کتاب های دیجیتالی در یادگیری بهتر بچه ها موثر است

به گزارش مجله سرگرمی، بر اساس مطالعات جدید کتاب های انیمیشنی و دیجیتال می توانند به یادگیری بهتر بچه ها یاری نمایند.

کتاب های دیجیتالی در یادگیری بهتر بچه ها موثر است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، براساس مطالعات جدید، کتاب های دیجیتالی نسبت به کتاب های عادی می توانند در به خاطرسپردن محتویات کتاب، برای بچه ها مفیدتر باشند. انیمیشن ها، به خصوص آن ها که در تعاملات زبانی نقش دارند، می توانند به طور چشمگیری یادآوری جزئیات داستان در بچه ها را بهبود ببخشند.

اریک تیسن روانشناس دانشگاه کارنگی ملون، یادآوری مطالب کتاب را در 30 کودک بین 3 تا 5 سال بعد خواندن کتاب های معمولی و کتاب هایی که در هر صفحه انیمیشن داشتند، ارزیابی کرد. سپس وقتی درباره اینکه چه چیزی به یاد می آورند از آن ها پرسید، بچه های که کتاب های انیمیشنی دیده بودند؛ 20-15 درصد بیشتر مطالب را به یاد داشتند. بهترین نتیجه زمانی مشاهده شد که کتاب در پاسخ به پرسیدن یا حرف زدن کودک متحرک شده بود؛ نه بصورت اتوماتیک. (اگرچه این کار باید توسط بزرگسالان انجام گردد.)

تیسن گفت: وقتی کودک در فرآیند های یادگیری دخیل باشد بهتر یاد می گیرد. بسیاری از تعاملات دیجیتالی برای ظرفیت یادگیری بچه ها مناسب نیستند و اگر بتوانیم آن ها را بهبود بخشیم، یادگیری آن ها بهتر می گردد. البته این بدان معنا نیست که همه کتاب ها باید انیمیشنی باشند. کتاب های سنتی همواره از فواید خاص خود برخورداند و هنگامی که از مرحله کتاب تصویری عبور کردید، نوآوری های دیجیتالی یاری نمی کند.

نکته مهم این است که نشان دهیم کتاب های انیمیشنی می توانند مفید باشند و در کتابخانه بچه ها اضافی نیستند. اما مهم است تا ویژگی های دیجیتالی که با چشم دیده می شوند، با تحقیق کامل درباره چگونگی بهترین عملکرد آنها، ایجاد شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65501

به "کتاب های دیجیتالی در یادگیری بهتر بچه ها موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های دیجیتالی در یادگیری بهتر بچه ها موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید