آیا معضل فروش گوشی های سری اس 20 برای آیفون 12 هم تکرار خواهد شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، در سال 2020، فروش گوشی های هوشمند به شدت تحت تاثیر بیماری کرونا نهاده شد. از طرفی در این شرایط سخت شرکت ها قیمت پرچم دارهای خود را نیز به شدت افزایش دادند و همین مسئله موجب شد بسیاری از کاربران به سمت گوشی های میان رده یا پرچم دارهای مقرون به صرفه تمایل پیدا نمایند. به این خاطر فروش گوشی های بالارده با مشکل روبرو شد. نظیر اتفاقی که در فصل دوم امسال، با سری اس 20 و سری A سامسونگ افتاد. حال این سوال پیش می آید که آیا این اتفاق برای نماینده های جدید اپل هم پیش خواهد آمد؟

آیا معضل فروش گوشی های سری اس 20 برای آیفون 12 هم تکرار خواهد شد؟

به گزارش شرکت تحلیل داده کانتار (kantar)، شیوع ویروس کرونا تاثیر شدیدی روی فرایند فروش گوشی های هوشمند داشت و بسیاری از شرکت ها را با مشکل روبرو کرد. برای مثال سامسونگ درست در زمان شیوع این ویروس از گوشی های سری اس 20 رونمایی کرد؛ بنابراین این پرچم دارها نتوانستند آنطور که باید در بازار بدرخشند. البته قیمت بسیار بالایی را هم که سامسونگ برای آن ها در نظر گرفت در این مسئله بی تاثیر نبود. از طرفی سامسونگ با عرضه گوشی های میان رده و قدرتمند از سری A با ویژگی های فراوان در حد پرچم دارها، توانست همچنان بخش عظیمی از بازار را در اختیار خود داشته باشد. اما این موضوع تا حدی پیش رفت که سری A حتی جلوی فروش پرچم دارها را نیز گرفتند.

در فصل دوم امسال، گوشی های مالی سری A سامسونگ پیروز شدند محصولات منتشر شده در سال 2020 را از لحاظ فروش پشت سر بگذارند. این شاید خبر خوبی برای غول کره ای باشد که میان رده های آن عملکرد خوبی از خود نشان داده اند اما در واقع این موضوع از بخش دیگری به آن ها لطمه وارد نموده. بدیهی است پرچم دارها قابلیت های فوق العاده ای دارند و نمی توان رجحان آن ها به نسبت میان رده ها را انکار کرد اما سامسونگ با مجهز کردن میان رده های خود به قابلیت های عالی، فاصله آن ها را با پرچم دارها بسیار کمتر از گذشته نموده.

  • کاهش شدید فروش گوشی های هوشمند در نیمه اول سال 2020

مثلا سامسونگ گوشی A71 و A51 را که در حال حاضر از بهترین میان رده های این شرکت به حساب می آیند به قابلیت هایی مجهز نموده که پیش تر در سری اس 20 شاهد بودیم. این در حالی است که اختلاف قیمت بسیار زیادی هم بین آن ها وجود دارد. همچنین شنیدیم گوشی های میان رده این شرکت در سال های آینده به قابلیت لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز خواهند شد. همه این ها باعث شده کاربران تمایلی به خرید پرچم دارهای گران قیمت نداشته باشند. برای درک این موضوع باید بدانید در بازارهای عظیم اروپا، گلکسی اس 20 تنها در انگلستان در بین 10 گوشی پرفروش قرار گرفته که این اصلا آمار خوبی نیست.

در حال حاضر اما شرکت هایی نظیر اپل و شیائومی توانستند در فصل دوم امسال، با عرضه گوشی های قدرتمند و ارزان قیمت، آمار خوبی را از خود به جای بگذارند. این در حالی بود که هواوی به عنوان یکی از عظیم ترین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به دلیل تحریم های سفت و سخت آمریکا، در شرایط خوبی به سر نمی برد و در بازارهای جهانی با مشکل روبرو شده.

کوپرتینویی ها اما بر خلاف سال های قبل، سیاست درست و به موقعی را در پیش گرفتند. آن ها آیفون SE 2020 را مجهز به پردازنده قدرتمند A13 و آخرین نسخه از سیستم عامل iOS، با قیمت زیر 600 دلار راهی بازار کردند و قیمت آیفون 11 را نیز تا پایین ترین حد ممکن کاهش دادند. همین مسأله موجب شد در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان، این دو محصول به ترتیب در رتبه اول و دوم از لحاظ فروش قرار بگیرند.

  • مقایسه معینات فنی وان پلاس نورد 5G با گلکسی A71 5G و آیفون SE 2020

شیائومی هم به عنوان یکی دیگر از شرکت های پیروز در این زمینه عمل کرد و توانست به نسبت سال گذشته، در پنج کشور عظیم اروپایی 6 درصد از لحاظ فروش رشد داشته باشد. بدین ترتیب آن ها توانستند عظیم ترین شرکت چینی یعنی هواوی را پشت سر گذاشته و سومین فروشنده برتر گوشی هوشمند در فصل دوم امسال شوند. در طرف مقابل هواوی نه تنها در بازار اروپا بلکه در استرالیا و ژاپن نیز با کاهش فروش روبرو شد. حتی در کشور چین که این شرکت حدودا 50 درصد سهم فروش را در اختیار داشت، آیفون 11 توانست با تخفیف فوق العاده ای که اپل برای آن در نظر گرفت، به رتبه اول صعود کند.

البته بخش عظیمی از مسائل هواوی به خاطر تحریم گوگل است. به موجب این تحریم، کاربران نمی توانند به هیچ یک از سرویس ها و برنامه های گوگل دسترسی داشته باشند. این مسئله باعث شد شرکت هایی نظیر شیائومی، وان پلاس، اوپو و … به مرور صندلی این شرکت را در بازارهای جهانی تصاحب نمایند.

  • فروش گوشی های چینی در نیمه دوم 2020 کاهش می یابد

کانتار همچنین طی یک نظرسنجی، در رابطه با تاثیر ویروس کرونا روی تصمیم گیری کاربران برای خرید گوشی هوشمند سوالاتی پرسید که بخش عظیمی از آن ها اعلام کردند قصد خرید گوشی مورد نظر را نداشتند. به لطف این نظر سنجی می توانیم تغییر عقیده مردم از خرید گوشی های گران قیمت به گوشی های ارزان قیمت را نیز به وضوح مشاهده کنیم. (نظر سنجی مربوط به نیمه دوم امسال است).

کاملا معین است کاربران برای خرید گوشی های میان رده و مالی تمایل بیشتری از خود نشان می دهند و این مسئله می تواند در نهایت به فروش کمتر گوشی های بالارده شرکت هایی نظیر اپل و سامسونگ بیانجامد که قیمت بسیار زیادی دارند. اینطور که به نظر می رسد پرچم دارهای سری نوت 20 و آیفون 12 نیز قرار است با قیمت بالایی راهی بازار شوند. بدین ترتیب گوشی هایی نظیر آیفون SE، گلکسی A71 5G، گلکسی اس 10 لایت و احتمالا اس 20 لایت، ارزش خرید بسیار بیشتری پیدا نموده و این موضوع شاید کمی خطرناک باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا مسئله ای که سامسونگ در فروش سری اس 20 با آن روبرو شد، گریبان گیر سری آیفون 12 هم می گردد؟ به طور کلی فکر می کنید مجهز کردن میان رده ها با قابلیت های فراوان، باعث کاهش فروش پرچم دارها و در نهایت لطمه وارد شدن به شرکت می گردد؟

  • علی رغم کاهش ظرفیت باتری آیفون 12، اپل به میزان شارژدهی این سری امیدوار است

منبع: PhoneArena

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

iraniro.ir: تور ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

anti6.ir: آخرین خبر: اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102751

به "آیا معضل فروش گوشی های سری اس 20 برای آیفون 12 هم تکرار خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا معضل فروش گوشی های سری اس 20 برای آیفون 12 هم تکرار خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید