پس لرزه های آشوب- 6، کوشش اتحادیه اروپا برای نجات آسیه بی بی شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، پس از آنکه کشورهایی چون ایتالیا و کانادا مستقیما خواهان نجات آسیه بی بی شدند، رئیس مجلس اروپا نیز در تماس با نخست وزیر پاکستان در خصوص این مسئله تبادل نظر کرد.

پس لرزه های آشوب- 6، کوشش اتحادیه اروپا برای نجات آسیه بی بی شروع شد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقهای خبرنگاران؛ کوشش های اتحادیه اروپا برای نجات آسیه بی بی زن مسیحی که متهم است به رسول گرامی اسلام (ص) توهین نموده نیز شروع شد.

جیو تی وی نوشت: آنتونیو تیجانی رئیس مجلس اروپا در تماس تلفنی با عمران خان نخست وزیر پاکستان خواهان هماهنگی بیشتر ادیان و مذاهب در این کشور شده است.

وی توضیح داد: از آنجا که آسیه بی بی از سوی دادگاه عالی پاکستان تبرئه شده است نباید فشار احزاب و گروههای افراطگرای مذهبی باعث به خطر افتادن جان این بانو گردد.

آنتونیو تیجانی اضافه کرد: مجلس اروپا در نظر دارد درمورد پرونده آسیه بی بی واکنش نشان دهد ولی در حال حاضر و تا زمانی که رای قطعی از سوی پاکستان صادر نشده بحث در خصوص این پرونده به تعویق افتاده است.

رئیس مجلس اروپا گفت: ما از مواضع دولت پاکستان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تمام مردم این کشور نیز به رای دادگاه عالی احترام بگزارند.

عمران خان نیز در پاسخ گفت: مسیحیان دنیا باید بدانند که حکومت پاکستان از رای صادر شده توسط دادگاه عالی کشور حمایت خواهد نمود و آسیه بی بی مانند هر شهروند پاکستان از تمامی حقوقی که دولت برای شهروندان لحاظ می نماید برخوردار است.

وی توضیح داد: مجلس اروپا باید در خصوص توهین هایی که از سوی بعضی کشورهای اروپایی نظیر هلند به پیامبر گرامی اسلام (ص) میگردد واکنش نشان دهد زیرا اقدامات غیر مسئولانه بعضی افراد که به اسم آزادی بیان صورت میگیرد احساسات صدها میلیون مسلمان را خدشه دار میکند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور از پیامبرگرامی اسلام (ص) در هلند تأکید کرد: انجام این گونه حرکات تنها باعث بدتر شدن روابط اتحادیه اروپا با کشورهای اسلامی خواهد شد.

رئیس حزب تحریک انصاف گفت: آزادی بیان نباید باعث توهین به عقاید دیگر انسان ها و عبور از خط قرمزهای سایر ادیان گردد.

لازم به ذکر است آسیه بی بی چند سال قبل از سوی چند زن متهم شد که به پیامبر گرامی اسلام (ص) توهین نموده است، دادگاه پاکستان ابتدا برای او حکم اعدام را در نظر گرفت، ولی دادگاه عالی این کشور با آنالیز این پرونده گفت مستندات کافی نیست و او را تبرئه کرد.

به دنبال صدور این حکم بعضی احزاب افراط گرا با برگزاری اعتراضات گسترده در خیابان ها و آسیب زدن به اموال عمومی خواهان اعدام این زن مسیحی شدند.

در حال حاضر آسیه بی بی توسط نیروهای امنیتی پاکستان به نقطه نامعلومی منتقل شده است و 5 هزار نفر از آشوبگران نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتهاند.

این در حالی است که روز گذشته وزیر خارجه کانادا در تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود خواهان آزادی آسیه بی بی و انتقال او به یک کشور دیگر شد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37310

به "پس لرزه های آشوب- 6، کوشش اتحادیه اروپا برای نجات آسیه بی بی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس لرزه های آشوب- 6، کوشش اتحادیه اروپا برای نجات آسیه بی بی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید