10 کشوری که فوق ثروتمندان در آن زندگی می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، طبق آخرین گزارش ثروت دنیای موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در 12 ماه منتهی به انتها اکتبر، کل ثروت دنیا 14 تریلیون دلار رشد کرد و به رقم عظیم 317 تریلیون دلار رسید.

10 کشوری که فوق ثروتمندان در آن زندگی می نمایند

در این گزارش آمده است که نرخ رشد 4.6 درصدی سال جاری، نسبت به سال گذشته کندتر بوده است، اما از نرخ رشد متوسط دوره پسا-2008، بالاتر بوده است. تحلیل گران کردیت سوئیس اشاره می نمایند که تعداد کل افرادی که ثروت آنها از 50 میلیون دلار بیشتر است، هم 4 درصد رشد نموده است و به 149890 نفر رسیده است.

آن چه در زیر آمده است، لیست 10 کشور اولی است که بیشترین تعداد فوق ثروتمندان دنیا در آنها زندگی می نمایند؛

10. استرالیا

این کشور که در میان اقیانوس های آرام و هند قرار گرفته است، 13امین اقتصاد بزرگ دنیاست، درحالی که از نظر نسبت سرانه فراوری ناخالص ملی، در دنیا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. استرالیا معمولا یکی از اولین کشورها در لیست هایی نظیر کیفیت زندگی، استانداردهای سلامتی و آموزش است. با درنظر دریافت آب وهوای محیطی خوب، تعجبی ندارد که استرالیا خانه 2910 فوق ثروتمند دنیا باشد.

9. کانادا

این کشور به عنوان مکانی صلح آمیز و بسیار پیشرفته، که از هرگونه ناآرامی نژادی و درگیری داخلی مبرا است، در دنیا خوشنام شده است. کانادا یکی از 10 کشور فعال تجاری در دنیا است. این کشور یکی از اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و همچین گروه 7 است. این کشور میزبان 3010 نفر با ثروتی بیش از 50 میلیون دلار است.

8. فرانسه

فرانسه در طول کل تاریخ خود تحت تاثیر موج های مهاجرت قرار داشته است. فرانسه حالا خانه 3040 فرد فوق ثروتمند است.

7. ایتالیا

هرچند سومین کشور بزرگ منطقه یورو اخیرا گرفتار بحران های عمیق سیاسی و اقتصادی شده است، با این حال هنوز خانه 3220 فرد با ثروت بالای 50 میلیون دلار است. از قدیم، مناطق مختلف این کشور به شدت از لحاظ اقتصادی با هم متفاوت بوده اند. شمال این کشور که از لحاظ صنعتی به شدت پیشرفته است معمولا در تقابل با جنوب این کشور، که اقتصادی مشکوک و شکوفا دارد و مناطق مرکزی که در رکود به سر می برند، قرار گرفته است.

6. هند

در طول 2 دهه گذشته، رشد اقتصادی این کشور پهناور جنوب آسیا، به 5.5 درصد رسیده است. این شتاب باعث شده است که هند به یکی از اقتصادهای دنیا با سریع ترین نرخ شکوفایی تبدیل گردد. این کشور که از افراد متخصص با قابلیت سخن گفتن به زبان انگلیسی، غنی است، به تازگی بسیاری از شرکت های چندملیتی را به خود جذب نموده است. تعداد فوق ثروتمندان هند، 3400 نفر است.

5. ژاپن

3580 فوق ثروتمند، ژاپن را که به بالا بودن استانداردهای زندگی معروف است، به عنوان خانه خود انتخاب نموده اند. اقتصاد این کشور با پیشتازی بخش های بانکی، صنایع ارتباطات، املاک و حمل ونقل، تجارت خرده فروشی و ساخت وساز، به جلو می رود. این کشور که دارای ظرفیت فراوری عظیمی است، با فراورینمایندگان خودرو، فراورینمایندگان لوازم الکترونیکی، فولاد، کشتی سازی، مواد شیمیایی و مواد غذایی خود معروف است.

4. انگلیس

بخش خدمات این کشور با تخصیص دادن بیش از 75 درصد فراوری ناخالص ملی به خود، اقتصاد انگلیس را به پیش می برد. بخش بانکی فوق پیشرفته و مقررات نسبتا مستقل، انگلیس و به ویژه مرکز آن، لندن، را به یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی دنیا تبدیل نموده است. بنابراین تعجبی ندارد که این کشور خانه 4670 فوق ثروتمند در دنیا باشد.

3. آلمان

آلمان، رهبر دنیا در اکثر حوزه های صنعتی و فناوری، سومین صادرنماینده و واردنماینده بزرگ کالا و خدمات در دنیا است. بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، به شکل فعالی از رفاه اجتماعی و یک سیستم جامع سلامتی، در کنار حفاظت از محیط زیست و آموزش عالی رایگان، حمایت می نماید. تعداد افرادفوق ثروتمندی که در آلمان زندگی می نمایند6320 نفر است.

2. چین

در طول 30 سال گذشته، اقتصاد چین به شکل فزایندهای رشد نموده است. چین با موفقیت سیستم آموزشی خود را توسعه داده است. این کشور از واردات تکنولوژی هایی حمایت می نماید که به آن اجازه دهد حوزه های درحال رشدی مانند فراوری نرم افزار، مواد اولیه جدید، اتباطات رادیویی، تکنولوژی های زیستی و خدمات سلامتی را توسعه دهد. چین خانه 16510 فوق ثروتمند دنیا است.

1. ایالات متحده

ایالات متحده که جمعیت آن تنها 4.3 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، 40 درصد ثروت دنیا را در اختیار دارد. این کشور با 70540 فوق ثروتمند، صدرنشین فهرست می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55024

به "10 کشوری که فوق ثروتمندان در آن زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کشوری که فوق ثروتمندان در آن زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید