تقویت شعرسرایی با هوش مصنوعی گوگل

به گزارش مجله سرگرمی، هوش مصنوعی گوگل موسوم به ورس بای ورس(Verse by Verse) می تواند به کاربران یاری کند به سبک شاعران مشهور بنویسند.

تقویت شعرسرایی با هوش مصنوعی گوگل

اگر تا به حال خود را یک شاعر تصور نموده اید، اما مهارت های شاعری و موزون کردن کلمات را ندارید، ابزار هوش مصنوعی Verse by Verse گوگل می تواند به شما یاری کند تا به سبک شاعران مشهور بنویسید.

آخرین آزمایش این شرکت در زمینه شعر مبتنی بر هوش مصنوعی است که پیشنهادهایی را به سبک مشهورترین شاعران آمریکایی ارائه می دهد.

بدین ترتیب، برای الهام دریافت از شاعران عظیم می توان در ابتدا حداکثر سه شاعر از جمله امیلی دیکینسون، والت ویتمن و ادگار آلن پو را انتخاب کرد. هنگامی که کاربر انتخاب خود را انجام داد و یک ساختار را برای شعر خود انتخاب کرد، این ابزار از وی می خواهد که اولین بیت شعر خود را بسراید. سپس هوش مصنوعی گزینه های بیشتری را پیشنهاد می نماید.

البته Verse by Verse کاربر را مجبور به استفاده از این پیشنهادات نمی نماید و می توان آنها را رد کرد، تغییر داد یا آنها را همانطور که هست پذیرفت.

این ابزار قرار است الهام بخش باشد، نه اینکه یک شعر کامل از طرف کاربر ایجاد کند. هنگامی که کاربر یک بیت را کامل کرد، می تواند تعداد بیشتری ابیات را به شاهکار خود اضافه کند.

مهندسان گوگل برای ساخت این ابزار، آن را با مجموعه عظیمی از شعرهای کلاسیک تغذیه کردند. آنها سپس از کارهای هر شاعر برای تنظیم دقیق مدل های هوش مصنوعی استفاده کردند تا سبک نوشتن آنها را تقلید کند.

آنها همچنین می خواستند که هوش مصنوعی پیشنهادهای مربوط را به کاربران ارائه دهد، بنابراین به گفته مهندس دیو اوتوس؛ این سیستم برای درک معنایی کلی از این که کدام بیت از بیت قبلی به بهترین شکل پیروی می نماید، آموزش دیده است. بنابراین حتی اگر کاربر در خصوص موضوعاتی بنویسد که معمولاً در شعر کلاسیک دیده نمی گردد، هوش مصنوعی همه کوشش خود را می نماید تا پیشنهادهای مرتبط ارائه دهد.

Verse by Verse کاملاً سازگار است و حتی اگر بعضی از پیشنهادهای آن به کار نیاید، از سبک شاعران کلاسیک برای یاری به کاربران در شکل دادن به بیت ها استفاده می نماید.

امیدواریم که گوگل در نهایت نسخه ای مبتنی بر کار معروف ترین شاعران معاصر و سبک جدید نیز بسازد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121205

به "تقویت شعرسرایی با هوش مصنوعی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت شعرسرایی با هوش مصنوعی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید