20 کشور صلح جوی دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، همه ما در اخبار شاهد نزاع ها و درگیری های موجود در دنیا هستیم. اما در این میان، جاهای گوناگون دیگری در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که به خاطر آرامش شان شناخته شده هستند. در این مقاله از بازل ما به آرام ترین مناطق دنیا سفر می کنیم. مکان هایی که شادی، دوستی، سطح درخور زندگی و شهرواندانی که بسیار راضی هستند در آنها یافت می شوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

20 کشور صلح جوی دنیا

بدون شک می توان گفت که همه خواهان این هستند که در یک جهانی آرام زندگی کنند. اما به دلایل مختلف زندگی در نقاط مختلف جهان پیچیدگی های خاص خود را دارد. گرچه مکان هایی وجود دارند که در آنها زندگی برای بیشتر مردم تقریباً بی نقص است. چه چیزی این کشورها را ایده آل ترین کشور برای شهروندانش می سازد. تنها مسائل مادی مهم نیستند. اتحاد، صلح و زندگی راحت، نقش بزرگی در تشخیص مکانی که خانه ای ایده آل برای شهروندانش است، ایفا می کنند. چند فاکتور محدود هستند که بر اساس آنها می توانیم آرام ترین کشورهای جهان را تشخیص دهیم. موئسسه اقتصاد و صلح (IEP)، اطلاعات را برای پیدا کردن معیاری جهانی برای صلح (GPI) مورد تطبیق قرار می دهد و در نتیجه، کشورها را با توجه به میزان آرامش شان لیست می کند. فاکتورهای مهمی که لحاظ می شوند شامل درگیری های داخلی و خارجی، میزان جرم، روابط با کشور های همسایه، تروریسم، ثبات سیاسی، میزان جنایت، درصد زندانیان موجود، وسعت تأسیسات نظامی، میزان سلاح ها، دسترسی آسان به نیروهای ارتش، آشوب های داخلی و ثبات. همینطور برای شرکت در این ارزیابی یک کشور در یک منطقه با وسعت 20.000 کیلومتر مربع ، باید بیش از یک میلیون جمعیت ساکن داشته باشد.

ایسلند

ایسلند یکی از کشورهایی است که کمترین میزان جرم و جنایت (0.0018%) را در جهان داراست، با نمره 8.84 از 10 به عنوان آرام ترین کشور جهان در کره زمین شناخته شده است. این کشور به عنوان نقطه اتصال آتلانتیک شمالی با اقیانوس قطب شمال شناخته شده است. از لحاظ جغرافیایی بین آمریکای شمالی و اروپا واقع شده و به دلایل عملی جزو قاره اروپاست. ایسلند دارای جمعیتی کمی بیشتر از 0.3 میلیون نفر در یک مساحت 40000 مایل مربعی است و دارای بیشترین پراکندگی جمعیت در اروپاست. پایتخت آن Reykjavik است و زبان مردم آن ایسلندی است. واحد پول ایسلند، کرون ایسلند است، البتهاین کشور با یخ پوشیده نشده است.

دانمارک

دانمارک که همینطور با نام پادشاهی دانمارک نیز شناخته می شود نیز دارای نمره 8.79 از 10 است. این کشور در شمال اروپا و میان سوئد، نروژ و آلمان واقع شده است. مساحت دانمارک حدود 16600 مایل مربع است. پایتخت آن کپنهاگ و جمعیت آن نیز حدود 5.6 میلیون نفر است و زبان رسمی رایج در آنجا نیز دانمارکی است. کشورهای خودمختار جزایر فارو و گرینلند هم تحت سلطه دانمارک هستند. واحد پول این کشور نیز کرون دانمارکی است.

نیوزیلند

کشور بعدی نیوزیلند زیب با نمره 8.76 از 10 است. این کشور در شرق استرالیا واقع شده و جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است. نیوزیلند منطقه بزرگی بالغ بر حدود 103000 مابل مربع است و جمعیتی حدود 4.5 میلیون نفر دارد. پایتخت آن ولینگتون و زبان رسمی آن انگلیسی و واحد پول رایج در این کشور دلار نیوزیلندی است.

اتریش

در مورد بعدی به اروپا برمی گردیم. اتریش چهارمین کشور در این لیست با نمره 8.75 از 10 است. اتریش در اروپای مرکزی واقع شده و همسایه های آن، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، اسلوواکی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین هستند. با مساحتی حدود 32400 مایل مربع، اتریش جمعیتی بالغ بر 8.5 میلیون نفر دارد. پایتخت آن وین است و زیان رسمی مردم آن آلمانی است. اتریش عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود و واحد پول آن یورو است.

سوئیس

سوئیس کشور بعدی با نمره 8.73 از 10 است. این کشور با خشکی ها محاصره شده و در اروپای غربی و مرکزی واقع شده است. همسایگان سوئیس شامل ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین است. این کشور مساحتی حدود 16000 مایل مربع و جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر دارد. پایتخت آن برن است و زبان های رسمی آن عبارتند از فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانش. واحد پول آن نیز فرانک است.

ژاپن

آرام ترین کشور آسیا ژاپن است که در لیست ما با نمره 8.71 از 10 در رتبه ششم قرار می گیرد. این جزیره در شرق آسیا و در اقیانوس آرام واقع شده است و عموماً به نام سرزمین طلوع خورشید شناخته می شود. با مساحتی حدود 146000 مایل مربع، ژاپن جمعیتی بالغ بر 126 میلیون نفر دارد. پایتخت آن توکیو است و زبانی که در سرتاسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد ژاپنی است. واحد پول مورد استفاده در ژاپن ین است.

فنلاند

دوباره به اروپا برمی گردیم. فنلاند کشور بعدی با نمر 8/70 از 10 است. این کشور واقع در اروپای شمالی و با سوئد و نروژ و روسیه و استونی هم مرز است. پایتخت فنلاند هلسینکی و زبان های رسمی در آن فنلاندی و سوئدی هستند. این کشور مساحتی بالغ بر 130000 مایل مربع دارد و جمعیت آن حدود 4.4 میلیون نفر است. به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا واحد پول مورد استفاده در فنلاند یورو است.

کانادا

اکنون به آمریکای شمالی می رویم. کاندا با نمره 8.69 از 10 هشتمین کشور لیست ماست. این کشور با دارا بودن بزرگترین مرز زمینی با ایالات متحده و مساحتی حدود 3584000 مایل مربع، یکی از بزرگ ترین کشور های جهانست. کانادا جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر دارد و پایتخت آن اوتاواست. زبان های رسمی آن انگلیسی و فرانسوی هستند وواحد پول این کشور نیز دلار کاناداست.

سوئد

به اروپا برمی گردیم. سوئد با نمره 8.68 از 10 به طور رسمی با نام پادشاهی سوئد خطاب می شود. این کشور در اروپای شمالی واقع شده و هم مرز با نروژ و فنلاند است. مساحت آن بالغ بر 174000 مایل مربع است و جمعیتی حدود 9.6 میلیون نفر دارد. این کشور جزئی از اتحادیه اروپاست و پایتخت آن استکهلم و زبان رسمی آن نیز سوئدی است. با اینکه این کشور در اتحادیه اروپا واقع شده است، واحد پول رایج در آن کرون سوئد است.

بلژیک

کماکان در اروپا می مانیم و به بلژیک، پادشاهی بلژیک که لیست 10 کشور برتر را با نمره 8.66 کامل می کند، نگاهه می اندازیم. خیلی از افراد از این امر آگاه نیستند، اما مقر اتحادیه اروپا در بلژیک است و این کشور از اعضای پایه گذار آن به شمار می رود. همینطور مقر ناتو نیز در بلژیک واقع شده است و مساحت این کشور حدود 11800 مایل مربع و جمعیت آن نیز حدود 11میلیون نفر است. همسایگان آن عبارتند از فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند. پایتخت آن براسل و زبان های رسمی آن، هلندی، آلمانی و فرانسوی هستند. واحد پول بلژیک یورو است.

نروژ

یک کشور اروپایی دیگر، نروژ (پادشاهی نروژ) رتبه بعدی را با نمره 8.64 اشغال می کند. این کشور هم مرز سوئد، فنلاند و روسیه است و حدود 149000 مایل مربع مساحت و جمعیتی بالغ بر 5.1 میلیون نفر دارد. پایتخت آن اُسلو و زبان اصلی آن نروژیست. واحد پول رایج در آن نیز کرون نروژی است.

ایرلند

یک کشور اروپایی دیگر. ایرلند کشور بعدی با نمره 8.63 از 10 است. این کشور در غرب بریتانیا واقع شده و مساحتی بالغ بر 32500 مایل مربع دارد و جمعیت آن حدود 6.4 میلیون نفر است. پایتخت آن دوبلین است و زبان های رایج در آن انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی هستند. واحد های پول رایج در آن یورو و پوند استرلینگ هستند.

اسلوونی

این کشور در مرکز اروپا مکان سیزدهم را در لیست ما با رتبه 8.63 اشغال می کند. این کشور هم مرز با اتریش، ایتالیا، کروواسی و مجارستان است.اسلوونی حدود 7800 مایل مربع مساخت و جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر دارد. پایتخت آن لیوبلیانا و زبان رسمی آن اسلاوی است. به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا واحد پول اسلوونی یورو است.

جمهوری چک

جمهوری چک که در محاصره خشکی ها واقع شده است و در اروپای مرکزی واقع است، نمره 8.60 از 10 را داراست. همسایگان این کشور عبارتند از اتریش، آلمان، لهستان و اسلوواکی. این کشور با مساحتی حدود 30500 مایل مربع نزدیک به 10.5 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت جمهوری چک پراگ، و زبان رسمی آن چکی است. این کشور جزوی از اتحادیه اروپاست و واحد پول آن یورو است.

آلمان

آلمان، جمهوری فدرال آلمان، رتبه بعدی را با نمره 8.57 به خود اختصاص داده است.این کشور در بخش غربی اروپای غربی واقع شده است با مساحتی حدود 138000 مایل مربع، جمعیتی بالغ بر 80.6 میلیون نفر دارد. برلین پایتخت آلمان است و زبان رسمی کشور نیز آلمانی است. این کشور یکی از اعضای موئسس اتحادیه اروپاست و از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می کند.

استرالیا

جهان را دور می زنیم. استرالیا کشور بعدی با نمره 8.56 از 10 است. استرالیا همسایه ای ندارد، اما نزدیک به اندونزی و نیوزیلند است. این کشور با مساحتی حدود 2969900 مایل مربع نزدیک به 23 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت آن کانبراست و در سرتاسر کشور مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. واحد پول رایج در استرالیا، دلار استرالیاست.

سنگاپور

به آسیا برمی گردیم. کشور بعدی سنگاپور با نمره 8.56 از 10 است. جمهوری سنگاپور جزیره ای در جنوب شرقی آسیاست و نزدیک ترین کشور ها به آن مالزی و اندونزی هستند. مساحت این کشور تنها 276 مایل مربع است و حدود 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت آن نیز سنگاپور است و زبان های رسمی آن عبارتند از انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل. واحد پول آن نیز دلار سنگاپور است.

پرتغال

دوباره به اروپا برمی گردیم. پرتغال با نمره 8.53 در رده بعدی واقع شده است. جمهوری پرتغال در جنوب غربی اروپاست و هم مرز با اسپانیا و اقیانوس اطلس است. این کشور حدود 35600 مایل مربع مساحت و نزدیک به 10.5 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت آن لیسبون است و زبان رسمی آن نیز پرتغالی. به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا واحد پول این کشوریورو است.

قطر

به آسیا برمی گردیم. کشور بعدی قطر با نمره 8.52 از 10 است. این کشور عربی در غرب آسیا واقع شده است و هم مرز با عربستان سعودی و خلیج فارس است. مساحت آن حدود 4500 مایل مربع و جمعیت آن بالغ بر 2.1 میلیون نفر است. پایتخت آن دوحه و زبان رسمی آن عربی است. واحد پول آن نیز ریال است.

بوتان

در آسیا می مانیم. بوتان لیست 20 تایی ما را با نمره 8.51 از 10 تکمیل می کند. این سرزمین در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و توسط چین و هند محاصره شده است. بوتان با مساحتی بالغ بر 14800 مایل مربع تنها حدود 750 هزار نفر جنعیت دارد. پایتخت آن تیمفو و زبان رسمی مردمانش Dzongkha است. واحد پول رایج در بوتان ngultrum بوتانی است. وقتی به لیست کشورهای آرام نگاهی می اندازیم، در می یابیم که بیشتر آنان اروپایی هستند. واضح است که اگر یک کشور شرایط مناسبی برای زندگی داشته باشد، روابطش با همسایه های خود که سنت ها و شیوه زندگیشان با آن مشابه است، عالیست. به همین دلیل جمعی از کشور ها که در یک منطقه قرار دارند، در لیست آورده شده اند. شاید مهاجرت به یکی از این مکان ها ایده خوبی باشد. اما مطمئناً آسان نخواهد بود. منبع: buzzle.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68706

به "20 کشور صلح جوی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کشور صلح جوی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید