ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده

به گزارش مجله سرگرمی، روزهای پایانی سال 98 به طرز غیرمنتظره ای در حال سپری شدن هستند.

ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده

همه از ترس کرونا به قرنطینه خودخواسته رو آورده و در خانه ماندند. مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند؛ بسیاری از کسب وکارهای خصوصی نیز تعطیل شده و مرتبا از مردم خواسته می گردد که در خانه بمانند و هرگز بیرون از خانه نروند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

بسیاری از کارمندان مجبور شدند به دورکاری رو بیاورند و بخشی از کارهای خود را در خانه انجام دهند. فریلنسرها، طراحان گرافیست، نویسنده ها و بلاگرها هم از ابتدا خانه محیط کارشان بوده است و این روزها رقیبانی جدید پیدا کردند.

نتیجه این شرایط، اتصال همه اعضای خانواده به اینترنت و وای فای است. به گزارش وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری، مصرف اینترنت در طی هفته های اخیر ایران 50 درصد افزایش پیدا نموده است.

اینترنت تنها سرگرمی حال حاضر خانواده ها است. دانش آموزان و دانشجویان به وسیله اینترنت سر کلاس های مجازی نشسته و درس های خود را دنبال می نمایند. پدر و مادرها فیلم و سریال دانلود و تماشا می نمایند و البته وب گردی، حضور در شبکه های اجتماعی و لایک کردن ساعتی عکس ها و فیلم ها هم هرگز قطع نمی گردد.

طبیعی است که سرعت اینترنت و وای فای خانه افت کند. شاید تا چند هفته پیش همه چیز خوب پیش رفته و اینترنت و وای فای خانه برای همه مطلوب بوده ولی اکنون جوابگوی احتیاجهای یک خانواده نیست. چندین گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر به همراه تلویزیون و احیانا وسایل دیگر به اینترنت و وای فای خانه وصل شدند و طبیعی است که سرعت کند گردد.

چه راه کارهایی برای حل مشکل کندی اینترنت و وای فای خانه داریم؟

خوب، یک راهکار خرید اینترنت سریع تر یا مودم روترهای به روزتر است که در این شرایط فکر می کنم کمتر خانواده ای توان انجامش را داشته باشند. پس، سراغ ترفندهای کوچک و ساده تری می رویم که می توانند اوضاع سرعت و آنتن دهی اینترنت را کمی بهتر نمایند:

1- مودم یا روتر را وسط خانه قرار دهید

برای اینکه همه اعضای خانواده بتوانند از اینترنت و وای فای استفاده نمایند؛ بهتر است مودم یا روتر در مکانی حدودا وسط خانه باشد تا هر فردی در هر نقطه ای از خانه بتواند با یک فاصله مناسبی به وای فای وصل گردد.

تغییر مکان مودم و روتر یک ترفند بسیار موثر برای افزایش سرعت وای فای است. شاید تا کنون مودم را در یک اتاق یا گوشه ای از خانه قرار داده و مسئله ای به وجود نیامده باشد ولی اینک که چندین دستگاه به وای فای وصل می شوند؛ بهتر است مکان بهتری برای قرار دادن آن پیدا کنید.

چندین مکان نسبتا وسط خانه مانند سالن پذیرایی، میز تلویزیون، اوپن آشپزخانه و غیره را تست بزنید و بهترین مکان برای مودم و روتر را پیدا کنید. در مطلب بهترین مکان خانه برای قرار دادن روتر بی سیم کجا است؟ بیشتر درباره مکان مناسب نصب روتر صحبت کردم.

2- از هر دو باند رادیویی بهره ببرید

اگر یک مودم یا روتر دوبانده دارید؛ قابلیت استفاده از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارید و می توانید بعضی از دستگاه ها را روی فرکانس 5 گیگاهرتز قرار دهید که سریع تر، خلوت تر و اختصاصی تر است.

بسیاری از اسمارت فون های امروزی از فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند. اصولا باند 5 گیگاهرتز برای استریم ویدیو و صوت، بازی آنلاین و ویرایش فیلم به صورت آنلاین بهتر است.

باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز برای وب گردی مناسب تر خواهد بود ولی غالبا بدون اینکه بدانیم همه دستگاه ها روی یک باند رادیویی تجمع نموده و در نتیجه شلوغی پهنای باند باعت افت سرعت وای فای می گردد. در مقاله 5 دلیل برای خداحافظی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز دلایل استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتز را شرح دادم.

3- از چند مودم و اینترنت بهره ببرید

همه امکانات خود را به میدان بیاورید تا این دوران قرنطینه خانگی و مبارزه با ویروس کرونا به سرانجام برسد. اگر در خانه یک مودم ADSL با سرویس اینترنت فعال و یک مودم 4G دارید؛ حتما از هر دو مودم بهره ببرید.

مودم ADSL می تواند برای مصارف عمومی اینترنت و استفاده اعضای خانواده باشد و مودم فورجی را برای خودتان نگه دارید و از اینترنت موبایل برای کارهای ضروری که احتیاج به سرعت بیشتری دارند؛ بهره ببرید.

اگر اینترنت و مودم TD-LTE دارید؛ باز هم می توانید آن را در کنار اینترنت 4G و ADSL بهره ببرید. شاید اینترنت بعضی از این سرویس ها و مودم ها به سرانجام رسیده و شما دیگر تمدید ننموده باشید. در این شرایط، بهتر است دوباره سراغ تمدید و خرید حجم و بسته بروید و اینترنت های مختلفی در اختیار داشته باشید تا هرگز بدون اتصال باقی نمانید.

4- از روتر دوم، تقویت نماینده وای فای و اکستندر بهره ببرید

در سایت شبکه چی بارها درباره تقویت سیگنال های وای فای با استفاده از یک روتر دوم یا دستگاه های اکستندر و تقویت نماینده وای فای صحبت کردیم.

این دستگاه ها و راهکار برای چنین روزهایی خوب هستند. کافی است مودم یا روتر را وسط سالن برای استفاده همه اعضای خانواده قرار دهید و بعد خودتان یک اکستندر در اتاق خصوصی خود نصب کنید تا امواج وای فای را با سرعت بیشتری دریافت و مثلا روی لپ تاپ بهره ببرید. خواندن مطلب چگونه اینترنت را بدون افت سرعت از سالن به پای میز کارمان در اتاق خودمان بکشانیم؟ را از دست ندهید!

5- هات اسپات موبایل

از اینترنت موبایل و هات اسپات اسمارت فون های امروزی غافل نشوید. چند روز پیش تجربه یک کاربر در استفاده از هات اسپات موبایل را برایتان نوشتم و گفتم از هر مودم و اینترنتی در ایران سریع تر است.

اگر سرعت وای فای خانگی بسیار ضعیف است؛ می توانید اینترنت موبایل خود را هات اسپات نموده و روی لپ تاپ بهره ببرید یا حتی می توانید اجازه دهید دیگران هم به اینترنت شما وصل شوند.

معمولا سرعت اینترنت موبایل به اندازه ای هست که همه اعضای خانواده بتوانند کارهای عادی و روزانه خود را با آن سپری نمایند. حتی ترکیب استفاده از اینترنت ای دی اس ال و اینترنت موبایل می تواند دوران قرنطینه را لذت بخش تر کند.

از اینترنت ADSL برای وب گردی و حضور در شبکه های اجتماعی بهره ببرید و از اینترنت موبایل برای دیدن فیلم یا دانلودهای خود سود ببرید.

6- نرم افزارهای کنترل والدین را نباید فراموش کنید

هرچقدر هم سرعت اینترنت و روتر شما زیاد باشد؛ باز هم احتیاج به کنترل ترافیک و مصرف اینترنت دارید. به ویژه باید هوای بچه ها، نوجوانان و دانش آموزان را در این مقطع بیشتر داشت و برای آن ها ساعت های مشخصی در استفاده از اینترنت مشخص کرد.

آن ها باید یاد بگیرند 24 ساعته به اینترنت وصل نباشند؛ وارد هر سایتی نشوند و نمی توانند هر روز ده ها فیلم دانلود و تماشا نمایند.

نرم افزارهای کنترل والدین بهترین ابزار برای اعمال محدودیت روی دستگاه های متصل به اینترنت در خانه و مشخص ترافیک، زمان اتصال و مشاهده میزان مصرف اینترنت هستند. حتما یک نرم افزار کنترل والدین روی لپ تاپ یا گوشی خود نصب کنید و شرایط هر دستگاه و میزان مصرف اینترنت را مدیریت و به کنترل خود درآورید. اپلیکیشن OurPact یکی از بهترین نرم افزارهای کنترل والدین است.

7- همکاری و برنامه ریزی مشترک داشته باشید

در خاتمه می خواهم به نکته ای اشاره کنم که شاید کمتر بدان اهمیت می دهیم. این روزها شاید کابوس کورنا باعث شده همه در خانه و کنار دیگر اعضای خانواده بمانیم و از بسیاری تفریح ها، کارهای ضروری، خریدها، سرگرمی ها و روال عادی زندگی محروم شویم ولی فرصت خوبی برای دورهم بودن، باهم بودن و لذت بردن از کنار هم بودن است.

چه ایرادی دارد یک عضو خانواده فهرستی از فیلم های مورد علاقه همه اعضای خانواده تهیه و دانلود کند و بعد با هم تماشا نمایند؟ چه اشکالی دارد بعضی لذت های استفاده از اینترنت به صورت مشترک و باهم باشد.

حتی می توانید اخبار را هم برای همدیگر بخوانید تا هر عضو خانواده مجبور نباشد ساعت به ساعت وارد اینترنت شده و خبرهای جدید را دنبال کند.

اصلا چه اشکالی دارد کمتر از اینترنت استفاده کنیم و بیشتر کتاب بخوانیم یا دورهم بنشینیم و حرف بزنیم؛ داستان بگوییم و خاطرات خود را مرور کنیم؟ چه اشکالی دارد بعضی بازی های قدیمی مهجور مانده دوباره احیا شوند و کل اعضای خانواده را دور یک میز جمع نمایند.

همواره راهکار افزایش سرعت اینترنت نیست؛ بلکه بعضی اوقات بهتر است بیشتر به هم برسیم و کمتر به اینترنت توجه کنیم!

غالب کاربران اینترنت ADSL در ایران از کیفیت و سرعت آن راضی نیستند. این کاربران به اینترنتی پرسرعت تر احتیاج دارند و همواره انگشت اتهام را…

گاهی اوقات از دل یک پرسش خواننده سایت، یک مقاله بیرون می آید. خواننده ای سوال نموده بود چگونه می توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای فای…

روتر بی سیم را باید به اتاق خواب خودمان ببریم یا در آشپزخانه نصب کنیم؟ در اتاق نشیمن و سالن بهتر آنتن دهی می نماید یا در کنار…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می گردد. بعضی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و بعضی دیگر از…

تا کنون چندین ترفند برای افزایش سرعت اینترنت روی گوشی های اندرویدی روی سایت شبکه چی آموزش دادیم. برای نمونه می توانید به مطلب 6 ترفند افزایش سرعت…

سوالی است که شاید برای بسیاری از ما و البته یکی از خوانندگان عزیز سایت شبکه چی مطرح است. کامنت این دوستمان را بخوانیم: سوالی هست…

کاربران زیادی از کاهش سرعت وای فای در بعضی زمان های روز شاکی هستند. غالبا هم این زمان ها تصادفی هستند و نمی توان برای آن ها الگوریتم خاصی پیدا…

قابلیت هات اسپات گوشی ها باعث شده همواره و در هر لحظه به اینترنت دسترسی داشته باشیم و سریعا اینترنت موبایل را روی دستگاه های دیگری مانند لپ تاپ،…

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76029

به "ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید