انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای موسسه ای بدون نام! ، برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره قلم زرین

به گزارش مجله سرگرمی، انتخاب مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره موسسه جدید معاونت امور فرهنگی و اعلام مبهم بودن سرنوشت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 1399 از مهم ترین اخبار هفته چهارم تابستان بودند.

انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای موسسه ای بدون نام! ، برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره قلم زرین

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در این گزارش مروری بر مهم ترین اخبار هفته گذشته در حوزه ادبیات و کتاب داریم. انتخاب مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره موسسه جدید معاونت امور فرهنگی، اعلام مبهم بودن سرنوشت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 1399، برگزاری اختتامیه جایزه قلم زرین و اعلام برگزیدگان و تعطیلی دوباره کتابخانه های عمومی تهران مهم ترین اخبار این هفته از تیرماه 1399 بودند.

برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره قلم زرین

خبر مهم روز شنبه 14 تیرماه برگزاری مراسم پایانی هجدهمین اختتامیه جایزه قلم زرین و اعلام برگزیدگان این دوره از جایزه بود.

در بخش شعر بزرگسال کتاب های فقط او بخواند سروده هادی محمدحسنی از انتشارات سوره مهر و کتاب پرواز در پیله سروده حامد حسین خانی از انتشارات شانی مشترکا به عنوان کتاب برگزیده سال معرفی شدند.

در بخش داستان بزرگسال کتاب آتون نامه نوشته محمداسماعیل حاج علیان از انتشارات سوره مهر و در بخش داستان کودک و نوجوان، کتاب تاریخ با طعم ذغال اخته نوشته یوسف قوجق از انتشارات سوره مهر معرفی شدند.

در بخش شعر کودک و نوجوان، کتاب های هزار و شصت و پانصد سروده طیبه شامانی از انتشارات به نشر و باران در خودم می بارد سروده حسین تولایی از انتشارات علمی فرهنگی به طور مشترک به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شدند.

در بخش نقد ادبی و پژوهش کتاب حماسه مسیب نامه به تصحیح دکتر میلاد جعفرپور از انتشارات موقوفات مرحوم دکتر افشار یزدی با همکاری انتشارات سخن.

در بخشی از این مراسم از جمال شورجه به عنوان چهره فرهنگی تقدیر شد.

مروری بر کتاب های مطرح درباره حاج احمد متوسلیان

هم زمان با 14 تیر سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات همراهش و خبرهایی مبنی بر معین شدن سرنوشت آنها بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. این مباحث باعث شد تا در گزارشی به مرور و معرفی کتاب های مطرح درباره این فرمانده بی نظیر بپردازیم که می توانید مشروح گزارش را (اینجا) بخوانید.

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همچنان در هاله ای از ابهام

روز یکشنبه 15 تیرماه ایوب دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه های فرهنگی در مصاحبه با خبرگزاری خبرنگاران درباره آخرین اخبار از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: هیچ زمانی برای نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است و به صورت قطعی هم نمی توانیم اعلام کنیم که نمایشگاه کتاب سال جاری برگزار می گردد یا برگزار نمی گردد.

توزیع بیش از 60 هزار عنوان کتاب در مناطق روستایی کشور

روز دوشنبه 16 تیرماه ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع بیش از 60 هزار عنوان کتاب در مناطق روستایی کشور اطلاع داد.

تعطیلی دوباره کتابخانه های عمومی تهران

با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شهر تهران و با هدف جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضاء کتابخانه های عمومی شهر تهران از روز دوشنبه 16 تیر لغایت پنجشنبه 19 تعطیل اعلام شده است.

انتخاب مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره برای موسسه ای بدون نام

طبق اعلام معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هیئت امنای موسسه جدید معاونت امور فرهنگی (موسسات ادغام شده نمایشگاه های فرهنگی ایران، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان) صبح روز یکشنبه 15 تیرماه به صورت غیرحضوری برگزار گردید.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره موسسه جدید منصوب و همچنین با تصمیم اعضا، ایوب دهقانکار به عنوان مدیرعامل موسسه جدید انتخاب شد. این مصوبات مهم در حالی انجام می گردد که هنوز نام موسسه فراگیر جدید اعلام نشده است.

انتصاب معاونان موسسه فراگیر معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

روز چهارشنبه 18 تیرماه با اعلام خبر دیگری از موسسه جدید معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همراه بود. ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه فراگیر معاونت امور فرهنگی در احکام جداگانه ای معاونان و مدیران بخش های مختلف موسسه جدید را منصوب کرد.

رایگان شدن دسترسی به منابع مرجع انتشارات کتابخانه ملی

این هفته از تابستان با چند خبر از سازمان اسناد و کتابخانه ملی همراه بود. یکی از خبرهای مهم از این مرکز فرهنگی آن که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و نبود امکان مناسب به منابع فیزیکی، دسترسی رایگان به منابع اصلی و مرجع انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حوزه آرشیو، اسناد، کتابداری و نسخه پژوهی به همت اداره کل پژوهش و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فراهم شد.

اهدای کتابخانه و دست نوشته های شهید هسته ای به کتابخانه ملی

خبر دیگر از سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم اهدای کتابخانه و دست نوشته های شهید دکتر مسعود علی محمدی از دانشمندان هسته ای کشور به کتابخانه ملی بود. در همین راستان کتابخانه و مجموعه اسناد شهید علی محمدی شامل 1044 عنوان کتاب، 53 نسخه نشریه، 9 منبع غیرکتابی (عکس، گذرنامه زیارتی و…)، سه کارتن دست نوشته، مقالات و جزوه های درسی این دانشمند هسته ای به کتابخانه ملی منتقل شد.

4028/

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110839

به "انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای موسسه ای بدون نام! ، برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره قلم زرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای موسسه ای بدون نام! ، برگزاری اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره قلم زرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید