آیا کتاب های آنلاین در آموزش بچه ها مؤثر هستند؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی کتاب های داستان آنلاین، فرصت های یادگیری بچه ها کم توجه را افزایش می دهند، اما به دلیل گسترده بودن این موارد تمامی آموزش ها در این زمینه ممکن است برای بچه ها مفید و مناسب نباشند.

آیا کتاب های آنلاین در آموزش بچه ها مؤثر هستند؟

به گزارش ایژین نیوز، محقق ارشد این تحقیق، اریک تیسسن، استادیار روانشناسی کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی دیتریش CMU در پنسیلوانیا ایالات متحده، گفت: پایگاه های دیجیتالی محبوبیت خاصی دارند و بخش عظیمی از برنامه های پرفروش آنها، موارد آموزشی بچه ها هستند.

وی در ادامه شرح داد: بسکمک از موارد دیجیتالی از نظر ظرفیت یادگیری بچه ها مناسب نیستند اما اگر این موارد را ارتقاء دهیم، در یادگیری بهتر بچه ها مؤثر خواهند بود. کتاب خواندن اشتراکی پایه و اساس رشد مهارت های خواندن و پیشرفت زبانی را فراهم می کند.

ظهور سیستم عامل های دیجیتال، مانند کتاب های الکترونیکی، رایانه ها، گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی این نگرانی را ایجاد کرده که بچه ها ممکن است یادگیری مورد نظر را از این ابزارها کسب نکنند.

تیسن گفت: بچه ها وقتی بیشتر درگیر فرایند یادگیری شوند ، بهتر یاد می گیرند.

در این تحقیق ابتدا روش سنتی کتابخوانی بزرگسالان و سپس استفاده از پایگاه های دیجیتال، مورد بررسی قرار گرفت.

در این تحقیق تعیین شد، کتاب های آنلاین دارای تصاویر، در ابتدا بر توانایی گفتاری بچه ها تاثیر دارند، به همین دلیل در مقایسه با روش های سنتی امتیاز بیشتری به خود اختصاص دادند.

وی گفت: پاسخگویی مشروط به کتاب دیجیتالی (یا از والدین یا معلم) دارای پاداش است و پاداش تأثیرات مثبتی در یادگیری دارد. با تقویت این مورد مغز دوپامین آزاد می کند که می تواند به عنوان یک نشانه برای یادگیری در سطح سیناپسی باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در سطح شناختی، پاداش در حفظ توجه به کودک کمک می کند تا به آنچه مهم است تمرکز کند، این روش می تواند به ویژه برای بچه های که کنترل توجه و پیشرفت کمتری دارند، حائز اهمیت باشد.

انتها، محققان نقش انیمیشن ها را در یادآوری و توجه مورد بررسی قراردادند. آنان دو کتاب داستان دیجیتالی را مقایسه کردند؛ یکی از این کتاب ها تصاویر متحرک از صفحه اول داشت و دیگری با خواندن کودک تصاویر حرکت می کردند. نتایج نشان داد، کتاب دوم در یادگیری بچه ها تأثیر بیشتری داشت.

نتایج این تحقیق در نشریه Developmental Psychologyمنتشرشده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65616

به "آیا کتاب های آنلاین در آموزش بچه ها مؤثر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کتاب های آنلاین در آموزش بچه ها مؤثر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید