راهنمای سفر به هامبورگ آلمان؛ شهری مدرن و وسوسه انگیز

به گزارش مجله سرگرمی، هامبورگ که دومین شهر عظیم آلمان و عظیمترین بندرش است، در نوع معماری بناها و شهرسازی خاص بوده و بدین سبب، در سال 2015 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. عده ای بر این باورند که هامبورگ دروازه ای به سوی جهانست. از زمانیکه این شهر عضو جامعه هان سیاتیک شد، روابط تجاری بسیار خوب و موفقی با جهان برقرار کرد. حتی، می توان گفت هامبورگ یکی از قطبهای تجاری و صنعتی مهم کشور آلمان است. هامبورگ در طول جنگ جهانی دوم خسارات بسیار زیادی را متحمل شد اما، باز هم ارزشهای تاریخی خود را حفظ کرد ولی، اکنون دیدنی های معروف هامبورگ محدود هستند. با ما در مقاله راهنمای سفر به هامبورگ آلمان همراه شوید تا کمی از این شهر و حال و هوایش برایتان بگوییم.

راهنمای سفر به هامبورگ آلمان؛ شهری مدرن و وسوسه انگیز

فهرست مطالب

اطلاعات ضروریشرایط آب و هواییبهترین زمان برای رزرو هتلجاذبه های گردشگری هامبورگدریاچه Aussenalsterانواع هزینه ها

اطلاعات ضروری

-شهر هامبورگ با تهران 2:30+ دقیقه اختلاف ساعت دارد.

-زبان رسمی مردم این شهر آلمانی هست.

-جهت رانندگی در این شهر به سمت راست است.

-واحد پول این شهر دیدنی، یورو نام دارد.

شرایط آب و هوایی

این شهر دارای تابستانهایی گرم و به ندرت مرطوب بوده و بطور کلی، مانند برخی دیگر از شهرهای آلمان نیست و هوایی به نسبت معتدل دارد. مهمترین دلیل این ویژگی دریاهای بالتیک و شمالی این شهر هست. براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان باید بدانید که زمستانهای این شهر مانند برخی دیگر از شهرهای آلمان، طولانی و همراه با یخبندان نیست.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هامبورگ شهر شلوغ و پر رفت و آمدی است. برای سفر به این شهر در فاصله مارس تا اکتبر که HIGH SEASON هست، هزینه کرایه یک هتل به حداکثر خود می رسد. البته، در ماه های جولای و آگوست بدلیل تعطیلی مدارس، کارگران و ادارات، مردم اکثرا به سمت جنوب سفر می نمایند و شهر کمی خلوت می گردد که به همین سبب، قیمت هتلها کاهش می یابد. هامبورگ به علت تجاری بودن، مملو از کنفرانس و همایش ها بوده و به همین دلیل، از هفته ای تا هفته بعد هزینه هتلها ممکن است از زمین تا آسمان تفاوت پیدا کند. اما، در این شهر عظیم مانند برخی دیگر از شهرهای اروپایی، قیمت هاستلها در تمام اوقات سال تقریبا یکسان است.

جاذبه های گردشگری هامبورگ

بندر پی یرز

اگر به دور از شلوغی های کلانشهرها، دلتان پیاده روی همراه با مشاهده دریا و مرغان دریایی که در حال پروازند را می خواهد، به هیچ وجه این مورد از دیدنی های معروف هامبورگ را از دست ندهید. همانطور که به مشاهده این منظره زیبا می پردازید، می توانید اغذیه فروشی هایی را ببینید که ماهی های تازه این منطقه را به صورت رولهایی بسیار لذیذ می فروشند.

تالار شهر هامبورگ

در مرکز هامبورگ با وجود خیابانها، مراکز فراوان خرید و همچنین دریاچه ای زیبا به نام الستر، تالار شهر واقع شده و در صورتیکه یک روز خود را در این ناحیه بگذرانید، بی شک حس دلپذیری خواهید داشت. روبروی این تالار میدانی واقع شده است که می توانید روز خود را همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه و همچنین تماشای برج ساعت و بام سبز آغاز کنید. همچنین، می توانید با ورود به سالن تالار و همراه شدن با تورهای روزانه، از تمامی نقاط جذاب و اتاقهای بسیار زیبا و خیره نماینده آن دیدن فرمایید.

سزمین عجایب مینیاتور

سرزمین عجایب مینیاتور موزه ای در هامبورگ بوده وهمانطور که از اسمش پیداست، تمام موارد داخل موزه به صورت کوچک یا مینی هستند از مناظری که در این موزه می بینید، می توان به شهرهای کوچک مینیاتوری همچون هامبورگ، لاس وگاس و کوه های آلپ اشاره نمود. با توجه به جذابیت این موزه که بسیار سرگرم نماینده است و همه را درونش غرق می نماید، جالب ترین موزه هامبورگ بشمار می رود و می توان گفت بهترین کار این است که گشت و گذار خود را از این مورد از دیدنی های معروف هامبورگ آغاز کنید.

با توجه به جذابیت بالای این موزه که هواداران بسیاری دارد، صف بلیط فروشی آن بسیار شلوغ بوده و اگر مایلید در این صف طولانی منتظر نمانید، بهتر است اینترنتی بلیط رزرو کنید. زمان اوج شلوغی این موزه در تعطیلات مدارس بوده که بهتر است به وسیله سایت از زمان شلوغی این موزه باخبر شوید. هزینه بلیط این موزه متفاوت بوده و برای بچه ها (6.5 یورو)، برای عظیمسالان (13 یورو) و برای افراد بالای 65 سال (11 یورو) است.

تفرجگاه یون فانشتیک

یون فانشتیک یکی ازدیدنی های معروف هامبورگ در سواحل جنوبی دریاچه آلستر هست. این خیابان دارای تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و شرکتهای ارائه دهنده تور قایق گردی است. بهترین آغاز برای گشت و گذار در این خیابان که به نوعی لقب قلب هامبورگ را دارد، قدم زدن در اطراف دریاچه آلستر است. سپس، به هتلهای لوکس می رسید و بعد از گذر از آنها، مسیرتان به سمت پل کندی باز می گردد و در زمانیکه بر روی این پل قرار دارید، می توانید از منظره های منحصر بفرد پانورامای مرکز شهر لذت ببرید.

پارک Planten un Blomen

پارکی در نزدیکی یون فانشتیک وجود دارد، به نام Planten un Blomen که یکی از دیدنی های معروف هامبورگ است. پارک Planten un Blomen به عنوان واحه ای شهری که دارای نواحی سرسبز فراوان، گلها، درختان متنوع، دریاچه ها و باغهای گرمسیری هست، در فصول سرد سال بی رونق نبوده و ورزشهای مهیجی مانند اسکی روی یخ در آن انجام می شوند. براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان باید بدانید که آنقدر در این پارک مخصوصا در فصل تابستان که باغچه های گل روییده اند و چمنها طراوت خود را دارند، آرامش پیدا خواهید کرد که شهر 1.7 میلیون نفری هامبورگ را فراموش می کنید.

دریاچه Aussenalster

این دریاچه که بسیار محیطی مناسب برای آغاز یک صبح پرنشاط است، در اطرافش ساختمانهایی وجود دارند که طبق استانداردهای موجود نباید خراب شوند. بنابراین، به غیر از گردشگرانی که برای دیدن این منظره فوق العاده می آیند، برای ساکنین این ساختمانها هم فضای بسیار زیبایی را فراهم آورد. در اطراف این دریاچه مسیری 7 کیلومتری برای پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن وجود دارد و سپس پارک و محله ها آغاز می شوند که این دریاچه را احاطه نموده اند.

با توجه به اینکه این مکان مفرح دریاچه است، می توان در آن به ورزشهای آبی پرداخت یا از مناظر لذت برد. در اطراف این مورد از دیدنی های معروف هامبورگ، جشنواره ای در ماه می توسط افراد ژاپنی مقیم در هامبورگ برگزار می گردد. این جشن زیبا، جشنواره شکوفه های گیلاس بوده که در آن مردم را میهمان آتش بازی های زیبا و غذاهای لذیذ می نمایند.

رستوران Bullerei

اگر غذاهای آلمانی و مدیترانه ای را می پسندید، این رستوران می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. همچنین، این رستوران فوق العاده دارای ویژگی های هم زمان فوق العاده ای است؛ همانند زیبایی ساختمانش که مکانی عالی را فراهم آورد، اتمسفری سرگرم نماینده، منویی فوق العاده که همه پسند است و در نهایت، امکان بیرون بری غذا که بسیار برای افرادی که مایل نیستند در این مکان میل غذا بخورند، مناسب است. رستوران Bullerei این امکان را می دهد تا افرادی که مایلند میزی از قبل در این فضا رزرو نموده یا در بیرون از محیط رستوران غذاهای ساندویچی یا برگری را میل نمایند.

تونل قدیمی البه (Elbe Tunnel)

از میان شهر هامبورگ، رودخانه ای به نام البه می گذرد که خاکستری که از جسد هیتلر باقی مانده بود را در آن ریختند. در زیر این رودخانه، تونلی قدیمی به همان نام البه حفر شده که حرکت و جابجایی وسایل نقلیه سبک و همچنین دوچرخه سواران و اتومبیل ها را از سمتی به سمت دیگر رودخانه امکانپذیر می سازد. از این تونل قدیمی به خوبی محافظت می گردد، زیرا یک بنای یادبود بشمار می رود. در دیواره این تونل کاشی هایی به کار رفته که مربوط به دهه هفتاد میلادی هستند یعنی زمانیکه این تونل ساخته شد. در صورتیکه از این تونل عبور کنید و به طرف دیگر آن بروید، با منظره ای بسیار زیبا از تفرجگاه Landungsbrucken روبرو خواهید شد. بی تردید این تونل یکی از دیدنی های معروف هامبورگ بوده و ارزش یکبار دیدن را دارد.

ورهوس دیستریکت | Warehouse District

اگر بدنبال منطقه ای نو و متفاوت هستید، این انبار قدیمی را از دست ندهید. اگر در کنار تفرجگاه Landungsbrucken در حال قدم زدن بوده یا می خواهید به این منطقه بروید، سری هم به منطقه تاریخی انبار بزنید. در این منطقه تاریخی شما نظاره گر کانالهای باریکی هستید که بر روی آنها ستونهایی چوبی قرار گرفته اند. اینها ستونهای ساختمانهایی قرمز رنگ هستند که توجه را به خود جلب می نمایند. این ساختمانها انبارهایی تاریخی بوده که در زمانهای گذشته قهوه و ادویه جات در آنها نگهداری می شد. این ناحیه که به ورهوس دیستریکت مشهور است، بازسازی شده و مکانی برای بازدید گردشگران بحساب می آید.

بازار Alsterarkaden

اگر علاقه به خرید در بازارهای قدیمی دارید، بدون شک این بازار برایتان می تواند جالب باشد. براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان، Alsterarkaden که در عین داشتن اجناس قدیمی و کتابهای عتیقه دارای مغازه های لوکس نیز است، در اصل راهرویی سرپوشیده بوده که دارای نقاشی های سقفی تاریخی، شیشه های رنگ آمیزی شده و ستونهای آب نماست که توجه همگان را به خود جلب می نماید.

پاساژ اروپا (Europa Passage)

پاساژ اروپا با وجود محدوده وسیعی از برندهای بین المللی که در فروشگاه ها بفروش می رسند، تنوع زیادی برای علاقمندان به خرید دارد. براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان به شما پیشنهاد می کنیم که سری بدان زده و غرق در تنوع اجناسش شوید.

سیاه چال هامبورگ

در واقع تجربه دخمه گردی می تواند بسیار برایتان به یادگار بماند و شما دیگر نگران هزینه ای که پرداخت کردید، نیستید. بازیگران با استفاده از نمایش، شما را به سمت آسانسوری زهوار، کشتی دزدان دریایی که سال 1842 در آتش سوخت و چندین نقطه دیگر هدایت می نمایند. همینطور تورهای هدایت وجود دارند که شما را از میان دخمه های منطقه انبار عبور می دهند. همچنین، این توانایی را به شما می دهند تا بخش موزه تاریخی و خانه های شبح زده را ببینید.

این مورد از دیدنی های معروف هامبورگ در تمام طول سال به جز 24 دسامبر باز است. اگر مایل به دریافت تخفیف باشید، می توانید بلیط این موزه را اینترنتی خریداری کنید. براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان باید بدانید که این تورها که فاصله کمی از هم دارند، بطور کامل 90 دقیقه زمان می برند. پس، با حوصله به دیدن این دخمه ها بپردازید. این موزه به بچه ها و افرادی که دارای ترس بسیار هستند، توصیه نمی گردد.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

اگر بدنبال مکانی مقرون بصرفه هستید، هاستلها مکانی مناسب و نسبتا منطقی هستند. در شهر هامبورگ دو روش برای اقامت دارید: اولی استفاده از خوابگاه های عمومی و دسته جمعی که باید به میزان 12 تا 24 یورو به نسبت کیفیت متحمل هزینه شوید و دوم، استفاده از خوابگاه ها و اتاق های خصوصی با مقدار هزینه 18 تا 38 یورو.

هزینه اقامت در هتل

هتل های این شهر دیدنی براساس تعداد ستاره و کیفیت، مطابق زیر دسته بندی می شوند:

-5 ستاره از 170 تا 283 یورو

-4 ستاره از 70 تا 176 یورو

-3 ستاره از 44 تا 170 یورو

-2 ستاره از 40 تا 129 یورو

-1 ستاره از 35 تا 70 یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

اگر نمی توانید یا نمی خواهید برای وعده های غذایی خود خیلی هزینه کنید، به راحتی می توانید غذای خود را در اغذیه فروشی هایی که طعم غذایشان خوب است اما هزینه زیادی را برای شما فاکتور نمی نمایند، صرف کنید. البته، براساس راهنمای سفر به هامبورگ آلمان ناگفته نماند که اگر می خواهید غذایی تجملاتی را با دست پخت آشپزانی کار کشته و مشهور میل نمایید هم پیدا کردن این دسته رستورانها کار دشواری بشمار نمی آید.

در اغلب هتلهای این شهر صبحانه بطور رایگان یا از زمان کرایه اتاق با شما حساب می گردد. اما، اگر می خواهید همراه با گردش به یک اغذیه فروشی رفته و صبحانه خود را صرف کنید یا اگر دیر از خواب بیدار شده اید، می توانید با پرداخت هزینه ای در حدود 6 یورو صبحانه خود را میل کنید.

شهر هامبورگ زادگاه غذاهایی همچون همبرگر و نوعی سوسیس است که طعم بسیار خوبی هم دارند. پس، شما می توانید با پرداخت میانگین 4 تا 7 یورو اغذیه ای خوشمزه را طبق میل خود خریداری نمایید. برای وعده شام خود هم مانند صبحانه و ناهار، شما می توانید به رستوران یا اغذیه فروشی ها رفته و غذای خود را میل کنید. این وعده شما بطور میانگین 8 تا 14 یورو هزینه خواهد داشت.

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید یا به غذای رستورانها علاقه ای ندارید باید در حدود 48 و یا 64 یورو هزینه کنید. اقلام ضروری آشپزی شامل مواردی همچون گوشت قرمز گاو، تخم مرغ، چند قرص نان تازه، برنج سفید، سینه مرغ، شیر، پنیر سفید و میوه و سبزیجاتی همچون سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و کاهو هستند.

هزینه حمل و نقل عمومی در هامبورگ

عظیمترین شرکت حمل و نقل در شهر هامبورگ و حومه، شرکت hamborg Verkehrsverbund یا به اختصار HVV است. فروش بلیط در این سیستم به صورت ناحیه ای یا منطقه ای بوده و به صورت ایستگاهی نمی توان از این خدمات استفاده کرد. به راحتی نمی توان از این سایت خریداری کرد و به شما توصیه می گردد که بروشور این شرکت را از داخل سایتش دانلود کنید. میزان مبلغ پرداختی شما برای واحدهای مختلف این شرکت به توضیح زیر است:

-قطار از فرودگاه تا مرکز شهر: هر سه کیلومتر 3 یورو

-تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر: 22 تا 27 یورو

-حمل و نقل و جابجایی درون شهری با استفاده از تاکسی: 10 تا 14 یورو

-استفاده از اتوبوس و تراموا در جابجایی شهری: 1.50 تا 3 یورو

در ادامه بخوانیدسفر یکروزه به هامبورگ | معرفی جاهای دیدنی هامبورگ

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104570

به "راهنمای سفر به هامبورگ آلمان؛ شهری مدرن و وسوسه انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هامبورگ آلمان؛ شهری مدرن و وسوسه انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید