آی فون 5 هم به بازار آمد

به گزارش مجله سرگرمی، همشهری آنلاین: شرکت اپل چهارشنبه 12 سپتامبر آیفون 5 را که باریک تر و نازک تر از مدل قبلی است و صفحه نمایش بزرگتری دارد را به نمایش گذاشت.

آی فون 5 هم به بازار آمد

فروش این تلفن همراه جدید از 21 سپتامبر در آمریکا و چندین کشور دیگر شروع خواهد شد.

فیل شیلر، رئیس بخش بازاریابی اپل، در مراسمی در سانفرانسیسکو که هواداران اپل منتظر آن بودند، آیفون جدید را معرفی کرد.

انتظار می رود معرفی آیفون جدید به اپل یاری کند پس از اینکه سامسونگ توانست سال جاری مقام اول بازار تلفن های هوشمند را به دست آورد، دوباره توجه ها را به خود جلب کند.

اولین کشورهایی که آیفون 5 در آنها عرضه خواهند شد شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هنک کنگ، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا خواهند بود. یک هفته پس از آن آیفون در 22 کشور دیگر شامل ایتالیا، اسپانیا و لهستان عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش آیفون 5 همانظور که انتظار می رفت درازتر از آیفون 4S است و در این صفحه نمایش 4 اینچی جا برای یک ردیف آیکون دیگر وجود دارد.

به گفته شیلر آیفون جدید 18 درصد باریک تر و 20 درصد سبک تر است، چرا که در آن از تکنولوژی جدید استفاده شده است که احتیاج به یک لایه جداگانه حسگر لمس را رفع می نماید. این تلفن جدید به طور کامل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

آیفون 5 توانایی اتصال به سریعترین شبکه های بی سیم داده ها (4G) را چه در آمریکا و چه در کشورهای دیگر دنیا دارد.

آیفون جدید یک تغییر عمده دیگر هم پیدا نموده است: اتصال دهنده آن برای ارتباط پیدا کردن با کامپیوترها و شارژکننده ها.

به جای اتصال دهنده 30 سوزنی قدیمی، از این اتصال دهنده کوچکتر تاندربولت استفاده می نماید که در آی پاد هم به کار رفته است.

به این ترتیب آیفون جدید با وسائل جانبی قدیمی سازگار نیست، باید وسائل جانبی جدیدی برای ان طراحی گردد. البته اپل یک آداپتور به همراه این تلفن خواهد فروخت که امکان اتصال با وسائل جانبی قدیمی را فراهم می نماید.

اپل همچنین نسخه جدید نرم افزار موبایلش، iOS 6، را بر روی آیفون جدید قرار داده است. این سیستم عامل جدید دارای یک نرم افزار راهیابی روی نقشه است و به این ترتیب اپل استفاده از برنامه نقشه گوگل را کنار گذاشته است.

این نرم افزار جدید امکان راهیابی مرحله به مرحله صوتی را هم فراهم می نماید- خصوصیتی که درباره نقشه گوگل فقط در اپلیکیشن های آندروئیدی وجود دارد.

همچنین گفته شد که برنامه دستیار صوتی اپل، سیری، دستورات را به این نرم افزار راهیابی روی نقشه خواهد داد.

اپل همچنین مدل جدید آی پاد لمسی را معرفی کرد که تغییرات مشابه آیفون 5 پیدا نموده است، از جمله صفحه نمایش بزرگتر و پورت اتصالی کوچکتر . برای اولین بار نرم افزار دستیار شخصی صوتی، سیری، روی آی پاد هم به کار رفته است.

اپل همچنین نرم افزار آی تیونز برای مک و پی سی را هم روزآمد می نماید، به طوری که به میانجی بسیار ساده تر و راحت تری بدل گردد. آی تیونز جدید از ماه اکتبر به طور رایگان قابل دانلود کردن خواهد بود. عکس های رویترز از معرفی محصول جدید اپل را در زیر می بینید.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: برترین ها
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41127

به "آی فون 5 هم به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی فون 5 هم به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید