گزارش عملکرد اسنپ در سال 1399
به گزارش مجله سرگرمی، روابط عمومی اسنپ در یک گزارش جامع آمار و اطلاعات متنوعی از عملکرد سرویس های مختلف این سوپراپ در سال گذشته منتشر نموده است. هدف از انتشار این گزارش آشنایی با رفتار 41 میلیون و 400 هزار و 915 کاربر اسنپ اعلام شده که 9 میلیون و 511 هزار و 102 نفر از آن ها در سال گذشته به جمع کاربران اسنپ پیوسته اند.

در این گزارش مفصل علاوه بر انتشار آمارهای متعدد از سرویس های اسنپ، به چشم انداز و نقشه راه این سوپراپ اشاره شده است. در ادامه می توانید چکیده ای از این گزارش را بخوانید، برای مطالعه نسخه اصلی گزارش کافی است به سایت اسنپ سری بزنید.
راستای که با شما آمدیم!
گرچه سال 99 پر از چالش های عجیب و اتفاقات ناگوار بود، اما بدون شک نقاط روشنی هم داشت. نیچه، فیلسوف آلمانی، درست می گوید: آنچه ما را نکشد قوی ترمان می نماید! در طول این یک سال کنار هم با سختی های کرونا و مسائل اقتصادی جنگیدیم و برای فرداهای بهتر راستاهای تازه خلق کردیم. در این گزارش راستا همراهی یک ساله شما را با سوپراپلیکیشن اسنپ مرور می کنیم.
سوپراپ؛ زندگی آسان تر در سال سخت کرونا
در دنیای پیچیده امروز همه ما به دنبال راه های جدیدی برای انجام سریع تر، بهتر و مطمئن تر کارها هستیم و این همان هدف نهایی سوپراپلیکیشن اسنپ است؛ ارائه خدمات متنوع و باکیفیت برای رفع کردن احتیاجهای مختلف شما. اسنپ در پایان سال 99 با ارائه خدمات در 16 سرویس مختلف که 5سرویس آن متولد همین سال هستند، کوشش کرد زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسان تر کند.
خودرو؛ اولین و همچنان محبوب ترین
اولین و همچنان محبوب ترین سرویس اسنپ، درخواست خودروست که در ششمین سال فعالیتش بار دیگر رکوردهای شگفت انگیزی از خود به جای گذاشت.
مسئولیت اجتماعی؛ اعضای یکدیگریم
اصلی ترین طرح های مسئولیت اجتماعی اسنپ در سال 99 در دو دسته ی کلی قرار می گیرند.
* معافیت از کمیسیون کاربران راننده:
یکی از طرح های مسئولیت اجتماعی اسنپ، معافیت از کمیسیون بعضی از راننده هاست. این معافیت در سال گذشته شامل رانندگان دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا، زنان سرپرست خانواده و بیماران مبتلا به هموفیلی شده است.
در مجموع هزینه معافیت از کمیسیون تمام این رانندگان در سال 99 به بیش از 20میلیارد تومان می رسد.
**طرح های حمایتی مربوط به دوران کرونا:
1 . وام های حمایتی باشگاه رانندگان اسنپ:
اسنپ از آغاز شیوع ویروس کرونا اعطای وام های حمایتی 2 و 5 میلیون تومانی را به رانندگان خود در پیش گرفته است. در این طرح رانندگان مبتلا به کرونا با همکاری وزارت بهداشت شناسایی و به طور موقت غیرفعال می شوند و اسنپ برای پشت سر گذاشتن دوران درمان به آنها وام بدون کارمزد می دهد. در سال 99 بیش از 5 هزار وام حمایتی به راننده های اسنپ اعطا شده است.
در مجموع حدود 15میلیارد تومان اعتبار وام به راننده های اسنپ در طول یک سال پرداخت شده است.
2. از مهم ترین طرح های حمایتی اسنپ در سال 99، کمپینی به نام به هم دلگرمیم بود که با همراهی هلال احمر و کاله در ماه رمضان اجرا شد. در این کمپین اسنپ و کاله و هلال احمر 1000 بسته غذایی از محصولات کاله را برای حمایت از خانواده هایی که از کرونا آسیب دیده بودند و اسامی شان از سوی هلال احمر ارائه شده بود در نظر گرفتند و از مردم خواستند با مشارکت خود در ریتوییت به اطلاع رسانی این کمپین و افزایش بسته ها یاری نمایند. این کمپین پیروز شد رکورد هزار ریتویت را از آن خود کن د. در پایان ناوگان اسنپ با توجه به تعداد ریتوییت ها 2100 بسته غذایی به احتیاجمندان تحویل داد.
3. راه اندازی سرویس نیکوکاری:
اردیبهشت سال 99، امکان جمع آوری یاری های مردمی برای مجمع خیرین سلامت کشور به وسیله راه اندازی سرویسی به نام نیکوکاری در اپلیکیشن اسنپ فراهم شد. طی تفاهم نامه اسنپ با ستاد ملی مدیریت کرونا و مجمع خیرین سلامت، تمام یاری های نقدی کاربران در سرویس نیکوکاری به طور مستقیم به حساب مجمع خیرین سلامت کشور واریز می گردد. تا کنون حدود 40 میلیون تومان به وسیله این سرویس جمع آوری شده است.
پشتیبانی؛ یک سال جوابگویی شبانه روزی
تیم پشتیبانی اسنپ در تمام روزهای سال گذشته به صورت 24 ساعته در کنار کاربران بود تا جوابگوی مسائل و مسائل آن ها باشد. در ادامه می توانید آمارهای جذابی از عملکرد سالانه تیم پشتیبانی سرویس های خودرو، باکس و وانت را بخوانید.
منابع انسانی؛ فرصتی به پهناوری یک سرزمین
اسنپ یکی از اولین شرکت هایی بود که بعد از شیوع کرونا فضای دورکاری را برای کارمندانش مهیا کرد و اعضای این خانواده کل سال گذشته را از منزل کار کردند. کارمندان اسنپ این فرصت را دارند که در زندگی میلیون ها نفر در سراسر کشور تاثیرگذار باشند؛ چه برنامه نویسی که با اضافه کردن قابلیت های جدید به دنبال بهبود تجربه کاربران در سوپراپلیکیشن است، چه بازاریابی که برای معرفی برند اسنپ در یک شهر کوچک کوشش می نماید. در اسنپ همه در کنار هم یاد می گیرند، رشد می نمایند و برای برداشتن موانع کوشش می نمایند تا تجربه بهتری برای کاربران فراهم گردد.
باشگاه رانندگان؛ همراه همیشگی رانندگان اسنپ
تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دسته کلی قرار می گیرند؛ خودرویی (لوازم یدکی و جانبی خودرو)، درمانی (کلینیک های درمانی) و رفاهی (پوشاک، لوازم خانگی و موبایل). با شیوع ویروس کرونا، دسته جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا نیز به خدمات باشگاه رانندگان اضافه شده است.
اسنپ کلاب؛ باشگاهی به وسعت کاربران اسنپ
باشگاه مشتریان اسنپ یا اسنپ کلاب از تیرماه 99 فعالیت خود را آغاز کرد و در طول 8 ماه توانست به دستاوردهای بزرگی برسد.
اسنپ فود؛ فراتر از غذا
از دورانی که حرف ر در دفترتلفن ها پر بود از شماره رستوران های مختلف و برای سفارش غذا باید تماس تلفنی می گرفتیم زمان زیادی نگذشته، اما حالا تصورش هم سخت است! این راحتی و دسترسی آسان به سوپرمارکت های فوری، نانوایی، شیرینی فروشی، میوه فروشی، پروتئینی و ... را از اسنپ فود داریم.
اسنپ مارکت؛ پیشنهادی برای خرید اینترنتی
در سالی که گذشت، تمایل مردم به خرید آنلاین مایحتاج شان به دلیل کرونا افزایش چشمگیری داشت. سرویسسوپرمارکت اسنپ هم کوشش کرد تا با افزایش ظرفیت و پوشش دهی شهرهای مختلف به این احتیاج پاسخ دهد.
اسنپ باکس؛ جا به جایی و ارسال سریع
در سال گذشته، مردم بیش از همواره به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند. همین باعث شد درخواست های باکس در همه شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم درخواست های ارسال بسته افت قابل ملاحظه ای نداشت.
هیچ باری روی زمین نمی ماند!
سرویس درخواست وانت در سالی که گذشت خدمات خود را با اضافه کردن انواع وانت و شهرهای جدید گسترش داد. سرویس اسباب کشی هم در ماه های آخر سال به سوپراپ اسنپ اضافه شد تا برای جابه جایی تمام بارها با خیال راحت بتوانید روی اسنپ حساب کنید.
اسنپ دکتر؛ معجزه درمان از راه دور
اضافه شدن امکان استفاده از خدمات مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان و روانشناسان در تمام ساعات شبانه روز برای بسیاری از کاربران در دوران کرونا راهگشا بود. سرویس مشاوره پزشکی اسنپ در اولین سال تولد خود افزایش کاربران و تنوع بخشیدن به خدماتش را بر اساس احتیاج کاربران در دستور کار قرار داد.
اسنپ تریپ؛ ارزان ترین قیمت برای سفرهای ضروری
در سال 99 گردشگری بیش از سایر حوزه ها از کرونا آسیب دید، اما راهکارهای جدید و اعمال پروتکل های بهداشتی یاری کرد تا مسافران بتوانند سفرهای ضروری خود را انجام دهند.
اسنپ روم؛ اقتصادی اما کاملا بهداشتی
اسنپ روم یکی از اعضای خانواده اسنپ است که اتاق های با کیفیت را با بهترین قیمت به کاربرانش پیشنهاد می دهد. شیوع کرونا رزرو اقامتگاه های اقتصادی را به دلیل کاهش سفرها تحت الشعاع قرار داد، اما اسنپ روم کوشش کرد تا خدماتش را با شرایط تطبیق دهد و با افزایش پروتکل های بهداشتی امکانات مناسبی را برای سفرهای ضروری کاربرانش فراهم کند.
اسنپ فینتک؛ خدمات اقتصادی و سرمایه گذاری
سرویس های اعتباری، بیمه، شارژ سیم کارت، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایه گذاری، بخش اقتصادی و سرمایه گذاری اسنپ را تشکیل می دهند. در این بخش کوشش می گردد، با ارائه راهکار های نوین اقتصادی، فعالیت های مربوط به این حوزه برای کاربران آسان تر گردد.
سرویس بیمه:
سرویس بیمه، سرویس جدیدی از گروه اسنپ در زمینه فروش انواع بیمه نامه و ترکیب خدمات بیمه ای با محصولات دیگر اسنپ است. سرویس بیمه از چندی پیش و به صورت آزمایشی، فقط برای رانندگان اسنپ آغاز به کار نموده و در سال 1400 خبرهای بیشتری در خصوص آن خواهید شنید. در دو ماه پایانی سال 99، تعداد 4 هزار و 261 راننده بیمه شخص ثالث خود را از این سرویس خریداری کردند.
سرویس اعتباری :
در سرویس اعتباری به کاربـران اسنپ در ابتدای هر ماه اعتباری تخصیص داده می گردد تا از آن بـرای پرداخت هزینه سرویس درخواست خودرو و هزینه سفر استفاده نمایند. به زودی این سرویس برای خدمات غذا، سوپر مارکت و ... نیز فعال می گردد. کاربران می توانند در پایانی ماه صورتحساب خود را با اسـنپ تسویه نمایند. در حال حاضر این سرویس برای تعدادی از کاربران برگزیده اسنپ فعال است.
منبع: جام جم آنلاینchinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو
cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوسها