.

بیشتر مردم چین را در تابستان خواهید دید که عینک آفتابی زده اند.

عینک دودی مناسب خود را بردارید و در نهایت عینک های آفتاب فانتزی و ارزان چین را برای تنوع بخرید. یادتان باشد که هر قیمت گرانی را در چین برای عینک آفتابی نپردازید.

وسایل سفر به چین در زمستان

  • کاپشن و لباس های پشمی گرم

آب و هوای چین در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان بسیار آزار دهنده می تواند باشد اگر لباس گرم نداشته باشید. هوای سرد زمستان تا مغز استخوان نفوذ می نماید و داشتن کاپشن های پر و لباس های پشمی برای سفر به چین الزامی است. با این وجود عده ای از گردشگرانی که در این فصل به چین سفر نموده اند، معتقدند که کاپشن های ایرانی برای تحمل سرمای زمستان این کشور، کافی نیست و بهتر است که کاپشن های پر خود را از چین و پس از سفر خریداری کنید.

بیایید بیشتر در خصوص این گونه لباس های زمستانی صحبت کنیم. کاپشن های پر در چمدان ها، فضای زیادی اشغال می نمایند و معمولا به شما اجازه نمی دهند که وسیله دیگری با خود در یک چمدان بردارید. ترجیحا اگر کاپشن پر دارید، در تمام طول راستا آن را بپوشید و یا حتی خرید این گونه لباس ها را به بعد از رسیدن به چین موکول کنید. لباس های زمستانی مانند پالتوها و کاپشن های ارزان قیمت و مناسبی را در بازارهای این کشور برای خرید پیدا خواهید کرد. پس بهتر است که بار خود را زیاد سنگین نکنید و این لباس ها را از چین بخرید.

در حقیقت لباس های بدون مارک با کیفیت خوب و ارزانی را همانند پوشاک، تی شرت ها، انواع کفش ها و کاپشن ها، جوراب ها و دستکش و کلاه پیدا خواهید نمود که می توانید به عنوان وسایل سفر به چین در زمستان، آن ها را بخرید.

  • نکته: به سراغ وسایل برند و مارک دار نروید. وسایلی مانند انواع کت و شلوار، کروات ها، پیراهن های برند و وسایل اکسسوری چرمی همگی در این کشور گران هستند و بهتر است که این لوازم را از ایران خریداری کنید.

اگر نمی خواهید که هزینه های سفر به چین شما گران تمام گردد، به سراغ کالاهای برند نروید.

  • وسایل برقی

سیسیتم برق چین همانند ایران، برق 220 ولت است و اگر از وسایلی مانند ریش تراش، شارژر موبایل و لپ تاپ را با خود به همراه داشته باشید. اگر برای اقامت به سراغ رزرو هتل می روید، در میان وسایل سفر به چین احتیاجی به سشوار و اتو ندارید. سشوار و اتو را در تمام هتل ها و مراکز اقامتی خواهید یافت.

  • قرص ها و داروهای مورد احتیاج

اگر داروی خاصی استفاده می کنید، با به همراه داشتن نسخه پزشک می توانید آن ها را به همراه داشته باشید. در کل برای وسایل سفر به چین توصیه می کنیم که داروهایی که در مدت زمان اقامت خود احتیاج دارید به همراه داشته باشید. تهیه دارو در چین به دلیل اینکه زبان آن ها چینی است، بسیار سخت است و حتی نام داروها هم متفاوت است.

به هیچ عنوان درون چمدان خود شیشه های دارو یا بطری قرار ندهید.

اگر می خواهید در این کشور، دارویی تهیه کنید باید به طور مثال، ابتدا به درمانگاه ها و بیمارستان های پکن رفته و معاینه شوید. نسخه دریافت کنید و در نهایت نیز، شاید به سختی فردی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی نحوه مصرف دارو را به شما بگوید. داروهای مورد احتیاج خود را درون کیف رو دوشی یا همراه خود قرار دهید و آن ها را دور از دست و در چمدان ها نگذارید. این داروها و قرص ها را می توانید تنها به اندازه مصرف شخصی با خود بردارید:

  • قرص سرماخوردگی
  • قرص چرک خشک کن
  • قرص های فشار خون
  • قرص ها و داروهای مورد احتیاج افراد دیابتی
  • قرص های حساسیت
  • قرص های ضد سرفه و تهوع برای ماشین و هواپیما
  • قرص های قلب
  • و در مجموع هر آنچه که برای سلامت روزانه شما ضروری است.

نکته: از به همراه داشتن قرص هایی که در آن ها مواد مخدر و کافئین استفاده شده است، خودداری کنید.

مدارکی که باید با خود به همراه داشته باشید

  • پاسپورت و ویزا
  • مدارک پزشکی و نسخه های داروی مصرفی
  • بلیط های سفر مانند بلیط هواپیما و کارت پرواز یا بلیط قطار در چین (اگر آنلاین خریداری نموده اید)
  • کپی به تعداد حداقل 4 عدد از مدارک و قرار دادن هر کپی در یکی از وسایل سفر
  • نکته: سعی کنید که اسکن تمام مدارک خود را در ایمیل ها و فضاهای مجازی، همچنین گوشی هوشمند خود داشته باشید.
  • آدرس هتل و مکان هایی که می خواهید به آنجا بروید.
  • کارت های اطلاعات شخصی

وسایل سفر به چین که داشتن آن ها یاری نماینده است

مواد خوراکی

هر چند که که چین پر از انواع مواد غذایی تازه و حتی رستوران هایی با انواع غذاهای اروپایی و آسیایی است اما بسیاری از مسافران، گردشگران و جهانگردان ترجیح می دهند که خودشان آشپزی نمایند. ضمناً بسیاری از گردشگرانی که مدت اقامت آن ها در شهرهای پکن یا شانگهای طولانی است، به سراغ آشپزی می فرایند. هر چند که قیمت غذاها در چین بسیار پایین و ارزان است و حتی رستوران های حلال متعددی در پکن و شانگهای وجود دارند. برای آشپزی در چین باید به خاطر بسپارید که یک سری از مواد غذایی را که در ایران به وفور یافت می گردد، در چین نخواهید یافت. این مواد غذایی اولیه شامل مواد زیر هستند:

  • زعفران پیدا می گردد اما بسیار گران تر از ایران است. زعفران مورد احتیاج خود را از ایران به چین ببرید.
  • زرشک: اگر عاشق غذاهایی مانند زرشک پلو هستید، زرشک در چین وجود ندارد.
  • گلاب
  • دوغ و ماست ترش
  • ادویه ای مانند سماغ
  • سبزی های خوردن تازه و خشک
  • انواع ترشی های ایرانی: چینی ها نوع دیگری از ترشی دارند که طعم آن با ترشی های ایرانی متفاوت است.

وسایلی که می توانید در چین خریداری کنید

وسایل بهداشتی

وسایل بهداشتی مورد احتیاج خود را در چین خرید کنید. لازم نیست که چمدان خود را پر از دستمال های کاغذی یا چنین وسایلی کنید. با قیمت های ارزان هر وسیله بهداشتی را که احتیاج داشته باشید، از تمام فروشگاه های چین می توانید تهیه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که تمام هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره در پکن یا شانگهای یا هر شهر دیگری در چین، تمام لوازم بهداشتی مورد احتیاج مهمانان را در اتاق ها قرار داده اند. بنابراین احتیاجی به آوردن شامپوی مو و نگرانی ریختن مایع شامپو درون چمدان ندارید. یادتان باشد که اگر می خواهید به شهرهای کوچک چین سفر کنید و در طول مدت روز بیرون هستید، در کیف خود بسته های جیبی دستمال کاغذی بگذارید.

  • نکته: اگر از افرادی هستید که از دنبال گشتن برای مغازه ها و فروشگاه ها دوری می نمایند، می توانید وسایل بهداشتی مورد احتیاج خود را تنها برای مدت زمان اقامت خود به همراه داشته باشید.

آب مصرفی

گفته می گردد که در بیشتر شهرهای عظیم چین مانند پکن یا شانگهای آب لوله کشی برای آشامیدن یا مسواک زدن مناسب است. با این حال اگر به دیگر شهرهای کوچک در چین می روید، از وسایل سفر به چین بطری های آب معدنی است که بایستی از فروشگاه های چین تهیه کنید. کیفیت آب لوله کشی در این کشور پایین است و ممکن است که دچار مسائل معده و روده شوید. بنابراین حتما از بطری های آب معدنی بهره ببرید و از سبزیجات پخته شده بهره ببرید، حتی برای مسواک زدن!

هنگام خرید بطری های آب معدنی دقت داشته باشید که از برندهای مشهور و شناخته شده خریداری کنید.

وسایل و ظروف آشپزی

اگر مدت زمان طولانی در چین خواهید ماند و قصد آشپزی دارید، می توانید وسایل مورد احتیاج آشپزخانه را با قیمت های بسیار مناسب و ارزان خریداری کنید. این وسایل سفر به چین به دلیل اینکه در چمدان شما قرار نمی گیرند، به بار مجاز سفر شما نخواهند اضافه کرد. وسایلی مانند قابلمه و ماهیتابه، بشقاب و قاشق، پیاله و لیوان، قاشق، چنگال، چاقو، رنده، کفگیر و ملاقه را در چین به راحتی پیدا خواهید نمود.

برخی از مراکز اقامتی و سوئیت ها دارای فضای آشپزخانه و وسایل آشپزی است. هنگام رزرو هتل از امکانات کامل درون اتاق آگاه شوید تا برای خرید وسایل آشپزی، زمان بی فایده نگذارید.

وسایل سفر به چین برای دانشجویان

  • تمام مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی و چینی و کپی به تعداد حداقل 10 عدد از هر یک از آن ها
  • عکس های 34 حداقل به تعداد 20 عدد
  • گوشی موبایل

برخی از گوشی های موبایل در چین ارزان تر از ایران هستند. با این وجود اگر می خواهید برای خود یا خانواده خود چنین کالایی را خریداری کنید، باید پس از ورود به ایران برای رجیستری آن اقدام نمایید تا بتوانید در ایران از آن گوشی بهره ببرید.

  • اینترنت پر سرعت

یکی از خوبی هایی که کشور چین برای گردشگران دارد، سرعت اینترنت بالا و البته رایگان آن است. در بسیاری از اماکن عمومی مانند هتل ها، پارک ها، رستوران ها، بیمارستان ها و حتی دانشگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی اینترنت وای فای رایگان با سرعت بالا پیدا خواهید نمود و احتیاج شما را برای دانلود رفع می نمایند.

  • انواع سی دی ها و دی وی دی ها

اگر به نرم افزار خاصی احتیاج داشتید یا سی دی برنامه کنفرانس خود را نیاورده اید، به راحتی می توانید آن ها را از اینترنت دانلود کنید.

لوازم سفر برای روز اول اقامت در چین

به دلیل اینکه روز اول ورود به جین هنوز با محیط آشنا نبوده و از وجود مغازه های اطراف هتل، خبر ندارید، بهتر است برخی از وسایل سفر به چین را برای حداقل استفاده یک روز به همراه داشته باشید. هر چند که برای تهیه غذا به رستوران ها و خیابان های معروف می روید اما برای احتیاط با خود تن ماهی و کنسروهایی مانند کنسرو لوبیا و قارچ بردارید. برای یک تا دو وعده غذایی کافیست تا کم کم با رستوران ها و مغازه های اطراف خود آشنا شوید.

  • ضمناً در جیب خود، مقداری آجیل و خشکبار به همراه داشته باشید و در میان بازدیدهای طولانی از جاذبه های چین با آن ها انرژی بگیرید.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85583

به "وسایل مورد احتیاج برای سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل مورد احتیاج برای سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید