آشنایی با جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر ساری

به گزارش مجله سرگرمی، ساری شهریست در میان جنگل و دریا، با طبیعتی بکر و دنیایی از دیدنی ها ،این شهر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان مازندران و مرکز این استان می باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر ساری

معرفی جاذبه های ساری شهر بهارنارج ایران

ساری مرکز استان مازندران در شمال ایران ، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان مازندران در شمال ایران است. به مردم اهل ساری، سارَوی گفته می شود. همچنین براساس اکتشافات اخیر، قدمت ساری به شش هزار سال می رساند.

این شهر از نظر جغرافیایی، از شرق به شهرستان میان دورود، از شمال به دریای مازندران، از غرب به قائمشهر و از جنوب به رشته کوه های البرز محدود می شه. از نظر آب و هوایی تابستونای معتدل و نمناک و زمستونای نسبتاً سرد و خشک داره. همچنین بخش های جنوبی کوهستانی این شهر، زمستونای طولانی و بسیار سردی داره.

رونق این شهر، بعد از تاج گذاری و اقامت آقا محمد خان قاجار آغاز شد و امروزه از شهرهای مهم ایران از لحاظ ارتباطی به حساب میاد.

در کل باید گفت ساری با طبیعت سرسبز، مردمان مهربان و غذاهای محلی لذیذ، همیشه یکی از مقاصد توریستی مهم بین شهر های ایران بوده و هست.

در ساری کجا اقامت کنم؟

اقامت در ساری

مردم برای اقامت تو شهر ساری، مثل بیشتر شهرهای شمالی، معمولا خونه های ویلایی رو ترجیح می دن، مخصوصا خونه ویلایی های کنار ساحل، که ممکنه یه کم هزینه بردارتر باشه، ولی سفرتون رو دوست داشتنی تر می کنه.

اما اگه دوست دارین تو هتل اقامت کنین، هتل سالاردره ، بی نظیرترین هتل این شهره، که اولین و زیباترین هتل جنگلی 4 ستاره ست و با ساری 12 کیلومتر فاصله داره . هتل بادله ، هتل نوید، هتل نارنج و هتل اسرم هم از هتل های خوب ساری هستن که اقامت راحتی رو براتون میسر می کنند.

دیدنی های ساری

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

طعم خوش و منحصر به فرد غذاهای مازندرانی به خصوص مرغ ترش، همیشه زبانزد خاص و عام بوده. مردم هر شهر عادت های غذایی مخصوص به خود و مواد خاصی برای تهیه غذاهاشون دارن، ساری هم از این قاعده مستثنی نیست. در کل غذاهای مازندرانی بیشترا با سبزی های معطر محلی، رب انار و گردو تهیه می شن که می تونین تمام این غذاهای خوشمزه رو در ساری نوش جان کنین. غذاهایی مثل مرغ ترش، ماهی شکم پر و مرغ شکم پر، سیر انار، کدو پلو، چاشنی ساک و ناز خاتون.

رستورانهای ساری

برای صرف غذای محلی رستوران محسن یکی از بهترین گزینه هاست که غذاهای محلی لذیذی رو سرو می کنه. اگه برای گشت و گذار به خارج از شهر رفتین و احساس گرسنگی کردین، رستوران حاج حسن که گردن و ماهیچه هاش حرف ندارن، رستوران شالی که انواع غذاهای خوش طعم ایرانی و فرنگی رو ارائه میده و رستوران سوگلی پیشنهاد های خوبی هستن. واسه طرفدارای فست فود و غذاهای فرنگی، رستوران ایتالیایی میلان و رستوران شار بهترین انتخابند. کسایی که دنبال یه فضای سنتی و آرامش بخش هستند، حتما یه سری به رستوران ستاره نو و رستوران سونشیت بزنند، طرفدارای دیزی هم می تونن تو مستر دیزی یه دلی از عزا در بیارن. یه پیشنهاد ویژه هم داریم واسه کسایی که می خوان فضای ساحلی رو تجربه کنن! سفره خانه اسکله فرح آباد این فضا رو به شما هدیه می ده.

نوشیدنی ها مردم ساری

ساری جزو شهرهائیه که کافه و کافه گرد زیاد داره.

کافه هنر، کافه کتاب مهرگان، کافه ریبار، کافه پینو، کافه نو و کافه کنج از بهترین کافه های این شهر هستن که ما به کافه گردامون پیشنهاد می کنیم.

بهترین کافه های شهر ساری

تو شهر ساری چی بخرم؟

صنایع چوبی، حصیربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، جوراب بافی، موج بافی، نمدمالی، سفال گری و… از سوغاتی های این شهر به حساب میان که بیشترمیشه سوغاتی هایی مثل صنایع چوبی، گلیم و سفال رو از فروشگاه ها و بازارهای داخل شهر مثل بازار ترکمن ها و بازار بزرگ امام رضا تهیه کرد. برای خرید ماهی هم می تونین به بزرگترین بازار ماهی شمال کشور یعنی بازار بزرگ ماهی فروشان ساری مراجعه کنین و تازه ترین ماهی ها رو خریداری کنین. برای گشت و گذار هم، خیابان های فرهنگ و قارن بهترین انتخاب هستن که مراکز خرید لوکس ساری مثل پاساژ الهیه و مرکز تجاری شهر در اونا قرار دارن. علاوه بر این ها، مرکز خرید پردیس و مرکز تجاری مفیدی هم از مراکز خرید خوب شهر به حساب میان، که می تونن انتخابای خوبی برای خرید در ساری باشن.

بازار ترکمن ها

کجاها برم؟

ساری یکی از شهرهای زیبای شمال ایرانه، که هم در مجاورت دریا قرار گرفته، هم پر از جنگل های سرسبز و رویائیه، طبیعت زیبای این شهر، همیشه مورد نظر حکام محلی قرار داشته، به همین دلیل عمارت ها و کاخ های قدیمی در کنار طبیعت جذاب، مهمترین دیدنی های این منطقه رو تشکیل می دن. از مهم ترین این جاذبه ها، می شه به چشمه های باداب سورت، که یکی از زیباترین و بی نظیرترین چشمه های جهانه و به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران و دومین چشمه اب شور جهان ثبت شده، برج رسکت، برجی زیبا که بیش از 5000 سال قدمت داره، عمارت کلبادی، که خانه ای 200 ساله با تزئینات بی نظیره، مسجد جامع ساری، که نخستین مسجد شمال ایران بعد از ورود اسلام بوده، دریاچه چورت، دریاچه ای زیبا و بکر، که توسط درختان محصور شده، دریاچه الندان که آب آن تنها از نزولات آسمانی تامین می شه، منطقه حفاظت شده دودانگه و چهاردانگه که در گذشته زیستگاه پلنگ ایرانی بوده، پناهگاه حیات وحش سمسکنده که در فصل مستی گوزنها فوق العاده ست، پل ورسک، که یکی از بزرگترین پل های راه آهن ایرانه، مجموعه تاریخی فرح آباد، برج سلطان زین العابدین، آب انبار نو، پناهگاه حیات وحش دشت ناز، سد سلیمان تنگه و آبشار یخی اشاره کرد.

جاذبه های طبیعت

دریاچه چورت (دریاچه میانشه)

دریاچه چورت

دریاچه چورت در شمال شرقی مازندران قرار داره و وسعتی حدود 2.5 هکتار داره،

آبشار اوبن

آبشاراوین

آبشار اوبن یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران در عمق جنگل دودانگه ساری است.

جاذبه های طبیعت

دریاچه الندان

دریاچه الندان

دریاچه الندان که به نام آببندان پله ازنی هم شناخته می شه از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری است . تو فصل زمستان اینجا محل سکونت اردک های وحشی می شه و

شیرین رود

رودی در میان جنگل انبوه.آب رودخانه بسیار سرد و خنک است. مناسب جهت تفریح در فصل گرم تابستان.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: نمناک
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81672

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید