راهنمای سفر به نیویورک آمریکا؛ شهری شلوغ اما وسوسه انگیز

به گزارش مجله سرگرمی، نیویورک، شهری است در ایالات متحده که از اهمیت های بسزایی برخوردار بوده و به جرات می توان عنوان نمود که پایتخت اصلی دنیا کنونی بحساب می آید. در نیویورک همه چیز با سرعت غیرقابل تصوری در حال جریان بوده و همواره یکی از پیشتازان صنعت تکنولوژی و مدرنیته هست. اگر قصد سفر به این شهر شلوغ آمریکایی را دارید، حتما در ادامه مطلب راهنمای سفر به نیویورک آمریکا با ما همراه شوید تا بتوانیم شما را با هزینه های سفر به نیویورک آمریکا و همچنین جاذبه های دیدنی نیویورک آشنا کنیم.

راهنمای سفر به نیویورک آمریکا؛ شهری شلوغ اما وسوسه انگیز

کمی با نیویورک

براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا باید بدانید که نیویورک یک شهر برای استراحت و رسیدن به اندکی آرامش نیست و بالعکس، جو حاکم در آن بگونه ای است که کمتر می توان در اقصی نقاطش به فکر عدم تحرک فیزیکی بود! در نیویورک شما می توانید با تعداد بیشماری از آسمان خراش های مزین شده به نورپردازی های رنگارنگ، فروشگاه ها، مراکز خرید سوپر لوکس، گالری های هنری و موزه هایی تماشایی روبرو شوید. جامعه نیویورک از دیرباز به عنوان یکی از تمیزترین جامعه های انسانی چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ فرهنگی بوده و می توان در چنین جامعه ای با بیش از دویست قومیت مختلف انسانی روبرو شد که همگی از سنت و آداب مخصوصی برخوردار هستند و با احترام به عقاید یکدیگر می نگرند.

از مهمترین عوامل پیشرفت نیویورک وجود کتاب فروشی، کتابخانه ها و همچنین کافه کتاب های متعددی بوده که بی اغراق، در تمامی بخش های شهر به چشم می خورند و در جهانی تکنولوژی و استفاده از گجت های مختلف سرگرم کننده، هنوز هم نقش مهم و کلیدی را برعهده دارند. از جمله اماکن پرطرفدار نیویورک می توان به کافه رستوران ها، سینماها، موزه ها، گالری های هنری و همچنین مراکز فرهنگی اشاره نمود.

بد نیست براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا بدانید که می توان در این نقطه با تازه ترین غذاهای گوشتی، دریایی و گیاهی روبرو شد و هر چقدر هم که سخت گیر باشید، بالاخره غذای مورد نظر خود را پیدا نموده و آن را در یکی از بهترین رستوران های ایالت نیویورک که تعدادشان کم نیست، نوش جان می کنید. جالب است بدانید با توجه به توسعه فرهنگ غذایی در نیویورک و رسیدن به روشهای آشپزی مدرن، اماکن غذاخوری بسیاری را می توان پیدا کرد که تنها از محصولات ارگانیک مزارع خود یا باغاتی که بر بام مغازه های خود ایجاد نموده اند، برای پخت و پز استفاده نموده و آنها را در کنار فهرستی بلند بالا سرو می کنند. جهانگردان توجه داشته باشند که علاوه بر وجود سبک های مختلف آشپزی در این شهر، بازار غذاهای خیابانی و همچنین کامیون های اغذیه فروشی نیز در نواحی مختلف پرطرفدار تلقی می شوند.عمده شهرت نیویورک در جهان بدلیل وجود جاذبه های مختلف و قدمت داری است که در بخشهای گوناگون نهاده شده اند و تعدادی از آنان در حال حاضر، پرچم دار صنعت توریسم کشور آمریکا بشمار می فرایند! در شهر نیویورک گشت و گذار محدود به هیچ زمان خاصی نیست و شما می توانید. براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا گفتنی است با توجه به شرایط فعلی نیویورک، جهت بازدید از تمامی جاذبه های دیدنی نیویورک بایستی زمان بسیاری را صرف نمایید که قطعا در کنار هزینه های سفر به نیویورک آمریکا، امکانپذیر نیست.

شرایط آب و هوایی نیویورک

شرایط آب و هوای نیویورک از نوع قاره ای و کاملا ناپایدار است. معمولا در شهر نیویورک سالانه شاهد بارش نزولات آسمانی بسیار زیادی خواهیم بود تا جایی که متوسط بارش در این شهر چیزی بالغ بر 1200 میلی متر برآورد شد. میانگین دمای هوای این شهر در ماه جولای 24/5 درجه و در ماه ژانویه نیز 0/5 درجه سانتیگراد تعیین شده و همواره در این شهر وزش بادهای ملایم تا نیمه تند احساس می گردد. در ادامه این بخش از راهنمای سفر به نیویورک آمریکا به خصوصیات جوی هر کدام از 4 فصل طبیعت در کلانشهر نیویورک می پردازیم.

فصل بهار

نیویورک در فصل بهار حال و هوای خاصی به خود می گیرد. فصل بهار نیویورک از ماه مارس تا می به طول می انجامد و با توجه به ناپایداری شرایط آب و هوا، می توان در این فصل با شرایط سرد و وزش بادهای تند قاره ای روبرو شد و هم با شرایط گرم و معتدل. البته، براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا ناگفته نماند با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی، اغلب بارش ها در ماه مارس اتفاق می افتند و رفته رفته با فرا رسیدن روزهای خاتمهی فصل بهار، شرایط جوی حاکم در نیویورک کاملا مطلوب و دلچسب می گردد.

فصل تابستان

گرمترین فصل سال در شهر نیویورک خیلی هم خارج از حد تحمل نیست و گاها نزول بارش باران و سردی هوا دیده شده است. متوسط دمای هوا در این فصل چیزی بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد بوده و گرمترین ماه های این فصل نیز به ترتیب جولای و آگوست بحساب می آید. همچنین، در مورد فصل تابستان این را باید افزود که اغلب روزهای این فصل، کاملا آفتابی و مطلوب هستند.

فصل پاییز

پاییز با آغاز ماه سپتامبر آغاز و تا روزهای خاتمهی ماه نوامبر ادامه پیدا می نماید. معمولا فصل پاییز در شهر نیویورک به دو بخش نیمه اول و نیمه دوم تقسیم می گردد. 45 روز نخست فصل پاییز با شرایط مساعدی حداقل برای آن دسته از جهانگردان و مسافرانی که خیلی تمایلی به انجام سفر در شرایط بارانی و نیمه طوفانی ندارند، همراه بوده و این در حالی است که 45 روز دوم این فصل با کاهش دمای هوا و همچنین بیشتر شدن رگبارهای پراکنده همراه خواهد بود.

فصل زمستان

بطور متوسط هر ساله نزدیک به 60 سانتیمتر برف در این نقطه از خاک کشور آمریکا می بارد و سبب می گردد تا دمای هوا در بهترین حالت ممکن تنها چند درجه بالاتر از صفر و در پایین ترین حد خود نیز بر روی عدد 15- درجه سانتیگراد قرار بگیرد. سردی زمستان های نیویورک که از ماه دسامبر تا فوریه به طول می کشند، با وزش بادهای شدید دوچندان می گردد و به همین خاطر، معمولا تنها جهانگردان و مسافرانی در این مقطع از سال به نیویورک سفر می کنند که عاشق حضور در مناطق سرد هستند. البته از قلم باز نماند که در همین فصل زمستان نیز می توان شاهد وجود روزهایی کاملا آفتابی و صاف با دمایی نسبتا معتدل بود.

اطلاعاتی مغتنم در مورد نیویورک

مردم شهر نیویورک به زبان انگلیسی تسلط دارند و واحد پولی آنان نیز دلار محسوب می گردد. شماره 911 از جمله شماره های اضطراری بوده که می توانید از آن در هنگام به دردسر افتادن بهره ببرید. برق شهری نیویورک 120 ولت و 60 هرتز بوده و تمام پریزها و دوشاخه های این ایالت آمریکایی نیز از نوع A و B هستند. جهت رانندگی در این شهر از سمت راست است.

فهرستی از هزینه های سفر به نیویورک آمریکا

هزینه های مربوط به اقامت

برای اقامت در نیویورک گزینه های زیادی پیش روی شما قرار خواهند داشت که البته هیچ کدام به لحاظ قیمت و هزینه در زمره اقامتگاه های مقرون بصرفه قرار داده نمی شوند. مثلا، در نیویورک به هیچ عنوان نمی توان با هتل هایی ارزان قیمت روبرو شد و حتی رزرو اتاقی معمولی یا یک سوئیت نقلی نیز در یک هتل 2 ستاره در قدیمی ترین محله این شهر به ازای هر شب اقامت شما چیزی نزدیک به 70 دلار برایتان خرج به همراه خواهد داشت. براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا ناگفته نماند این قبیل هتل ها از امکانات ویژه ای برخوردار نبوده و شما می توانید با پرداخت چیزی بین 100 تا 150 دلار به یک اتاق مجهز از یک هتل لوکس و مجلل دست پیدا نمایید.

علاوه بر هتل های تک ستاره و چند ستاره نیویورک، جهانگردان و مسافران می توانند جهت اقامت خود به یکی از هاستل های خصوصی یا عمومی موجود در آن نیز مراجعه کنند و با پرداخت مبلغی بین 25 تا 35 دلار یک تخت از یک اتاق 6 تخته خوابه را با امکاناتی از قبیل حوله رایگان، ملحفه رایگان و همچنین اینترنت رایگان را رزرو کنند. البته، براساس راهنمای سفر به نیویورک آمریکا ناگفته نماند که اجاره یک اتاق کاملا خصوصی در هاستل های نیویورک برایتان چیزی بین 80 تا 100 دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

هزینه های مربوط به خورد و خوراک

خوشبختانه، در تمامی محلات آن می توان با کافه رستوران ها و اغذیه فروشی های متعددی رو به رو شد که در حال تهیه و پخت انواع و اقسام غذاهای مختلف با قیمت های گوناگونی هستند. مثلا، می توان در شهر نیویورک با پرداخت مبلغی بین 5 تا 8 دلار با طیف وسیعی از غذاهای خیابانی روبرو شد یا اینکه غذای مورد نظر خود را از ساندویچ فروشی و کبابی های فعال در این شهر با قیمتی پایین تر از 10 دلار تهیه و نوش جان کرد. البته، براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا نباید فراموش کنید که میل کردن غذا در رستوران های لوکس و کاملا شیک به مراتب گران تر از سایر رستوران هایی بوده که می توان در آنان به ازای پرداخت چیزی بین 15 تا 25 دلار، با غذاهای مختلفی رو به رو شد.

سرو یک غذای دو نفره برای شب در یک کافه رستوران کاملا معمولی ایالت نیویورک می تواند تقریبا چیزی بین 50 تا 70 دلار برایتان خرج به همراه داشته باشد. همچنین، بد نیست بدانید چنانچه تمایلی به میل کردن غذاهای رستورانی، فست فودی و یا خیابانی ندارید، می توانید با پرداخت مبلغی حدودا 60 دلار برای پخت و پز شخصی خود خرید نمایید.

هزینه های مربوط به حمل و نقل

جالب است بدانید با بهره گیری از متروی نیویورک سیتی حتی می توان به سایر شهرک های نهاده شده در محدوده بیرونی نیز دست پیدا نمایید. با تمام این اوصاف بد نیست براساس مقاله هزینه های سفر به نیویورک آمریکا بدانید که نرخ کرایه تاکسی های نیویورک برای اغلب راستاهای داخلی این کلانشهر آمریکایی حدودا 15 دلار و بلیت مترو و اتوبوس های محلی این شهر نیز 2.75 دلار تخمین زده شد که البته، اتوبوس های تندروی نیویورک از مبلغ 6 دلاری جهت تهیه بلیت خود برخوردار هستند.

جهانگردان و مسافران ایالت نیویورک توجه داشته باشند که جهت ایجاد صرفه جویی در هزینه های سفر به نیویورک آمریکا، پیشنهاد می کنیم که به محض وارد شدن به شهر اقدام به خرید کارت های تردد 7 روزه و بدون محدودیت این شهر با مبلغی نزدیک به 31 دلار نمایید تا بتوانید به راحتی و بدون کوچکترین دغدغه در طول یک هفته به گشت و گذاری جامع در میان جاذبه های دیدنی نیویورک بپردازید. از قلم نیافتد که جهت عبور و مرور در این شهر نیز می توانید از تاکسی های اوبر که حداقل کرایه آنان از 2.5 دلار آغاز می گردد نیز استفاده نمایید.

فرهنگ غذایی نیویورک

در نیویورک بالغ بر دویست قومیت مختلف بومی و غیر بومی سکنی گزیده اند و هر کدام نیز دارای فرهنگ و تنوع غذایی مخصوص به خود هستند که همین امر، سبب گشته تا فرهنگ غذایی یا بهتر است بگوییم رژیم غذایی شهر نیویورک کاملا متنوع باشد! در نیویورک به سختی می توان جهانگرد یا مسافری را پیدا کرد که اذعان به نبود غذای مورد علاقه خود کند. حال با اینکه در نیویورک می توان با هزاران غذای جورواجور روبرو شد، ما تصمیم گرفته ایم تا در این بخش تعدادی از رایج ترین غذاهای نیویورک را به شما عزیزان معرفی نماییم.

ساندویچ تخم مرغ و پنیر

این ساندویچ همانطور که از نامش نیز تعیین است، تنها از نان، تخم مرغ و پنیر تشکیل می گردد که می توان در صورت تمایل از کمی بیکن نیز برای درست کردنش استفاده نمود. ناگفته نماند که نان این ساندویچ می تواند متنوع و با اشکال مختلفی باشد. براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا جالب است بدانید ساندویچ تخم مرغ و پنیر در بین نیویورکی ها به حدی رایج و محبوب بوده که حتی در سال 1910 میلادی یکی از مجله های محلی در مورد این ساندویچ و علاقه شدید اقشار مختلف مردم بدان، مقاله ای تهیه و به چاپ رساند.

کرونات

کرونات نام نوعی شیرینی پرطرفدار بوده که از ترکیب کرواسان و دونات تشکیل می گردد. شیرینی کرونات بدلیل خوشمزگی بی حد و اندازه خود و همچنین بافت کاملا شکننده و نازکی که از آن برخوردار است، خیلی سریع در بین اهالی بومی و غیر بومی نیویورک جا افتاد و توانست حسابی جای خود را در سلیقه و ذائقه مردم این شهر آمریکایی پیدا نماید.

خامه تخم مرغی

خامه تخم مرغی یک نوشیدنی فوق العاده محبوب بوده که برخلاف اسم خود، در ترکیباتش نه خبری از تخم مرغ هست و نه خبری از خامه! ضروری است بدانید این نوشیدنی آمریکایی که ابداعی ایالت نیویورک نیز است، همچون نوعی میلک شیک می ماند که از آب گازدار، شربت های طعم دار و همچنین شیر تهیه می گردد.

چیز کیک

چیزکیک یک دسر جهانی بوده و آنطور که تعیین است این نوع دسر در سال 1872 میلادی و پس از ابداع پنیر خامه ای در ایالات متحده آمریکا وارد این کشور شد و بعدها توسط یک مهاجر آلمانی به نام آرنولد روین برای نخستین بار در سال 1929 میلادی در نیویورک تهیه گشت. بد نیست براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا بدانید با اینکه چیز کیک در بیشتر کشورهای جهان مطابق با یک دستورالعمل آشپزی واحد درست می گردد اما، همواره می توان تفاوت های مزه ای و ظاهری زیادی را در بین چیز کیک های سرزمین های مختلف پیدا کرد.

پیتزای آمریکایی

خاستگاه پیتزا آمریکایی، نیویورک است که توسط یک مهاجر ناپلی در سال های خاتمهی دهه 1800 میلادی در این شهر آمریکایی تهیه و پخته شد. براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا جالب است بدانید این مهاجر ایتالیایی در حقیقت تنها برای پخت پیتزای سنتی دیار خود از روش جدید آشپزی و تنورهای متفاوت استفاده نمود و توانست پیتزایی درست کند که خیلی تردتر و شاید حتی خوشمزه تر از پیتزای اصیل ایتالیایی ها در جهان بود! براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا گفتنی است که پیتزای ویژه نیویورک تنها از خمیر پیتزا، پنیر و مقداری سس تهیه می گردد و با اینکه متریال غذایی به کار رفته در آن بسیار محدود هستند اما، این غذا از طعم و مزه ای جادویی برخوردار است که توصیه می کنیم حتما از آن میل نمایید.

نان صبحانه بیگل

نان بیگل (Bagel) یک نان مخصوص صبحانه است که البته می توان از آن در کنار سایر غذاها نیز استفاده نمود. این نان یکی از مشهورترین نان های صبحانه کل جهان بحساب می آید که می توانید با آن در تمامی هایپرهای زنجیره ای و همچنین کافه رستوران های کل جهان روبرو شوید. بد نیست بدانید که نان بیگل را نخستین بار یهودیان مهاجری که از اروپا به آمریکا سفر می کردند، وارد این کشور نموده و سپس با گذر زمان، نان صبحانه بیگل در بین اهالی ایالات متحده آمریکا ترویج پیدا کرد و رفته رفته تبدیل شد به یکی از خوراکی های محبوب و پرطرفدار مردم.

نان بیگل با سبک و سیاق خاصی تهیه می گردد. ابتدا آن را می جوشانند تا نوع بافت این نان مخصوص کاملا نرم گردد و سپس، آن را با کمی عسل یا مالت قدری شیرین می کنند.

مرغ General Tso

این غذا یکی از غذاهای بسیار محبوب و رواج یافته چینی در نیویورک بوده که تنها می توان آن را از رستوران ها و غذاخوری های چینی تهیه کرد. مرغ General Tso یک مرغ سرخ و طعم دار شده با مزه ای شیرین است که معمولا رستوران های چینی این غذا را در کنار بشقابی از سبزیجات و همچنین سس مخصوص سرو می کنند.

پاسترامی و کورند بیف

پاسترامی را همچون نان صبحانه بیگل، یهودیان مهاجرت نموده از رومانی به آمریکا وارد کردند و در گذر زمان توانستند با فرآیند فرآوری به کورند بیف مخصوص نیویورکی نیز در این ایالت دست پیدا کنند و حسابی آن را در دهه 1800 میلادی در این شهر ترویج دهند. پاسترامی و کورند بیف از جمله غذاهایی معروف در جهان بوده که می توان با کمی گشت و گذار در بین کشورهای مختلف اروپایی و حتی آمریکایی با انواع مختلفی از این دو غذای گوشتی روبرو شد. پاسترامی یک غذای گوشتی و طعم دار شده است که معمولا آن را بصورت کبابی یا دودی تهیه می کنند و سپس، در کنار سس خردل تند آن را میل می کنند. کورند بیف نیز غذایی است که یکبار در آب جوشانده می گردد و سپس جهت پخته شدن بر روی آتش مستقیم یا غیر مستقیم قرار داده می گردد.

کوکی سفید و سیاه

این شیرینی زیبا و صد البته خوشمزه در سال های نخست دهه 1920 میلادی با شکل و شمایل متفاوتی در آمریکا ترویج پیدا کرد و با گذر زمان تبدیل شد به یکی از شیرینی های محبوب. بافت این کوکی همچون یک کیک اسفنجی کوچک است که لایه رویین آن با مقداری وانیل و شکلات پر می گردد و سپس، داخل یخچال گذاشته می گردد تا به خوبی خود را بگیرد.

جاذبه های دیدنی نیویورک

میدان تایمز

از شلوغ ترین نقاط شهری موجود در نیویورک، میدان تایمز بوده که معمولا همواره با جمعیت زیادی می توان در آن رو به رو شد و فرقی هم ندارد که شما در روز به این میدان مراجعه کنید یا شب را جهت حضور و بازدید از تابلوهای تبلیغاتی بسیار عظیم و بیلبوردهایی نمایشی موجود در این نقطه انتخاب نمایید. این مورد از جاذبه های دیدنی نیویورک با فرا رسیدن مناسبت های تقویم میلادی برای آمریکایی ها مملو از جمعیت می گردد.

بیشتر بخوانیدمیدان تایمز نیویورک | میدانی که خارج از کره زمین هم قابل تشخیص است

موزه هنری فریک کالکشن

این مورد از جاذبه های دیدنی نیویورک در یک ساختمان قدیمی که در دهه 1900 توسط خود هنری کلای فریک ساخته شد، نهاده شده و در حقیقت آقای فریک این عمارت خود ساخته را همراه با کلی از آثار هنری و ارزشمندش جهت بازدید همگان ایجاد کرد. در موزه و مجموعه هنری فریک آثار هنری گوناگونی از جمله سفالگری، تابلوهای نقاشی و همچنین اشیای باستانی بچشم می خورند که در شانزده گالری مختلف در این مکان فوق العاده تماشایی جهت تماشای شما بازدیدکنندگان گرامی نهاده شده اند.

این موزه تنها اختصاص به آثار هنری فریک نداشته و می توان در بخش های مختلفش با آثار شاخص دیگری از سایر هنرمندان نامدار جهان همچون رامبران، ال گرکو، بلینی، مونه روبرو شد. براساس مقاله راهنمای سفر به نیویورک آمریکا از قلم باز نماند که ساختمان این موزه دارای یک استخر عظیم در بخش مرکزی خود است که توسط باغ های متعدد و سرسبزی احاطه شده و می توان در فضای سبز پیرامون بنای این موزه با انواع مختلفی از گل و گیاهان زینتی روبرو شد.

برایانت پارک

پارک برایانت در حال حاضر یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی نیویورک بوده که با داشتن جاده مخصوص سلامت (راستا پیاده روی)، تندیس های هنری و جذاب در کنار یک مجموعه بازی کاملا مفرح که بایستی برای ورود به آن هزینه بسیار ناچیزی را پرداخت کرد، در اغلب اوقات با جمعیت زیادی از سوی عموم مردم روبرو می گردد. مکان این مورد از جاذبه های دیدنی نیویورک تا قبل از سال 1989 میلادی یکی از مخوف ترین اماکن نیویورک بود تا اینکه مسئولان در سال 1989 تصمیم دریافتد تا در این مکان یک پارک تفریحی با فضایی کاملا سرسبز و پر نشاط را ایجاد کنند.

منطقه برادوی

برادوی نام یک منطقه کاملا هنری و از اماکن دیدنی نیویورک آمریکا است که می توان در آن به راحتی با چندین تالار نمایشی و تئاتر روبرو شد و از نزدیک شاهد اجرای جدیدترین تئاترهای روز کشور آمریکا و همچنین نمایشنامه های کلاسیک و ماندگار بود. بازدید از این منطقه هنری می تواند برای تعداد زیادی از شما جهانگردان و مسافران فوق العاده جذاب و خاطره انگیز تلقی گردد. نباید فراموش کنید که با توجه به ازدیاد بازدیدکنندگان و متقاضیان تهیه بلیت در این منطقه، بهتر است برای جلوگیری از اتلاف وقت هم که شده، به فکر رزرو بلیت تئاترهای این مورد از جاذبه های دیدنی نیویورک باشید!

ترمینال گرند سنترال

ترمینال یا خاتمهه مسافربری گرند سنترال یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نیویورک بوده که حضور و بازدید از آن را ما به شما پیشنهاد می کنیم. این مکان جذاب دارای ساختمانی است کاملا قدیمی که برای اولین بار در سال 1913 میلادی افتتاح شد و بعدها به دلایل مختلفی بارها و بارها مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد. ترمینال گرند سنترال در حال حاضر به عنوان ترمینال قطار یا ایستگاه متروی شهر نیویورک به فعالیت خود ادامه می دهد و به سبب وجود اشیای زینتی و هنر معماری از جمله جاذبه های دیدنی نیویورک بحساب می آید.

تالار موسیقی رادیو سیتی

یکی از اماکن دیدنی نیویورک، تالار موسیقی رادیو سیتی است که توسط خاندان راکفلر در اوایل دهه 1930 ساخته و در سال 1932 نیز به سبک و سیاق آرت دکو افتتاح شد در زمان خود به عنوان عظیمترین تالار موسیقی مسقف در جهان تلقی می شد تا اینکه رفته رفته با رونق دریافت مارکت موسیقی در آمریکا و اروپا، تالارهای به مراتب عظیمتر و مجهزتری نسبت به رادیو سنتر نیویورک در اقصی نقاط این کره خاکی ساخته شدند. در حال حاضر از آن به عنوان مکان برگزاری رویدادهای مهمی در آمریکا همچون اهدای جوایز تونی و گرمی استفاده می گردد.

رصدخانه وان ورلد

رصدخانه وان ورلد نام یک بنای کاملا شیشه ای و جذاب است که بر بلندای برج تجارت جهانی نهاده شده است. این مورد از جاذبه های دیدنی نیویورک دارای 3 عدد سکوی بازدید در طبقات 100 و 101 و 102 بوده و می توان به وسیله هر کدام از آنان به نمایی بسیار جذاب و خاطره انگیز از شهر نیویورک دست پیدا کرد. نکته جالب در مورد رسیدن به رصدخانه وان ورلد، استفاده از آسانسور این مجموعه بوده که به محض وارد شدن به آن شما را با تصاویری از گذشته های بسیار دور نیویورک تا تبدیل شدن به کلانشهری مشهور و پیشرفته آشنا می سازد.

کتابخانه عمومی نیویورک

یکی از بهترین جاذبه های دیدنی نیویورک، کتابخانه عمومی شهر نیویورک بوده که در سال 1911 میلادی افتتاح شد و از همان ابتدا بدلیل وجود نوشته و کتب مختلفی تاریخی و ارزشمند، همواره مورد توجه طیف وسیعی از علاقمندان به کتاب بوده و هنوز هم هست. این کتابخانه که دارای ظاهری کاملا امروزی و چشم نواز بوده، دارای اتاق ها و سالن های مطالعاتی بسیار عظیم و مجللی است و در بخش مربوط به نشریات خود نیز از چیزی بالغ بر 10 هزار مجله معتبر داخلی و خارجی حراست می نماید.

پل بروکلین

پل بروکلین در زمان خود عنوان نخستین سازه معلق فولادی را کسب کرد و آنطور که در مورد آن آورده شده است، مراحل ساخت و احداثش نیز در سال 1883 میلادی به خاتمه رسیده اند. از این پل کاملا تاریخی که از طاق هایی ساخته شده به سبک و سیاق معماری گوتیکی برخوردار است، همچون بسیاری از جاذبه های دیدنی نیویورک در انواع و اقسام فیلم ها و سریال های هالیوودی استفاده شد. بد نیست بدانید که پل بروکلین در کنار راستا تردد خودروها، از یک راستا مخصوص دوچرخه سواران و عابران پیاده نیز برخوردار است.

کلیسای جامع سنت پاتریک

کلیسای سنت پاتریک مطابق با سبک معماری گوتیکی در سال 1879 میلادی ساخته شده و در طول تاریخ به دفعات زیادی مورد بازسازی و بازسازی نهاده شده است. این کلیسا که از جاذبه های دیدنی نیویورک هست، از گنجایش 2400 نفری برخوردار بوده و دارای پنجره هایی عظیم با شیشه هایی کاملا رنگی، ارگی وسیع، درهایی بلند از جنس برنز، مناره هایی مرتفع و همچنین نمای ظاهری مرمری به رنگ سفید است.

سنترال پارک

از دیگر جاذبه های دیدنی نیویورک، سنترال پارک بحساب می آید که در کنار وجود جذابیت های سرگرمی و تفریحاتی همچون اسکیت بر روی پیست یخی، دریاچه، باغ وحش می توان در این مجموعه سرسبز و کاملا خانوادگی، آزادانه به گشت و گذار پرداخت و حداقل برای ساعاتی هم که شده خود را از جو شلوغ و پر هیاهوی شهر نیویورک دور کرد. گفتنی است که وجود سنترال پارک برای نیویورک از صندلی بسیار مهم و حائز اهمیتی برخودار بوده و نقش حیاتی آن در رشد و شکوه نیویورک کاملا انکار ناپذیر است.

بیشتر بخوانیدسنترال پارک نیویورک | جنگلی در محله منهتن

تالار کارنگی

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی نیویورک، تالار کارنگی هست. در تالار کنسرت و موسیقی کارنگی تا به امروز هنرمندان سرشناس متعددی به اجرای آثار خود پرداخته اند که از مهمترین آنان می توان به چایکوفسکی و یا اجرای گروه بیتلز اشاره داشت. برای بازدید از تالار کنسرت کارنگی شما می توانید هم بصورت کاملا شخصی بلیت ورود به این مجموعه را تهیه نموده و خود را میهمان یکی از کنسرت های در حال اجرای آن کنید و هم می توانید با استفاده از دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های مختلف توریستی و گرشگری، نام خود را در یکی از تورهای بازدیدی این مکان هنری ثبت نمایید.

خیابان پنجم

خیابان پنجم یکی از جاذبه های دیدنی نیویورک بوده که توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید. در خیابان پنجم نیویورک تقریبا تمامی برندهای نام آشنای جهانی حضور دارند یا حتی دفتر اصلی و مرکزی خود را در این خیابان مستقر نموده اند؛ همچون تیفانی، کارتیه، اپل استور. ضروری است بدانید این خیابان از درازای بسیار زیادی برخوردار بوده و جذاب ترین قسمت آن نیز محدود به فاصله پارک مرکزی تا کتابخانه عمومی هست.

موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن که به اختصار آن را Met نیز خطاب می کنند، دارای بیش از دو میلیون اثر هنری مختلف در فضای داخلی خود است که مجموعا این آثار تداعی گر بازه زمانی برابر با پنج هزار سال هستند. این موزه از 3 شعبه برخوردار است که در بردارنده بخش هایی فوق العاده تماشایی همچون اسلحه و مهمات، آلات موسیقی، عکس های قدیمی، هنر مصریان باستان، هنر دکوراتیو به سبک آمریکایی ها، لباس های سنتی هستند. ناگفته نماند که شعبه دیگری از این موزه مشهور هنری در شمال منطقه منهتن واقع است.

وال استریت

وال استریت که معمولا بسیاری از مردم جهان آن را به دلیل مسائل مالی و جریانات تجاری موجود در آن به خوبی می شناسند، از جاذبه های جهانگردی و توریستی فراوانی نیز برخوردار است که یک فقره آن تندیس ساخته شده از برنز گاو پولساز یا همان گاو معرفو وال استریت بوده که عده ای آن را چارچینگ بول نیز قلمداد می کنند. وال استریت خیابانی است که در حدفاصل خیابان های برادوی و جنوبی کشیده شده و تعداد زیادی از مراکز مهم ایالت متحده آمریکا در آن قرار دارند.

ساختمان امپایر استیت

یکی از اماکن دیدنی نیویورک، ساختمان امپایر استیت است که در سال 1931 میلادی ساخته و به بهره برداری رسید. این سازه مرتفع تا پیش از احداث برج تجارت جهانی شماره یک به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان قلمداد می شد و اکنون دارای دو سکوی بازدید جذاب در دو طبقه مختلف خود است که گفته شده به شرط تمیزی آسمان شهر نیویورک، از روی این سکوهای بازدید حتی می توان سایر ایالات و شهرهای همجوار نیویورک را نیز مشاهده نمود. سکوی طبقه 86ام ساختمان امپایر استیت در حال حاضر بلندترین سکوی بدون سقف در ایالت نیویورک است که باعث می گردد در اغلب اوقات سال، صف های بسیار طولانی جهت حضور بر روی این سکو و بازدید از نماهای گسترده شهر نیویورک ایجاد شوند.

مجسمه عظیم آزادی

مجسمه عظیم آزادی در جزیره ای به همین نام یعنی جزیره آزادی واقع شده است و به راحتی می توان آن را حتی از فواصل مکانی خیلی دور نیز رویت کرد. جالب است بدانید با اینکه در یکی از معروف ترین ایالت های آمریکایی نهاده شده است، اما تمام مراحل طراحی و ساخت آن توسط فرانسوی ها انجام دریافتد. به این صورت که طرح اولیه آن را یک مجسمه ساز خوش نام فرانسوی به نام فردریک آگوست ایجاد کرد و سپس گوستاو ایفل مسئولیت ایجاد و ساخت سازه درونی آن را برعهده گرفت و در نهایت این اوژن ویوله لودوک بود که ترجیح داد جهت پوشش لایه بیرونی چنین تندیس عظیمی از فلز مسی استفاده نماید.

با تمام این اوصاف، مسجمه عظیم آزادی آمریکا در سال 1886 میلادی ساخته شد و عده زیادی از بومیان آمریکایی معتقد هستند که این مجسمه در گذشته صرفا جهت استقبال و خوش آمدگویی به مسافرانی که خود را به وسیله راه دریا به ایالت نیویورک می رسانند، ساخته شده بوده است! جهانگردان توجه داشته باشند چنانچه قصد وارد شدن به مجسمه و بالا رفتن از سازه درونی آن را دارند، بایستی از مدت ها قبل بلیط مربوط به این نوع بازدید حضوری را تهیه کنند، چرا که سرعت به تاراج رفتن بلیط های مربوط به مجسمه آزادی به طرز غیر قابل باوری بالا بوده و اگر دیر بجنبید، محال ممکن است پیروز به اخذ بلیط بازدید حضوری شوید.

بیشتر بخوانیدمجسمه آزادی نیویورک و حقایق جالب درباره آن که نمی دانستید!

روش هایی جهت کاهش هزینه های سفر به نیویورک آمریکا

تهیه مترو کارت

مترو کارت (MetroCard) در حقیقت یک روش ایده آل برای آن دسته از مسافران و جهانگردانی است که در طول سفر به نیویورک از خطوط متروی این شهر به دفعات بسیار زیادی استفاده می کنند. چنین افرادی می توانند برای هزینه های سفر به نیویورک آمریکا از مترو کارت ها استفاده کنند که از قابلیت نامحدود برخوردار هستند.

استفاده از کوچ سرفینگ

یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های سفر به نیویورک آمریکا، استفاده از نرم افزار کوچ سرفینگ است که به شما این امکان را می دهد با ارائه یک درخواست ساده با طیف وسیعی از مردم بومی شهر نیویورک که داوطلبانه حاضر به میزبانی از شما شده اند، روبرو شوید. حقیقتش را بخواهید این روش برای آن دسته از مسافران و جهانگردانی که به نیویورک وارد شده اند، به لحاظ هزینه ای بسیار مناسب است، چرا که در این نقطه از خاک ایالات متحده بیشتر اماکن قامتی گران به چشم می خورند.

حضور در تورهای مجانی

در سفر به نیویورک درست به اندازه جاذبه های جهانگردی، می توان با تورهای مختلف توریستی و جهانگردی روبرو شد که تعدادی از آنان مستلزم پرداخت هزینه هستند و تعدادی دیگر بصورت کاملا مجانی و رایگان انجام می شوند و تنها کافی است که با کمی اطلاع قبلی، اسم و تعیینات خود را در یکی از این تورهای مسافرتی بدون هزینه ثبت نام نمایید تا چه بصورت پیاده روی و چه گردشی مفرح با یک اتوبوس محلی به اقصی نقاط ایالت نیویورک سر بزنید.

میل کردن غذاهایی ارزان قیمت

ضروری است بدانید در نیویورک آمریکا تعداد زیادی از غرفه های خیابانی و کامیون های غذا در کنار کلی رستوران محلی به ویژه رستوران های آسیایی فعال در این شهر مشهور از غذاهای بسیار لذیذ و خوش قیمتی برخوردار هستند که به عنوان مثال می توان به پیتزاهای اسلایسی اشاره نمود. دوستان و جهانگردان عزیز توجه داشته باشید اگر به فکر کاهش هزینه های سفر به نیویورک آمریکا هستید، از نزدیک شدن به رستوران های لوکس و گران قیمت این شهر واقعا اجتناب کنید که ممکن است تبعات بسیار گرانی را برای شما به همراه داشته باشند!

بازدید از موزه های رایگان

یکی از برجسته ترین راه های کاهش هزینه های سفر به نیویورک آمریکا، بازدید از جاذبه های رایگان و کاملا بی هزینه مقصد مورد نظر شما جهانگردان و مسافران عزیز است. در نیویورک نیز موزه های بسیار زیادی مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آنها به شهرتی عالم گیر در کل جهان نیز رسیده اند. با این حال، می توان با کمی دقت در ایالت نیویورک خود را مهمان بازدید از موزه هایی کرد که در بعضی از روزهای هفته جهت بازدید رایگان درب های خود را بر روی بازدیدکنندگان باز می گذارند.

در ادامه بخوانیدسفر به نیویورک | شهر مجسمه آزادی و آسمان خراشسفر یک روزه به نیویورک | 15 مورد از بهترین جاهای دیدنی نیویورک

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

کتاب ارزان: کتاب ارزان: مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97652

به "راهنمای سفر به نیویورک آمریکا؛ شهری شلوغ اما وسوسه انگیز" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای سفر به نیویورک آمریکا؛ شهری شلوغ اما وسوسه انگیز" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به نیویورک آمریکا؛ شهری شلوغ اما وسوسه انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید