7 کلید جدید برای رسیدن به موفقیت!

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: موفقیت به افراد برگزیده تعلق ندارد؛ موفقیت متعلق به شماست، فقط باید به دنبال آن بروید و برای رسیدن به موفقیت کوشش کنید.

7 کلید جدید برای رسیدن به موفقیت!

هفت کلید پیروزیت که زندگی انسان را تغییر می دهند عبارت اند از:

1. جرأت انجام کار را داشته باشید.

دیل کارنگی می گوید: کسی به بعیدترین نقطه می رسد که می خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی گردد.

آیا جرأت انجام کار های غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن ها هستند که شما را پرورش می دهند و به شما آن چیزی را نشان می دهند که باید به آن تبدیل شوید.

شهامت داشتن به معنای فقدان ترس نیست، نمی گوییم نترس، بترس و اقدام کن! افراد با جرأت هم می ترسند، ولی هرگز تسلیم نمی شوند و نمی گذارند ترس آن ها را فلج نموده و از اقدام کردن منع کند. وقتی افراد از انجام کار های بزرگ و چالش برانگیز فرار می نمایند و ترجیح می دهند در محدوده امن خود بمانند، پیشرفتی هم حاصل نمی گردد.

آغاز کنید و جرأت داشته باشید. از محدوده امن و راحتی خود دورتر بروید و خودتان را رشد دهید. کار ها و فعالیت هایتان را افزایش دهید، انتظاراتتان را بیشتر کنید و قوه تصور و خیالتان را تقویت کنید.

2. نرخ شکست خود را دوبرابر کنید.

توماس جی. واتسون می گوید: می خواهید فرمولی برای پیروزیت به شما بدهم؟ خیلی ساده است. نرخ شکست خود را دو برابر کنید. شما به شکست به عنوان دشمن پیروزیت می نگرید. ولی اصلاً اینطور نیست. شاید شکست شما را دلسرد کند یا شاید از آن چیزی یاد بگیرید. پس پیش بروید و اشتباه کنید. هر کاری می توانید بکنید. چون باید به یاد داشته باشید که آنجا جائی است که پیروزیت را خواهید یافت.

شکست به هیچ وجه نقطه مقابل پیروزیت نیست بلکه بخشی از آن بوده و در راستا پیروزیت قرار گرفته است. شما نمی توانید بدون گذر از شکست ها به پیروزیت برسید. وقتی در کاری شکست رو تجربه می کنید به این معنی است که هنوز پیروز نشده اید، هیچ دلیلی ندارد که آن را دوباره امتحان نکنید فقط به این دلیل که قبلا امتحان نموده و پیروز نشده اید.

اگر می خواهید پیروز شوید باید شکست بخورید. هیچ کس با چند شکست کوچک پیروز نمی گردد. بعد از تنها سه بار شکست خوردن، اولین کسی نخواهید بود که پیروز می گردد. باید شکست بخورید، شکست، شکست و شکست. شکست راه رسیدن به پیروزیت است. آنقدر باید زمین بخورید تا راه رفتن را یاد بگیرید.

3. از خواسته خود بهره ببرید.

وینسنت تی. لمباردی می گوید: تفاوت بین یک فرد پیروز و دیگران عدم توانایی یا کمبود دانش او نیست، بلکه نخواستن اوست.

آرزو کلمه دیگری برای خواستن است. برای پیروز شدن باید بیشتر از هر چیز دیگری آرزوی پیروز شدن داشته باشید. افراد پیروز قویتر یا لزوماً باهوشتر از دیگران نیستند، ولی آرزوی آن ها بیشتر است. آن ها آرزوی فراوانی برای تحقق اهداف شان دارند. آیا شما هم آرزو های فراوانی دارید؟ بدون آرزو، انگیزه رسیدن به هدف را نخواهید داشت.

ایده آل گرایی را کنار بگذارید! راز بزرگ پیروزیت این است که مرحله به مرحله پیش بروید . اگر یک گروه ارکستر را در نظر بگیرید، شما ابتدا باید ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید، سپس بکوشید در آن به مهارت برسید و کم کم انگیزه و کوشش شما بیشتر خواهد شد؛ بنابراین مهم ترین کاری که باید انجام دهید خودشناسی است. این که چه کسی هستید، چه توانمندی هایی دارید و چه می خواهید.

4. شما به اراده و تعهد احتیاج دارید.

ماریو آندرتی می گوید: آرزو کلید انگیزه است، ولی اراده و تعهد است که موجب پیگیری مداوم هدفتان می گردد - تعهد به فزونی - که شما را قادر می سازد به پیروزیتی دست یابید که همواره به دنبالش بوده اید.

فرد با اراده ای هستید؟ فرد مصمم بیشتر از هزاران فرد بی علاقه پیروز می گردد. آرزو، اراده و تعهد از لحاظ استراتژیک شما را در موقعیت پیروزیت قرار می دهند.

5. فزونی الزامی است.

چارلز کندال آدامز می گوید: هیچ کس فقط با کاری که از او خواسته می گردد آدم پیروز و برجسته ای نمی گردد.

خدماتی که ارائه می دهید، عالی و درجه یک هستند؟ برای بهترین شدن، باید بهترین خدمات را ارائه دهید. باید به مشتریانتان چیزی ارائه دهید که نمی توانند آن را از جای دیگری بدست آورند. کیفیت خدمات شما چگونه است؟ آیا کسی می تواند کار شما را انجام دهد؟ آیا کار شما عالی است؟

6. رویاپردازی کنید.

جیمز آلن می گوید: رویایی که شما در ذهنتان آن را می ستایید، ایده آلی که در صدر قلبتان می نشانید، همان چیزی است که زندگی تان را با آن می سازید و تبدیل به همان می شوید.

برای پیروز شدن، باید به پیروزیت فکر کنید. فقط از راه تعمق در پیروزیت است که می توانید آرزوی پیروز شدن را خلق کنید. باید رویای واضحی از آنچه دوست دارید بدست آورید داشته باشید. این آرزو و خواسته باید شما را از پا درآورد. اگر این آرزو شما را از پا درآورد، بالاخره روزی تحقق خواهد یافت.

ارل کارنگی می گوید: انسان به همان فردی تبدیل می گردد که اکثر اوقات به آن فکر می نماید. حضرت مولانا هم در دیوان شمس خود روایتی دارد که حاکی از این امر است:

تا در طلب گوهر کانی کانی - تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی - هر چیزی که در جستن آنی آنی

7. به سمت پیروزیت بروید.

ماروا کالینز می گوید: پیروزیت به سمت شما نمی آید شما باید به طرفش بروید.

پیروزیت از آسمان در آغوش شما نمی افتد؛ باید به دنبالش بروید. باید تعقیبش کنید. باید بیشتر از هر چیز دیگری آن را بخواهید. یک فرد تنبل پیروز نخواهد شد، اگر می خواهید پیروز شوید دست از کوشش برندارید و برای رسیدن به آن گام بردارید.

می خواهید به سمت پیروزیت بروید؟ رویای واضحی از آن دارید؟ آرزو و اشتیاق شدیدی برای آن دارید؟ حاضرید شکست بخورید؟ اگر این گونه هستید، در راستا درست پیروزیت قرار دارید.

خواستن به تنهایی کافی نیست علاوه بر اشیاق سوزان برای تحقق رویاهایتان، اقدام و عمل هم الزامی است. پیروزیت مداومت و پشتکار می طلبد. هوش بالا، وضعیت اقتصادی مناسب، سن و عواملی از این قبیل صرفا بهانه ها و باور های محدود نماینده هستند. اگر چیزی را میخواهید برایش کوشش کنید و اقدامات لازم را صورت دهید.

نقش کوچینگ در پیروزیت فردی و کسب و کار

برای همه ما مواقعی پیش آمده که تصمیم های بزرگی در زندگی گرفته ایم، در پی راه اندازی کسب و کار جدید یا در حال مقابله با بحران های زندگی بوده ایم و احتیاج به یک فرد شایسته برای یاری ونظرخواهی داشته ایم، ولی در شرایط بحرانی چه کسی شایسته یاری کردن به ما است. یک کوچ حرفه ای که با استفاده از مهارت های کوچینگ از قبیل پرسش گری قدرتمند به فرد فرصت می دهد تا خود راهکار را بیابد، چون کوچ معتقد است تنها متخصص زندگی هر فرد خود اوست.

بسیاری از افراد برجسته به خصوص در بالاترین سطوح کسب و کار از بیزینس کوچینگ به عنوان یکی از موثرترین روش های مدیریت کسب و کار بهره می گیرند و بخش زیادی از پیروزیت خود را مدیون آن ها هستند. افرادی مانند استیو جابز (موسس apple)، بیل گیتس (موسس مایکروسافت)، اریک اشمیت (مدیر عامل سابق گوگل) و بسیاری دیگر در راستا کاری و زندگی شخصی از کوچ ها یاری می گیرند.

مخاطبین کوچینگ پیروزیت اغلب چه کسانی هستند؟

افراد به کوچینگ توسعه فردی مراجعه مینمایند، چون به اعتقاد خود آن طور که باید و شاید از توانایی های خود استفاده ننموده اند و در نتیجه به دنبال یافتن شادی و پیروزیت های فردی می باشند؛ و چه کسی بهتر از یک کوچ حرفه ای که با مهارت های مختص خود ابعاد وضعیت را ارزیابی نموده و مراجع را به تقویت نقاط مثبت و تمرکز بر پتانسیل های فردی و یافتن بهترین راهکار منحصر به فرد خود سوق می دهد.

با تکمیل فرم زیر از 50 درصد تخفیف شرکت در همایش بیزینس کوچینگ بهرمند شوید.

کوچینگ پیروزیت چه مواردی را در بر می گیرد؟

هر کس تعریف متفاوتی از پیروزیت دارد. نقش کوچ پیروزیت یاری کردن به مراجع برای معین کردن مسائلی است که واقعاً برایش اهمیت دارند. این مسائل اغلب فراتر از اقداماتی هستند که برای رسیدن به ثروت و رفاه اقتصادی صورت می گیرد و معمولاً شادی و پیروزیت در جنبه های انسانی تر زندگی را در بر می گیرد. کوچینگ پیروزیت به مراجعین یاری میکند تا همگام با ایده ای که از پیروزیت در ذهن دارند، برای خود اهدافی بلند یا کوتاه مدت تعریف نمایند.

مراجعین با یاری یک کوچ حرفه ای یاد می گیرند که چگونه؛

اعتماد به نفس خود را بالا ببرند تا بتوانند از پس هر چالشی برآیند.

  • احساس خود باوری را در خود افزایش دهند.
  • با دیگران رابطه خوبی برقرار نمایند.
  • توانایی ها و استعدادهایشان را بشناسند.
  • قوی و توانمند شوند تا بتوانند به آنچه می خواهند دست یابند.
  • برای خود اهداف کوتاه و بلند مدت تعریف نمایند.
  • برای رسیدن به اهدافشان یک برنامه فعالیت طراحی نمایند.
  • به خود انگیزه داده و برای خود پاداش تعریف نمایند.
  • یک سیستم حمایت شخصی داشته باشند.
  • نگرش های منفی را کنار بگذارند و رفتار ها و نگرش های مورد احتیاج برای رسیدن به پیروزیت را در خود پرورش دهند.

جهت مشاوره همین حالا تماس بگیرید.

02166968003

02166968004

[email protected]

مجله دعوت: مجله دعوت | انجمن فعالین و توسعه دهندگان وب

منبع: برترین ها
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52574

به "7 کلید جدید برای رسیدن به موفقیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کلید جدید برای رسیدن به موفقیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید