کارگردانان آینده ساز از نگاه کارگردان فیلم انگل

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه همشهری - آرش نهاوندی: فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو در سال 2020 در 4 رشته - بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بین المللی- جایزه اسکار را از آن خود کرد. همین امر و فرارسیدن سومین دهه فیلمسازی او سبب شد تا به منظور گرامیداشت بیستمین سال فعالیت بونگ جون هو در مقام کارگردان، مجله سایت اند ساوند از او به عنوان سردبیر مهمان دعوت کند تا از 20 کارگردان نوظهوری که به باور او در 20 سال آینده نقشی محوری و اساسی در صنعت فیلمسازی خواهند داشت، نام ببرد.

کارگردانان آینده ساز از نگاه کارگردان فیلم انگل

علی عباسی

سن:

39 سال

ملیت:

ایرانی

فیلم های منتخب

افسری که پس از انجام وظیفه استراحت می نماید (2008، فیلم کوتاه)، ام برای مارکوس (2011، کوتاه)، شلی (2016)، مرز (2018).

سوابق کارگردان

علی عباسی در ایران به دنیا آمد، در سال 2002 تحصیلات خود در دانشگاه پلی تکنیک تهران را نیمه کاره رها کرد و به سوئد رفت. او در آموزشگاه ملی دانمارک، در رشته کارگردانی درس خواند. نخستین فیلم وی به زبان دانمارکی، شلی نام دارد که برای نخستین بار در جشنواره فیلم برلین در سال 2016 نمایش داده شد. اما فیلم دوم و مبتکرانه وی به زبان سوئدی، به نام مرز بود که باعث شهرت او شد. مرز، داستان سیاه نوردیک (شمالی) است که با علاقه عباسی به رئالیسم جادویی آمریکایی در هم آمیخته شده. بونگ جون هو درباره عباسی می گوید: فیلم مرز، به طور خیره نماینده و درخشانی یک فیلم منحصر به فرد است. من عاشق روشی هستم که او با اتکا به آن جهانیش را پدید می آورد.

آلما هارل

سن:

44

ملیت:

آمریکایی - دورگه

فیلم های منتخب

ساحل بمبئی (2011)، عشق - واقعیت (2016)، پسر عسلی (2019)

سوابق کارگردان

در فیلم های هارل احساسات و استعداد موج می زند. این را می توان از نخستین ویدئو موزیکی که برای گروه بی روت و سایر گروه های موسیقی ساخته، متوجه شد. احساسات هارل درباره موسیقی و فعالیت های جانبی آن را می توان به خوبی در فیلم ساحل بمبئی که در منطقه مردابی واقع در کالیفرنیا ساخته شده، دید. هارل با ساختن این فیلم به وضوح تعیین کرد که فیلمسازی نیست که صرفا درون خطوط گام بردارد. فیلم پسر عسلی نیز فیلمی زندگینامه ای درباره دوران کودکی وی است که دوران پر رنج و آسیبی بود که اثرات روحی و روانی اش تا به امروز در وی باقی مانده است.

بی گن

سن:

30

ملیت:

چینی

فیلم های منتخب

کایلی بلوز (2015)، سفر طولانی روزانه به شب (2018).

سوابق کارگردان

این دو فیلم بی گن فیلم های سرراستی نیستند و دارای معنای ضمنی و قدری گیج نماینده اند، این فیلم نیز نشانه هایی از فیلم های مفهومی که قبلا در سینما ساخته شده، دارد. داستان فیلم های بی گن و تکنیک های به کار رفته در این فیلم ها یادآور داستان روح های فیلم های سبک نوار، فیلم های وونگ کار وای و ورتیگو ساخته آلفرد هیچکاک در سال 1958 است.

او هر دوی این فیلم ها (کایلی بلوز و سفر طولانی مدت روز به شب) را پرتره های امروزی زادگاهش کالی واقع در جنوب شرقی چین توصیف نموده. او فیلم کایلی بلوز را با بودجه اندک ساخته و عمویش نیز در یکی از نقش های اصلی این فیلم بازی نموده است. بی گن ازجمله فیلمسازانی است که با رجوع به مطالب و فایل های موجود در اینترنت فیلمسازی را فرا گرفته و در واقع کارگردانی خودآموخته و در زمره کارگردانان طراز اول نسل فیلمسازان اکسپرسیونیست و خودآگاه امروزی چین است.

جایرو بوستامانته

سن:

43 سال

ملیت:

گواتمالا

فیلم های منتخب

ایکسانول (آتشفشان، 2015)، لرزش ها (2019)، زنی که گریه می نماید (2019) /

سوابق کارگردان

پس از بردن خرس نقره ای برلین و فراهم کردن زمینه برای ثبت درخواست نامزدی نخستین فیلم اسکاری برای گواتمالا با فیلم ایکسانول (آتشفشان) که نخستین اثر سینمایی وی محسوب می شد و آن را در سبک رئالیسم جادویی ساخته بود، بوستامانته در قامت میراث دار تمدن مایا ها سال جاری نیز با 2 فیلم دیگر به عرصه سینما پاگذاشته که در جشنواره های بین المللی سینما از آن ها استقبال شده است.

بوستامانته با نخستین فیلم خود ایکسانول سابقه خوبی برای خود دست و پا کرد، در ایکسانول زندگی افرادی که روی مزرعه های قهوه کار می نمایند به تصویر کشیده شده است. شخصیت اصلی این فیلم نیز دختری 17 ساله است که با مسائل خود در حال دست و پنجه نرم کردن است. در فیلم لرزش ها او به برخورد های خشنی که در میان اعضای یک خانواده ثروتمند گواتمالایی رخ می دهد، می پردازد. در زنی که گریه می نماید او به جنگ داخلی گواتمالا در دهه 80 میلادی پرداخته است. او نیروی محرکه سینمای گواتمالا است.

ماتی دیوپ

سن:

37 سال

ملیت:

فرانسوی

فیلم های منتخب

آتلانتیک (فیلم کوتاه، 2009)، عظیم در ویتنام (2012، کوتاه)، هزاران خورشید (2013، کوتاه)، آتلانتیکس (2019).

سوابق کارگردان

ماتی دیوپ برای نخستین بار به دلیل بازی در یکی از فیلم های کلر دنیس توجه ها را به خود جلب کرد. از سال 2008 به بعد ماتی دیوپ در کنار کارگردانی به بازیگری نیز پرداخته است. فیلم های او ترکیبی از داستان و مستند است. در فیلم آتلانتیکس به حوادثی که برای یک مرد جوان که از آفریقای غربی به اروپا رفته بود، پرداخته شده است.

فیلم آتلانتیکس جایزه تایگر در روتردام را از آن خود کرد. او برای فیلم هزاران خورشید راستای را که بازیگر اصلی فیلم توکی بوکی (1973) پیموده بود دنبال کرد، فیلم توکی بوکی ساخته جبرئیل دیوپ مامبتی عموی ماتی دیوپ و از پیشگامان سینمای سنگال بود. او در فیلم آتلانتیک (اولین فیلم داستانی ماتی دیوپ و برنده جایزه گراندپری) داستان مهاجرت را از زاویه غیرعادی نگاه خواهران، مادران و عشاقی که مهاجران پشت سر گذاشته اند، روایت می نماید.

رابرت ایگرز

سن:

36 سال

ملیت:

آمریکایی

فیلم های منتخب

فانوس دریایی (2019)، جادوگر (2016)

سوابق کارگردان

رابرت ایگرز به گونه ای راستا خود به سمت اوج را پیموده که بسیاری از فیلمسازان آرزویش را داشته اند؛ او توانسته با 2 فیلم اول خود جادوگر و فانوس دریایی راستا طولانی به سمت شهرت را در کوتاه مدت بپیماید. فیلم دوم رابرت ایگرز با بازی ویلم دافو و رابرت پاتینسون در نقش 2 نگهبان فانوس دریایی در دهه 1890 سر وصدای زیادی در جشنواره کن به پا کرد. زمانی که ایگرز نخستین فیلم خود را می ساخت همزمان نیز به عنوان طراح فراوری مشغول به کار بود.

نگاه موشکافانه ایگرز به جزئیات بصری یکی از دلایل مهم تأثیر گذاری فیلم هایش بوده. در فیلم جادوگر نیز او جهانی خشن نخستین ساکنان انگلیسی جهانی جدید (آمریکا و کانادا) در سال های دهه 1630 را روایت نموده است. در این فیلم نشان داده می گردد که چگونه یک خانواده از ساکنان اولیه انگلیس در غرب آمریکا از یکی از مستعمره نشین های پیوریتن (یکی از مذاهب انگلیسی) به دلیل اختلافات مذهبی اخراج می شوند.

رز گلس

سن:

30 سال

ملیت:

انگلیسی

فیلم های منتخب

پروانه ها (2010، کوتاه)، خانه رعد و برق (2011، کوتاه)، نخ ابریشمی (2013، فیلم کوتاه)، زمان استحمام (2015، فیلم کوتاه)، سنت مائود (2019)

سوابق کارگردان

رز گلس یکی از استعداد های پرشور بریتانیایی است. او در ژانر های مختلفی کار های جسورانه ای انجام داده که به طور قطع مورد تأیید بونگ جون هو است. رز گلس با الهام از استاد جلوه های بصری- ری هری هوسن- در دوران نوجوانی و اوایل جوانی فیلم های خانگی ساخته و پس از آن در سال 2014 در کلاس های مدرسه ملی فیلم و تلویزیون شرکت نموده. فیلم های کوتاه وی فضای متفاوتی برای خود در زمینه ژانر فیلم های ترسناک معاصر ایجاد نموده اند.

او در فیلم هایش اغلب بر شخصیت های زنانه متمرکز است. در فیلم اتاق 55 او به مسائل یک زن خانه دار می پردازد. در فیلم زمان استحمام او به زنی می پردازد که از تشویش و نگرانی رنج می برد. نخستین فیلم بلندش سنت مائود که در جشنواره های سینمایی سال گذشته نمایش داده شد و در نهایت نیز در ماه مه 2019 در انگلستان اکران شد، یک فیلم ترسناک و روانشناسانه گوتیک (فیلم عاشقانه ترسناک پر رمز و راز) درباره پرستاری است که با وسواس زیاد به دنبال نجات روح یک زن سرطانی از رنج و درد است.

هاماگوچی ریوسوکه

سن:

41 سال

ملیت:

ژاپنی

فیلم های منتخب

هوای نفس (2008)، عمق ها (2010)، لمس پوسته توهم (2013)، صدا هایی از امواج (2013)، قصه گوها (2013)، ساعت خوش (2015)، آساکو 1 و 2 (2018).

سوابق کارگردان

هوای نفس، به عنوان فیلم اول هاماگوچی به بخش رقابتی جشنواره فیلمکس توکیو در سال 2008 راه یافت. او از آن موقع بسیار پرکار ظاهر شده است. اما 7 سال طول کشید تا در 2015 با فیلم ساعت خوش به شهرت جهانی برسد. ساعت خوش یک فیلم حماسی استادانه و خوش ساخت. 5 ساعت و نیمه درباره 4 زنی که با هم دوست هستند، است؛ با ریتمی طبیعی و بعضی سکانس هایی که به طور بداهه اجرا شده اند. فیلم ساعت خوش شباهت هایی با ساخته های ژاک ریوت -کارگردان فقید فرانسوی- دارد.

کریستن جانسون

سن:

54 سال

ملیت:

آمریکایی

فیلم های منتخب

تصویربردار (2016)، دیک جانسون مرده است (2020)

سوابق کارگردان

فیلمبردارانی که بعد ها تبدیل به کارگردانان عظیمی شده اند، تعدادشان زیاد نیست. از این دسته از افراد که بعد ها تبدیل به مستندسازان مهم و عظیمی شدند می توان مایکل مور و لائورا پواترس را نام برد. یکی از فیلم های وی که می تواند مبنای قضاوت ما قرار گیرد، فیلم تصویربردار است. او در فیلم تصویربردار به همراه پدرش که به تازگی درگذشته، مکاشفاتی را درباره مرگ انجام می دهد. این فیلم یکی از الهامات یک دهه اخیر بود. در این فیلم او تصاویری از فعالیت های خود در عرصه فیلمبرداری و صحنه های دارای ارزش خبری را با تصاویری از زندگی روزانه خود درآمیخته است. او در این فیلم توانسته با هنرمندی تمام، پرسش هایی درباره اخلاق فیلمبرداری و فیلم دیدن مطرح کند.

جنیفر کنت

سن:

50 سال

ملیت:

استرالیایی

فیلم های منتخب

بابادوک (2014)، بلبل (2018)

سوابق کارگردان

بونگ می گوید: از فیلم بابادوک (جنیفر کنت) خوشم آمد. بدون تردید فیلم اول جنیفر کنت یکی از تأثیرگذار ترین فیلم های یک دهه اخیر بود و تصور می کنم تعداد کمی از افراد بخواهند در خصوص این مسئله تردید داشته باشند. این فیلم درباره مسائل یک مادر در ارتباط با پسر آشفته و سرکش خود است. توانایی کنت در ساختن تنش های فاجعه بار، در فیلم دیگرش بلبل نیز دیده می گردد. این فیلم درباره یک انتقام ضد استعماری است که داستان آن در سال 1825 می گذرد و در خصوص رابطه یک زن نژادپرست با یکی از اهالی بومی تاسمانی است. این دو زمانی با یکدیگر آشنا می شوند که اعضای خانواده هایشان به قتل می رسند.

الیور لاکس

سن:

37 سال

ملیت:

فرانسوی- اسپانیایی

فیلم های منتخب

همه شما کاپیتان هستید (2010)، میموساس (2016)، آتش خواهد آمد (2019).

سوابق کارگردان

لاکس در فرانسه به جهان آمده و در اسپانیا عظیم شده است. او یکی از چهره های پیروز فیلمسازی خلاقانه در گالیسیا (ایالت اسپانیایی واقع در شمال پرتغال) در کنار افرادی مانند الوی انسیسو، لوئیس پاتینیو و خاسیو بایو است. 2 فیلم اول وی در مراکش فیلمبرداری شدند. همه شما کاپیتان هستید، تامل و تعمقی بر فرایند فیلمسازی دارد. خود لاکس در این فیلم در نقش فردی که برای همکاران و راهنمایانش در شهر طنجه (مراکش)، تدریس می نماید، بازی نموده است.

فیلم دوم وی میموساس، درباره داستان مرموزی است که در منطقه کوهستانی اطلس (واقع در شمال آفریقا و مراکش)، رخ می دهد، ماجرای این فیلم پس از مرگ یک شیخ و انتقالش به قبرستانی که برای تدفین وی درنظر گرفته شده آغاز می گردد. فیلم آخر آتش خواهد آمد او را بهترین فیلمش می دانند که جایزه داوران در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را برده است.

فرانسیس لی

سن:

51 سال

ملیت:

بریتانیایی

فیلم های منتخب

همسر مزرعه دار (2012، فیلم کوتاه)، بردفرد هالیفکس لندن (2013، فیلم کوتاه)، کشور خدا (2017)

سوابق کارگردان

پس از سال ها حضور در عرصه سینما به عنوان بازیگر، فرانسیس لی یکی از مهیج ترین فیلم های بریتانیایی یک دهه اخیر را به عنوان فیلم اول خود با نام کشور خدا، ساخت. این فیلم درباره رابطه یک مزرعه دار یورکشایری و همکار رومانیایی وی است. فرانسیس لی در این فیلم به موضوع آزادی جنبش ها در دوره برگزیت می پردازد. لی که خود یک بازیگر بوده به خوبی از 2 بازیگر اصلی این فیلم بازی می گیرد، به طوری که بازی بازیگران اصلی این فیلم بسیار طبیعی جلوه می نماید. او در این فیلم صحنه هایی از طبیعت زیبا و بکر یورکشایر را به نمایش می گذارد.

پیترو مارچلو

سن:

43 سال

ملیت:

ایتالیایی

فیلم های منتخب

دهان گرگ (2009)، گمشده و زیبا (2015)، مارتین ادن (2019)

سوابق کارگردان

مارچلو فعالیت خود را با ساخت تعدادی از فیلم هایی که نمی توان آن ها را در ژانر خاصی طبقه بندی کرد، آغاز کرد. این فیلم ها کلاژی بودند از عناصر داستانی، مستند و آرشیوی. فیلم گمشده و زیبا از جمله فیلم های وی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، این فیلم ابراز تأسفی است برای از دست رفتن دوره ای طلایی در ایتالیا که علاوه بر استفاده از عناصر داستانی و مستند در آن، ابعاد اساطیری نیز به آن افزوده شده است. فیلم اخیر مارچلو به نام مارتین ادن (بهشت مارتین) با اختصاص بودجه بیشتری ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های یک دهه اخیر محسوب می گردد. این فیلم برداشتی مجذوب نماینده از رمان 1909 جک لندن است.

دیوید رابرت میچل

سن:

45 سال

ملیت:

آمریکایی

فیلم های منتخب

اسطوره آمریکایی شب را در خانه کسی ماندن (2014)، به دنبالش می آید (2014)، زیر دریاچه نقره ای (2018)

سوابق کارگردان

فیلم اسطوره آمریکایی، فیلمی است که بر تفریحات نوجوانان میشیگانی در آخرین هفته از تابستان متمرکز است. در این فیلم کوشش این جوانان برای برآوردن آرزو های آشفته و بی قاعده شان نظیر افراط در رفتن به مهمانی و شب خوابیدن در منزل یکدیگر به تصویر کشیده شده است. این فیلم به دلیل فضای ملایمی که کارگردان ترسیم نموده و بازی دریافت از نابازیگران و بازیگران ناآشنا از جذابیت برخوردار است. میچل با فیلم زیر دریاچه نقره ای گام در ژانر نوار می گذارد، منتقدان درباره این فیلم نظرات متفاوتی داشتند. اما حال باید دید میچل در فیلم بعدی خود از چه ژانری استفاده خواهد نمود.

جردن پیل

سن:

40 سال

ملیت:

آمریکایی

منتخب فیلم ها

برو بیرون (2017)، ما (2019)

سوابق کارگردان

پیل نشان داده که قادر به نگارش طرح هایی است که در آن ها به طور عمق و هوشمندانه به مسائل روزانه و عصبانیت ها و خوشی ها می پردازد. فیلم برو بیرون، اما چیز دیگری است. برو بیرون همانگونه که خود جردن پیل گفته یک فیلم مهیج اجتماعی است.

در این فیلم به فراگیر شدن نژادپرستی در عصری که به ظاهر مبانی لیبرالیسم حاکم است، پرداخته می گردد. جردن پیل در فیلم ما دوباره به مسائل مبتلابه عصر حاضر پرداخته که در کمتر فیلمی به آن پرداخته می گردد. پیل به همراه کمپانی تهیه فیلم مانکی پاو نقش مهمی در افزایش تنوع در صنعت سینما دارد. او در فراوری فیلم بلک کلنزمن به کارگردانی اسپایک لی نیز مشارکت داشته.

جنیفر ریدر

سن:

49 سال

ملیت:

آمریکایی

منتخب فیلم ها

تصادف ها در خانه و چگونگی وقوع آنها (2008)، حرکت امضا (2017)، چاقو ها و پوست (2019)

سوابق کارگردان

او تا کنون 40 فیلم ساخته و ازجمله فیلمسازانی محسوب می گردد که از میانه دهه 1990 و در زمینه سازی شورش های فمینیستی پسا دوره پانک نقش داشته است. اغلب فیلم های او کوتاه هستند، جنیفر رید با سری فیلم های دختر سفید آشغال شهرتی برای خود دست و پاکرد. فیلم کوتاه وی با نام یک میلیون مایل دورتر نامزد دریافت جایزه تایگر در جشنواره بین المللی فیلم روتردام شد و در سال 2015 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. جنیفر ریدر در فیلم چاقو ها و پوست بر موضوع ناپدید شدن یک دختر دبیرستانی به نام کارولین هارپر (با بازی ریون وایتلی)، متمرکز است. او در این فیلم تأثیر ناپدید شدن این دختر دبیرستانی روی مردم شهر را آنالیز می نماید.

آلیس روهر واشر

سن:

38 سال

ملیت:

ایتالیایی

منتخب فیلم ها

تعداد زیادی فیلم کوتاه، بدن آسمانی (2011)، خشنود مانند لازارو (2018)

سوابق کارگردان

فیلم بدن آسمانی با موضوع داستانی اسرارآمیز و رؤیاگونه همچنان به عنوان بهترین دستاورد سینمایی روهر واشر در اذهان مانده است. روهر واشر در ساخت فیلم های خود از آمیزه ای از سبک های رئالیسم جادویی و نئورئالیسم استفاده می نماید، شخصیت ها فیلم های او اغلب بی گناهانی هستند که علیه کرگردن های فاسد مبارزه می نمایند و او در فیلم های خود توصیف جذابی از جهانی روزانه ارائه می دهد.

2 فیلم دیگر او بیشتر جنبه داستانی و افسانه ای دارند. در فیلم عجایب (که برنده جایزه عظیم هیأت داوران کن شد) آلبا روهر واشر خواهر وی، در نقش مادر یک خانواده زنبوردار، ایفای نقش می نماید، اما زمانی که یکی از دختر ها به یک برنامه تلویزیونی دعوت می گردد، میان اعضای خانواده نشانه هایی از شکاف پدید می آید. در لازاروی خشنود نیز روهر واشر اختلافات میان زندگی کشاورزی و زندگی مدرن را آنالیز می نماید.

یون گایئون

سن:

37 سال

ملیت:

کره جنوبی

فیلم های منتخب

دلیل (2010، فیلم کوتاه)، مهمان (2011، فیلم کوتاه)، اسپروت (2013، فیلم کوتاه)، جهانی ما (2016)، خانه ما (2019)

سوابق کارگردان

او یکی از بهترین فیلمسازان زن نسل جدید کره است. تعیینه فیلم های یون نگاه عمیق و صمیمانه به زندگی بچه ها و عظیمسالان است؛ موضوعی که در خارج از عرصه فیلمسازی نیز به عنوان سخنران در کلوب های فیلم، در مدارس سئول و در موزه فیلم کره به آن می پردازد. او با فیلم مهمان و زمانی که به عنوان نخستین کره ای برنده جایزه گراندپری در جشنواره فیلم کوتاه کلرمون شد، به شهرت جهانی رسید. در سال 2013 نیز او با اسپروت جایزه بهترین فیلم کوتاه در برلین را از آن خود کرد. در نخستین فیلم بلند خود (جهانی ما) او وارد جهانی شنماینده و ظریف یک دختر 10 ساله تنها شده است.

چلوئه ژائو

سن:

37 سال

ملیت:

آمریکایی - چینی

منتخب فیلم ها

آواز هایی که برادرانم یادم دادند (2015)، سوار (2017).

سوابق کارگردان

او سال جاری با فیلم ابدی ها، به جرگه کارگردانان مستقلی نظیر تایکا وای تی تی و ریان کوگلر پیوسته که سابقه کارگردانی فیلم هایی با اقتباس از کتاب های کمیک یا به عبارت دیگر فیلم های ابرقهرمانی را در کارنامه خود دارند. فیلم های ابرقهرمانی درباره قهرمانان نامیرایی است که با یکدیگر مبارزه می نمایند، از نظر موضوعی این کار اخیر ژائو چندان با کار های دیگر او تفاوتی ندارد. فیلم آهنگ هایی که برادرم به من یاد داد، فیلمی است که چلوئه ژائو در آن به آنالیز زندگی بومیان آمریکا در داکوتای جنوبی می پردازد و همزمان داستان پسری است که به فرار می اندیشد، اما نمی خواهد خواهر خود را ترک کند.

آری استر

سن:

33 سال

ملیت:

آمریکایی

فیلم های منتخب

قضیه عجیب درباره جانسون ها (2011، فیلم کوتاه)، مونچوزن (2013، فیلم کوتاه)، موروثی (2018)، میدسومار (2019)

سوابق کارگردان

بونگ جون هو درباره آری استر که بدون تامل و تردید او را در فهرست 20 نفره کارگردانان منتخب خود قرار داده، می گوید: من آری استر را یک بار در نیویورک دیده ام. او فرد منحصر به فردی است. من از استعدادش خوشم می آید. به فیلم های کوتاهش، به ویژه فیلم درخشان و خیره نماینده قضیه عجیب درباره جانسون ها و 2 فیلم دیگرش علاقه دارم. فیلم های او برای ژانر فیلم های ترسناک دلگرم نماینده بوده و همانند فیلم های جوردن پیل (کارگردان آمریکایی) شگفت انگیز است.

فیلم موروثی به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های سینما که داستان ترسناک آن در یک خانه در میان اعضای یک خانواده رخ می دهد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته. در این فیلم تونی کولت بازی خیره نماینده ای از خود ارائه داده است. آری استر در فیلم میدسومار هم به طور ویژه ای خلاقیت خود را در ساخت صحنه های ترسناک در روشنایی روز نشان داده است. آری استر اخیرا اعلام نموده است که می خواهد در ژانر های مختلف دیگری نیز فیلم بسازد. شاید استر هم بتواند در آینده ماننده بونگ جون هو فیلم هایی در ژانر مختص به خود بسازد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: برترین ها
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96647

به "کارگردانان آینده ساز از نگاه کارگردان فیلم انگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردانان آینده ساز از نگاه کارگردان فیلم انگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید