کشورهای رقیب برای دریافت صندلی شمشیربازی ایران به معجزه نیازدارند

به گزارش مجله سرگرمی، فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران توضیحی در خصوص وضعیت کلی شمشیربازی ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو ارائه کرد و گفت: تا به امروز با توجه به نتایجی که شمشیربازان اسلحه سابر از حضور در رقابت های مختلف به دست آورده اند و صندلیی که مجتبی عابدینی در رنکینگ دنیای کسب نموده، سهمیه انفرادی ایران قطعی شده است. عابدینی با شاهکاری که در مسابقات قهرمانی دنیای (مجارستان) داشت، صاحب صندلی دهم دنیا شده و با همین صندلی کسب سهمیه او قطعی است.

کشورهای رقیب برای دریافت صندلی شمشیربازی ایران به معجزه نیازدارند

وی توضیح داد: بعید می دانم کسی در آسیا بتواند به مجتبی عابدینی برسد. البته کره ای ها و شرایطی که دارند جدا از ایران و دیگر کشورهای آسیایی است. به هر حال کره جنوبی تیم اول دنیا است و خیلی از شمشیربازان این رشته هم جزو برترین های رنکینگ دنیای قرار دارند اما عملکرد شمشیربازان ایران به گونه ای بوده که فاصله خود را با دیگر کشورهای آسیایی و حتی چین که از مدعیان قاره به حساب می آید، زیاد نموده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه ادامه داد: شمشیربازی ایران تا کنون در چهار رویدادی که امتیاز آن برای المپیک محاسبه می شد، شرکت نموده و به واسطه نتایج کسب شده، صاحب موقعیت خوبی هم شده است. ما در مسابقات قهرمانی آسیا (توکیو) نایب قهرمان شدیم و کشوری مانند چین در رده چهارم نهاده شد درحالیکه در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا (تایلند) ما نایب قهرمان و چینی ها قهرمان شده بودند. آنها که در تایلند 64 امتیاز به دست آورده بودند سال جاری فقط 36 امتیاز گرفتند. همین نتایج و امتیازها فاصله ما را با چین زیاد نموده است. تقریبا 70 امتیاز فاصله ما با چین است.

باقرزاده با اشاره به رنکینگ فعلی شمشیربازی دنیا در بخش تیمی گفت: کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه تیم های اول تا پنجم هستند. ایران در رده ششم واقع شده است و فرانسه و آمریکا هفتم و هشتم هستند. طبق رنکینگ دنیای چهار تیم اول دنیا به صورت مستقیم راهی المپیک می شوند. به غیر از این چهار تیم، تیم های برتر هر قاره - در رنکینگ دنیای - هم صاحب سهمیه می شوند. در واقع بر اساس رنکینگ فعلی ، ایران صاحب سهمیه تیمی می گردد اما ما به دنبال این هستیم تا وارد جمع چهار تیم برتر شده و اینگونه کسب سهمیه کنیم.

وی تاکید نمود: چینی ها در این زمینه خیلی زیاد مشوق ما هستند. به هر حال اگر ایران یکی از چهار تیم برتر دنیا گردد، آنها می توانند به عنوان تیم اول قاره صاحب سهمیه شوند. باید یک معجزه رخ دهد تا کشوری مانند چین بتواند به صندلی ایران رسیده و از ما پیشی بگیرد. بنابراین قطعا چینی ها دعا می نمایند که ما از صندلی ششم فعلی صعود کنیم تا آنها به این واسطه ارتقا صندلی داشته باشند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه تیم اسلحه سابر تا به امروز با شرکت در جام دنیای اسپانیا، جایزه بزرگ روسیه، قهرمانی آسیا (ژاپن) و قهرمانی دنیا (مجارستان) برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتیاز گرفته است، گفت: پنج رویداد دیگر باقی مانده که باید در آنها شرکت داشته باشیم. رویداد بعدی مسابقات جام دنیای الجزایر است که آبان ماه برگزار می گردد. فکر می کنم در این میدان تکلیف تا حد زیادی تعیین گردد.

وی همچنین یادآور شد: شمشیربازی ایران به دنبال کسب سهمیه تیمی است. اینگونه چهار بازیکن راهی توکیو می شوند که سه نفر از آنها می توانند در بخش انفرادی مسابقات هم شرکت داشته باشند.

باقرزاده تاکید نمود: علاوه بر اسلحه سابر امیدوار هستیم تا در دو اسلحه دیگر هم بتوانیم برای المپیک کسب سهمیه کنیم. البته کسب سهمیه در اسلحه فلوره و اپه فقط به وسیله مسابقات زون آسیا امکان پذیر است. این رقابت ها سال آینده برگزار می گردد. شمشیربازی ایران این شانس را دارد که در این دو اسلحه هم بتواند نتیجه ای قابل قبول بگیرد به خصوص با برنامه هایی که برای آنها داشته و اجرا نموده ایم. در اسلحه فلوره عموم کار را به محمد میرمحمدی سپرده ایم و در اپه علی یعقوبیان پیگیر است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در سرانجام تبادل نظر با خبرنگاران از این رشته به عنوان رشته های شانس مدال در المپیک توکیو یاد کرد و گفت: وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هم در نشست های خود به این موضوع تاکید نموده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41305

به "کشورهای رقیب برای دریافت صندلی شمشیربازی ایران به معجزه نیازدارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای رقیب برای دریافت صندلی شمشیربازی ایران به معجزه نیازدارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید