انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشارهای ظالمانه امریکا و اروپا را به ملت و امنیت ملی بگیرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار می رفت لایحه بودجه 1400 از تحولی برخوردار باشد که اتکا به نفت در آن به حداقل برسد و ساختار بودجه تغییر کند، اما این دو تغییر را در این لایحه نمی بینیم.

انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشارهای ظالمانه امریکا و اروپا را به ملت و امنیت ملی بگیرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محسن رضایی با تحلیل لایحه بودجه 1400 گفت: این که فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت در لایحه بودجه مبنای طرح ریزی درآمد دولت باشد معنی اش این است که همچنان می خواهیم به روابط خارجی و رفتار کشور های دیگر نگاه کنیم در حالی که کاملا روشن است که چه بایدن تائید گردد و چه ترامپ بتواند از دیوان عالی امریکا اوضاع را برگرداند، تحریم ها تا چهار - پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت.

آقای رضایی هشدار داد: ترامپ جمهوری خواه و چه بایدن دمکرات در پی این هستند که تحریم های مالی را به عنوان فشار روی گرده ملت ایران ادامه دهند و این که ما بخواهیم بودجه، مخارج و درآمد های دولت را بر اساس اتفاقی از بیرون مرز ها معین کنیم ریسک خطرناکی است و معلوم می گردد که نمی خواهیم از تحولات درس بگیریم و روی پای خود بایستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید نمود: ساختار بودجه باید بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تنظیم گردد در حالی که این کار انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در این چارچوب باید نقش مردم را در امور زیربنایی و عمرانی تعریف کنیم و مشوقاتی برای آنان در نظر بگیریم و به تدریج این فعالیت ها را به ملت واگذاریم.

آقای رضایی لزوم توجه به محرومیت و فقرزدایی را در لایحه بودجه ضروری دانست و گفت: دولت ایران یکی از دولت های ثروتمند است که با استفاده از شرکت های دولتی، معادن و املاک می تواند با توزیع عادلانه، شبیه آن چه در سهام عدالت انجام شد بخش عظیمی از محرومیت و فقر را در سال 1400 برطرف کند، اما چنین تحولی نیز در لایحه بودجه دیده نمی گردد.

وی اضافه کرد: انتظار می رفت که برای مشارکت مردم در سرمایه گذاری های زیربنایی و برطرف فقر به شکل حرکت تحولی انجام گردد که این هم در لایحه بودجه 1400 صورت نگرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید نمود: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که طبق اختیارات قانونی و توانش؛ با اصلاح لایحه بودجه 1400 دو عامل جلب مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها و برطرف فقر را در آن اعمال کند.

قانون لغو تحریم ها؛ سیلی به گوش آمران تروریسم مالی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها در مجلس را حداقل سیلی به گوش آمران اوضاع مالی و اقدامات تروریستی در کشورمان دانست.

آقای محسن رضایی با اشاره به تصویب این قانون گفت: چون این مصوبه مجلس را مغایر با سیاست های کلی ندیدیم، وارد بحث نشدیم و اصلا چنین موضوعی را در دستور کار نگذاشتیم؛ این مصوبه، مطابق با سیاست های کلی امنیت ملی است.

آقای رضایی اضافه کرد: توقف اجرای پروتکل الحاقی که ایران داوطلبانه آن را پذیرفته آن هم با شرایطی که مجلس برای طرف های اروپایی قرار داده مطابق با برجام است و تصویب این قانون، اقدام مطلوبی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشار های ظالمانه امریکا و اروپا به ملت و امنیت ملی را بگیرد.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که اگر در روابط خارجی، دستمان خالی باشد به هیچ امتیازی نخواهیم رسید و هر چه از ابزار و امکانات بیشتری در مذاکرات برخوردار باشیم پیشرفت مان بیشتر است.

آقای رضایی گفت: براساس این تجربه؛ تا وقتی به غنی سازی 30- 20 درصد نرسیده بودیم و تعداد سانتریفیوژ های مان افزایش نیافت هیچ وقت جهان حاضر به مذاکره با ما نمی شد.

وی اضافه کرد: ما وقتی قدرتمند می شویم می توانیم حقمان را بگیریم، اما هیچ گاه از قدرتمان برای جنگ استفاده نکردیم و نمی کنیم بنابراین این مصوبه مجلس یکی از ابزار های موثر دولت برای احقاق حق ملت ایران در مذاکرات هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اختلاف نظر دولت با مجلس درباره این مصوبه، تاکید نمود: باید از هر نوع اختلاف در کشور جلوگیری گردد و قوای سه گانه باید به قانون عمل نمایند؛ با توجه به مسائل مردم و جامعه، وحدت و همکاری میان قوا در برطرف مسائل، بسیار موثر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123917

به "انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشارهای ظالمانه امریکا و اروپا را به ملت و امنیت ملی بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار این است که دولت با مجلس همکاری کند و جلوی فشارهای ظالمانه امریکا و اروپا را به ملت و امنیت ملی بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید