30 کار که قبل از 30 سالگی باید انجام دهید

به گزارش مجله سرگرمی، زمانی که بزرگتر می شویم، زندگیمان به طرز قابل توجهی تغییر می کند. با افزایش سن کم کم به این موضوع پی می بریم که کارهای زیادی هستند که به دلیل نداشتن برنامه ریزی در زندگی نتوانستیم انجام دهیم. زمانی که وارد دهه سوم زندگی خود می شوید، همه چیز تغییر می کند. دیگر نمی توانید مثل قبل بی خیال باشید. باید مسؤولیت پذیری را یاد گرفته و زندگی را جدی تر بگیرید. قبل از اینکه وارد دهه سوم زندگی خود شوید، باید یک سری کارهای ضروری را انجام دهید. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برایتان آماده کرده ایم، قصد داریم به 30 کار مهم اشاره کنیم که انجام دادن آن ها قبل از 30 سالگی از واجبات است. برای آشنایی با این کارها تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

30 کار که قبل از 30 سالگی باید انجام دهید

1. اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه خانوادگی خود به دست بیاورید

تا زمانی که هنوز در دهه دوم زندگی خود هستید، سعی کنید تاریخچه خانوادگی خود را بیشتر بشناسید. اوایل دهه ی دوم زندگیتان همیشه سرتان شلوغ بوده و حتی وقت سر خاراندن هم نداشته اید. الان بهترین فرصت برای بررسی بیشتر تاریخچه خانوادگی است. در این راستا می توانید از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خاله ، عمو، عمو و دایی خود کمک بگیرید. با این کار شاید به اطلاعات جالبی درباده خانواده تان دست پیدا کنید؛ برای مثال متوجه شوید که پدربزرگ و مادربزرگتان در کجا بزرگ شدند و زندگی می کردند. در صورتی که برایتان مقدور است، به آنجا سفر کنید و با فرهنگ مردم آن ناحیه بیشتر آشنا شوید. شناخت تاریخچه خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

2. تنهایی سفر کنید

مردم کشورهای مختلف در نوجوانی و جوانی زیاد تنها سفر می کنند، اما متأسفانه در ایران این موضوع چندان رایج نیست. حالا که دارید به 30 ساله شدن نزدیک می شوید، فرصت خوبی است که تنها سفر کردن را تجربه کنید. بعد از 30 سالگی زندگی آن قدر پیچیده می شود و آن قدر درگیر مسائل مختلف می شوید که به احتمال زیاد فرصت تنها سفر کردن را پیدا نمی کنید. برای همین است که قبل از 30 سالگی بهترین زمان برای انجام این کار است. تنها سفر کردن به شما در خارج شدن از منطقه امن کمک می کند. با این کار روی نوی از خودتان را کشف می کنید که تا به حال به آن پی نبرده بودید.

تنها سفر کردن فرصتی است برای فکر کردن، کشف توانایی ها، نقاط قوت و نقاط ضعف. مطمئنا هنگامی که تنها سفر می کنید، با چالش ها و مسائلی روبرو می شوید که حتی فکرش را هم نمی کردید. در اینجاست که به قابلیت های پنهان خود در حل مسائل و مسائل مختلف پی می برید.

تنها سفر کردن همچنین می تواند موقعیت خوبی برای مقابله با ترس هایی باشد که یک عمر گریبان گیر شما بودند. وقتی تنها سفر می کنید، اگر مسئله ای برایتان پیش بیاید، شاید کسی نباشد که کمکتان کند. این موضوع باعث می شود روی پای خود ایستادن و تکیه به خود را یاد بگیرید. خلاصه اینکه تنها سفر کردن می تواند تجربه مجذوب کنندهی باشد که خودآگاهی شما را افزایش می دهد. پیشنهاد می کنیم از تنها سفر کردن قبل از 30 سالگی غفلت نکنید.

3. دست کم یک بار در یک شهر دیگر زندگی کنید

زندگی کردن در یک شهر دیگر ممکن است سخت به نظر بیاید، اما حتی یک بار هم که شده باید این کار را انجام دهید. می توانید در پی تحصیل یا پیدا کردن شغل در یک شهر دیگر باشید. همچنین می توانید مدتی را برای استراحت در یک شهر دیگر بگذرانید. می توانید در کلاس طراحی یا موسیقی شرکت کنید و با این کار لحظات لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. زمانی که برای زندگی به یک شهر دیگر می روید، باید برای تمام کارهایی که از صبح تا شب می کنید برنامه ریزی کنید که این می تواند یک مسؤولیت بزرگ برای شما باشد و به شما در مسؤولیت پذیر شدن کمک کند.

4. پول پس انداز کردن را شروع کنید

شاید فکر کنید هنوز خیلی زود است که پس انداز کردن را شروع کنید، اما باید به شما بگوییم که الان بهترین زمان برای انجام این کار است. پول پس انداز کردن هیچ ضرری ندارد و هرچه زودتر آن را انجام دهید، برای آینده تان بهتر است. هیچ کس نمی داند که در آینده قرار است چه اتفاقاتی بیفتد؛ بنابراین بهتر است همیشه میزانی پس انداز داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

فرقی ندارد چقدر پول پس انداز می کنید، فقط این کار را انجام دهید. میزانی پول در بانک پس انداز کنید یا بخشی از پولتان را صرف خرید طلا یا دلار کنید . در نظر داشته باشید که اگر پول پس انداز کنید، ارزش پولتان به مرور پایین می آید. خرید طلا و دلار هم ریسک های خاص خودش را دارد. بهترین کار این است که اول حسابی تحقیق کرده و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و بعد درست ترین تصمیم را بگیرید.

5. رشته ورزشی دلخواه خود را یاد بگیرید

به یک رشته ورزشی علاقه دارید، اما همیشه به دلایل مختلف از جمله نداشتن وقت کافی، ترس از شکست خوردن و… از انجام آن اجتناب می کردید؟ قبل از اینکه سی سالتان شود، با ترس هایتان روبرو شوید و یادگیری رشته ورزشی دلخواه خود را شروع کنید. فرقی ندارد رشته دلخواهتان بانجی جامپینگ است یا چتربازی، در هر صورت باید ترس خود را کنار بگذارید، خود را به دست مربیان حرفه ای رشته مربوطه بسپارید و یک تجربه هیجا ن انگیز و منحصربه فرد را برای خود رقم بزنید. مطمئن باشید زندگیتان بعد از این تجربه بسیار زیباتر خواهد شد. با این کار می توانید زمانی که بچه دار شدید، این خاطره ی مهیج را برای فرزند خود تعریف کرده و به او در غلبه بر ترس هایش بهتر کمک کنید.

6. عادت های بدتان را کنار بگذارید

عادت های بد می توانند شامل دنبال کردن رژیم غذایی ناسالم، کم خوابیدن، سیگار کشیدن، زیاد تلویزیون دیدن یا ورزش نکردن شوند. سعی کنید از طریق اصلاح عادت های بد خود، تغییرات مثبتی را در زندگیتان ایجاد کنید. سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و عادت های خوب را در خود تقویت کنید.

شاید عادت بد شما این باشد که حتی اگر ضرورتی نداشته باشد، باز هم دروغ می گویید یا در مسائل شخصی دیگران دخالت می کنید. مطمئن باشید هرچه سنتان بیشتر شود، ترک عادت های بد برایتان سختتر می شود. پس این کار را از همین الان شروع کنید. هر چند وقت یک بار روی یکی از عادت های بدتان تمرکز کرده و شروع به جایگزین کردن آن با یک عادت خوب کنید.

7 . ورزش کردن را شروع کنید

کسانی که با وجود سن زیاد اندامی فیت دارند، همان افرادی هستند که از جوانی ورزش کرده و یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کردند. اگر شرایط لازم را دارید، برای ورزش کردن به یک باشگاه خوب بروید. در خانه هم می توانید ورزش کنید. حتی شده روی 20 تا 30 دقیقه پیاده روی تند کنید . در هر صورت حتما هر روز فعالیت بدنی داشته باشید.

به غیر از ورزش کردن، چیزهای دیگری هم هستند که به فیت شدن اندام شما کمک می کنند. برای مثال رژیم غذایی نقش قابل توجهی در این زمینه دارد. اگر عادت به پرخوری کنید، یک اپلیکیشن کالری شمار در تلفن همراه خود نصب کنید تا بتوانید روی کالری مصرفی خود در طول روز کنترل داشته باشید. تا جایی که امکان دارد، کمتر از بیرون غذا تهیه کنید و در عوض خودتان در خانه غذاهای سالم و متنوع درست کنید. در اینترنت جست وجو کنید و با امتحان کردن رسپی های مختلف خود را به چالش بکشید. بدون اینکه بهانه بیاورید، هر روز ورزش کنید. از معجزه یوگا و مدیتیشن هم غفلت نکنید. تمام این فعالیت ها نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کنند، بلکه در حفظ جوانی هم اثرات چشمگیری دارند.

8. یک زبان خارجی یاد بگیرید

افرادی که به چند زبان مختلف تسلط دارند، در نظر بیشتر افراد مجذوب کننده و دلربا هستند. چقدر خوب می شود اگر بتوانید به زبان فرانسه یا اسپانیایی صحبت کنید. یاد گرفتن یک زبان نو یک کار بسیار جالب و هیجان انگیز است که می تواند شما را به فرد مجذوب کننده تری تبدیل کند. یاد گرفتن یک زبان خارجی شما را با فرهنگ مرتبط با آن زبان آشنا کرده، درهای نوی را به سمت شما باز می کند و شما را قادر می کند دایره ارتباطات خود را توسعه دهید . هرچه سنتان بیشتر شود، یادگیری یک زبان نو برایتان سخت تر می شود؛ برای همین است که این کار را باید قبل از 30 سالگی شروع کنید.

9. یک چیز گران قیمت خریداری کنید که همیشه آرزوی آن را داشتید

کم کم دارید به پایان دهه دوم زندگی خود نزدیک می شوید. الان درآمد نسبتا خوب و ثابتی دارید، فکر نمی کنید وقت آن رسیده که همان چیزی که همیشه حسرت داشتن آن را داشتید خریداری کنید و با این کار یک هدیه ارزشمند به خود دهید؟ شما برای مدت طولانی کار و تلاش کرده اید، پس لیاقت این را دارید که پولتان را صرف آن چیزی کنید که دوست دارید. ساعت یا کیف مارکی که از قدیم عاشق آن بودید را خریداری کنید و با این کار بابت تمام تلاش هایی که تا به حال کرده اید، به خودتان پاداش دهید. به یک رستوران شیک بروید و خودتان را مهمان غذاهای دلخواهتان کنید. یک جلسه ماساژ برای خودتان رزرو کنید. با انجام کار دلخواه یا خرید آن وسیله ای که آرزوی آن را داشتید، روحیه تان حسابی عوض می شود.

10. کینه ورزی را کنار بگذارید

حالا که دارید به 30 سالگی نزدیک می شوید، باید دست از کینه ورزیدن بردارید. فکر کردن به کار بدی که کسی در گذشته در حق شما انجام داده است، هیچ فایده ای برایتان ندارد و فقط حالتان را بد می کند. علاوه بر این زندگیتان را پر از انرژی منفی می کند. بنابراین کینه و خشم را کنار بگذارید و زندگیتان را پر از احساسات مثبت کنید. به کارهای خوبی که اطرافیانتان برای شما کرده اند فکر کنید و روی اتفاقات منفی گذشته متمرکز نشوید.

11. معذرت خواهی کردن را یاد بگیرید

معذرت خواهی کردن مهارتی است که متأسفانه همه آن را بلد نیستند. اگر شما هم زمانی که اشتباه می کنید عذرخواهی نمی کنید، وقت آن است که این کار را تمرین کنید. از همین امروز این کار را شروع کنید و اگر کار اشتباهی انجام دادید، معذرت خواهی کنید و برای جبران اشتباهی که کرده اید اقدام کنید. مطمئن باشید با این کار شأنتان پایین نمی آید! اعتراف به اینکه اشتباه کرده اید سخت است، اما اگر اشتباهات خود را قبول کنید، دیگران به شما بیشتر احترام می گذارند.

12. یک فهرست از کتاب هایی که باید بخوانید تهیه کنید

کتاب خواندن را به یکی از عادت های خود تبدیل کنید. یک فهرست از کتاب هایی که باید قبل از 30 سالگی بخوانید تهیه کرده و خواندن آن ها را شروع کنید. قبل از اینکه بخوابید یا زمانی که در اتوبوس و مترو هستید، چند صفحه کتاب بخوانید. کتاب خواندن فواید متعددی دارد که از جمله آن ها می توانیم به افزایش خلاقیت، بهبود مهارت های ارتباطی، افزایش هوشکمک و یادگیری اطلاعات نو اشاره کنیم.

13. سریال دلخواه خود را ببینید

شروع به دیدن سریال فرندز یا گیم آف ترونز کنید که همیشه دوست داشتید آن را به طور کامل ببینید. همیشه سرتان گرم کار بوده است و هیچ وقت نتوانستید درست و حسابی مشغول دیدن یک سریال زیبا شوید. الان فرصت خوبی برای انجام این کار است. کل قسمت های سریالی که دوست دارید را دانلود کنید و مشغول دیدن آن شوید.

14. قبل از 30 سالگی یک رفیق صمیمی پیدا کنید

نیاز نیست دوست های خیلی زیادی داشته باشید، همین که یک یا دو رفیق واقعی در کنارتان باشند کافی است. همه افراد باید یک نفر را در زندگی خود داشته باشند که وقتی دلشان حسابی گرفت، بتوانند راحت با او درد و دل کنند. دوستی که همیشه طرف شما باشد و شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد. قبل از اینکه 30 ساله شوید، یک دوست خوب پیدا کنید و لحظات خوبی را در کنار او سپری کنید.

15. حسرت خوردن را کنار بگذارید

چرا فلان کار را نکردم؟ چرا با فلان کس دوست شدم؟ چرا پولم را در فلان جا سرمایه گذاری کردم؟ مدام این سؤال ها را از خود می پرسید و حسرت اشتباهاتی که در گذشته کرده اید را می خورید. همین که به اشتباهات خود پی ببرید و دیگر آن ها را تکرار نکنید کافی است. حسرت خوردن هیچ کمکی به شما نمی کند. هرچه سنتان بیشتر شود، داناییتان هم افزایش پیدا می کند و به احتمال زیاد تصمیم های عاقلانه تری می گیرید. از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و آن ها را فراموش کنید. گذشته را رها کرده و روی زمان حال تمرکز کنید. اگر مدام در گذشته سر کنید، حال را هم از دست می دهید.

16. آشپزی کردن را به صورت حرفه ای یاد بگیرید

اگر در آشپزی کردن مهارت چندانی ندارید، قبل از شروع 30 سالگی یاد بگیرید چطور می توانید غذاهای متنوع و خوشمزه درست کنید. با مهارت های آشپزی خود دوستان و اعضای خانواده تان را شگفت زده کنید. لازم نیست برای شرکت در کلاس آشپزی هزینه کنید. می توانید از ویدئوهای موجود در یوتیوب و اینستاگرام برای تقویت مهارت آشپزی خود کمک بگیرید. زمانی که در آشپزی کردن حرفه ای شدید، عزیزانتان را به ناهار یا شام دعوت کرده و آن ها را با غذاهای خوشمزه و نو هیجان زده کنید. یاد گرفتن آشپزی از واجبات است. مطمئن باشید با آشپزی کردن حالتان هم حسابی خوب می شود و سطح استرستان کاهش پیدا می کند.

17. برای دیگران زندگی کردن را متوقف کنید

قبل از لباس پوشیدن، حرف زدن یا انجام هر کاری روی این موضوع متمرکز می شوید که دیگران درباره شما چه فکری می کنند؟ اگر این طور است، باید هرچه زودتر این عادت بد خود را اصلاح کنید. سلیقه خودتان را در اولویت قرار دهید و به ایده ها و نظرات خودتان اهمیت بیشتری دهید. اگر بخواهید قبل از انجام هر کار به این توجه کنید که دیگران درباره شما چه فکری می کنند، زندگی برایتان حسابی سخت می شود. ارزش بیشتری برای خودتان قائل شوید و کمتر به نظرات دیگران اهمیت دهید.

18. زندگی کردن برای فضای مجازی را کنار بگذارید

بیشتر عمرتان معتاد اینستاگرام و فیسبوک بوده اید و این موضوع مشکل خاصی را برایتان به وجود نیاورده بود، اما الان که دارید به 30 سالگی نزدیک می شوید، باید تا جایی که می توانید مدت زمانی که در فضای مجازی می گذرانید را کم کنید. لازم نیست از طریق پست گذاشتن در فضای مجازی همه را از آنچه می خورید، جاهایی که می روید و تک تک کارهایی که می کنید باخبر کنید. از فضای مجازی درست استفاده کنید. سلفی گذاشتن، لایک و فالوور گرفتن نباید اولویت شما در این سن باشد.

19. رضایت از خود را یاد بگیرید

با خودتان در صلح هستید یا جنگ؟ رضایت از خود بسیار مهم است. اگر از الان با خودتان در صلح باشید، مطمئنا در 30 سالگی به بعد هم زندگی آرام و خوبی خواهید داشت. واقعیت را قبول کنید و خودتان را با دروغ های مسخره گول نزنید. خودتان را با همه نقاط قوت و ضعفی که دارید دوست داشته باشید. زندگی شما با دیگران فرق دارد، بنابراین به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. ببینید در زندگی در پی چه هستید. برای خودتان یک سری اهداف تعیین کنید و برای رسیدن به این اهداف تلاش کنید. سعی کنید بهترین خودتان باشید.

20. به یک کنسرت بروید

زمانی که در اینستاگرام پست های مربوط به کنسرت خواننده محبوبتان را می بینید حسرت می خورید که ای کاش شما هم می توانستید در کنسرت او شرکت کنید؟ لازم نیست تا آخر عمرتان حسرت بخورید. الان در مرحله ای از زندگی هستید که به میزان کافی پول دارید. پس تعلل نکنید و در کنسرتی که همیشه آرزویش را داشتید شرکت کنید. شرکت در کنسرت خواننده محبوبتان می تواند یکی از مهم ترین و مجذوب کننده ترین اتفاقات زندگی شما قبل از 30 سالگی باشد. خودتان را از این تجربه فوق العاده مهیج محروم نکنید.

21. برنامه ریزی مالی داشته باشید

قبل از اینکه 30 ساله شوید، باید عادت های مالی خوب را شناسایی کرده و آن ها را در خود تقویت کنید. ولخرجی کردن را کنار بگذارید و عاقلانه خرج کردن را تبدیل به عادت کنید. روی درآمدها و مخارج خود نظارت کنید. سعی کنید چند منبع درآمد داشته باشید. هر ماه میزان درآمد و مخارج خود را ثبت کرده و تلاش کنید برای ماه بعد درآمد خود را افزایش و مخارجتان را کاهش دهید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، حتما بخشی از درآمد خود را برای روز مبادا پس انداز کنید.

22. به یک شغل دوم مشغول شوید

فقط به یک منبع درآمد تکیه نکنید. شما جوان هستید و باید تا جایی که می توانید پول دربیاورید تا بتوانید در آینده در رفاه زندگی کنید. شاید شغل فعلی که دارید، درآمد چندان خوبی نداشته باشد و در رسیدن به اهدافی که دارید، کمک چندانی به شما نکند. اینجاست که اهمیت اشتغال به شغل دوم تعیین می شود. این موضوع نه تنها باعث افزایش درآمد می شود، بلکه به شما کمک می کند از وقت خود بهتر استفاده کنید .

23. بر یکی از ترس هایتان غلبه کنید

از چه چیزی خیلی می ترسید؟ تنها قهوه خوردن در کافه؟ لمس کردن گربه یا رانندگی کردن؟ الان که هنوز در دهه دوم زندگیتان هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و با دست کم یکی از ترس هایتان که کل زندگی با آن دست وپنجه نرم می کردید مقابله کنید. شجاعت داشته باشید و در دل ترس هایتان بروید. اگر از تنها بودن در کافه می ترسید یا خجالت می کشید، همین امروز به یک کافه مجذوب کننده بروید و خودتان را به یک قهوه و کیک دلچسب مهمان کنید. اگر از حیواناتی مثل گربه می ترسید، زمانی که در یک خیابان پر از گربه راه می روید، به تدریج فاصله خود را با آن ها کم کنید و به آن ها نزدیک شوید. کم کم به گربه ها دست بزنید و با این موجودات بانمک دوست شوید.

24. از مصرف نوشابه خودداری کنید

گفتیم که باید سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. یکی از بدترین عادت های غذایی افراد مصرف نوشابه است که مضرات فوق العاده زیادی برای سلامتی بدن دارد. خودتان را با خوردن نوشابه های رژیمی گول نزنید، چون آن ها هم مضر هستند. اگر می خواهید همان طور که سنتان رو به افزایش است، اندامتان را فیت نگه دارید، باید مصرف نوشابه را کنار بگذارید. در مطالعات مختلف نشان داده شده که نوشابه به شدت با افزایش وزن در ارتباط است. دیگر مضرات نوشابه شامل افزایش قابل توجه چربی شکم، مقاومت به انسولین، افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان و آسیب به دندان ها می شود . لازم نیست یک باره مصرف نوشابه را ترک کنید. این کار را به تدریج انجام دهید.

25. آخر هفته را با دوستانتان بگذرانید

کل هفته را کار کرده اید و حالا آخر هفته فرا رسیده است. پنج شنبه، جمعه را به خوش گذراندن با دوستانتان اختصاص دهید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید و به جای عکس گرفتن از هر کاری که می کنید، از بودن در کنار دوستانتان لذت ببرید. غذاهای خوشمزه بخورید، با هم فیلم ببینید و برای یکدیگر خاطره های شیرین تعریف کنید. وقت گذراندن با دوستان حتما حال روحیتان را بهتر خواهد کرد.

26 . مدیتیشن کنید

مدیتیشن کردن می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد و به شما آرامش هدیه دهد. همه می توانند مدیتیشن کنند. حتی اگر فقط روزی 10 دقیقه تمرینات مدیتیشن را انجام دهید، باز هم از مزایای آن بهره مند می شوید. از جمله خواص مدیتیشن می توانیم به افزایش صبر و تحمل، مهارت پیدا کردن برای مدیریت استرس، افزایش خلاقیت، تمرکز روی زمان حال، افزایش خودآگاهی و… اشاره کنیم. جالب است بدانید که مدیتیشن به مدیریت علائم عارضه هایی از جمله اضطراب، آسم، سرطان، درد مزمن، افسردگی، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر، مسائل خواب و سردرد تنشی هم کمک می کند.

27. سلامتیتان را جدی بگیرید

بسکمک از کارهایی که در این مقاله نام بردیم، به افزایش سلامتی بدن کمک می کنند. هرچه سنتان بیشتر شود، سلامتیتان کاهش پیدا می کند. باید تا جایی که می توانید به فکر سلامتی خود باشید و از عادت های ناسالم دوری کنید. استرس روی سلامت جسم و فکر اثرات زیان باری می گذارد. استرس خود را کاهش دهید و از انرژی منفی دوری کنید. غذاهای سالم و مقوی بخورید، ورزش کنید و هر کاری که خوشحالتان می کند را انجام دهید .

28. از گم شدن نترسید

سوار ماشین خود شوید و به یک مقصد ناتعیین بروید. آهنگ مورد علاقه تان را در ماشین پلی کنید و از رانندگی کردن لذت ببرید. از اینکه شاید در راستا گم شوید نترسید. گم شدن هم می تواند تجربه ای متفاوت برای شما باشد.

29. بدهی هایتان را تسویه کنید

قبل از 30 سالگی باید تمام یا بخش زیادی از بدهی ها و وام های خود را پرداخت کنید و برای همیشه از شر آن ها رها شوید. تا جایی که می توانید بدهی های خود را تسویه کنید تا بتوانید در آینده بیشتر پول پس انداز کنید. تا زمانی که بدهی های خود را تسویه نکنید، انگار باری روی دوشتان است. هرچه زودتر برای پرداخت بدهی های خود اقدام کنید.

30. خودتان را تحسین کنید

دوست داشتن خود را شروع کنید. اعتمادبه نفس داشته باشید و به خودتان افتخار کنید. شما لایق بهترین ها هستید. خودتان را دست کم نگیرید و به خودتان عشق بورزید. موفقیت های خود را حتی اگر کوچک هستند جشن بگیرید و فقط روی نقاط ضعف و ویژگی های منفی خود تمرکز نکنید.

سخن آخر

وارد دهه سوم زندگی که شوید، متوجه می شوید که زندگی با قبل فرق کرده است. باید تصمیم های عاقلانه بگیرید و از تک تک لحظه های زندگی خود استفاده کنید و لذت ببرید. قبل از اینکه 30 ساله شوید، باید یک سری کارها را انجام دهید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ فهرستی از 30 کار را در اختیارتان قرار دادیم که باید قبل از ورود به دهه سوم زندگی خود انجام دهید. از جمله این کارها می توانیم تنها سفر کردن، یاد گرفتن یک زبان خارجی، یاد گرفتن آشپزی، دیدن سریال دلخواه، خرید یک وسلیه گران قیمت، پول پس انداز کردن و… را نام ببریم. شما فکر می کنید افراد باید چه کارهایی را قبل از 30 سالگی انجام دهند؟ در بخش کامنت ها منتظر نظرات شما هستیم.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: join cake, life hack, thrive global

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163095

به "30 کار که قبل از 30 سالگی باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 کار که قبل از 30 سالگی باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید