سفر به شهر باستانی کوش آداسی ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، راهنمای سفر به کوش آداسی ترکیه

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما با راهنمای سفر به کوش آداسی کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد ، در این مقاله به معرفی هزینه سفر به کوش آداسی , هتل ها , تفریحات در کوش آداسی , هتل های کوش آداسی , و… خواهیم پرداخت.

سفر به شهر باستانی کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم جهانگردی از جمله ازمیر ، افسوس ، مریم آنا (خانه مریم)، میلت ، دیدیم ، پاموک کاله ، مارماریس و بودروم قرار گرفته است.ب

ندر کوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس برای جهانگردان که به ترکیه مسافرت می نمایند، از جذابیت خاصی برخوردار است. از بندر کوش آداسی در ماه های بهار و تابستان سفرهای منظم با قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می شود. قایق های تفریحی مدرن که تورهای آبی را برگزار می نمایند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده اند. بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد.

ترکیه کجاست ؟

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش عظیم این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) قرار گرفته است.

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

عظیم ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از عظیمترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و تنها شهر عظیم جهان است که در دو قاره قرار گرفته است.استانبول یکی از مقاصد جهانگردی کشور ترکیه است که سالانه جهانگردان زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می نمایند هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و جهانگردان انتخاب های زیادی دارند اما بیشتر جهانگردان دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می شود . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز جهانگردی و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) قرار گرفته است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.

آنتالیا داردی حدود 400 ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می شود که سیل عظیمی از جهانگردان را به خود جذب می نماید ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد جهانگردی ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است . دارا بودن معماری های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب وهوای عالی در بعضی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ عامه مردم که در کوچه خیابان های این کشور حکفرماست،

اطلاعات ضروری که بهتر است قبل از سفر به کوش آداسی بدانید

اختلاف ساعت با تهران: 1:30-

زبان رسمی: ترکی

واحد پول: لیر ترکیه

نوع برق شهری: 220 ولت/50 هرتز (دوشاخه نوع C، F)

پیش شماره کشور: 90+

پیش شماره شهر: 256

شماره اضطراری: 112

ترکیه یکی از کشورهای زیبای جهان است که همه ساله خیل بی شمار جهانگردان از چهار گوشه جهان برای بازدید از مناظر چشمگیر و طبیعت زیبای آن به این سرزمین سفر می نمایند. شهرستان کوش آداسی از کانون های مهم جهانگردی ترکیه است و برگزاری تورهای آبی متنوع در بندر کوش آداسی لذت وصف ناپذیری را نصیب جهانگردان داخلی و خارجی می نماید. NCL شرکتی نروژی است که اقدام به برگزاری تورهای جهانگردی در اقصی نقاط جهان می نماید. در این مقاله قصد داریم تا سفر به شهر باستانی افس این شرکت را از زبان یکی از مسافران نقل کنیم. با کجارو همراه باشید.

مقالات بیشتر بخوانید :

کشتی تفریحی با اندکی تأخیر در بندر کوش آداسی (Kusadasi) آماده لنگر دریافت شد. این تاخیر به اندازه ای قابل توجه نبود که لازم باشد از پیش اطلاع دهند، فقط لنگر دریافت کشتی چنددقیقه دیرتر از موعد انجام شد. پس از آن، کار تخلیه و نظافت کشتی انجام شد و متصدی خدمات جانبی تور با دریافت پیام آمادگی، مسافران را به سمت کشتی هدایت کرد.

با عبور از پل عرشه وارد کشتی شدیم و چند تن از خدمه را دیدیم که منتظر ورود مسافران بودند و دوست داشتند با ما عکس بگیرند.

در جهت حرکت به سوی نقطه سوارشدن کشتی، با دیدن فروشگاه قهوه معروف استار باکس (Starbucks) راضی شدیم که البته آن موقع تعطیل بود. موضوع تعجب برانگیز برای ما این بود که این قهوه سرا از ساعت 9 صبح به بعد شروع به کار می کرد! به نظر شما، اساسا مبنای کار یک قهوه سرا بر این نیست که صبح زود شروع به کار کند و نوشیدنی صبحگاهی برای مشتریان سرو کند؟!

در جهتمان از چندین کوچه و خیابان عبور کردیم که این گذرگاه ها آرام آرام با آمدن مغازه دارها و جوش وخروش آن ها برای فروش اجناس شان شلوغ می شد. پس از رسیدن به بندر مکث کوتاهی کردیم، در آن هوای خنک صبحگاهی چند نفس عمیق کشیدم و ساختمان هایی که در آن سوی اسکله واقع شده بود را تماشا می کردیم.

در بندر کوش آداسی (Kusadasi) در مقایسه با بندر های دیگر، فروشنده های دوره گرد بیشتری دیده می شدند. همچنین در محدوده بیرون از دروازه مرکز خرید، افرادی در جهت مسافران قرار می دریافتد و از ما سوال می کردند که احتیاجی به راهنمای تور داریم، تور جهانگردی می خواهیم و… . این افراد کمی سماجت به خرج می دادند، من به راه خودم ادامه دادم تا به مرکز اطلاعات که در آن سوی خیابان قرار داشت رسیدم. مرکز اطلاعات هم متاسفانه در آن روز تعطیل بود و این موضوع مخصوصا مالکان قایق های تفریحی را آزرده خاطر نموده بود، زیرا این مرکز می توانست کمی به آن ها یاری کند.

از قبل یک خودروی کرایه ای برای این نقطه از جهت تدارک دیده بودیم و ازآنجایی که بنگاه خودروی کرایه ای کمی دورتر از محل توقف مان بود، طبق وعده قبلی قرار شد خودرو بدون پرداخت هزینه اضافی، در همین محل تحویل داده شود. در مدتی که منتظر رسیدن خودرو بودیم مجبور شدیم محل استقرار تورهای مختلف را به مسافران تازه وارد نشان دهیم. تعیینات این تورها برای ما به راحتی قابل تشخیص بود، اما مسافرانی که تازه از قایق پیاده می شدند احتمالا به دلیل ازدحام تورها در یک محل نمی توانستند در نگاه اول آن ها را بشناسند.

در آن مکان یک خانواده چهارنفره که خوانندگان مذهبی بودند نیز در کنار ما حضور داشتند و مدت زیادی طول نکشید که یک خودروی کرایه ای از راه رسید. این خودروی ون ظرفیت کافی برای سوارکردن هر دو خانواده را نداشت و از این رو همسر من باسخاوت از خانواده خوانندگان مذهبی خواست که با آن بفرایند تا ما با خودروی بعدی به جهتمان ادامه دهیم. آن ها از این بابت خیلی تشکر کردند، زیرا طبق قرارشان باید زودتر از سایر مسافران در کشتی حاضر می شدند.

یک خودروی کرایه ای دیگر از راه رسید و ما امیدوار شدیم که بتوانیم سوار شویم. در بنگاه، حساب کتاب مربوط به اجاره خودرو کمی طولانی شد و درنهایت برای یک روز اجاره خودرو، به ازای هر نفر 39 دلار پرداخت کردیم. برخلاف نظر بسیاری از افراد، در ترکیه اتباع خارجی برای اجاره خودرو احتیاجی به گواهینامه بین المللی ندارند و با گواهینامه معتبر هر کشوری مجاز به رانندگی هستند.

صبح روز بعد برنامه سفر فشرده ما بدین شکل شروع شد که راهنمای تور مسافران را برای بازدید به مکانی معروف به نام خانه مریم (Meryemana) برد. این خانه در بالاترین نقطه کوه Koressos واقع شده بود. رانندگی لذت بخش در جهت این خانه چندان طول نکشید (حدودا بیست وپنج دقیقه) و در راه مه زیبایی دره های منتهی به جاده کوهستانی را پوشانده بود. به جز چند اتوبوس عظیم مخصوص تورهای جهانگردی و تعدادی تاکسی، خودروی دیگری به ندرت در جاده دیده می شد.

ما در خلال جهت از کنار شهر باستانی افس (Ephesus) عبور کردیم. بسیاری از اتوبوس های جهانگردی در این نقطه توقف نموده بودند. این شهر نمونه ای از مراکز تجاری عصر باستان را در این نقطه به نمایش درآورده و امروزه یکی از توقف گاه های مهم جهانگردی است. ما هم برنامه ریزی کردیم که پس از اولین توقف مان در کنار خانه مریم از این شهر بازدید کنیم.

اوایل سده نوزدهم میلادی یک راهبه کاتولیک در آلمان به نام آنه کترین امریچ (Ann Catherine Emmerich) زمانی که در بستر بیماری افتاده بود، در عالم رویا صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح (ع) و مادرش حضرت مریم (ع) را مشاهده کرد. رویاهای او به حدی روشن و مفصل بود که خبر آن در همه جا پیچید و پس از آن ، یک نویسنده اغلب به ملاقات او می رفت و گفته هایش را یادداشت می کرد.

بعد از مرگ وی کتاب مشروحی به چاپ رسید و جزئیات یک خانه که یوحنا حضرت مریم (ع) را به آن آورده بود و ایشان روزهای آخر حیاتش را (پیش از عروج به آسمان) در آن خانه گذرانده بود، در آن کتاب به تفصیل بیان شده بود. رویاهای این راهبه تا حدی دقیق بود که او شکل ظاهری خانه را به خوبی توصیف نموده بود، مثلا جنس سنگ های به کاررفته در ساختمان، جزییات تپه ای که خانه بر روی آن ساخته شده بود، فاصله خانه تا شهر افس (Ephesus)، حتی شکل دودکش خانه! و گذرگاه هایی که به خانه ختم می شدند و… . حقیقتا حکایتی حیرت انگیز است.

در اواخر دهه 1800 میلادی یک کشیش فرانسوی به نام آبه جولین گوویت (Abbe Julien Gouyet) ساختمان کوچکی را کشف کرد که به خانه توصیف شده در رویاهای راهبه خیلی شباهت داشت. در ابتدا بسیاری از مردم ادعای او را در این خصوص نمی پذیرفتند، اما کمی بعد تعیین شد که ساکنان روستاهای کوهستانی مجاور سال های طولانی برای این خانه احترام زیادی قائل بوده اند . با استناد به این دو مدرک قوی زائران کاتولیک و مسلمان هم اکنون این خانه مقدس را زیارت گاه خویش قرار داده اند. تا به حال چند تن از رهبران پاپ کاتولیک از این مکان بازدید نموده اند و علی رغم آن که جامعه مسیحیت به دلیل نبود مدارک کافی هنوز سندیت این خانه را تایید ننموده است، بسیاری از مردم به قداست آن اعتقاددارند. یکی دیگر از دلایل تقدس خانه این است که حتی افراد ملحد و بی دین نسبت به این مکان احساس خاصی دارند و مردم از دور و نزدیک و با هر عقیده ای برای بازدید از آن رهسپار منطقه می شوند.

در جاده هنگامی که از کنار تندیس مریم مقدس (س) رد شدیم دانستیم که جهت درست را انتخاب نموده ایم.

وقتی به محوطه خانه مقدس رسیدیم پارکینگ خودروها را خلوت یافتیم و احتمالا از این بابت بود که در ساعت های شروعین روز به آنجا رفته بودیم. در محوطه فقط یک ردیف تاکسی و چند خودروی شخصی حضور داشتند.

محوطه اطراف خا نه مقدس پوشیده از انبوه درختان بود و وزش باد ملایم صدای دل نشین خش خش برگ ها را به گوش می رساند. هم چنین مه پملاقات شده در هوا به تپه های مجاور زیبایی معنوی خاصی بخشیده بود. در راه رسیدن به خانه مقدس، از کنار سه سرچشمه معروف گذر کردیم که بنا بر گفته اهالی منطقه برای انسان عشق، ثروت و تندرستی به ارمغان می آورند. یک چشمه طبیعی هم در این منطقه وجود دارد که می توان از آب آن نوشید و بعضی می گویند که چشمه ای مقدس و شفابخش است.

کم کم به خانه نزدیک شدیم و تنها یک پیچ دیگر مانده بود به محوطه حیاط که دیدیم تعدادی زیادی از بازدیدنمایندگان پیش از ما در صف ایستاده اند. از ظاهر آن ها تعیین بود که مسافران کشتی تفریحی نیستند، بلکه افراد متفرقه بودند که فقط برای دیدن خانه ایستاده بودند. آن روز هوا خیلی خوب بود و از این بابت احساس خوش اقبالی داشتم، چراکه انتظاردر صف بازدیدنمایندگان در هوای گرم و آفتابی کار ساده ای نبود. من هم در صف برای خودم جا باز کردم. نکته جالبی که در این حین به نظرم رسید این بود که حتی با حضور جمعیت احساس سکوت و آرامش خاصی بر فضای منطقه حاکم بود.

صف بازدیدنمایندگان به شکل مارپیچ به درون حیاط خانه منتهی می شد و فکر کنم به ازای هر نفر مبلغ بیست لیره ترکیه ورودی پرداخت کردیم. هنگام بازدید از این کلبه سنگی کوچک کسی اجازه عکس دریافت نداشت، البته مزیت کار این بود که شخصی به عنوان راهنمای بازدیدنمایندگان در آنجا حضور داشت و ازاین رو حاضران نه یکدیگر را هل می دادند و نه تنه می زدند. مردم دسته دسته و به طور منظم وارد خانه می شدند و پس از بازدید و خارج شدن از آن می توانستند در یک گوشه شمع روشن نمایند.

پیش تر رسم براین بوده که مردم برای برآورده شدن آرزوها یا حاجت های خود یک نوار پارچه ای بر روی درختان موجود در محوطه حیاط می بسته اند، اما پس از چندی این رسم موجب آسیب زدن به درختان شد و ازآن پس، زائران خواسته ها و آرزوهایشان را بر روی تکه کاغذی می نویسند و آن را لابه لای یکی از دیوارهای سنگی مجاور جای می دهند.

حال اگر شما قصد مسافرت و بازدید از این منطقه دیدنی را دارید، سفارش اکید من این است که صبح زود راه بیفتید تا با صف طولانی بازدیدنمایندگان روبرو نشوید. پس از خاتمه یافتن بازدید هنگامی که اتوبوس ما از محوطه پارکینگ خارج می شد، هم زمان سه اتوبوس جهانگردی عظیم وارد محوطه شدند و مطمئنم که در طول روز صف بازدیدنمایندگان حتی از این هم شلوغ تر می شود! درمجموع باید گفت که این منطقه مکان بسیار جالبی برای جهانگردان است؛ حال این که داستان پشت پرده آن واقعی است یا ساختگی… من هم درست نمی دانم. اما به یقین می توانم بگویم که احساس آرامش خاصی بر فضای این منطقه حاکم است و من پیش از بازدید از ترکیه هیچ اطلاعی از وجود این مکان نداشتم.

به نظر شما خانه مقدس در شهر ازمیر منزلگاه حضرت مریم (ع) بوده است یا خیر؟ دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارید.

آب و هوای کوش آداسی

سواحل دریای اژه و مدیترانه هر دو آب و هوای معمول مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های داغ دارند. در طول تابستان (جولای و آگوست) میانگین دمای هوا اغلب تا بالای 30 درجه سانتی گراد بالا می رود. بارش باران در فصل تابستان بعید به نظر می رسد اما در طول زمستان می توان انتظار بارش های مکرر را داشت. اگرچه آیدین مرکز استان آیدین در نزدیکی کوش آداسی واقع شده است، اما آب و هوای این شهر به ازمیر شباهت بیشتری دارد.

هزینه های سفر به کوش آداسی

هاستل (خوابگاه)

با پرداخت مبلغی بین 40 تا 65 لیر(42000 تا 69000 تومان) می توانیددر اتاقی دو نفره به مدت یک شب اقامت داشته باشید.

هتل

میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت زیر است:

1 ستاره 98 تا 118 لیر(102 تا 124 هزار تومان)

2 ستاره 154 تا 275 لیر(161 تا 288 هزار تومان)

3 ستاره 113 تا 317 لیر(118 تا 322 هزار تومان)

4 ستاره 152 تا 530 لیر(160 تا 556 هزار تومان)

5 ستاره 345 تا 848 لیر(362 تا 890 هزار تومان)

هزینه های شکم گردی در کوش آداسی

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: 10 لیر (11 هزار تومان)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: 15 لیر (16 هزار تومان در رستوران های ارزان قیمت)

هزینه شام دو نفره مقرون به صرفه: 50 لیر (53 هزار تومان رستوران های سطح متوسط)

مک دونالد: 15 لیر (16000 تومان)

آب معدنی کوچک: 0.84 لیر(900 تومان)

آب معدنی 1.5 لیتری: 1.22 لیر(1300 تومان)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 99 و 130 لیر(103 تا 137 هزار تومان) ترکیه تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

لیت تک سفره اتوبوس2 لیر(حدود 2000 تومان)

تعرفه عادی تاکسی 4 لیر(حدود 4000 تومان)

تعرفه هر 1 کیلومتر جابجایی با تاکسی 3.50 لیر(3700 تومان)

تعرفه عادی 1 ساعت انتظار تاکسی 27.50 لیر(29 هزار تومان)

در ساعاتی تعیین از تاکسی استفاده نکنید

تاکسی مترها بین ساعات 12 ظهر تا 6 عصر به صورت دو برابر کرایه را حساب می نماید. به هیچ وجه در طی این ساعات از تاکسی استفاده نکنید.

از آدینه بازار خرید کنید

آدینه بازار شهر کوش آداسی جایی است که می توانید میوه ها و سبزیحات تازه و مواد غذایی دیگر را با قیمتی بسیار کم خریداری نمایید. نکته مهم اینکه این قیمت ها در طول صبح بالا هستند و در هنگام نزدیک شدن به ساعات خاتمهی روز بسیار افت می نمایند.

جاهای دیدنی کوش آداسی

جزیره کبوتر (Güvercin Ada) کوش آداسی

جزیره کبوتر از بندر کوش آداسی حدود 350 متر فاصله دارد. در این جزیره می توان باقی مانده های یک دژ نظامی قرن سیزدهمی بیزانس را تماشا کرد (این قلعه بعدها به آشیانه دزدان دریایی تبدیل شد).

دیواره های این قلعه که مانند حصار کل جزیره به نظر می رسد بعدها در قرن نوزدهم میلادی به آن اضافه شد. اگر دنبال مکانی برای قدم زدن کنار دریا هستید، این جزیره برای این کار بسیار مناسب است. خوشبختانه برای برطرف خستگی هم یک کافه در جزیره کبوتر یافت می شود. برای یک غروب آفتاب می توانید روی این مکان حساب باز کنید.

ناحیه بندرگاه کوش آداسی

می توانید بیشتر جهانگردانی را که از کوش آداسی دیدن می نمایند در ناحیه بندرگاه پیدا کنید. کاروانسرایی در این مکان وجود دارد که تاریخ ساخت آن به سال 1618 میلادی باز می شود.

این مکان در دهه 60 میلادی بازسازی شد و امروزه به عنوان هتل باشگاهی کاروانسرا از آن استفاده می شود. درست در جنوب غربی بندرگاه هنوز هم می توان خانه های شاهزاده الواری قرن نوزدهمی را که سبک معماری سنتی منطقه است مشاهده کرد. به علاوه ناحیه بندرگاه بازاری دارد که می توان انواع سوغاتی های ترکی را در آن پیدا کرد. این بازار روبروی بارانداز بندر قرار گرفته است.

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi) کوش آداسی

ساحل بانوان یا لیدیز در دو کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین سواحل شنی این ناحیه به شمار می رود. خوشبختانه تفریحات زیادی برای سرگرم شدن در این ساحل وجود دارد.

از ورزش های آبی و میل کردن نوشیدنی های خوشمزه در کافه ها گرفته تا کرایه یک چتر و لمیدن روی شن های ساحل همه و همه برای لذت بردن جهانگردان امکانپذیر است. در طول تابستان می توان تعداد زیادی از خانواده های محلی و جهانگردان خارجی را در این مکان مشاهده کرد. روزهای عادی هفته طی ماه های جولای و آگوست کمی خلوت تر است اما باز هم نباید انتظار داشته باشید ساحل لیدیز را خالی از جمعیت ببینید.

پریه نه (Priene) کوش آداسی

پریه نه منطقه ای مسکونی در ترکیه بود که در دوران یونان باستان ساخته شده است و علاوه بر ارزش تاریخی که دارد، چشم اندازهای کوهستانی زیبایی را هم ارایه می دهد. دوران رونق این بندر باستانی بین سال های 300 تا 450 قبل از میلاد مسیح بود.

در آن موقع تجارت بخش مهمی از اقتصاد این ناحیه را تشکیل می دهد. لای گیری رودخانه Meander باعث متروکه شدن شهر در قرن دوم پس از میلاد شد. معبد آتنا با سبک معماری کلاسیک یونانی را می توان ستاره جهانگردی این مکان دانست.

پریه نه برای سفری یک روزه بسیار مناسب است، به خصوص اگر آین سفر را با ملاقات از شهر باستانی ملط ترکیب کنید. پریه نه در 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار گرفته است.

ملط (Miletus) کوش آداسی

مانند پریه نه، ملط هم یکی دیگر از بنادر عظیم باستانی دوران هلنیستی بود. این بندر تا دوران سلجوقیان در قرن چهاردهم میلادی رونق داشت. این موضوع بدین معنی است که ما می توانیم ترکیب دوره های مختلف زمانی را در اینجا مشاهده کنیم.

در طول بازدیدتان حتما از تئاتر عظیم با 15000 جایگاه و چشم اندازی عالی دیدن کنید. تاریخ این بنا به زمان یونان باستان باز می شود اما یک بار توسط رومیان به طور کامل بازسازی شد.

درست در بالا دست تئاتر بخشی از دیواره های قلعه بیزانس و در شرق آن باقی مانده های معبد آپولو قرار دارند. حمام فاستینا در جنوب و کاروانسرای سلجوقی از دیگر جاذبه های این مکان به شمار می فرایند. شهر ملط در 62 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است.

دیدیما (Didyma) کوش آداسی

مرکز مذهبی هلنیست در گذشته میزبان پناهگاه افسانه ای دیدمیما و دومین معبد عظیم جهان بود. بخش قابل توجهی از معبد آپولو سالم مانده است به گونه ای که هنوز هم می توان ستون های مستحکم (این ستون ها 122 عدد بودند) آن را مشاهده کرد.

این معبد یکی از محافظت شده ترین معابد یونانی در ترکیه به شمار می رود. پناهگاه مذهبی دیدیما در جهانی کلاسیک باستان از بالاترین درجه اهمیت (پس از پناهگاه مذهبی یا اوراکل دلفی) برخوردار بود. در سفرتان به کوش آداسی حتما از این مکان دیدن کنید. دیدیما در 77 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار گرفته است.

کیرازلی (Kirazli) کوش آداسی

روستای عجیب و جالب کیرازلی در میان باغ های انگور و مزارع سرسبز احاطه شده است. بودن در این مکان احساسی بی پایان را به شما منتقل می نماید. این روستا مکانی عالی برای یک بعدازظهر گشت و گذار در میان کوچه هایی با خانه های ردیف شده سنتی و سرک کشیدن در میان نبض آرام زندگی روستایی ترکیه است. تعدادی رستوران و کافه دوست داشتنی در اینجا وجود دارد، بنابراین می توانید مدتی را به استراحت کردن و تفکر بپردازید.

اگر یگ جهانگرد غذایی هستید بهتر است روز شنبه که بازار کشاورزان در روستا برپا می شود به این مکان سفر کنید. در اینجا می توانید محصولات تازه و بسیار خوبی را تهیه کنید. کیرازلی 10 کیلومتر از جنوب کوش آداسی فاصله دارد.

شبه جزیره دیلک کوش آداسی

شبه جزیره دیلک مملو از مناظر کوهستانی باشکوه و چشم اندازهای ناهموار ساحلی است. این پارک ملی که دسترسی بسیار آسانی هم دارد در 26 کیلومتر شهر کوش آداسی واقع شده است. تعداد زیادی ساحل برای شنا کردن و دریافت حمام آفتاب وجود دارد.

ساحل آیدین لیک تنها یکی از چندین ساحل شبه جزیره دیلک است که می توانید برای پرداختن به چنین تفریحاتی از آن استفاده کنید. غار زئوس (Zeus Maǧarası) جاذبه توریستی پرطرفدار دیگری است که در این شبه جزیره انتظار شما را می کشد.

همچنین اگر به پیاده روی علاقمند هستیند، فرصت این کار در شبکه ای از پارک ها که به جهتهای جنگلی ارتباط دارند برای شما وجود دارد. اگر به طبیعت گردی علاقمند هستید، در طول سفر به کوش آداسی مکانی بهتر از شبه جزیره دیلک برای این امر وجود ندارد.

کامپوزیت دندان ایمپلنت

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88192

به "سفر به شهر باستانی کوش آداسی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر باستانی کوش آداسی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید