10 رجحان گوشی های اندرویدی نسبت به iOS و آیفون در سال 2021

به گزارش مجله سرگرمی، در این مطلب به آنالیز 10 مزیت گوشی های اندرویدی نسبت به iOS و آیفون می پردازیم تا ببینیم در سال 2021 چه تفاوتی بین این دو زیست بوم بزرگ وجود دارد.

10 رجحان گوشی های اندرویدی نسبت به iOS و آیفون در سال 2021

همه ما می دانیم از لحاظ شخصی سازی، اندروید یک سر و گردن بالاتر از iOS قرار گرفته است. شاید کاربران iOS این موضوع را نپذیرند اما این واقعیتی است که وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد. حال اینکه آیا امکان شخصی سازی برای کسی مهم باشد یا خیر جای بحث دارد اما مادامی که آن را یک مزیت در نظر بگیریم، iOS و آیفون پشت سر اندروید و گوشی های اندرویدی قرار دارند.

شخصی سازی تمام ماجرا نیست. یک سری چیزهای دیگر هم وجود دارد که می تواند باعث فزونی گوشی های اندرویدی بر آیفون ها شود؛ از جمله می توان به سرعت بالای شارژر، طراحی های گوناگون، قیمت مناسب تر، سیستم مدیریت فایل حرفه ای تر و غیره اشاره نمود که در این مطلب به طور مفصل به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه به 10 فزونی گوشی های اندرویدی بر iOS و آیفون بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که iOS هم قطعا فزونی های زیادی به اندروید دارد و این موضوع انکارناپذیر است. در مطلبی جداگانه قطعا به این موضوع هم خواهیم پرداخت اما در این مطلب تمرکزمان روی فزونی های اندروید خواهد بود تا ببینیم این سیستم عامل و به طور کلی این زیست بوم در مقابل زیست بوم محبوب اپل چه حرف هایی برای گفتن دارد.

توجه داشته باشید که قابلیت های اشاره شده در این مطلب کاملا مطابق گفته های سایت منبع است و هیچ تغییر یا نظر شخصی در آن اعمال نشده است. بعلاوه تفاوت ها با توجه به حقایق موجود انتخاب شده اند، نه سلیقه و نظر شخصی. هرچند این ها هم می تواند برای افرادی مهم باشد یا نباشد.

به صورت کلی در این بخش به آنالیز 10 موضوع می پردازیم که فکر می کنیم اندروید و گوشی های اندرویدی در آن ها به iOS و آیفون فزونی دارند؛

  • قابلیت های نو، نوآورانه و مجذوب نماینده
  • لانچر و آیکون های متنوع برای اپلیکیشن ها
  • قیمت
  • طراحی های مختلف گوشی های اندرویدی
  • USB-C
  • تعداد اپلیکیشن ها
  • شارژ سریع
  • اسپلیت اسکرین (تقسیم صفحه)
  • سایدلود اپلیکیشن ها (نصب از منابع خارجی غیر از فروشگاه رسمی)
  • سیستم مدیریت فایل حرفه ای

شاید در نگاه اول، بعضی از این فزونی ها برای شما بی معنی باشند اما وقتی به توضیح آن ها بپردازیم، متوجه شوید که iOS هنوز هم جا برای پیشرفت دارد و همچنان از خیلی جهات آن سیستم عامل کامل و به بلوغ رسیده ای که می خواهیم نیست.

1. طراحی نو، نوآورانه و مجذوب نماینده

البته این موضوع خیلی مربوط به iOS نمی شود و باید ایراد را در آیفون ها جست و جو کرد. گوشی هایی که طی سه سال گذشته حتی از لحاظ ظاهری هم تغییر خاص و چشم گیری نداشته اند چه برسد به اینکه بخواهیم از آن ها انتظار داشته باشیم قابلیت های ظاهری نوآورانه ای داشته باشند.

گوشی های اندرویدی به وسیله شرکت های مختلفی ساخته می شوند و همین مسأله به تنهایی می تواند عامل اصلی این موضوع باشد. در این زیست بوم (اندروید) رقابت شدیدی وجود دارد که باعث شده است تا شرکت ها مجبور شوند برای بهتر و بیشتر دیده شدن، قابلیت های نوآورانه و مجذوب نمایندهی را به گوشی های خود اضافه نمایند. در نتیجه مجذوب نمایندهیت های ظاهری غالبا در این سمت دیده می شود. البته گاهی اوقات این کوشش ها به شکست می انجامد، مانند LG وینگ که ایده عالی پشت آن بود اما خود شرکت اصلا از کسب و کار موبایل انصراف داد. گاهی اوقات هم بعضی از ایده ها پیروز می شوند، مثل دوربین پریسکوپی یا نمایشگر تاشونده.

با این حال این کار ریسک های خاص خود را دارد و شاید اپل که معمولا هر سال 4 یا نهایتا 5 گوشی راهی بازار می نماید، نتواند خیلی روی گوشی هایش مانور دهد و چنین طراحی هایی برای آن ها در نظر بگیرد. حتی در حالت عادی یک سری چیزها نظیر دوربین سلفی درون نمایشگر را هم در گوشی های اپل شاهد نیستیم چرا که این شرکت کلا علاقه خاصی به نوآوری های این چنینی ندارد.

البته ابن بدان معنا نیست که آیفون ها طراحی خوبی ندارند. اتفاقا از این حیث عملکرد اپل بسیار خوب است ولی اینکه در سال 2021 محصولی را با قیمت حدود 1000 دلار بخرید که همچنان روی نمایشگر آن اثری از حواشی و بدتر از آن، بریدگی (ناچ) روی صفحه دیده می شود در حالی که رقبا از چند سال قبل به استفاده از طراحی های مدرن تر و مجذوب نماینده تر روی آورده اند خیلی جالب نیست.

2. لانچر و آیکون های متنوع برای اپلیکیشن ها

موضوع دوم کاملا سلیقه ای است. یعنی این طور نیست که بگوییم اپل چون این قابلیت را درون گوشی هایش قرار نداده است بنابراین نباید پسندیده شود. اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که شخصی سازی و تغییر دائمی ظاهر گوشی و انتخاب انواع و اقسام آیکون ها، تم ها و شکل های مختلف شما را راضی می نماید، آیفون نباید انتخاب شما باشد چرا که در این بخش دست شما را می بندد.

از آن طرف اندروید کاملا در این زمینه منعطف عمل می نماید و اجازه می دهد کاربر هر تغییری را که میخواهد در راستای تغییر ظاهری گوشی انجام دهد روی آن اعمال کند. حتی این امکان وجود دارد که شکل آیکون ها را هم تغییر داد. طبیعتا نگاه کردن به یک صفحه با شکلی یکنواخت خسته نماینده خواهد بود و به همین دلیل این زمان لانچر یا تم نو می تواند واقعا کاربردی باشد.

البته شخصی سازی به همین جا محدود نمی شود. کاربر این اجازه را خواهد داشت تا حتی مقدار و شکل آن ها را هم تغییر دهد؛ مثلا از مربع به دایره یا حتی بیضی و… . مثلا اگر از بسته های آیکون یک تم یا لانچر راضی نیستید می توانید به صورت جداگانه برای آن لانچر یک آیکون پک نو دانلود و نصب کنید. حتی اگر این امکان هم وجود نداشته باشد در نهایت می توانید گوشی را روت کنید و هرچه می خواهید روی آن نصب کنید. البته با روت کردن گوشی قطعا یک سری مسائل هم برای شما پیش خواهد آمد مثل نصب نشدن یک سری اپلیکیشن خاص. به همین دلیل به صورت کلی پیشنهاد می شود از همان قابلیت های شخصی سازی موجود نهایت لذت را ببرید و سمت روت کردن گوشی نروید.

به صورت کلی قصد داشتیم بگوییم گزینه های روبه روی شما برای تغییر ظاهر اندروید فراوان است. اگر بخواهیم آن را با امکانات مشابه در iOS مقایسه کنیم می بینیم که جز تغییر محل آیکون ها یا قرار دادن آن ها در پوشه های مخصوص، چیز خاص دیگری وجود ندارد. به همین دلیل هم هست که می توانیم نتیجه بگیریم چرا انعطاف بالای اندروید در شخصی سازی تا این مقدار به فروش زیاد گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل یاری نموده است.

اپل با اجازه ندادن به کاربران برای اعمال تغییرات زیاد روی ظاهر درونی گوشی کار خوبی نمی نماید اما به شخصه همان ظاهر ثابت و ساده آن را بیشتر می پسندم تا اینکه هر بار برای ایجاد تنوع در گوشی مجبور به نصب اپلیکیشن ها یا لانچرهای شخص ثالث باشم. اما بهتر بود امکان انجام این کار در گوشی قرار داشت تا کاربر خود تصمیم بگیرد که این کار را انجام دهد یا خیر.

3. قیمت

برای اینکه اپل داشته باشید باید هزینه کنید. این را تقریبا همه می دانیم و چیزی نیست که بخواهیم آن را انکار کنیم. البته نکته ای که وجود دارد این است که در بازارهای جهانی، قیمت این گوشی ها از بعضی پرچم داران اندرویدی نظیر سامسونگ هم کمتر است اما چون به صورت کلی فقط در سبد محصولات شرکت آمریکایی پرچم دار دیده می شود، بنابراین قیمت آن ها در مجموع از اندرویدی ها گران تر است. شما می توانید با پرداخت مبلغ کمتر از 700 دلار در بین اندرویدی ها یک شبه پرچم دار خوب نظیر شیائومی می 11i با پردازنده اسنپدراگون 888، گلکسی S20 فن ادیشن با پردازنده اسنپدراگون 865، پوکو F3 و بسیاری گزینه های دیگر را بخرید اما با همین قیمت در بین محصولات اپل فقط دو مدل مینی و استاندارد موجود هستند که آن هم در بازار داخل اصلا از لحاظ قیمتی در یک سطح قرار ندارند.

علت اصلی اینکه می بینیم دنیای گوشی های هوشمند فعلا تحت سلطه اندرویدی ها قرار گرفته است این است که گوشی های مقرون به صرفه قیمت با این سیستم عامل فراوان دیده می شوند در حالی که گوشی مقرون به صرفه قیمت اپل در حال حاظر آیفون SE 2020 به شمار میرود که حتی از لحاظ ظاهر هم شبیه به گوشی های دوران 4 یا 5 سال پیش است و شاید فقط پردازنده ی خوبش باشد که آن را از سایرین متمایز می نماید.

در دنیای اندروید شما می توانید محصولی را با حداقل قیمت بخرید که به نیازهای شما رسیدگی کند اما اگر کار خاصی با گوشی نکنید ولی بخواهید تجربه ای از سیستم عامل اپل داشته باشید، هیچ گوشی مقرون به صرفه قیمتی روبه روی شما قرار نخواهد داشت. مثلا اپل به صورت کلی از همه لحاظ، هیچ گوشی ندارد که با گلکسی A52 یا وان پلاس نورد رقابت کند.

البته انتظار می رود طی سال های آینده شرکت آمریکایی با درک این موضوع که کاربران به گوشی های مالی تمایل دارند، از مدل های مقرون به صرفه قیمت بیشتری رونمایی کند اما فعلا تعیین نیست آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. به همین دلیل فعلا فزونی کلی در این زمینه برای اندروید و گوشی های اندرویدی است.

4. طراحی متفاوت متناسب با سلیقه کاربران

همان طور که در بالا اشاره شد، شرکت های زیادی وجود دارند که کارشان فراوری گوشی های اندرویدی است اما وقتی به iOS می رسیم می بینیم که فقط اپل وجود دارد و آیفون و نه هیچ چیز دیگر. سامسونگ، شیائومی، پوکو، ردمی، وان پلاس، هواوی، آنر، ویوو، اوپو و تعداد زیادی شرکت دیگر هستند که کاربر می تواند قبل از خرید یک گوشی، با در نظر گرفت جنبه های زیادی یکی از آن ها را خریداری کند. اما وقتی به اپل می رسیم فقط یک طراحی را شاهد هستیم که در چهار مدل با مقدار های مختلف تکرار می شود.

اپل شاید پرچم داران بسیار باکیفیت و مثال زدنی داشته باشد اما همه آن ها شبیه به هم هستند. حتی از دو سال پیش تا الان هم تغییر خاصی را در طراحی آیفون ها شاهد نیستیم در حالی که شرکت های رقیب نظیر سامسونگ کاملا از این نظر گوشی های متفاوتی را فراوری کردند.

در بخش اول گفتیم که چون شرکت های زیادی گوشی اندرویدی فراوری می نمایند، به همین دلیل رقابت زیادی بینشان وجود دارد و در نتیجه آن ها برای دیده شدن در بین مردم مجبور هستند قابلیت های خوبی را در گوشی های خود قرار دهند. مثلا دوربین مکانیکی (مشابه آنچه در سری ذن فون ایسوس مشاهده می شود)، نمایشگر چرخان (مثل LG وینگ) و چیزهایی از این دست. حتی گوشی های تاشو هم هستند که اپل می تواند با الگوبرداری از آن ها، محصول نوی را با برند اختصاصی خود فراوری کند.

به صورت کلی نکته این بخش این است که در دنیای اندروید، به مقدار کافی گوشی برای هر سلیقه ای وجود دارد اما در iOS خبری از این موضوع نیست و کاربر باید محصولی با شکل ظاهری مشابه نسل های گذشته خریداری کند. البته منظورمان این نیست که دوربین مکانیکی به مجذوب نمایندهیت یک گوشی اضافه می نماید، هدف این است که از اهمیت تغییر و تنوع در طراحی یک محصول حرف بزنیم که اپل در این زمینه چه عمدا و چه سهوا عملکرد خوبی ندارد.

5. USB-C

این یکی دیگر از قابلیت های خوبی است که سال هاست منتظریم به آیفون ها اضافه شود اما خبری از آن نیست. البته همان طور که اشاره شد، این قابلیت باید به آیفون ها اضافه شود و ربطی به iOS ندارد. اما نمی دانیم چرا اپل سال هاست اصرار دارد از پورت لایتنینگ به جای USB-C استفاده کند. وقتی رابطی تا این مقدار کاربرد دارد و تقریبا می توانیم بگوییم به یک استاندارد تبدیل شده است، چرا کاربر باید همه جا را در پی کابل، هندزفری، مبدل یا هرچیزی باشد که یک سر آن لایتنینگ داشته باشد؟

جالب اینجاست که حتی مک بوک ها و آیپدها هم از USB-C استفاده می نمایند اما در آیفون ها بعلاوه این لایتنینگ است که شاهد آن هستیم و قطعا یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف آیفون ها به شمار میرود. از سال 2015 یا 2016 بود که استفاده از پورت USB-C در بین گوشی های اندرویدی تقریبا به یک استاندارد تبدیل شد و تا به این لحظه همچنان شاهد استفاده از آن در گوشی های زیادی هستیم.

از USB-C استفاده های زیادی می شود؛ از امکان شارژ گوشی با سرعت بسیار بالا گرفته تا استفاده از آن به اسم پورت نمایشگر و بعلاوه انتقال اطلاعات با سرعت فوق العاده زیاد. پرچم دارهای سامسونگ به اسم اصلی ترین رقبای گوشی های آیفون از زمان گلکسی S8 تا به امروز چنین استانداردی را در خود دارند و به تازگی هم سامسونگ دکس به پرچم داران شرکت کره ای اضافه شده است که به لطف آن همه چیز بهتر از قبل شد. البته این علت اصلی فزونی گوشی های اندرویدی به آیفون نیست. به این خاطر است که اپل می داند USB-C بهتر از لایتنینگ است و به همین دلیل هم در سایر گوشی ها استفاده می شود اما تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهد و جالب تر اینکه کاربران گوشی های شرکت هم خیلی از این بابت ناراحت نیستند.

6. تعداد اپلیکشن ها

اگر از کاربران هر دو سیستم عامل بوده باشید، می دانید که گاهی اوقات پیش می آید اپلیکیشنی در یک فروشگاه باشد و در فروشگاه دیگری نتوانید آن را بیابید. این اتفاق بیشتر برای فروشگاه اپل پیش می آید تا گوگل. به این صورت که می توانید به راحتی اپلیکیشنی را در پلی استور پیدا کنید اما در اپ استور خیر. اما علت این اتفاق چیست؟

اپل قوانین بسیار سفت و سختی در راستای صدور اجازه ورود به اپلیکیشن ها برای ورود به اپ استور دارد. به این صورت که امکان ندارد اپلیکیشنی در اپ استور وجود داشته باشد که اپل از سلامت کامل آن مطمئن باشد. این از لحاظ امنیت و حریم خصوصی یک مزیت فوق العاده عالی به شمار میرود اما از آن طرف توسعه دهندگان کوچک تر و تازه کار را از اینکه اپلیکیشن های خود را وارد این پلتفرم نمایند دلسرد می نماید. در نتیجه اپ استور یک فروشگاه ایمن با تعداد کمتری از اپلیکشن ها به نسبت پلی استور است.

بعلاوه امکان سایدلود اپلیکیشن ها هم در اندروید وجود دارد؛ به این معنا که می توان از منابعی خارج از پلی استور اپلیکیشن روی گوشی نصب کنید. البته اگر نتوانید از میان انبوه برنامه های این فروشگاه غنی آنچه که مد نظرتان هست را پیدا کنید.

7. شارژ سریع

یکی دیگر از قابلیت هایی که بیشتر در گوشی های اندرویدی چینی دیده می شود، شارژ سریع است. البته تا دو سال قبل وقتی می گفتیم شارژ سریع، مقادیری نظیر 25 تا 45 وات به ذهنمان می آمد اما اکنون گوشی هایی را می بینیم که با شارژرهای 120 واتی راهی بازار می شوند. بنابراین مفهوم شارژ سریع واقعا به نسبت قبل تغییر نموده است و همچنان هم در حال تغییر و تحول است.

البته اگر برای ثانیه ای مسأله شارژ سریع را کنار بگذاریم، می توانیم به ظرفیت باتری هم اشاره کنیم. مثلا اگر گوشی بتواند یک روز یا بیشتر دوام داشته باشد بسیار عالی خواهد بود. طبیعتا کسی نمی خواهد حدودا 1000 دلار برای گوشی پرداخت کند که این مقدار شارژدهی نداشته باشد. اما اگر این اتفاق بیفتد، تنها چیزی که می تواند خرید آن گوشی را منطقی جلوه دهد، شارژر سریعی است که قادر باشد گوشی را در مدت زمان کوتاهی شارژ کند.

در بین گوشی های اندرویدی، هستند پرچم دارها یا حتی گوشی های میان رده که می توانند شارژ گوشی را در مدت زمان نیم ساعت به بیش از 50 درصد برسانند. این یعنی فقط کافی است 10 یا 20 دقیقه گوشی خود را در حالت 0 به شارژ متصل کنید تا برای ادامه روز قادر باشد شما را همراهی کند. اما در گوشی های آیفون خبری از این قابلیت نیست.

اگر اپل شارژر را درون بسته بندی گوشی هایش قرار می داد باز هم ایرادی نداشت اما دو سال است که حتی آداپتور هم درون بسته بندی آیفون ها قرار ندارد تا از طبیعتی که با بسته بندی شارژرهای اپل که به صورت جداگانه باید برای آن هزینه کنید دوباره آلوده می شود جلوگیری شود! بنابراین حداقل انتظاری که داشتیم این بود که سرعت شارژری که قرار است برای آن هزینه کنیم اندکی بیشتر باشد که این طور نیست چرا که سرعت شارژر اپل 20 وات است.

برای مثال در بین شرکت های اندرویدی، ایسوس به همراه پرچم داران گیمینگ سری راگ فون 5، شارژر 65 واتی عرضه می نماید که در حال حاضر سریع ترین شارژر موجود به حساب نمی آید اما در مدت زمان بسیار کوتاهی قادر است گوشی های قدرتمند شرکت تایوانی با باتری 6000 میلی آمپر ساعتی را شارژ کند.

البته بعضی از گوشی ها هستند که با شارژر 15 واتی راهی بازار می شوند. نظیر گلکسی A32 یا حتی گلکسی S20 فن ادیشن. اما نکته اینجاست که به صورت کلی در بین اندرویدی ها، گوشی های زیادی هستند که شارژرهای سریع تری از شارژر اپل دارند و به جز سامسونگ هم همه آن ها آداپتور پرسرعت را درون جعبه گوشی ها قرار می دهند.

در نهایت برای این بخش باید به این نکته اشاره کنیم که حتی اگر سرعت شارژر اپل که 20 وات است خوب باشد، اینکه می دانیم آداپتور آن درون جعبه وجود ندارد و کاربر باید برای خرید آن به صورت مجزا هزینه کند نکته منفی به شمار میرود. حتی آن گوشی هایی هم که با شارژر راهی بازار می شوند نظیر آیفون SE 2020، آداپتوری 5 واتی درون بسته بندی خود دارند این در حالی است که میان رده های خوبی نظیر وان پلاس نورد با شارژر 30 واتی راهی بازار می شوند.

8. تقسیم صفحه

این قابلیت به iOS بر می شود. یعنی قابلیتی که در اندروید و گوشی های اندرویدی وجود دارد اما خبری از آن در iOS یا آیفون نیست. قابلیت تقسیم صفحه یا همان اسپلیت اسکرین (Split Screen) به کاربران این امکان را می دهد تا صفحه را به دو نیم تقسیم و در دو بخش آن با دو اپلیکیشن متفاوت که البته باید از این قابلیت پشتیبانی نمایند کار نمایند.

نکته جالب اینجاست که اگر از کاربران گوشی های اندرویدی باشید شاید با خواندن این موضوع تعجب کنید چون اصلا تقسیم صفحه را جزء قابلیت های خارق العاده گوشی خود به حساب هم نمی آورید. اما در iOS سال هاست که این قابلیت وجود ندارد و حتی در iOS 15 هم خبری از آن نبود. البته قابلیت تصویر در تصویر در دسترس قرار دارند اما با همه اپلیکیشن ها به درستی کار نمی نماید و بعلاوه در اندروید هم وجود دارد. یعنی این طور نیست که بگوییم iOS به جای این ویژگی، حداقل تصویر در تصویر را برای جبران به صورت انحصاری در اختیار دارد. البته اپل احتمالا سال آینده قابلیت اسپلیت اسکرین را به اسم یکی از قابلیت های خارق العاده و بسیار کاربردی به iOS 16 اضافه می نماید و مثل همواره آن را یکی از برترین ویژگی هایی که تا به امروز در یک گوشی وجود داشته است خطاب می نماید.

9. سایدلود اپلیکشن ها

در رابطه با سایدلود اپلیکشن ها در بالا صحبت کردیم و گفتیم که امکان انجام آن در اندروید و گوشی های اندرویدی وجود دارد اما در iOS و آیفون به خاطر حفظ امنیت و حریم خصوصی، چنین گزینه ای روبه رویتان قرار نخواهد داشت. همان طور که اشاره شد، سایدلود اپلیکیشن ها قابلیتی است که به شما اجازه می دهد در صورت نیافتن اپلیکشن دلخواه از فروشگاه، بتوانید از منابعی خارج از آن فروشگاه به دانلود و نصب آن اپلیکیشن اقدام کنید.

این قابلیت در اندروید به قیمت از به خطر افتادن امنیت شما تمام می شود اما خیلی کم اتفاق می افتد که در پی اپلیکیشنی باشید که بخواهد امنیت شما را به خطر بیندازد. بنابراین در این زمینه، نیاز حرف اول را می زند. اینکه آیا به اپلیکیشنی نیاز دارید که در iOS وجود ندارد و برای یافتن آن به دردسر خواهید افتاد یا اینکه خیر، استفاده شما از گوشی محدود است و هر آنچه می خواهید در همان فروشگاه غنی اپ استور در اختیارتان قرار گرفته است. بسته به نیازی که دارید می توانید جهت انتخاب خود را هم تعیین کنید اما در هر صورت این یک مزیتی است که در اندروید وجود دارد و در iOS شاهد آن نیستیم.

10. سیستم مدیریت فایل

در نهایت می رسیم به سیستم مدیریت فایلی که در اندروید و گوشی های اندرویدی وجود دارد اما در iOS و آیفون شاهد نمونه باکیفیت مشابه نیستیم. به این صورت که می توانید به اینترنت رفته و هر فایلی را با هر فرمتی که مد نظرتان است دانلود کنید. سپس به درون گوشی رفته و آن را در قسمت مربوطه مشاهده کنید.

مدتی بود که در iOS شاهد یک سری اپلیکیشن های مدیریت فایل بودیم. اما هیچ یک از آن ها به مقدار نمونه هایی که در اندروید وجود دارند باکیفیت نیستند و کاربردی که باید را ندارند. اگر این موضوع برای دارندگان iOS قانع نماینده نیست باید به این اشاره کنیم که وقتی آیفون خود را به سیستم متصل می نمایند همچنان به یک اپلیکیشن نظیر iTunes یا چیزی مثل این نیاز دارند تا بتوانند به درستی اقدام به انتقال اطلاعات نمایند اما در اندروید اصلا چنین سختی وجود ندارد و انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر به همان سادگی اتصال کابل از گوشی به کامپیوتر است.

تنها چیزی که در آیفون ها یعنی در واقع در iOS می توانید به سادگی انتقال دهید، تصاویر و ویدیوها هستند در حالی که در اندروید تمام فایل ها با هر فرمتی که باشند به راحتی انتقال پیدا می نمایند. اگر هم به استفاده و انتقال فایل های زیپ تمایل دارید می توانید یک اپلیکیشن WinRAR دانلود و فایل های خود را زیپ کنید.

همان طور که اشاره نمودیم، در این مطلب فقط به فزونی های اندروید و گوشی های اندرویدی به iOS و گوشی های آیفون اشاره شد. قطعا قابلیت های دیگری هم بودند که می شد به آن ها اشاره نمود مثلا دوربین پریسکوپی اما عملکرد آیفون ها در زمینه عکاسی فوق العاده است و تصمیم گرفتیم اشاره خاصی به موردی از این بخش نداشته باشیم.

اگر فکر می کنید اندروید باز هم فزونی خاصی به نسبت iOS و آیفون دارد، در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که در مطلبی دیگر، به فزونی های iOS و آیفون به اندروید و گوشی های اندرویدی اشاره خواهیم کرد. چون اپل هم قطعا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

منبع: PhoneArena

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161554

به "10 رجحان گوشی های اندرویدی نسبت به iOS و آیفون در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رجحان گوشی های اندرویدی نسبت به iOS و آیفون در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید