تصمیم دولت اوگاندا برای اعدام همجنسگرایان

به گزارش مجله سرگرمی، دولت اوگاندا پنجشنبه 18مهر اعلام نمود در حال آماده سازی مجدد لایحه ای است که به موجب آن مجازات اعدام برای همجنسگرایان اعمال خواهد شد.

تصمیم دولت اوگاندا برای اعدام همجنسگرایان

به گزارش یورونیوز، این لایحه که در محاوره به نام لایحه همجنسگرایان را بکشید خوانده می گردد، 5 سال پیش توسط دیوان قانون اساسی این کشور رد شد اما حالا دولت می گوید میخواهد در هفته های آینده آن را مجددا برای تصویب به مجلس بفرستد.

سیمون لوکود، وزیر اخلاق و کرامت اوگاندا، در این باره به بنیاد تامسون رویترز گفت: همجنسگرایی در میان اوگاندایی ها طبیعی نیست. اما افراد همجنسگرا به صورت گسترده ای در مدارس و به خصوص در میان جوانان اقدام به عضوگیری نموده اند و این غلط را تبلیغ می نمایند که آدم ها از اول همینطور به دنیا می آیند.

وی افزود: قانون جزایی فعلی ما محدود است و تنها این عمل را جرم انگاری نموده است. ما می خواهیم روشن کنیم هر کسی که در این ترویج و عضوگیری دست دارد باید جرم انگاری گردد. آنهایی هم که این اعمال جدی را انجام می دهند با مجازات اعدام روبرو خواهند شد.

لوکود گفته است لایحه جدید در هفته های پیش رو به مجلس می رود و با رای احتمالی تا آخر امسال اجرایی خواهد شد.

این قانون پیشتر در سال 2014 نیز به تصویب رسید ولی دیوان قانون اساسی اوگاندا به دلیل قید شدن مجازات اعدام در آن، این لایحه را رد کرد.

کشورهای آفریقایی عمدتا شدیدترین قوانین دنیا را علیه همجنسگرایان دارند. در اغلب کشورهای این قاره ازدواج همجنسگرایان تابو و رابطه جنسی همجنسگرایان جرم تلقی می گردد و مرتکبین با کیفرهایی از زندان تا مرگ مجازات می شوند.

ابتدای امسال میلادی بود که برونئی، دیگر کشور آفریقایی، بیان کرد مطابق شریعت قانون اعدام از طریق سنگسار را در خصوص رابطه جنسی میان دو همجنس به اجرا درخواهد آورد، امری که خاتمه زیر فشار کشورهای غربی و نهادهای بین المللی متوقف شد.

وزیر اخلاق و کرامت اوگاندا می گوید دول در برابر واکنش های منفی احتمالی در برابر این لایحه آماده است. وی افزود: جلوی آدم هایی که می خواهند فرهنگ بیگانه را به ما تحمیل نمایند سر خم نخواهیم کرد و تعظیم نمی کنیم.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51403

به "تصمیم دولت اوگاندا برای اعدام همجنسگرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت اوگاندا برای اعدام همجنسگرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید