حمایت از حیوانات

به گزارش مجله سرگرمی، کلیه حیوانات در سرمای سخت و طاقت فرسا به دنبال یافتن سرپناهی هستند. با توجه به نوع پوشش و ساختار بدنی، گربه ها و سگ ها، تاب و تحمل بیشتری را در سرما خواهند داشت اما اگر افت دما خیلی شدید باشد، این حیوانات قادر نخواهند بود در برابر درجه پایین دما تاب آورده و تلف خواهند شد.

حمایت از حیوانات

در چندین دهه اخیر، توجه به حیوانات خیابانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است و انجمن های حمایت از حیوانات خیابانی زیادی تأسیس شده اند که یک نهاد مردمی، خیریه و کاملاً خصوصی می باشند. تعدادی از این انجمن ها در زمینه درمان و یاری رسانی به حیوانات آسیب دیده و زخمی فعالیت می نمایند. بعضی نیز درصدد ساخت پناهگاه برای این موجودات برآمدند و برای جلوگیری از کشتار سگ های خیابانی، در جهت اسکان دادن به این زبان بسته ها مشغول فعالیت هستند.

کمپین و انجمن حمایت از حیوانات

حمایت حیوانات یک مسئولیت فردی است!

مسئولیت فردی در قبال حیوانات در تمامی ادیان توصیه شده است و آزار نرساندن به حیوانات مهم ترین بخش این مقوله است. نگهداری و تغذیه نیز در اولویت های بعدی می باشند. منظور از نگه داری حیوانات خیابانی ، جمع آوری و انتقال آن ها به داخل خانه نیست، بلکه ایجاد سرپناه و مأمن برای این حیوانات در همان خیابان، کوچه و ... می باشد. همچنین قرار نیست که تغذیه این جانداران، هزینه اضافی را بر دوش افراد بگذارد. بلکه با اضافات غذای هر خانواده می توان چندین حیوان را سیر نمود.

مسلماً در فصول سرد سال، یافتن غذا برای جاندار کاری سخت می باشد. در این شرایط احتیاج به یاری شما بیشتر احساس می شود. غذا دادن به حیوانات کاری شرافتمندانه است و جزء تعلیمات انسانی است که انجام آن توسط هر شهروند قابل ستایش می باشد.

اهداف انجمن حمایت از حیوانات

هرگز نمی توان زندگی انسان را از محیط زیست و پدیده هایی که در این محیط وجود دارد ، جداسازی نمود. بدیهی است که اگر نظام طبیعت برهم خورد، زندگی بشر نیز از ثبات معمول خود خارج خواهد شد. انجمن حمایت از حیوانات در ایران با نام بین المللی IRAN S.P.C.A به ثبت رسیده است.

انجمن حمایت از حیوانات با هدف توجه به حقوق حیوانات تأسیس شده است که شامل موارد زیر می باشد:

· مبارزه با شکار بی رویه و قاچاق گونه های مختلف

· جلوگیری از انقراض گونه های نادر

· ممانعت از تخریب زیستگاه های جانوری

· امداد رسانی به حیوانات در سوانح و حوادث پیش بینی نشده

· نگهداری و معالجه تا ایجاد شرایط پایدار حیوان

· تغذیه و رسیدگی در حین معالجه

· جمع آوری و ساماندهی حیوانات ولگرد

· تأمین سرپناه خصوصاً در فصول سرد سال

· تبلیغ و تشویق اذهان عمومی به توجه به مقوله حمایت از حیوانات خیابانی

· جلوگیری از رفتارهای قاصبانه با حیوانات به خصوص در فضای مجازی

توجه به موضوع حمایت از حیوانات بدون جان پناه، آنقدر حائز اهمیت گشته است که علاوه بر راه اندازی انجمن حمایت از حیوانات، چندین کتاب با پرداختن به این مبحث تألیف شده است تا با استدلال، اهمیت آن بر همگان به خصوص آن دسته از افرادی که توجهی به حقوق جانوران ندارند را به اثبات رسانند. کتاب حق حیوان، خطای انسان تام ریگان، پدر حقوق حیوانات از مطرح ترین کتب نوشته شده در این حوزه می باشد.

چگونه حامی حیوانات خیابانی باشیم؟

عوامل فروشگاه عظیم ماهی خان دست به یک عمل ابتکاری زده اند و براساس تجهیزات موجود در این مجموعه، درصدد ساختن یک پناهگاه امن برای گربه های خیابانی هستند. این امر با همکاری و همیاری شما مشتریان عظیموار حاصل خواهد شد.

پک هایی که برای بسته بندی سفارشات ارسال می شود، از جنس یونولیت هستند و دارای ابعاد مناسبی می باشند. این بسته های یونولیتی می توانند یک سرپناه امن برای گربه های خیابانی باشند.

ممکن است فکر کنید پس از بیرون آوردن بسته های ماهی و میگو از داخل این یخچال های یونولیتی، این پک دیگر قابل استفاده نمی باشد و آن را درون انباری خود نگه دارید! اما با یک راه چاره ساده می توانید آن را در حیاط یا کوچه قرار دهید تا یک جان پناه عالی به حساب آید. بدین طریق شما یک کار اخلاقی که مطابق با صندلی و شأن انسانیت می باشد، انجام داده اید!

طریقه ساختن جان پناه برای حیوانات خیابانی

اکنون روش استفاده از این یونولیت ها را برای حفاظت حیوانات از سرما و برودت هوا بیان می نماییم. دورتادور سر یونولیت را با چسب پهن به قسمت بدنه وصل نمایید. سپس از یک سمت یونولیت، با یک چاقوی نوک تیز یا کاتر، محفظه کوچکی را ایجاد نمایید که به اصطلاح درب خانه و محل ورود حیوان خواهد شد. در داخل این جعبه، مقداری آب و غذا بگذارید تا گربه دیگر لازم نباشد برای یافتن ماده غذایی از داخل پناهگاهش بیرون آید. بدین صورت علاوه بر تأمین جای امن و گرم، تغذیه حیوان را نیز فراهم کرده اید.

اگر یکایک ما بتوانیم سهمی در این امر مهم و خداپسندانه برداریم، بدون شک دیگر شاهد مرگ و میر هیچ حیوان خیابانی در زمان برودت هوا نخواهیم بود.

ماهی خان عظیمترین فروشگاه اینترنتی ماهی و میگو جنوب با دعوت از شما عزیزان در انجام این کار انسانی و عضویت در این کمپین ، خواستار انجام یک پویش عظیم در راه حمایت از حیوانات می باشد.

لذت تجربه آسان خرید اینترنتی با قیمت مناسب، با خرید ماهی و خرید میگو با کیفیت و تازه از ماهی خان

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136172

به "حمایت از حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید