پاکسازی ریه و تقویت سلامت دستگاه تنفسی با داروهای گیاهی و دمنوش های طبیعی

به گزارش مجله سرگرمی، تکنیک های پاکسازی ریه ممکن است برای افرادی که سیگار می کشند، افرادی که مرتباً در معرض آلودگی هوا قرار دارند و افرادی که دارای بیماری های مزمن هستند که سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریوی و فیبروز کیستیک سودمند باشد.

پاکسازی ریه و تقویت سلامت دستگاه تنفسی با داروهای گیاهی و دمنوش های طبیعی

تنفس در آلودگی هوا، دود سیگار و سایر سموم می تواند به ریه ها آسیب برساند و حتی باعث ایجاد مسائل و بیماری گردد. حفظ سلامتی ریه ها برای سالم ماندن بقیه بدن لازم است.

طبق آمار سازمان بهداشت دنیای (WHO)، قرار دریافت در معرض آلودگی هوا منجر به مرگ 4.2 میلیون در سراسر دنیا در هر سال می گردد. استعمال سیگار عامل مرگ و میر یک نفر از هر پنج نفر در ایالات متحده است.

در این مقاله، ما در خصوص برخی از روش هایی که افراد می توانند برای تمیز کردن ریه های خود استفاده نمایند، بحث می کنیم.

آیا پاکسازی ریه های شما امکان پذیر است؟

استنشاق بخار یک روش درمانی رایج برای سرماخوردگی و سرفه است.

سلامت ریه برای سلامت کلی فرد بسیار حیاتی است. ریه ها اندام های تمیز نماینده خود هستند که به محض متوقف شدن مواجهه با آلاینده ها، مثلاً هنگامی که کسی سیگار را ترک می نماید، خود را بهبود می بخشند.

بعد از اینکه ریه ها در معرض آلودگی، مانند دود سیگار قرار بگیرند، ممکن است سینه فرد احساس پر شدن، احتقان یا التهاب داشته باشد. مخاط برای دریافت میکروب ها و پاتوژن ها در ریه ها جمع می گردد که به این احساس سنگینی یاری می نماید.

ممکن است افراد بتوانند از تکنیک های خاصی برای پاک کردن ریه های مخاط و تحریک نماینده برای تسکین احتقان قفسه سینه و سایر علائم ناراحت نماینده استفاده نمایند.

برخی از گیاهان همچنین ممکن است راه های تنفس را باز نموده، ظرفیت ریه ها را بهبود ببخشند و التهاب را کاهش دهند، این می تواند به کاهش اثرات آلودگی و دود در ریه ها یاری کند.

ممکن است فکر کنید آلودگی هوا موضوعی است که در شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، حقیقت غم انگیز زندگی مدرن این است که عملاً همه کشورها و جوامع روی زمین اکنون از این تهدید نامرئی در معرض تهدید هستند. در سال 2016، سازمان بهداشت دنیای دریافت که 92٪ از جمعیت دنیا در هوای بد تنفس می نمایند. ذرات ریز سمی که می توانند به عمق ریه ها و سیستم قلبی عروقی نفوذ نمایند، اکنون مسئول بیش از 6 میلیون مرگ در سال هستند.

افراد دارای سیستم تنفسی حساس یا به خطر افتاده در مقابل استنشاق آلاینده ها واکنش نشان می دهند و علائم فوری مانند سرفه، خس خس سینه و آبریزش چشم را تجربه می نمایند. تحقیقات صورت گرفته توسط بنیاد آسم و آلرژی آمریکا نشان داده است که آلودگی هوا می تواند علائم آسم را بدتر کند. یک مطالعه جدید نشان داده است که مبتلایان 40٪ محتمل است در روزهای تابستان نوعی آسم حاد در رابطه با آلودگی زیاد را تجربه نمایند. برخی دیگر که دارای سیستم تنفسی قوی تری هستند ممکن است در نهایت کاهش عملکرد ریه با قرار دریافت طولانی مدت در معرض آلاینده ها را تجربه نمایند.

چرا بهتر است از داروهای گیاهی بهره ببرید؟

خوشبختانه مادر طبیعت متفکرانه سوخت فسیلی را به یاری گیاهان در اختیار ما قرار داده است که می تواند در کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر بدن انسان یاری کند. در حقیقت، بیشتر گیاهانی که امروزه به دلیل مزایای سلامتی شان ترویج می شوند، قرن ها در داروهای خانگی استفاده می شدند. گیاهان دارویی و داروهای ایجاد شده با ترکیبات گیاهی می توانند از مزایای آلودگی ناشی از موارد زیر شما را خلاص نمایند:

تسکین گرفتگی قفسه سینه و بینی

تسکین راه های تنفسی تحریک شده

سرکوب علائمی مانند عطسه، سرفه و تورم غدد

ارائه خواص آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان

کدام گیاهان و چگونه می توانند به پاکسازی ریه یاری نمایند؟

اگر باردار هستید، در حال شیردهی هستید، داروهای تجویزی مصرف می کنید یا سیستم تنفسی ضعیفی دارید یا یک انسان حساس هستید، همواره قبل از استفاده از داروهای گیاهی، باید با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. در اینجا فقط چند مورد وجود دارد که می توانند به شما در روزهای آلودگی که بد تنفس می کنید، یاری نمایند.

1. لوبلیا

دائره المعارف داروهای گیاهان دارویی و گیاه شناسی پاتر، این گیاه زیبا و دارای گل بنفش را یکی از مهمترین اکتشافات در گیاهان دارویی می داند که بیشتر به عنوان توتون و تنباکوی هند شناخته می گردد و یک بار در طب سنتی Appalachian برای درمان آسم استفاده می شد. اکنون می دانیم که حاوی یک آلکالوئید به نام Lobeline است که به سهولت احتقان و مخاط یاری می نماید. به دلیل کیفیت ضد اسپاسمش، از آن برای معالجه برونشیت استفاده می گردد و منجر به تنفس عمیق تر و آسان تر و همچنین پاکسازی ریه می گردد.

2. اکالیپتوس

در سال 1788، جراح و ژنرال جان وایت با اولین ناوگان به سواحل استرالیا وارد شد. در طی چند هفته کوتاه، او آغاز به مستند سازی درباره گیاه اکالیپتوس تند و منحصر به فرد کرد. البته، خواص درمانی شگفت انگیز اکالیپتوس در بسیاری از جوامع بومی محلی مشهور بود که مدتها پیش از آن برای بهبودی زخم ها، دفع عفونت ها و تهیه دمنوشی استفاده می کردند که احتقان، سرماخوردگی و تب را هنگام استنشاق آسان می کرد. امروزه بیشتر درمان های مدرن سرفه و احتقان حاوی اکالیپتوس است.

همچنین به دلیل داشتن خواص قدرتمند میکروب کش در بسیاری از صابون های مایع و اسپری های ضد عفونی نماینده به عنوان یک ماده مشترک رایج استفاده می گردد. به سادگی 1 تا 3 قطره روغن اکالیپتوس را در یک کاسه آب داغ قرار دهید. تنفس در بخار می تواند به پاک کردن بینی و گشاد شدن برونشیول ها در ریه های شما یاری کند و در بیرون آوردن برخی از مخاط های چسبنده از سیستم شما تاثیر بگذارد. این گیاه همچنین ترشح غدد عرق را ترغیب می نماید که به کاهش تب یاری می نماید. اگر از شرایطی مانند سینوزیت، تب، برونشیت و آسم برونشی رنج می برید، میان وعده مورد علاقه خرس کوآلا را همواره در خانه خود نگه دارید.

3. لونگورت

در اوایل دهه 1600، مردم اعتقاد داشتند که گیاهانی که به برخی از خصوصیات جسمی انسان شباهت دارند می توانند برای بخشی از بدن که شباهت هایی با آنها دارند مفید باشند. تصور می شد لونگورت شبیه بافت ریه انسان است و به عنوان داروی مؤثر برای بیماری های تنفسی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. در حالی که البته این تئوری انتها بی اعتبار شد اما تحقیقات جدید نشان داده اند که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ترشح نماینده (پاکسازی مخاط) در ریه ممکن است برای تقویت سلامت و پاکسازی ریه مفید باشد.

در داروهای گیاهی مدرن معمولاً به عنوان یک دستگاه تنفسی به دلیل توانایی آن در کاهش تحریک راه های هوایی و از نظر خاصیت تسکین دهنده آن استفاده می گردد. نقش لونگورت به عنوان یک عامل مؤثر در تسکین تنفس تا حدی به دلیل قدرت فوق العاده آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان ها برای حمایت از ارگان های سالم و بهزیستی کلی به ویژه در حضور اکسیدان های هوادار یا رادیکال های آزاد خطرناک که در معرض هوای آلوده است، بسیار حیاتی است.

4. اورگانو (پونه کوهی)

این ممکن است شما را متعجب کند اگر بدانید که گیاه کوهی گیاهی رایج بیش از یک گیاه صرفا طعم دار نماینده در غذاهای مدیترانه ای است. این ماده پر از مواد مغذی قدرتمند است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و حاوی ترکیبات خاصی است که حاوی خاصیت ضد هیستامین و ضد احتقان می باشد. برای تسکین سردردهای ناشی از آلودگی، سعی کنید مقداری روغن اورگانو را روی شقیقه و پیشانی خود مالش دهید. مقاله جدیدی از تحقیقات Phytotherapy ادعا می نماید که این گیاه تقریباً به اندازه مرفین برای درد مفید است.

همچنین یک آنتی بیوتیک بسیار مؤثر است و دارای میکروب کش عالی است که می تواند طیف گسترده ای از قارچ ها و باکتری ها را بکشد. خواص ضد عفونی نماینده در این گیاه بسیار قابل توجه است که ژان والنت، نویسنده کتاب The Practice of Aromatherapy، شرح می دهد که روغن پونه کوهی آنقدر قوی است که قابلیت استریلیزه کردن فاضلاب را دارد اگرچه شاید بهتر باشد این را در خانه امتحان نکنید.

5. برگ بارهنگ

این گیاه در حقیقت گیاهی سبز بومی آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است که هزاران سال است که انواع بیماری ها را تسکین می دهد. متون آنگلوساکسون قدمت 1500 ساله این گیاه به عنوان یک معجزه درمانی برای طیف وسیعی از بیماری ها را اثبات نموده است. اعتقاد بر این است که اجزای اصلی گیاه بارهنگ باعث کاهش تحریک، مهار اثرات ارگانیسم های مضر و کاهش مسائل تنفسی می شوند.

امروزه این دارو در پزشکی مدرن هم مورد استفاده قرار می گیرد و در داروهای تسکین دهنده مجاری تنفسی، مدیریت مسائل قلبی و عروقی و درمان روماتیسم یافت می گردد. آزمایشات بالینی اخیر در آلمان نتیجه گرفته است که برگ بارهنگ برای کاهش سوزش بافت ریه و کاهش سرفه مفید است. این امر منجر به پذیرش گسترده آن به عنوان یک ماده اساسی در بسیاری از داروهای تنفسی اروپا شده است.

6. الکامپان

الکامپان مدت هاست توسط چینی ها، هندی ها، یونانی ها و رومی ها برای آرامش و تسکین عضلات نای مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه خواص درمانی خود را مدیون دو ترکیب خاص به نام های اینولین و آلانتولاکتون است. وقتی لنت لوله های برونشی متورم و قرمز باشد، تنفس بسیار مشکل و دردناک خواهد بود. اینولین لوله ها را تسکین می دهد، در حالی که آلانتولاکتون احتقان را تمیز می نماید و باعث می گردد تنفس راحت تر گردد.

7. نعناع فلفلی

منتول موجود در نعناع می تواند دستگاه تنفسی شما را تسکین دهد. منتول که ماده اصلی شیمیایی نعناع است، به عنوان یک ماده ضدعفونی نماینده موثر عمل می نماید. معین شده است که غشاهای متورم در بینی را منقبض می نماید و باعث می گردد نفس کشیدن راحت تر گردد. منتول همچنین خلط آور است به این معنی که توانایی شل شدن و بیرون بردن مخاط از ریه ها را دارد. از آنجا که نعناع فلفلی یک آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان است، در مبارزه با احتقان مجاری هوایی نیز مؤثر است و همچنین با بسیاری از موجودات مضر که به راه های هوایی شما حمله می نمایند، مبارزه می نماید. دانشمندان در مقاله ای که در سال 2015 توسط انجمن شیمیایی آمریکا منتشر شد، نتیجه دریافتد: با توجه به خاصیت ضد میکروبی گسترده آن، نعناع فلفلی می تواند یک عامل مفید برای درمان عفونت های بدون عارضه پوست و دستگاه تنفسی باشد.

8. ریشه اوشا

ریشه گیاه اوشا حاوی کافور، فیتواسترول ها، ساپونین ها و روغن های دیگر است که آن را به یکی از بزرگترین داروهای پشتیبانی از عملکرد ریه تبدیل می نماید. این ریشه گردش خون به ریه ها را افزایش می دهد و باعث می گردد عمیق تر نفس بکشید و خاصیت آنتی هیستامین آن نیز می تواند سینوس های تحریک شده را آرام نموده و سایر تحریکات تنفسی را تسکین دهد. از نظر تاریخی، این ریشه به دلیل قدرت دارویی اش توسط فرهنگ های بومی آمریکا و اسپانیایی مورد استقبال نهاده شد.

آمریکایی های بومی آمریکای شمالی خرسهایی را مشاهده می کردند که به طور مستقیم پس از بیرون آمدن از خواب زمستانی یا هنگام زخمی شدن یا بیمار شدن از آن استفاده می کردند. امروزه از osha برای درمان گلودرد، برونشیت، سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا، آنفولانزای خوکی و ذات الریه استفاده می گردد. اگر متوجه شدید گلوی شما در محیط های آلوده بسیار دردناک می گردد، استفاده از این گیاه را برای بی حس کردن خود در نظر بگیرید، این می تواند در کاهش درد ناشی از بافت های تحریک شده در مجاری تنفسی شما یاری کند. بسته به قدرت عصاره، استفاده از 6 تا 12 قطره در آبمیوه یا آب، زیر زبان یا 3 بار در روز می تواند به مجاری هوایی تحریک شده شما یاری کند.

9. گیاه شاپارال

بومی جنوب غربی ایالات متحده است و مدت هاست که از طرف بومیان آمریکایی به دلیل سم زدایی ریه و پشتیبانی از دستگاه تنفسی مورد استقبال نهاده شده است.

شاپارال حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که در برابر تحریک و NDGA (اسید نوردی هیدروگواآرتریک) مقاومت می نماید که شناخته شده است در برابر هیستامین تأثیر می گذارد. شاپارال همچنین گیاهی است که با ارگانیسم های مضر مبارزه می نماید. چای آن ممکن است با تشویق یک عمل منعکس نماینده برای پاک کردن مجاری هوایی مخاط در برابر نگرانی های تنفسی از بدن پشتیبانی کند.

10.مولین

برگهای نرم Mullein به طبیعت تسکین دهنده آن یاری می نماید. مولین راه های هوایی منقبض شده را باز می نماید، ریه ها را مرطوب می نماید و التهاب و سوزش را تسکین می بخشد. می توان آن را به تنهایی استفاده کرد اما تقریباً در هر ترکیبی یک گیاه حامی دوست داشتنی از ریه است. برگها را در هر زمان که به نظر سالم می رسد، ترجیحاً قبل از شکوفه زدن گیاه برداشت کنید. هنگام تهیه، برگ ها را با پارچه یا فیلتر قهوه صاف کنید. بهترین استفاده آن در شربت، چای و تنتور است.

11. هورهوند

این گیاه چرمی کاملاً تلخ و با بافتی روغنی است. حتی اگر طعم و بوی معطر نداشته باشد اما سرشار از روغن های اساسی است. Horehound مخاط را حرکت می دهد و این یک راه کلاسیک برای سرفه های مرطوب است و باعث می گردد آنها بیشتر فراوری شوند. آن را برای هر مشکل تنفسی با احتقان مخاطی ضخیم، از جمله آلرژی و قطره می توانید در نظر بگیرید. برای چای بسیار تلخ است اما به عنوان یک تنتور یا شربت گیاهی تازه بسیار عالی است. Horehound در مناطق خشک و آفتابی در نزدیکی گیاهان مدیترانه مانند اسطوخودوس و آویشن یافت می گردد. بهترین موارد استفاده آن در کپسول، شربت سرفه، عسل، شربت و تنتور است.

12. مارشملو

مارشملو که به دلیل خاصیت آرامش بخش روده شناخته می گردد، به طور مشابه سیستم تنفسی را نیز آرام می نماید. این گیاه در فرمول ها برای درمان خشکی، التهاب و تحریک استفاده می گردد. عصاره آن را به عنوان پایه ای برای تسکین سرفه در نظر بگیرید و آن را با زردآلو، مالچین و تنتور پوست گیلاس وحشی مخلوط کنید.

چای و دمنوش گیاهی برای پاکسازی ریه

1. چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که ممکن است به کاهش التهاب در ریه ها یاری کند. این ترکیبات حتی ممکن است از بافت ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت کند.

یک مطالعه جدید که شامل بیش از 1000 بزرگسال در کره بوده است، حاکی از آن است که افرادی که حداقل 2 لیوان چای سبز در روز می نوشند، عملکرد ریه بهتری نسبت به افرادی که اصلا نمی نوشند دارند.

چای سبز را مانند چای سیاه دم نموده و نوش جان کنید.

2. چای پاکسازی ریه

چای پاکسازی ریه یک روش طبیعی عالی برای سم زدایی پاکسازی ریه ها و دستگاه تنفسی شما می باشد.

همانطور که در تمام داروهای خانگی و دستور العمل های پاکسازی، ما روی مواد طبیعی بی خطر و مؤثر مبتنی بر شواهد متمرکز شده ایم که می توانید به راحتی در فروشگاه محلی خود بیابید، این چای هم به همین شکل است.

مواد لازم

  • 1 فنجان آب معدنی
  • حدود 5 سانتی متر ریشه زنجبیل
  • 1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • فلفل سیاه خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی یا چند قطره استویا
  • چوب دارچین اختیاری

طرز تهیه چای پاکسازی ریه

  1. ریشه زنجبیل را پوست بگیرید و به تکه های نازک برش دهید.
  2. زنجبیل را به مدت 5 دقیقه در آب با پودر زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین (اختیاری) بجوشانید.
  3. حرارت را کاهش دهید، روی آن را بپوشانید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه دیگر بجوشد. اگر طولانی تر گردد، طعم آن قوی تر است.
  4. چای را داخل فنجان چای خود بریزید.
  5. عسل طبیعی یا استویا را به مزه بهتر اضافه کنید (اختیاری).

در حالی که یک ماسک صورت به عنوان یک مانع مؤثر در برابر آلاینده های موجود در هوا عمل می نماید، مهم است بدانید که چگونه به طور کامل از سیستم ایمنی بدن خود حمایت کنید. متأسفانه در این روزها راه فراری از آلاینده های وجود ندارد اما طبیعت در کنار ما است. در کنار داروهای مدرن همچنان داروهای خانگی قابل اعتماد و قدیمی که ارزان و به طور گسترده ای در دسترس هستند هم موجود می باشند. ما قبلاً گفته ایم و دوباره آن را خواهیم گفت، مراقب خودتان باشید. قبل از اینکه خود را در خانه معالجه کنید، با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که چیزی را وارد سیستم خود نمی کنید که بدن شما قادر به تحمل آن نباشد.

منبع:

cambridgemask

motherearthnews

cleansejoy

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104354

به "پاکسازی ریه و تقویت سلامت دستگاه تنفسی با داروهای گیاهی و دمنوش های طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی ریه و تقویت سلامت دستگاه تنفسی با داروهای گیاهی و دمنوش های طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید