تکنولوژیهای برتر سال 2020

به گزارش مجله سرگرمی، فناوری امروزه در میان چهارمین انقلاب صنعتی از هر زمان دیگر سریع تر در حال پیشرفت است. شرکت ها و افرادی که خود را با این تغییرات سریع وفق نمی دهند از قافله فناوری های نوین و عظیم عقب می مانند.

تکنولوژیهای برتر سال 2020

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتنا،پایگاه اینترنتی میت دولوپر در گزارشی به تشریح چند دستاورد جدید در عرصه فناوری در سال 2020 پرداخت که به این توضیح است:

1- فراگیری ماشینی، هوش مصنوعی را شکل می دهد

فراگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سال 2020 برای ایجاد و توانمند سازی عملیات حرفه ای کسب و کار، به سیستم کسب و کار وارد شد.چین، آمریکا را در فضای هوش مصنوعی پشت سر گذاشت و به عنوان یک مبتکر در پیشرفت ها و کاربردها بالا رفت.

پیشرفت ها در نوآوری و آموزش الگوریتم برای یادگیری ماشینی به ابداع هوش مصنوعی جدید و توسعه یافته تری منجر شد.

چین سال گذشته بیش از 110 هزار درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی را ثبت نموده است.کارشناسان با بیان اینکه چین میخواهد تا سال 2030 رهبر دنیا در زمینه هوش مصنوعی گردد تاکید دارند آمریکا و چین در حال تسلط بر فناوری های پیشرفته دنیا از نسل پنجم اینترنت تا رایانه های کوانتومی و هوش مصنوعی هستند.

2- رشد اینترنت

اصرار برای اتصال سریع تر و سریع تر به اینترنت باعث می گردد که این نوآوری روز به روز پیشرفت کند. در سال 2020، اینترنت نسل پنجم، قابلیت دانلود و آپلود فوق سریع به همراه ارتباط پایدارتر را به ما داد. اینترنت نسل پنجم، نوعی شبکه جدید بر بستر نوآوری روز است که نه تنها پهنای باند تلفن های همراه امروزی را افزایش می دهد، بلکه شبکه های تلفن همراه را نیز به طرز شگفت انگیزی گسترش می دهد و صنایع جدیدی را وارد زندگی روزمره انسانی می نماید.

در کل اینترنت نسل پنجم طیف گسترده ای از خدمات را به یکدیگر متصل می نماید که می توان از کوچکترین موارد تا آموزش و پرورش، حمل و نقل و... نام برد.

در حالی که اینترنت نسل پنجم برای بار اول در سال 2019 ارائه شد اما قیمت بالا و انحصار خدمات به شهرهای عظیم، باعث محدودیت در کارکرد این فناوری شد اما در سال 2020 شاهد پوشش گسترده تر این اینترنت بودیم.

همچنین در سال 2020، چینی ها نخستین ماهواره ارتباطی 6G را راهی فضا کردند و بار دیگر نشان دادند می خواهند پیشتاز حوزه فناوری باشند.پیش بینی می گردد این فناوری با سرعت 100برابری نسبت به 5G انتقال اطلاعات را امکان پذیر می نماید. با ارسال این ماهواره ارتباطی به فضا می توان انتظار داشت که دهه آینده، زمان استفاده از این شبکه ارتباطی باشد.

3- محاسبه کوانتومی

رایانش کوانتومی، که هنوز هم نوآوری در حال رشد است ، یکی از جذاب ترین مواردی است که تحلیلگران ، مشاغل و دولت ها در قرن حاضر بر روی آن کار نموده اند. مسابقه به سمت دستیابی به اولین رایانه کوانتومی کاملاً مفید و کاملاً کارآمد (که فوق العاده رایانه نامیده می گردد) در جریان است. توانایی دستیابی به فزونی ابررایانه در سال 2020 محقق شد. کشور چین مدعی شد با دستیابی به یک نوع جدید از رایانه کوانتومی که توسط گروهی از محققان چندین موسسه تحقیقاتی این کشور ابداع شده، به فزونی کوانتومی دست یافته است.

فزونی کوانتومی زمانی حاصل می گردد که یک رایانه کوانتومی بتواند بهترین عملکرد یک ابررایانه را تنها در یک کار داشته باشد. سال گذشته رایانه کوانتومی گوگل، اولین رایانه ای بود که به فزونی کوانتومی دست یافت؛ این کامپیوتر محاسبات را در عرض چند دقیقه انجام می دهد.

بر خلاف رایانه Sycamore گوگل که از مواد ابررسانا برای مدیریت کیوبیت ها - بیت های اطلاعات کوانتومی - استفاده می کرد، این رایانه جدید چینی که جیژانگ (Jiuzhang)نام دارد، مبتنی بر فوتون است و از نور برای جابجایی و ذخیره بیت های کوانتوم استفاده می نماید.

5- خانه های هوشمند

فناوری هوشمند بیشتر و بیشتر در حال ادغام شدن با زندگی ما هستند. خانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تنوع زیادی در دسته بندی کالاهای خانگی هوشمند وجود دارد بنابراین می توانید همه چیز را از چراغ و دما گرفته تا قفل و امنیت در خانه را کنترل کنید.

در سال 2020 شاهد ورود فزونین دستگاه های خانگی هوشمند بودیم که از آن جمله می توانیم به بلندگو بلوتوثی اشاره کنیم که توسط الکسا دستیار صوتی مفید آمازون ساخته شده است.

الکسا با تعدادی دستگاه خانگی هوشمند به طور مستقیم کار می نماید، همچنین برای کنترل تعداد زیادی وسایل بعضی ازدستورالعمل ها را می توانید خودتان ایجاد کنید.

همچنین می توانید از الکسا برای کنترل بسیاری از وسایل خانه با صدای خود بهره ببرید. اگر صحبت کردن را دوست ندارید و ترجیح می دهید اشیا را با فشار دادن دکمه ها کنترل کنید Logitech Harmony Elite یک کنترل از راه دور مناسب است و قابلیت اتصال به سایر دستگاه های بلوتوثی ، Wi-Fi ، Zigbee ، Z-Wave یا مادون قرمز را دارد.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126186

به "تکنولوژیهای برتر سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژیهای برتر سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید