21 محصول گران تاریخ اپل از ارزان ترین تا گران ترین

به گزارش مجله سرگرمی، آیا می دانید گران ترین محصولات اپل تا الان کدام کحصولات بوده اند؟ اپل در حال حاضر آیفون هایی هزار دلاری به فروش می رساند که بخشی از استراتژی شناخته شده این شرکت به عنوان یک برند لوکس است. اما اپل زمانی که تازه فروش کامپیوترهایش را آغاز نموده بود، به طور معمول قیمت های چند هزار دلاری و گاه حتی بالای ده هزار دلار روی محصولاتش می گذاشت.

21 محصول گران تاریخ اپل از ارزان ترین تا گران ترین

کوپرتینویی ها همواره به خاطر قیمت های گزاف خود معروف بوده اند. از گوشی ها تا کامپیوترها و تبلت ها، دستگاه های اپل همواره در بین گران قیمت ترین های بازار هستند. این شهرت به قیمت بالا منجر به فراگیر شدن عبارتی در میان منتقدان این شرکت شد: مالیات اپل!

مفهوم نهفته در این عبارت این است که کاربران تمایل دارند پول بیشتری بدهند تا لوگوی اپل را روی محصول مورد نظر خود داشته باشند. با عرضه اپل واچ و ایرپاد با قیمت های قابل قبول، به نظر می رسید این شرکت از سیاست های سابقش فاصله گرفته است؛ اما جدیدترین محصولات اپل، به ویژه آیفون های جدید، بار دیگر همان برند لوکس و تجملاتی سابق را به خاطر می آورند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 21 محصول اپل که به عنوان گران ترین فراوریات فروخته شده تاریخ این شرکت شناخته می شوند.

21. کامپیوتر اپل III

کامپیوتر اپل III که در سال 1891 معرفی گردید، یک نسخه به روز شده از مدل پیروز اپل II بود و در شعار های تبلیغاتی اش اعلام می شد که ظرفیت حافظه و سرعت این کامپیوتر دو برابر نسل قبلی است. اپل III به همراه مانیتور حدود 3815 دلار به فروش می رسید و فراوری آن تا سال 1984 ادامه داشت. در طول 4 سال، تعداد 65 هزار دستگاه از این رایانه به فروش رسید.

20. مکینتاش XL

مکینتاش XL در سال 1984 معرفی گردید. به دلیل بهره گیری از بسیاری از فناوری های کامپیوتر لیزا، در ابتدا قرار بود این رایانه با نام لیزا 2/10 معرفی گردد. اما زمانی که به بازار عرضه شد از آن به عنوان اولین مکینتاش رده بالا یاد می شد.

مکینتاش XL به عنوان یک به روز رسانی رایگان در اختیار دارندگان رایانه لیزا نهاده شد ولی سایر مشتریان برای خرید این محصول باید 3995 دلار پرداخت می کردند.

19. مکینتاش SE/30

SE/30 در سال 1989 به بازار عرضه شد و دومین نسل از رایانه های کامپکت مک بود که در واقع نسخه ای کوچکتر از Mac IIx و با قدرتی بیشتر از آن بود. این کامپیوتر با هارد درایو مخصوص حدود 4900 دلار قیمت داشت. فراوری این محصول در اکتبر 1990 خاتمه یافت.

18. نمایشگر Pro XDR

نمایشگر پرو XDR که در امسال برای مک پرو جدید عرضه شد، با ابعاد 32 اینچی، رزولوشن 3384 × 6016 یا رتینا 6K را ارائه می نماید. این صفحه نمایش بیش از 40 درصد بزرگتر از نمایشگر رتینا 5K اپل است و این شرکت مدعی است فناوری پولاریزه جدیدش رنگ های دقیق تری را ارائه می نماید؛ حتی زمانی که از زاویه به آن نگاه گردد. این نمایشگر 4999 دلار قیمت دارد و برای خرید پایه آن باید 999 دلار دیگر بپردازید.

17. مکینتاش IIcx

این رایانه نسخه جدیدی از Mac IIx بود که در ابعادی کوچکتر معرفی گردید. این کامپیوتر طراحی ماژولار داشت و در نتیجه فراوری و سر هم کردن آن ساده تر از قبل می شد. جین لویی گسه، از مدیران اپل، در زمان معرفی این محصول، روی صحنه آن را به صورت زنده برای حضار سر هم کرد.

Mac IIcx در سال 1989 با قیمت 5369 دلار عرضه شد.

16. مکینتاش II

مکینتاش II اولین کامپیوتر اپل با طراحی ماژولار بود و از اولین رایانه های ماژولاری بود که در سال 1987 به بازار عرضه شد. همچنین اولین مک رنگی اپل بود که قابلیت افزودن کارت گرافیک را داشت.

این دستگاه در دو مدل عرضه شد: نسخه ای که از دیسک های فلاپی استفاده می کرد و قیمتی معادل 3898 دلار داشت و نسخه مجهز به هارد دیسک 40 مگابایتی که قیمت آن 5498 دلار بود.

15. پاور بوک G3

پاور بوک G3 در سال 1997 معرفی گردید و با نام رمز کانگا شناخته می شد. پیروزیت این لپ تاپ به فراوری چند نسل از G3s انجامید که از جمله آن ها می توان به مدل های Wall Street و Pismo اشاره نمود. پاور بوک G3 با قیمت 5699 دلاری فروخته می شد. این لپ تاپ تنها 6 ماه در بازار عرضه شد و پس از آن، جای خود را به نسخه های قدرتمندتر داد.

14. مکینتاش Quadra 700

کوادرا 700 اولین رایانه اپل بود که از طراحی عمودی استفاده کرد. تا پیش از این، کامپیوترهای اپل به گونه ای طراحی می شدند که کیس به عنوان پایه ای برای مانیتور، به صورت افقی در زیر آن قرار گیرد. این محصول در سال 1991 با قیمت 5700 دلار به فروش می رسید.

13. مک پرو 2019

جدیدترین نسخه از مک پرو اپل که در امسال معرفی گردید، یک غول سخت افزاری به تمام معنا است که قیمت آن از 6 هزار دلار شروع می گردد. پردازنده به کار رفته در مک پرو جدید، اینتل زئون است که در قدرتمندترین نسخه تا 28 هسته پردازشی را پشتیبانی می نماید و با کارت شتاب دهنده Afterburner اپل سازگار است. این هماهنگی امکان استریم همزمان سه ویدیو 8K را فراهم می نماید. این کامپیوتر که از طراحی ماژولار جدیدی بهره مند است، در کفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در ماه ژوئیه معرفی گردید و از پاییز پیش رو در دسترس خواهد بود.

12. پاور بوک 3400c

پاور بوک 3400c در زمان عرضه در سال 1997 به عنوان سریعترین نوت بوک معرفی گردید. این رایانه 6500 دلاری سرعتی معادل مک های دسکتاپ آن موقع داشت که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شد.

11. اپل LaserWriter

ویژگی مهم LaserWriter این بود که امکان به اشتراک گذاری بین 12 رایانه مک را ارائه می کرد و شاید همین قابلیت بود که می توانست قیمت 7 هزار دلاری دستگاه را کمی قابل تحمل تر کند. LaserWriter یکی از اولین پرینترهای لیزری بود که به صورت گسترده فروش رسید و باعث انقلابی در صنعت نشر دسکتاپ شد. با وجود این که این دستگاه در سال 1985 معرفی گردید، هنوز هم یک پرینتر گران قیمت در تاریخ چاپگرها محسوب می گردد.

10. مک پرو 2013

با توجه به این که مک پرو 2019 هنوز در دسترس نیست، مدلی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد همان نسخه 2013 است. با وجود گذشت 6 سال از معرفی، مک پرو هنوز هم یک رایانه قدرتمند است که برای فراوری کنندگان محتوا به خصوص ویرایشگران عکس و ویدیو بسیار مناسب است. این رایانه با قیمت پایه 2999 دلار به فروش می رسد، اما قدرتمندترین نسخه آن که از پردازنده 12 هسته ای، 64 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی بهره مند است، 6999 دلار قیمت دارد.

9. مک بوک پرو 2016

مک بوک پرو 2016 یک لپ تاپ قدرتمند است که به خوبی از پس اجرای نرم افزارهای سنگین، مانند ویرایشگرهای ویدیو و عکس برمی آید. صفحه کلید این لپ تاپ به جای استفاده ار کلیدهای عملکردی، از یک نوار لمسی استفاده می نماید که با نام Touch Bar شناخته می گردد.

با انتخاب بزرگترین مدل مک بوک پرو 2016 که همان نسخه 15 اینچی است، شما به پردازنده ای با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، 4 ترابایت حافظه داخلی، 32 گیگابایت رم و گرافیک Vega 20 دسترسی خواهد داشت که البته 7049 دلار هزینه خواهد داشت.

8. مکینتاش Portable

اپل در سپتامبر 1989 از اولین رایانه قابل حمل یا Portable خود رونمایی کرد. اگرچه اپل نام Portable را برای این دستگاه انتخاب کرد و مکینتاش مورد نظر به اتصال دائمی به برق احتیاج نداشت، اما وزن آن 16 پوند (7.2 کیلوگرم) بود که برای عنوان قابل حمل، بیش از حد سنگین است. به دلیل امکان جابجایی این دستگاه، اپل قیمت 7300 دلار را برای آن انتخاب کرد.

7. نسخه ویژه 20 سالگی مکینتاش

Twentieth Anniversary Macintosh که به اختصار با نام TAM از آن یاد می گردد، یک محصول منحصر به فرد در زمان خود به شما می رفت. TAM به مناسبت 20 سالگی برند مکینتاش در سال 1997 معرفی گردید. اما این محصول شبیه به هیچ یک از فراوریات قبلی اپل نبود و شاید بهتر باشد او را پدر آی مک های مدرن بدانیم، زیرا تمامی قطعات سخت افزاری در بدنه باریک پشت نمایشگر TAM قرار داشتند.

نکته دیگری که TAM را نسبت به سایر محصولات اپل متمایز می کرد قیمت بسیار بالای آن بود که تا پیش از این در محصولات اپل سابقه نداشت. قیمت این دستگاه در آن موقع 7500 دلار بود. اما در کمتر از یک سال، قیمت این محصول با کاهش چشم گیری روبرو شد و به 1995 دلار رسید. پس از فروش تمامی نسخه های فراوری شده، اپل ساخت این محصول را متوقف کرد.

6. مکینتاش IIci

مکینتاش IIci نسخه قدرتمندتر مکینتاش IIcx بود که در 1989 معرفی گردید. قدرت و ظرفیت بیشتر حافظه رم، در کنار طراحی ارتقا یافته مدل IIci، این رایانه دسکتاپ را به یک گزینه مناسب برای هواداران اپل تبدیل می کرد. اما دسترسی به این تغییرات تقریبا 3 هزار دلار بیشتر از مدل IIcx برای کاربران هزینه داشت. مک IIci به همراه هارد 40 مگابایتی حدود 8800 دلار قیمت داشت.

5. مکینتاش IIx

در سال 1988، مکینتاش IIx به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از مکینتاش II رونمایی شد. این نسخه از نمایشگر رنگی برخوردار بود و در زمان معرفی آن، اپل خاطرنشان کرد که این کامپیوتر موقعیت آن ها را در بازار کسب کارهای کلیدی و آموزش عالی تقویت می نماید. مکینتاش IIx به همراه هارد 80 مگابایتی با قیمت 9369 فروخته می شد.

4. اپل Lisa

اگر زندگی نامه استیو جابز را خوانده اید یا فیلمی که در سال 2015 با نام او ساخته شد را تماشا نموده اید، قطعا با اپل لیزا آشنایی دارید. در این فیلم که مایکل فاسبندر ایفای شخصیت جابز را بر عهده داشت، جابز همواره اصرار داشت نام لیزا را به خاطر اسم دخترش لیزا برای این دستگاه انتخاب ننموده است، اما در نهایت اعتراف کرد که به همین دلیل بوده است.

نکته ای که در فیلم زیاد به آن پرداخته نشد، قیمت بسیار بالای اپل لیزا بود که در سال 1985 با قیمت 9995 دلار فروخته می شد. طبق اعلام بیزینس اینسایدر، اگر نرخ تورم را در نظر بگیریم، ارزش این رایانه امروز بیش از 24 هزار دلار خواهد شد.

مورد قابل توجه دیگر این است که لیزا اولین کامپیوتری بود که از رابط کاربری گرافیکی و ماوس بهره مند بود.

3. مکینتاش IIfx

زمانی که مکینتاش IIfx در سال 1990 رونمایی شد، 14 سال از فعالیت اپل در بازار کامپیوترها می گذشت و این شرکت 15 مدل مختلف را معرفی نموده بود. اپل کامیپوتر را یک سیستم بسیار سریع معرفی می کرد که می تواند فضای محیط کار را تحت تاثیر قرار دهد، اما مدل IIfx این شرکت از کامپیوترهای زمان خود عقب تر بود. با این حال، این محصول یکی از گران ترین فراوریات اپل به شمار می آید. به دلیل این که این رایانه برای محیط های اداری توسعه داده شده بود، قیمت آن از 9780 دلار شروع شد و تا 12 هزار دلار ادامه داشت.

2. آی مک پرو 2017

گران قیمت ترین رایانه اپل آی مک پرو مدل 2017 است که کاربران حرفه ای مانند توسعه دهندگان نرم افزاری یا فیلم سازان را هدف قرار داده و مدل پیش فرض آن حدود 4999 دلار قیمت دارد. اما دسترسی به قدرتمندترین نسخه آن با مشخصات به روز شده، در حال حاضر معادل 13199 دلار هزینه خواهد داشت.

1. اپل واچ Edition

اپل واچ که محبوب ترین ساعت هوشمند حال حاضر است، اولین بار در سال 2015 و با قیمت معقول 349 دلاری معرفی گردید. اما همواره افرادی هستند که به دنبال محصولات معمولی و ارزان قیمت نباشند و کلکسیونرها معمولا به ساعت به چشم بیش از یک ابزار نمایش زمان می نگرند.

هنگامی که اپل توانست توجه کلکسیونرها را به نسخه ویژه ساعت هوشمند خود به نام اپل واچ Edition جلب کند، کوپرتینویی ها سر از پا نمی شناختند. قیمت این نسخه برای مدل مجهز به قاب رزگلد از 10 هزار دلار شروع می شد و گران ترین مدل آن که به قاب زرد یا رزگلد از طلای 18 عیار مجهز بود به 17 هزار دلار می رسید.

خیلی زود اپل دریافت که مردم عادی به خرید یک ساعت که معادل یک خودرو قیمت دارد علاقه ای نشان نمی دهند. با معرفی اپل واچ سری 2، اپل واچ Edition جدید با یک قاب سرامیکی عرضه شد و این بار به جای معرفی گردیدن به عنوان یک کالای لوکس، به عنوان یک پایش گر سلامتی شناخته می شد و 1300 دلار قیمت داشت. در نهایت، اپل در پاییز گذشته فراوری مدل های Edition ساعت هوشمندش را متوقف کرد.

همان طور که در این مقاله مشاهده کردیم، کالاهایی بسیار گران قیمت تر از آیفون های هزار دلاری اپل در تاریخ این شرکت وجود داشته اند که حتی گاهی با فروش پیروز و فراوری مجدد نیز روبرو شده اند. اما در شرایط فعلی که بحران مالی در بسیاری از کشورهای جهان مشکل آفرین است، آیا اپل باز هم ریسک خواهد نمود تا محصولی چند هزار دلاری راهی بازار کند؟ و اگر پاسخ مثبت است، این محصول از کدام خانواده خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Business Insider

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42927

به "21 محصول گران تاریخ اپل از ارزان ترین تا گران ترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 محصول گران تاریخ اپل از ارزان ترین تا گران ترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید