یک رمان دیگر از فردریک دار به مجموعه نقاب افزوده شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رمان آغوش شب نوشته فردریک دار به تازگی با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات دنیا کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب هشتادوششمین عنوان از مجموعه پلیسی نقاب است که این ناشر چاپ می نماید.

یک رمان دیگر از فردریک دار به مجموعه نقاب افزوده شد

آسانسور، مرگی که حرفش را می زدی، کابوس سحرگاهی، چمن، قیافه نکبت من، بزهکاران، بچه پُرروها، زهر تویی، قاتل غمگین، تصادف، تنگنا، دژخیم می گرید، اغما، نان حلال، مردِ خیابان، قتل عمد؟ و دفتر حضور و غیاب، عنوان 17 رمانی هستند که پیش از این به قلم فردریک دار در قالب عناوین مجموعه نقاب چاپ شده اند. دفتر حضور و غیاب هشتادودومین عنوان نقاب بود که تیرماه سال جاری به چاپ رسید.

از رمان آغوش شب اقتباسی سینمایی به کارگردانی ژاک گیمو ساخته شده است. این کارگردان درباره چگونگی این اتفاق گفته است: خیلی وقت می شدکه منتظر بودم رمانی از فردریک دار، برای ساختن فیلم سینمایی آزاد گردد. فردریک دوستی قدیمی و بیشتر از آن است. مشهور است که برای سینماگران نویسنده ای اسطوره ای است. هنگامی که رمان او، قیافه نکبت من، در استودیوی فیلمبرداری در حال ساخت بود، به دیدنش رفتم و او ناگهان به فکر آغوش شب افتاد و به من گفت: با من بیا! و مرا به دنبال خود به دفتر مدیر انتشارات فلونوار برد. او در برابر حیرت ما اطلاع داد که: آغوش شب آزاد شده... از روز بعد آخرین نسخه هایی را که هنوز ناشر در اختیار داشت دریافت کردم، و از همان صفحه اول شیفته داستان شدم. ماجرا در ایالات متحده جریان داشت و می بایست آن را فرانسوی کنیم تا از لحاظ فیلمبرداری کارمان راحت تر گردد. من تنها مقصر این جابه جایی محل وقوع داستان هستم. برای بقیه چیزها به فردریک دار، و به بازیگرانم دانیال داریو، روژه هانن و پی یر دِتای - که بازرس مورل حیرت آوری ارائه کرد - اعتماد کردم...

داستان آغوش شب با ناپدیدشدن مدیر یک شرکت تجاری آغاز می گردد. مدیر با هیچ کس حرفی از سفر نزده، پولی از بانک نگرفته و قرارهای کاری مهمش را هم به روز بعدی موکول ننموده است. بنابراین همه از غیبت ناگهانی اش متعجب می شوند. مدیر داخلی شرکت پس از چند روز از غیبت طولانی رئیس نگران شده و به همسر او تلفن می زند. در نهایت، پس از روزهای متمادی وقتی از پیگیری نتیجه ای حاصل نمی گردد با پلیس تماس می گیرد.

پس از اطلاع به نیروهای پلیس، سربازرسی به نام سیاتل و همکار زمخت و بی ادبش مامور به پیگیری این پفراینده می شوند و به ملاقات دوریس همسر مدیر شرکت می فرایند. احتمال وقوع یک قتل وجود دارد چون غیبت بی خبر مدیر طولانی شده و همچنین بدون اطلاع بوده است. دوریس هم به عنوان مظنون درجه یک پفراینده در نظر گرفته می گردد.

در ادامه داستان، بازرسی دقیق خانه، کنترل تلفن و رفت وآمدهای دوریس به علاوه بازپرسی های مکرر از او، نتیجه ای ندارند اما سربازرس عاشق و دلباخته زن مدیر می گردد و ...

آغوش شب در 9 فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

آنگاه دوریس پرسشی را برایم بیان نمود که حدس می زدم از خیلی وقت پیش ذهنش را مشغول نموده است:

عزیزم، چه چیزی موجب می شه که فکر کنی اون هنوز زنده ست؟

برایش حکایت اسرارآمیز مارتین نامی را بازگو کردم که از ونکوور به قصد پورتوریکو هواپیما گرفته بود و نیز کارت پستالی که از سن دومینیک برای دوروتی فلوگر رسیده بود؛ و البته خشم و ناراحتی این زنک - فروشنده لحظاتی خوش - را نیز فراموش نکردم، درست موقعی که وانمود می کردم کارت پستال را یافته ام.

تو فکر می کنی که؟...

تا خلافش ثابت نشه، فکر می کنم که دست کم امکان چنین چیزی رو می شه در نظر گرفت. می فهمی؟

آره...

وارد ساختمان شدیم. شب مثل آب چشمه، خنک شده بود. حالا دیگر تشویشی نداشتم...

با ورود به اتاق نشیمن چشمم به کوسن چرمی افتاد. کنارش نشستم و آن را لمس کردم...

وقتی با دقت آن را لمس می کردی، از پشت چرم ضخیم، صدای قرچ قرچ اسکناس ها محسوس می شد.

می گم تو اسکناس ها رو شمرده ای؟

او ابروها را در هم کشید.

چرا این کار رو بکنم؟

از این پاسخ خوشحال شدم، چون ثابت می کرد که زن حریصی نیست.

این کتاب با 150 صفحه، شمارگان 550 نسخه و قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77388

به "یک رمان دیگر از فردریک دار به مجموعه نقاب افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رمان دیگر از فردریک دار به مجموعه نقاب افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید