راهنمای سفر به ارمنستان

به گزارش مجله سرگرمی، راهنمای مسافرتی به ارمنستان | Travel Guide To Armenia

ارمنستان، یکی از همسایه های کشور ایران است که قدمت آن به 3000 سال پیش بر می شود، البته این کشور با گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه هم مرز است و دنیایی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در این کشور وجود دارد که هنگام سفر می توانید از آنها دیدن فرمایید. بخش های زیادی از فرهنگ ارمنستان بر اساس جغرافیا، ادب، هنر و موسیقی ارمنی پایه گذاری شده است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به ارمنستان خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهرهای کشور ارمنستان همراهی کنید.

راهنمای سفر به ارمنستان

موقعیت جغرافیایی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در مرز میان آسیا و اروپا یعنی بین دریای خزر و دریای سیاه واقه شده است. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است. مساحت این کشور 29,743 کیلومتر مربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 در این کشور صورت گرفته حدود 2924816 نفر زندگی می نموده اند.

مختصری از تاریخ کشور ارمنستان

قدمت کشور ارمنستان به 3000 سال پیش باز می گردد. در ابتدا مردمان این کشور در طول تاریخ در بخش وسیعی از کوه ها و دره های شرق آناتولی و قفقاز جنوبی (ارتفاعات ارمنستان) ساکن شده بودند. تاریخ کشور ارمنستان در طی سالیان سال تحت تصرف قدرت های بزرگ بوده است و بخش های غربی این کشور برای مدت های طولانی تحت حکومت بیزانس یا عثمانی ها قرار داشت. همین طور بخش های شرقی این کشور تحت حاکمین فارس ها و روس ها نیز بوده است. ارمنستان برای مدت طولانی جرئی از ایران بود و قسمتی از فرهنگ خود را از ایران باستان به ارث برده است. ارمنستان در جاده ابریشم قرار داشت از این رو ارمنی ها شبکه ای از جوامع تجاری از شرق آسیا به ونیز را ساختند. در نهایت با رشد ناسیونالیسم، ارامنه هزینه های سنگینی را برای دین و ثروتشان پرداخت کردند.

اطلاعات ضروری از کشور ارمنستان

زبان رسمی: ارمنی (البته زبان های روسی و انگلیسی هم در این کشور رواج دارد).

واحد پول: درام (AMD)

کد تلفن کشور ارمنستان: 374+

کد تلفن شهر ایروان: 10

نوع برق شهری: 230 ولت - 50 هرتز

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 102
  • آمبولانس: 103
  • آتش نشانی: 101

اختلاف ساعت با تهران: حدود نیم ساعت ارمنستان از ایران جلوتر است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی زوارتنوتس

آداب و رسوم مردم ارمنستان

در کشور ارمنستان آداب و رسوم مخصوصی وجود دارد که بعضی از آنها با ایرانیان هم نیز مشترک است. یکی از مهمترین جشن های آنها جشن درندز (آتش افروزی) نام دارد که این جشن میان ایرانیان (اقوام آریایی) به جشن سده شهرت دارد. از لحاظ امنیت کشور ارمنستان مطابق با آماری که سایت Numbeo در سال 2016 گزارش نموده است، میزان جرم و جنایت در ارمنستان 31.1 درصد و شاخص امنیت 68.89 درصد است. که این نشانگر این است که ارمنستان کشوری امن به حساب میایید. ولی در هر صورت احتیاط شرط عقل است اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید سعی کنید از وسایل شخصی و اشیاء گران قیمت خود محافظ کنید و گوشی تلفن همراه خود را در تاکسی، رستوران و دیگر مراکز عمومی جا نگذارید.

آب و هوای کشور ارمنستان

از لحاظ شرایط آب و هوایی کشور ارمنستان جز کشورهای سرد جهان واقع شده است. این کشور در ماه های اردیبهشت تا مهر گرم ترین ماه های سال در این کشور هستند، در دو ماه تیر و مرداد گاهی دمای هوا تا بالای 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. در مقابل فصل زمستان (دی، بهمن و اسفند) و همچنین پاییز (اواخر مهر، آبان و آذر) سردترین زمان های سال محسوب می شوند که قطعا برای سفر در این ماه ها به لباس گرم احتیاج خواهید داشت. اگر به منظور خرید و حراجی هایی که در ارمنستان وجود دارد می خواهید به این کشور سفر کنید باید بگوییم که فصل زمستان بهترین زمان است، اما برای تفریح فصل تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید.

آشنایی با شهر ایروان در ارمنستان

شهر ایروان، پایتخت و مرکز فرهنگی، مالی و اداری کشور ارمنستان است. این شهر عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان را از آن خود نموده است و دارای تاریخچه ای طولانی به اندازه چندین هزار سال می باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که با توجه به این که ایروان بزرگترین شهر ارمنستان است اما وسعت چندانی ندارد و در مقایسه با شهرهای بزرگ ایران مانند تهران و مشهد، شهری کوچک به نظر می آید. جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد و همچنین آب و هوای مناسبی هم دارد شاید به همین دلیل باشد که عده زیادی از افراد سالانه به این شهر ارمنی سفر می نمایند.

هزینه اقامت در ارمنستان

برای اقامت در کشور ارمنستان احتیاجی نیست که به هیچ وجه نگران باشید، زیرا هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید مناسب با بودجه و انتظاراتی که دارید آنها را انتخاب کنید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به ارمنستان به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هزینه اجاره آپارتمان در ایروان

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر ایروان بمانید می توانید همچنان هتل رزرو کنید و یا این که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، مزیت هتل امنیت و راحت تر بودن آن است. توجه داشته باشید که در شهر ایروان کمتر از 3 شب به شما خانه اجاره نمی دهند. هنگام اجاره حواستان به فاصله خانه تا هاراپارگ که مرکز شهر ایروان است، باشد.هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر ایروان، ارمنستان بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 128 درام

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 77 درام

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 290 درام

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 132 درام

گفتنی است تمامی قیمت های گفته شده حدودی هستند.

هتل های پیشنهادی در کشور ارمنستان

  • هتل متروپل |Hotel Metropol

هتل متروپل یکی از هتل های معروف ارمنستان است که در راهنمای سفر به ارمنستان می خواهیم آن را معرفی نماییم. این هتل در منطقه ای بسیار آرام و خوش آب و هوا از شهر نهاده شده و خوشبختانه به فرودگاه ارمنستان هم نزدیک است که همین موضوع سبب شده که مسافران اقامتی با خیال راحت تجربه نمایند. داخل هتل یه فضای دنج و آرامش بخش داره که با دکوراسیونی عالی در اختیار مسافران نهاده شده است که می تواند اقامت خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آدرس: 2/2 Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0015, Armenia

تلفن: 0037410510700

وب سایت: www.metropol.am

  • هتل آنی پلازا | Ani Plaza Hotel

هتل 4 ستاره آنی پلازا یکی از هتل های خوب شهر ایروان در کشور ارمنستان است که می تواند اقامت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان بیاورد. این هتل در مرکز شهر ایروان، در خیابان سایات نوا واقع شده است از این رو دسترسی شما به وسایل نقلیه و … راحتر است. از جمله امکاناتی که این دارا هست خشکشوئی، سالن ورزش، سالن زیبائی و کنفرانس،استخر سرپوشیده و سونا می توان در این هتل اشاره نمود.

آدرس: 19 Sayat-Nova Ave, Yerevan 0001, Armenia

تلفن: 0037410589500

وب سایت: www.anihotel.com

  • هتل شیراک | Shirak Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در شهر ایروان هتل 3 ستاره شیراک است. سطح قیمت برای اقامت در این هتل بسیار مفرون به صرفه است و از جمله امکاناتی که در این هتل برای شما وجود دارد نیز شامل رستوران، اینترنت رایگان، صبحانه رایگان و روم سرویس است.

آدرس: 13a Movses Khorenatsi Street, Yerevan 0010, Armenia

تلفن: 0037410529915

وب سایت: www.shirakhotel.am

هزینه خورد و خوراک در کشور ارمنستان

اگر در ایروان احساس گرسنگی کردید پیشنهاد ما صرف یکی از آن کباب های خوشمزه شان با نان لواش است. اما سعی کنید در سفرتان تا جایی که برایتان امکان دارد از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد احتیاجتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. همچنین سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به این صورت می توانید، کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به ارمنستان به چند رستوران خوب در شهرهای این کشور و همچنین هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در رستوران های معمولی ارمنی باید 3000 درام بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یکی از رستوان های سطح متوسط ارمنی باید 10000 درام پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای کشور ارمنستان به نسبت ارزان تر است و مبلغ 2000 درام می باشد.

برای تهیه آب معدنی 200 درام و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 900 درام بپردازید

چند غذای محبوب در ارمنستان

  • هریسه | Harissa

یکی از غذاهای ارمنی که در ایام خاص آن را می پزند، هریسه است. این غذا برای اولین بارد در دره آرارات شد و برای تهیه آن آرد گندم را در آب به همراه گوشت اضافه می نمایند.

  • تولما | Tulma

تولما یا دلمه غذایی است که در آن از گوشت و سبزیجاتی مثل برگ مو، گوجه، فلفل، بادمجان و کلم استفاده می گردد. تولما غذایی است که به صورت داغ و به همراه سس ماست و سیر سرو می گردد.

  • ماهی کبابی | Ishkhan

در سفر به ارمنستان حتما ماهی کبابی را در رستوران های شهر ایروان امتحان کنید. ماهی قزل آلا یکی از لذیذترین غذاهای ممکن در این شهر است و می توانید با رفتن به دریاچه سوان همانجا ماهی را از آب بگیرید و کباب کنید.

  • قاپاما | Ghapama

یکی از غذاهای اصیل در ارمنستان قاپاما است. این غذا در زمان کریسمس پخته می گردد و تقریبا شبیه به دلمه های ایرانیان است، اگر بخواهیم نامی ایرانی برایش انتخاب کنیم، دلمه کدو تنبل گزینه مناسبی خواهد بود. برای پخت قاپاما داخل کدو تنبل را خالی نموده و با موادی همچون برنج پخته شده و ترکیبی از میوه های خشک مانند بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش پر می گردد.

  • فاسولیا | Fasulya

دیگر غذای خوشمزه ای که در ارمنستان می توانید آن را سرو کنید فاسولیا است، این غذا ترکیبی از گوشت، لوبیا سبر و گوجه فرنگی است. خوب است بدانید که ارمنی ها فاسولیا را به همراه برنج و یا دیگر غلات مانند بلغور سرو می نمایند.

شیرینی ارمنی

  • گاتا

گاتا نوعی نان شیرینی سنتی ارمنی است که در ایام عید تهیه می گردد.

رستوران های پیشنهادی در شهرهای ارمنستان

  • رستوران ایرانی شیروان | Shirvan Persian Restaurant

ارمنستان یکی از مقاصدی است که ایرانیان زیادی به آن سفر می نمایند، از همین رو رستوران های ایرانی خوبی در شهر ایروان ارمنستان وجود دارد که می توانید وعده های غذایی دلخواهتان را در این رستوران میل کنید. رستوران شیروان با انواع غذا های متنوع ایرانی و اروپایی و 10 سال سابقه در ایروان یکی از بهترین رستوران های ایرانی شهر به حساب میاد. سطح قیمت مناسبی هم سرو غذا در این رستوران دارا هست.

آدرس: 32 Tumanyan St، Yerevan 0001، Armenia

  • رستوران انوش | Anoush Restaurant

از رستوران های شیک و گران شهر ایروان رستوران انوش است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ارومنی را میل کنید و لذت ببرید.

آدرس: Lusartrans، Zakyan St، Yerevan، Armenia

  • رستوران آرارات | Ararat Restaurant

دیگر رستوران ایرانی که در شهر ایروان وجود دارد و ساختمان آن توسط الکساندر تومانیان طراحی شده است. این رستوران با توجه به فضا و بنای زیبایی که دارد مورد پسنده بسیار از ایرانیان و ارمنی های واقع شده است. این رستوران قدیمی از شهرت جهانی برخورداره و توش انواع غذا های ارمنی لذیذ به همراه موسیقی زنده و محلی ارمنی سرو می گردد.

آدرس: ارمنستان - ایروان Government House 2، Republic Square، Yerevan، Armenia

هزینه حمل و نقل در ارمنستان

سیستم حمل و نقل در کشور ارمنستان شامل اتوبوس و اتوبوس برقی، مینی بوس، مترو و تاکسی می گردد.البته استفاده از مترو بیشتر توصیه می گردد زیرا هم سرعت بیشتری دارد و هم ازدحام کمتری را شامل است. در شهر ایروان تاکسی دریافت گزینه پیشنهادی ما نیست، چرا که بسیار گران است.

هزینه بلیط تک سفره 100 درام

هزینه بلیط ماهانه 6000 درام

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 600 درام و به ازای هر یک کیلومتر 100 درام به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 1200 درام باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 422 درام

رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر

بعد از رسیدن به ایروان اولین جایی که می بینید فرودگاه بین المللی زوارتنوتس است که در 12 کیلومتری شهر واقع شده است. اتوبوس ها و مینی بوس های زیادی هستند که راستا فرودگاه تا مرکز شهر را فقط با 200 درام (1500 تومان) در عرض 20 تا 30 دقیقه طی می نمایند مثلا می توانید برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر سوار اتوبوس 28 شوید که از ناحیه مالاتیا سباستیا به سمت خیابان سایات نووا می رود و یا می توانید سوار اتوبوس شماره 17 شوید که از ناحیه آوان می گذرد و به خیابان نعلبندیان می رود. اگر بخواهید این راستا را با تاکسی بروید باید 4500 درام (حدود 35 هزار تومان) پرداخت کنید.

جاذبه های گردشگری در کشور ارمنستان

  • میدان هاراپراک (جمهوری) | Republic Square

کمتر کسی در سفر به ارمنستان به گشت گذار در این میدان نمی رود. میدانی معروف که دور تا دور آن را بناهای اداری، ملی و مشهور ارمنستان احاطه نموده اند. شب های این میدان اما چیز دیگری است. شب های سرزنده این میدان با نورپردازی زیبا شما را مبهوت خود می نماید

آدرس: Yerevan, Armenia

  • کاسکاد (هزارپله) | Cascade

این بنای معروف که در بین ایرانی ها به هزار پله معروف است، در قسمت شمالی میدان اپرا نهاده شده است. با بالا رفتن از این بنا شهر زیبای ایروان را خواهید دید. هرف از ساخت کاسکاد ایجاد ارتباط بین مرکز ایروان با محله هایی است که در ارتفاع واقع شده اند.

آدرس: 10 Tamanyan St, Yerevan 0009, Armenia

  • خانه اپرا | Yerevan Opera Theatre

میدان و بنای اپرا نیز از دیدنی های معروف ایروان است که تا به حال شاهد اجرای کنسرت های اپراهای ایروان و جهان بوده است. میدان و خانه اپرا محل برگزاری بسیاری از کنسرت ها، گردهمایی ها و مراسم های متنوع است.

آدرس: 54 Tumanyan St, Yerevan, Armenia

  • مجسمه مادر ارمنستان

یک بنای زیبا و دیدنی در شهر ایروان ارمنستان وجود دارد که می توانید هنگام سفر به این کشور از آن دیدن فرمایید و لذت کافی را ببرید.

آدرس: ارمنستان - ایروان واقع در پارک پیروزی

  • صومعه گغارد | Geghard Monastery

صومعه گغارد، اولین کلیسای غاری جهانست، که با معماری منحصر به فرد خود در چهل کیلومتری ایروان، در استان کوتایک، ارمنستان واقع شده است. این بنای دیدنی به عنوان یکی از آثار تاریخی کشور ارمنستان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ساختمان این صومعه جذاب ، از گرانیت سخت کنده کاری شده و جزو چهارکلیسای نایابی است که در صخره و دره ها قرار داد. بنا بر افسانه ها، گغارد در قرن 4 بنا گذاشته شد. قدمت این کلیسا به قرن هفت بر می گردد.

آدرس: Geghard Monastery Road، Goght، Armenia

  • پارک عشاق | Lovers Park

پارک عشاق ایروان یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان می باشد . این پارک به مساحت 2.5 هکتار در منطقه کنترون این شهر واقع شده است. این پارک به طور کلی بین سال های 2005 تا 2007 مورد بازسازی نهاده شد و در سال 2008 توسط یک بانی خیر به نام آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. احداث این پارک مربوط به قرن 18 می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای گورستان قرون وسطایی و کلیسای کوچک مشهور بوده است.

آدرس: Armenuhi، Yerevan، Armenia

  • قلعه موزه اربونی | Erebuni Fortress

امپراطوری اورارتو ها که حدود سه هزار سال پیش در حوالی دریاچه وان در ترکیه امروزی ساکن بودند شهر ایروان رو با بنای قلعه اربونی بنیان کردن. این قلعه در جنوب شرقی شهر و بر روی تپه ای قرار داره. در پای تپه ساختمان آرین برد هستش، که الان یافته های باستانشناسان از این قلعه، از جمله فلزکاری های زیبای اورارتویی رو به نمایش گذاشته. ساختمان موزه نقش برجسته ای برنجی از پیکره هایی اورارتوری رو بر نمای خود داره. اربونی ریشه نام ایروانه که در طول زمان تغییر یافته. حتما هنگام سفر به ارمنستان از این موزه دیدن فرمایید.

آدرس: Mahari St، Yerevan، Armenia

  • موزه گالری ملی ارمنستان | National gallery of Armenia

موزه گالری ملی در کشور ارمنستان یکی از موزه های هنری مهمی است که در جهان در سال 1921 ساخته شد. مجموعه ای غنی با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی می باشد که بعضی از آثاری که در آن وجود دارد از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال داده شده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص دارد. آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می گردد.

آدرس: 1 Abovyan St، Yerevan 0001، Armenia

  • مسجد کبود ارمنستان | Blue Mosque

این مسجد در بین سال های 1375 تا 1379 خورشیدی از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان و توسط معماران ایرانی بازسازی شد و در این مسجد به علاقه مندان اهل ارمنستان زبان فارسی تدریس می گردد. مسجد کبود ارمنستان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در این کشور به شمار می رود.

آدرس: 12 Mesrop Mashtots Ave، Yerevan 0015، Armenia

خرید در ارمنستان

باید بگوئیم با رفتن به مراکز خرید ایروان حسابی وسوسه خرید کردن را خواهید داشت. کمتر مسافری است در سفر به این شهر به گشت و گذار در مراکز خرید آن به خصوص ورنیساژ نرود، فروشگاهی که در روزهای تعطیل باز است. از این فروشگاه هر آنچه که بخواهید را می توانید پیدا و خریداری کنید.

مراکز خرید در کشور ارمنستان

  • بازار ورنیساج | Vernissage Market

آدرس: Yerevan Vernissage، Yerevan، Armenia

  • مرکز خرید باغ دالما Dalma Garden Mall |

آدرس: Далма، Tsitsernakaberd Hwy، Yerevan، Armenia

  • مرکز خرید اسکادا Escada shopping center |

آدرس: Hanrapetutyan Ave، Building 51/53

  • مرکز خرید تاشیر | Tashir Mall Yerevn

آدرس: 25 Yervand Kochar St، Yerevan، Armenia

بازارهای شهر ایروان در ارمنستان

  • بازار ورنیساج ارمنستان | Yerevan Vernissage

برای خرید سوغاتی و انواع عتیقه این بازار گزینه بسیار مناسبی است.

آدرس: Aram Street, Yerevan, Armenia

  • بازار پتاک

آدرس: Armenia, 0023, Yerevan Arshakunyats Ave., 17a Building(Kentron adm. district)

  • بازار گومی شوکا | Gumi Shuka

آدرس: Khoryenatsi M. str. 35, Yerevan 0018, Armenia

مراکز درمانی در شهر ارمنستان

  • بیمارستان Nork-Marash Medical Center

آدرس: 0047, 13 Armenak Armenakyan St, Yerevan, Armenia

  • بیمارستان Armenicum Clinical Center

آدرس: ,Gusan Sherami St., 2 Building

Armenia, 0084, Yerevan

  • بیمارستان Shengavit Medical Center

آدرس: 9 Manandian St, Yerevan 0006, Armenia

پول نقد به همراه داشته باشید

واحد پول کشور ارمنستان درام است و هر 1000 درام معادل 11 هزار تومان می باشد. حتما سعی کنید که مقداری ارز همراه خودتان به سفر ببرید،اگر خرید ارز را فراموش کردید، نگران نباشید زیرا در بیشتر فروشگاه های بزرگ ایروان مراکز کوچکی برای تبادل ارز قرار داده شده است.

راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

اگر می خواهید با خودرو شخصیتان به شهر ایروان در ارمنستان بروید باید ابتدا گواهینامه بین المللی دریافت کنید و همچنین پلاک ماشینتان را بین المللی نمایید. به منظور دسترسی به شهر ایروان باید ابتدا به تبریز و سپس شهر جلفا و پس از آن به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) بروید. از تبریز تا ایروان حدود 10 ساعت طول می کشد که پس از ورود به خاک ارمنستان مسافتی حدود 383 کیلومتر را از بین راستا کوهستانی باید طی کنید تا به ایروان برسید.

مدارک مورد احتیاج برای سفر با خودرو

برای مسافرت رفتن به خارج از کشور با ماشین شخصی خود به موارد زیر احتیاج دارید:

  • مجوز خارج کردن ماشین از کشور (کاپوتاژ)
  • دفترچه بین المللی ماشین (سند)
  • گواهینامه بین المللی
  • نمره بین المللی

برای دریافت مجوز گمرکی خودرو (کاپوتاژ) باید در شهرستان ها به گمرک مرکز استان آن شهر یا به گمرک تهران و یا به گمرکات مرزی مراجعه کرد .

بایدها و نبایدهای در کشور ارمنستان

  • در کشور ارمنستان خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد، اما جانب احتیاط را در نظر داشته باشید و در اماکن شلوغ و شب های دیر وقت حواستان به خود و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • با توجه به این مردم ارمنستان فرهنگی مشابه به اروپا دارند، اما به طور کلی پوشش بسته و معمولی دارند و در هنگام بازدید از اماکن مذهبی می بایست لباس های مناسبی بر تن داشته باشید.
  • موزه های ایروان معمولا از ساعت 9 یا 10 صبح تا 5 یا 6 عصر باز هستند. اگر به طور اتفاقی در فصل اردیبهشت به ایروان سفر کردید، می توانید در شب موزه حضور داشته باشید
  • میوه ها و سبزیجات این کشور را امتحان کنید. طعم های فوق العاده و منحصر به فردی دارند.
  • از همراه داشتن هر گونه داروی کدئین دار به این کشور خودداری نمایید، چون این گونه داروها در این کشور مخدر محسوب می شوند.
  • آدرس دقیق هتلی که در آن هستید را همواره در جیب داشته باشید. از هتل کارت اطلاعاتی شان را بگیرید.
  • سعی کنید وقتی وارد ارمنستان شدید اقدام به تهیه سیم کارت نمایید زیرا هزینه رومینگ بالایی بابت سیم کارت های ایران در این کشور باید بپردازید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26768

به "راهنمای سفر به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید