180 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور به آبیاری نوین مجهز شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علی مراد اکبری ظهر شنبه در بازدید از طرحهای تجمیعی آبیاری تحت فشار شهرستان خوی در آذربایجان غربی اظهارداشت: از ابتدای امسال تا کنون 72 هزار هکتار ابیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است.

180 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور به آبیاری نوین مجهز شد

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 130 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش این طرح در دست اجرا بوده که پیش بینی می کنیم تا خاتمه سال با استفاده از توسعه آبیاری تحت فشار در آبخور شبکه های مدرن این میزان به 300 هزار هکتار افزایش یابد.

اکبری افزود: پروژه بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی نزدیک به 62 هزار هکتاری در حوزه آبریز ارس و زاب در استان در دست اجراست که صد درصد ابیاری تحت فشار میکرو و بارانی بوده و از بزرگترین پروژه های آبیاری کشور با 87 درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم تا سه ماه اینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این بازدید اظهارداشت: با تجهیز 538 هکتار از اراضی خرده مالکی روستاهای گوهران و کردنشین شهرستان خوی به سیستم های نوین آبیاری میزان مصرف آب در اراضی آبی این مناطق ازهفت میلیون متر مکعب به 2.4 میلیون متر مکعب کاهش می یابد .

اسمعیل کریم زاده افزود: برای اجرای طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در این اراضی 10 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه مورد احتیاج است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از این طریق 30 چاه کشاورزی ساماندهی شده و آب مورد احتیاج این اراضی به وسیله هشت چاه عمیق کشاورزی تامین خواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی و مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور درادامه سفر یکروزه به آذربایجان غربی به همراه رئیس سازمان و مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان، از روند عملیات اجرایی پروژه شبکه ابیاری بارانی طرح آغ چای دشت چایپاره بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4718

به "180 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور به آبیاری نوین مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "180 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور به آبیاری نوین مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید