باقرزاده: تاثیر نایب قهرمانی شمشیربازان درآینده تعیین می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با راهنمایی پیمان فخری در جام جهانی ایتالیا شرکت نموده بود، شامگاه یکشنبه در فینال بخش تیمی این رقابت ها مقابل کره جنوبی با نتیجه 45 به 28 بازنده شد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

باقرزاده: تاثیر نایب قهرمانی شمشیربازان درآینده تعیین می گردد

مدال نقره تیمی جام دنیای ایتالیا در حالی به نام شمشیربازی ایران ثبت شد که شمشیربازان کشورمان در بخش انفرادی نتوانستند صندلی های قابل توجهی را از آن خود نمایند. در این بخش از مسابقات علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد فتوحی تا جدول 64 نفره پیش رفتند اما نتیجه دیدارهای خود در این جدول را واگذار کردند. این سه شمشیرباز به ترتیب صندلی های سی و سوم، چهل و ششم و شصت و سوم را از آن خود کردند.

محمد رهبری و نیما زاهدی هم که پیش از صعود به جدول اصلی حذف شده بودند در رده بندی نهایی صاحب صندلی 121 و 200 شدند.

با این حال رئیس فدراسیون شمشیربازی از عملکرد کلی تیم اعزامی به ایتالیا ابراز رضایت می نماید. وی تاکید دارد که شمشیربازی اسلحه سابر به دنبال کسب سهمیه تیمی برای المپیک توکیو است و به همین دلیل نتیجه گیری در این بخش اهمیت زیادی دارد. وی در عین حال از عملکرد شمشیربازان در بخش انفرادی جام دنیای ایتالیا هم دفاع کرد.

فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مدال نقره جام دنیای ایتالیا مزدِ زحماتی است که مجموعه فدراسیون، شخصِ پیمان فخری و خودِ شمشیربازان برای آماده سازی متحمل شده اند، گفت: پیمان فخری به عنوان سرمربی همه زندگی خود را برای تیم ملی و آماده سازی شمشیربازان گذاشته است. فدراسیون هم از هیچ یاری و حمایتی دریغ نکرده است. این مدال ارزش زیادی دارد و به معنای واقعی در روزهای پایانی سال، خستگی یک سالِ کاری را گرفت.

وی توضیح داد: تیم شمشیربازی ایران دست به کار بزرگی زده است. اصلاً نباید از کنار نام هایی که تیم ایران آنها را از پیش رو برداشت تا به فینال برسد، به راحتی گذشت هرچند که آنها را با نتایج خوبی شکست دادیم. در این رقابت ها تیم ایران با نتیجه 45 بر 16 اسپانیا را برد. کانادا که جزو تیم های خوب دنیا است 45 به 27 مغلوب ما شد. مجارستان را با نتیجه 45 بر 37 شکست دادیم در حالی که این تیم بازیکنانی بزرگی مانند ژیلاگی و زاتماری را درترکیب خود داشت. زاتماری چهار ماه پیش در مسابقات قهرمانی دنیا مدال طلا گرفت و ژیلاگی هم که قهرمان المپیک است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه با یادآوری اینکه تیم ملی اسلحه سابر در مرحله نیمه نهایی جام دنیای ایتالیا پیروز به شکستِ 45 بر 32 تیم میزبان شد، ادامه داد: من می دانم که بازی در ایتالیا و کسب پیروزی چقدر سخت است. تماشاگران ایتالیایی یک لحظه ساکت نمی مانند و مدام با سر و صدای بالا تیم خود را تشویق می نمایند. اینکه بتوان در این شرایط ایتالیا را شکست داد کار هر تیمی نیست. حالا اینکه ایتالیا خود از تیم های بزرگ و مطرح است، بماند.

باقرزاده همچنین با اشاره به اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به واسطه نایب قهرمانی در جام دنیای در رنکینگ دنیای یک پله صعود کرد و در صندلی چهارم دنیا ایستاد، اعلام کرد: ارزش این عنوان و این صعود یک پله ای در مسابقات آینده و به خصوص رقابت های کسب امتیاز المپیک بیشتر از امروز درک خواهد شد. قطعاً به واسطه حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا در رقابت های آینده قرعه راحت تری خواهیم داشت و در مراحل مقدماتی مقابل تیم های ضعیف تری قرار می گیریم، این یعنی صعود بی دغدغه تر به مراحل بالا و معین نماینده؛ این موضوع به خصوص در رقابت های انتخابی المپیک برای مان ارزش زیادی دارد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه رقابت های کسب سهمیه امتیاز المپیک برای شمشیربازی از اردیبهشت ماه سال آینده شروع می گردد، گفت: باید کوشش گردد تا آن موقع موقعیت به دست آمده را حفظ کنیم. شمشیربازان تا پیش از شروع این رقابت ها یک اعزام دیگر دارند که اوایل فروردین ماه و به جام دنیای مجارستان انجام می گردد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: خوب می دانیم که خیلی از تیم ها سایه به سایه ایران در حرکت هستند و در کوشش برای اینکه خود را به موقعیت ما برسانند. در همین رقابت ها ژاپن بعد از سال ها پیروز شد با شکست روسیه در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرد و در نهایت هم هشتم شد. چین هم به عنوان هفتمی دست یافت. این کشورها ماهانه 20 - 15 هزار یورو دستمزد به مربیان خود پرداخت می نمایند و تمام رویدادها هم حاضر می شوند. در اروپا هم کشورهایی مانند ایتالیا و مجارستان با جدیت پیگیر برنامه های خود هستند چون هیچ مدالی مانند مدال المپیک آنها را راضی نمی نماید.

وی همچنین در خصوص عملکرد شمشیربازان در بخش انفرادی و اینکه در سه رویداد اخیر، شمشیربازان ایران در این بخش عملکرد قابل توجهی نداشتند گفت: شرایط رقابت در بخش انفرادی با تیمی متفاوت است. این را در نظر بگیرید که در همین جام دنیای ایتالیا، محمد فتوحی در جدول 64 نفره برابر درشویتز از آمریکا باخت و حذف شد آن هم با نتیجه نزدیک 15 به 12؛ درحالیکه درشویتز نفر اول رنکینگ دنیای است. دیگر نمایندگان ایران هم مقابل مدعیان بزرگی باختند و حذف شدند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: در کل اینکه ما برای کسب سهمیه تیمی المپیک برنامه داریم و بنابراین نتیجه گیری در این بخش اهمیت خیلی بیشتری برای مان دارد. از عملکرد انفرادی بازیکنان که در بخش تیمی هم تأثیرگذار است، غافل نیستیم اما در بخش تیمی برنامه و نتایج را با جدیت بیشتری پیگیری می کنیم.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55367

به "باقرزاده: تاثیر نایب قهرمانی شمشیربازان درآینده تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: تاثیر نایب قهرمانی شمشیربازان درآینده تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید