90 درصد دانشجویان ایرانی و خارجی از آموزش های الکترونیکی استفاده کردند، تکلیف دانشجوهای خارجی در تعطیلی نیم امسال

به گزارش مجله سرگرمی، حدود 40 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند که تعطیلی کلاس های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا روی آنان هم تاثیر داشته است. دانشگاه ها تمهیداتی را برای آموزش الکترونیکی دانشجویان خارجی اندیشیده اند.

90 درصد دانشجویان ایرانی و خارجی از آموزش های الکترونیکی استفاده کردند، تکلیف دانشجوهای خارجی در تعطیلی نیم امسال

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، پس از شیوع ویروس کرونا اغلب دانشگاه های دنیا بسته شده اند و فعالیت های آموزشی را به صورت غیرحضوری دنبال می نمایند.

بخشی از دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و تقریبا به همان اندازه که دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می نماید، دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل است.

40 هزار خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند

در حال حاضر حدود 40 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور تحصیل می نمایند و بسیاری از آنان هم مشغول تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی در ایران هستند و اغلب آنان در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل می نمایند.

15 هزار دانشجوی خارجی با شیوع کرونا از ایران خارج شدند

به گفته عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم 15 هزار دانشجوی خارجی پس از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده اند.

عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار، گفت: 40 هزار دانشجوی خارجی در 43 مرکز دانشگاهی کشور تحصیل می نمایند. از 40 هزار دانشجو بین المللی در دانشگاه های کشور 22 هزار نفر در زیرمجموعه های وزارت علوم، 8 هزار در دانشگاه آزاد، 3 هزار در وزارت بهداشت و مابقی در سایر دانشگاه ها در حال تحصیل هستند. در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران، شرایط برای خروج دانشجویان بین المللی از کشور در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات اداری با مساعدت پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا فراهم شد و 15 هزار دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در ایران به کشور خود بازگشتند.

فعلا تا انتها شهریور خبری از بازگشت دانشجویان خارجی به ایران نیست

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان درباره شرایط آموزش دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران به خبرنگار ما، گفت: زمان بازگشایی دانشگاه ها تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبیعی است که تصمیمات برای دانشجویان داخلی و خارجی یکسان خواهد بود و طبق آنچه که قبلا هم اعلام شده پیش بینی می کنیم که با توجه به اینکه احتمالا دیگر دانشگاه ها تا انتها نیم سال تحصیلی جاری بازگشایی نمی شوند، دانشجویان خارجی دانشگاه های ایران هم تا انتها شهریور به ایران باز نگردند البته نکته مهمی که دانشگاه ها باید مدنظر داشته باشند تاکید بر حفظ ارتباط با این دانشجویان مانند دانشجویان داخلی است تا اطلاع رسانی و ارتباط دانشگاه ها با دانشجویان خارجی متوقف نشود.

استفاده 90 درصد دانشجویان از آموزش های الکترونیکی

درباره آمار دانشجویانی که از آموزش های الکترونیکی استفاده نموده اند، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم می گوید: بیش از 90 درصد دروس نظری به صورت الکترونیکی در دانشگاه های کشور ارایه شده و به طور متوسط از سوی دانشگاه ها امکان استفاده از بستر آموزش الکترونیکی برای بیش از 90 درصد دانشجویان فراهم شده است.

همچنین عبدالحمید علیزاده مدیر کل امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان هم از استفاده 90 درصد دانشجویان خارجی دانشگاه های ایران از آموزش های الکترونیکی اطلاع داد و اظهارداشت: دانشگاه های کشور به موقع برای راه اندازی آموزش های الکترونیکی اقدام کردند و در نتیجه بر اساس آمار دریافت شده از دانشگاه ها حدود 90 درصد دانشجویان خارجی در ایران از کلاس های الکترونیکی دانشگاه ها استفاده نموده اند.

مسئله ای برای امتحانات انتها ترم دانشجویان خارجی نیست

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان درباره امتحانات دانشجویانی که در ایران حضور ندارند، هم به خبرنگار ما، گفت: دانشجویان خارجی که از آموزش های مجازی استفاده نموده اند می توانند با همان روش هایی که آموزش دیده اند امتحان هم بدهند و در این باره دانشگاه ها می توانند تدابیری را بیاندیشیند.

آمادگی برای بازگشت بی دغدغه دانشجویان خارجی به ایران

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این باره به خبرنگار، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا وزارت علوم و ناجا حداکثر همکاری را در خروج دانشجویان مشغول به تحصیل در ایران که علاقه مند به بازگشت به کشور خود بودند، داشتند و این دانشجویان بدون ثبت مهر در پاسپورت از کشور خارج شدند. آمادگی داریم این دانشجویان همان طور که در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات اداری از کشور خارج شدند بعد از بازگشت شرایط به حالت عادی به کشور بازگردند.

درباره تمهیدات وزارت علوم برای دانشجویان خارجی می توانید ویدئوی زیر را ببنید:

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84593

به "90 درصد دانشجویان ایرانی و خارجی از آموزش های الکترونیکی استفاده کردند، تکلیف دانشجوهای خارجی در تعطیلی نیم امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد دانشجویان ایرانی و خارجی از آموزش های الکترونیکی استفاده کردند، تکلیف دانشجوهای خارجی در تعطیلی نیم امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید