وقتی رابرت دنیرو کریستوفر نولان را شکست می دهد (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم جنگ با بابابزرگ با بازی رابرت دنیرو و به کارگردانی تیم هیل توانست به سلطنت شش هفته ای فیلم انگاشته بر باکس آفیس پایان دهد و با 3.6 میلیون دلار فروش به پرفروش ترین فیلم هفته گذشته آمریکا تبدیل گردد.

وقتی رابرت دنیرو کریستوفر نولان را شکست می دهد (باکس آفیس هفته)

سال گذشته در چنین روزهایی (هفته منتهی به 14 اکتبر) فیلم جوکر با 93 میلیون دلار فروش توانست در صندلی نخست باکس آفیس قرار بگیرد و فیلم های نفرت انگیز و دانتون ابی هم به ترتیب با 12 و 8 میلیون دلار توانسته بودند رتبه های بعدی جدول پرفروش ترین فیلم ها در آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهند. اگر در آن موقع سینمادوستی ادعا می کرد فیلمی در سال 2020 که فیلم های مهم و مورد انتظاری قرار بود طی آن اکران گردد، در میانه های اکتبر می تواند با تنها 3.6 میلیون دلار فروش فاتح باکس آفیس باشد و فیلم جدید کریستوفر نولان در هفته ششم اکرانش فقط 2.1 میلیون دلار می فروشد، ادعایی مضحک و بی معنی به نظر می رسید. اما این بلایی است که کروناویروس بر سر سینما آورده است و فیلم های جنگ با بابابزرگ، انگاشته و شعبده بازی به ترتیب با 3.6، 2.1 و 1.1 میلیون دلار فروش رتبه های اول تا سوم باکس آفیس را از آن خود نموده اند و فیلم جهش یافته های جدید و نامتعادل هم با 705 و 682 هزار دلار فروش به رتبه های چهارم و پنجم رسیده اند.

فیلم جنگ با بابابزرگ به خاطر نبود یک رقیب سرسخت توانسته است به راحتی به صندلی اول باکس آفیس این هفته برسد. این فیلم کمدی و خانوادگی تنها فیلم مهم و جدید اکران شده در آمریکا است که بازیگران شناخته شده ای همچون رابرت دنیرو، کریستوفر واکن و اوما تورمن در آن حضور دارند. این فیلم داستان دعواها و درگیری های پیتر (اوکس فگلی) و پدر بزرگش (رابرت دنیرو) برای تصاحب اتاق خواب را به تصویر می کشد! پیتر می بایست اتاق خواب دوست داشتنی خود را با پدربزرگش تقسیم کند، اما از این کار به هیچ وجه راضی نیست و به همین خاطر اعلام جنگ می نماید.

فیلم جنگ با بابابزرگ با بودجه 24 میلیون دلاری در هفته نخست اکرانش توانسته 3.6 میلیون دلار بفروشد. اکران این فیلم در اروپا هم شروع شده است و به نظر جدیدترین ساخته تیم هیل بتواند سرمایه ساخت خود را بازگرداند. لوران اواکنین مدیر استودیو 101 که وظیفه پخش جنگ با بابابزرگ در آمریکای شمالی را برعهده دارد در گفت وگوی اخیرش با ددلاین در مورد شروع اکران این فیلم در آمریکا اعلام نموده است: خوشحالم که استودیو 101 پیروز به ساخت فیلم کمدی شده است که باری دیگر خانواده ها را به سینماها می آورد.

فیلم انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان در هفته گذشته تنها 2.1 میلیون دلار فروخت و به رتبه دوم باکس آفیس بسنده کرد. مجموع فروش تنت با احتساب این رقم در آمریکا به 48 میلیون و 300 هزار دلار رسید که کمتر از پیش بینی های قبلی برای میزان فروش جدیدترین ساخته نولان است. این فیلم در سایر نقاط جهان هم به فروش 275 میلیون و 200 هزار دلاری رسیده است تا مجموع فروش آن به 323 میلیون و 500 هزار دلار برسد.

فیلم داستان یک مأمور بی نام سازمان سیا را روایت می نماید که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم کوشش می نماید. این مأمور توسط نیروهای مخفی روس دزدیده و شکنجه می گردد و به همین خاطر کوشش هایی از سمت مافوق هایش برای رهایی او شروع می گردد و فیلم انگاشته در بستر یک داستان جاسوسی و اکشن، همانند اغلب دیگر آثار نولان به سراغ بازی با زمان و پیچده کردن داستان می رود.

عموم منتقدها از تماشای انگاشته راضی بودند و سبک کارگردانی سکانس های اکشن آن را بهتر از فیلم های قبلی نولان همچون تلقین یا بی خوابی می دانستند، اما عده ای هم از مسائل فیلم نامه ای انگاشته گله مند بودند؛ از جمله اینکه فیلم بیش از حد پیچیده است و نمی تواند یک جریان منسجم را در ذهن مخاطبش ایجاد کند.

  • یک اکشن ضدایرانی از کارگردان ایرانی تبار در جمع پرفروش ها (باکس آفیس هفته)

در دورانی که کمپانی های فراوری و پخش فیلم مدام تاریخ اکران آثار خود را به تعویق می اندازند، طبیعی است که شاهد اکران مجدد فیلم های قدیمی باشیم. دیزنی از دو هفته قبل فیلم شعبده بازی به کارگردانی کنی اورتگا را در بیش از 2 هزار و 500 سالن سینما روی پرده برد که طی 6 روز گذشته به فروش 1.1 میلیون دلاری دست یافت و در صندلی سوم باکس آفیس نهاده شد. این فیلم کمدی، فانتزی و خانوادگی درواقع محصول سال 1993 است که به خاطر تم و اتمسفرش و نزدیکی به ایام هالووین شاهد اکران مجدد آن هستیم. این فیلم دو هفته پیش هم توانسته بود 1.9 میلیون دلار فروش کند و مجموع فروش آن در آمریکا 3 میلیون و 86 هزار دلار است و با افزودن 26 هزار و 733 دلار فروش جهانی شعبده بازی به این رقم، تا انتها روز چهاردهم اکران مجدد این فیلم قدیمی فروش آن به 3 میلیون و 112 هزار دلار رسیده است.

در قرن هفدهم و شب هالووین سه خواهر جادوگر بد ذات نیروی جوانی را از جسم دخترکی بیرون می کشند تا جوان شوند. اهالی دهکده این سه جادوگر را دار می زنند، اما آن ها اعلام می نمایند که اگر جوانی شمعی در خانه آن ها روشن کند، این سه خواهر باری دیگر به زندگی بازمی گردند. پس از گذشت سال ها دختر و پسری جوان این سه روح خبیث را به زندگی بازمی گردانند و داستان فیلم از اینجا شروع می گردد.

با توجه به اینکه هفته آینده مراسم هالووین است و فیلم چندان قابل توجه ای با این تم روی پرده نیست، انتظار داریم شعبده بازی با اکران در بیش از 2 هزار سینما هفته آینده هم پیروز گردد در میان 10 فیلم پرفروش آمریکا قرار بگیرد.

جهش یافته های جدید با یک پله تنزل نسبت به صندلی هفته قبلی خود با فروش 705 هزار دلاری مجموع فروش خود در آمریکا را پس از 7 هفته اکران به 22 میلیون و 207 هزار دلار رساند. این فیلم در سایر نقاط جهان هم 21 میلیون دلار فروخته و درآمد آن در مجموع 43 میلیون و 207 هزار دلار بوده است. بوجه جهش یافته های جدید بین 70 تا 80 میلیون دلار اعلام شده است و کمی سخت به نظر می رسد که فیلم جدید استودیو قرن بیستم پیروز به سودآوری و حتی بازگشت سرمایه گردد.

فیلم جهش یافته های جدید داستان 5 نوجوان جهش یافته را روایت می نماید که رفته رفته توانایی های فرابشری خود را کشف می نمایند و در ادامه این گروه پنج نفره در محلی مخفی گردهم می آیند تا برای پیوستن به تیم ایکس توانایی های شان را افزایش دهند. اما خیلی زود سایه تاریک گذشته آن ها را فرا می گیرد. این فیلم در کنار بهره گیری از المان های سبک ابرقهرمانی، سعی نموده تم های فیلم های ترسناک نوجوان پسند را هم در خود جای دهد که به نظر در انجام این کار پیروز نبوده است. اغلب منتقدین سکانس های ترسناک فیلم را بی معنی و بد خوانده اند و معتقدند فیلم نمی تواند شخصیت های خود را به درستی رشد دهد.

رتبه پنجم باکس آفیس این هفته به فیلم نامتعادل ساخته درک بورته با بازی راسل کرو رسیده است. این فیلم درباره مرد روانی است که پس از ارتکاب یک جنایت خشن از مهلکه می گریزد. کمی بعد او پشت چراغ قرمز گرفتار می گردد و از قضا راننده یکی از ماشین های پشت سر او عجله دارد و با صدای بوق اعصاب مرد را برهم می ریزید. این اتفاق شخصیت محوری داستان را تا آنجا عصبانی و آشفته می نماید که به دنبال ترساندن و آزار دادن راننده اتومبیل پشت سری می رود.

نامتعادل هم مانند بیشتر فیلم هایی که در دوران پساکرونا اکران شده اند، در جلب رضایت منتقدان ناکام بوده است. امتیاز این فیلم در متاکریتیک براساس 36 نقد 40 از 100 است و تنها 6 نقد مثبت برای آن به ثبت رسیده است. این طور که پیداست تنها نکته مثبت فیلم درک بورته بازی راسل کرو بوده است.

این روزها دیزنی تمایل بسیار زیادی برای اکران دوباره فیلم های پیشین خود نشان می دهد و سینمادوستان هم به نظر از این کار چندان ناراضی نیستند؛ زیرا انیمیشن کوکو هفته گذشته دوباره در چند ایالت آمریکا روی پرده رفت و توانست با فروش 210 هزار دلاری به صندلی ششم باکس آفیس برسد. کوکو در نودمین دوره جوایز اسکار در دو رشته بهترین انیمیشن و بهترین ترانه پیروز به کسب جایزه شد و در در هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب، جایزه بهترین انیمیشن را به خود اختصاص داد. این ساخته پیکسار با احتساب 210 هزار فروش تازه اش در سراسر جهان پیروز شده است به فروشی بالغ بر 807 میلیون دلار دست یابد.

کوکو داستان پسر 12 ساله ای به نام میگل را روایت می نماید که عاشق موسیقی است، اما خانواده او از چند نسل قبل موسیقی را ممنوع نموده اند. او آرزو دارد مانند هنرمند و الگوی خود، ارنستو دِلا کروز به یک نوازنده حرفه ای تبدیل گردد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نیست.

فیلم کافر به کارگردانی سیروس نورسته همانند هفته گذشته توانسته در جمع پرفروش ترین فیلم های آمریکا قرار بگیرد و صندلی هفتم را به خود اختصاص داده است. کافر طی 6 روز گذشته توانسته 205 هزار دلار فروش کند تا مجموع فروش آن در آمریکا به 3 میلیون و 885 هزار دلار برسد. این کارگردان فیلم سنگسار کردن ثریا میم را هم در کارنامه دارد.

کافر درباره مرد آمریکایی با بازی جیم کاویزل است که بنا بر دعوت دوستش میخواهد به قاهره سفر کند، اما به یک باره ناپدید می گردد. همسر او به سمت قاهره می رود تا اخبار جدیدی از وی کسب کند و در این بین پای نیروی انتظامی ایران هم به میان می آید.

فیلم ترسناک متصرف به کارگردانی برندون کراننبرگ با اینکه تنها در 300 سالن سینما روی پرده رفته است توانسته در شرایط قرنطینه و کرونایی به فروش 150 هزار دلای برسد و در دومین هفته اکرانش، همانند هفته گذشته، صندلی هشتم باکس آفیس را به دست آورد. این تریلر ترسناک علمی-تخیلی داستان زندگی مأموری است که برای یک سازمان مخفی کار می نماید که می توانند مغز افراد را در بدن دیگران بکارند تا حیات آن ها ادامه پیدا کند. این سازمان حتی حاضر است برای به دست آوردن رضایت مشتریان پولدارش، به منظور تهیه بدن های مناسب دست به آدمکشی بزند!

متصرف تنها در آمریکا روی پرده رفته است و طی 14 روز نخست اکرانش توانسته 536 هزار دلار فروش داشته باشد. میانگین نمره منتقدان این فیلم در متاکریتیک براساس 23 آنالیز 72 از 100 است و از میان بازیگران آن می توان به شان بین و جنیفر جیسون لی اشاره نمود. متصرف احتمالا طی هفته های آینده هم به فروش خوب خود ادامه دهد؛ زیرا تا انتهای ماه اکتبر هیچ فیلم ترسناک جدید و قابل توجه ای اکران نخواهد شد.

فیلم موزیکال رز زرد به کارگردانی دیان پاراگاس نهمین فیلم پرفروش آمریکا در هفته گذشته بوده است. از اکران این فیلم تنها 7 روز می گذرد و رز زرد طی این مدت به فروش 150 هزار دلاری دست یافته است. بیش از 100 هزار دلار از مجموع فروش فیلم پاراگاس مربوط به 48 ساعت اول اکران این فیلم است و در روزهای بعدی فروش رز زرد به شکل قابل توجه ای کاهش یافته است؛ به همین خاطر احتمالا رز زرد هم به جرگه فیلم های بخت برگشته ای می پیونند که در این شرایط نابه سامان پیروز به بازگشت هزینه نمی شوند.

رز زرد که توانسته است جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره سینمایی آسیا و اقیانوسیه لس آنجلس را از آن خود کند درباره یک نوجوان فیلیپینی ساکن آمریکاست که رویای خواننده شدن را در سر می پروراند. این دختر نوجوان باید تصمیم بگیرد که در تگزاس و نزد خانواده اش باقی بماند یا به دنبال دستیابی به آرزوها و رویاهایش به شهر دیگری برود.

فیلم جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند ساخته اروین کرشنر دهمین فیلم باکس آفیس این هفته و سومین فیلم قدیمی پرفروش حاضر در این فهرست است. دومین قسمت از مجموعه جنگ ستارگان که از لحاظ داستانی پنجمین بخش از داستان این سری به شمار می رود، در هفته گذشته توانست 91 هزار دلار فروش کند و مجموع فروش خود طی اکران مجددش در آمریکا را به 2 میلیون و 400 هزار دلار برساند. جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند همچنین از ماه سپتامبر در سینماهای اروپا و بعضی دیگر از کشورهای جهان نیز روی پرده رفته است و توانسته در سراسر جهان (با احتساب فروش آمریکا) 3 میلیون و 16 هزار دلار فروش کند.

این فیلم که در فهرست imdb صندلی 15 را دارد درباره شورشیان در سیاره یخ زده هاث است. امپراطوری نیروهای خود را برای نابود کردن آن ها به سیاره هاث می فرستد. لوک اسکای واکر با توجه به توصیه اوبی وان کنوبی، شبح نیرو برای تعلیم فنون نیرو و راه و رسم جدای ها نزد استاد یودا رفته و از طرفی پرنسس لیا و هان سولو همراه با سایر نیروهای شورشی ها درگیر مبارزه با دارث ویدر هستند و به ناچار به شهر ابری پناه می برند. لوک در میانه های دوره آموزش استاد یودا را ترک می نماید تا به دوستانش یاری کند، اما در بین راه با حقیقت تکان دهنده ای روبه رو می گردد که پدرش همان دارث ویدر است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
جنگ با پدربزرگ

war with grandpa

13.63.6
انگاشته

Tenet

62.148.3
شعبده بازی

Hocus Pocus

21.23.1
جهش یافته های جدید

The New Mutants

70.722
نامتعادل

Unhinged

90.719.4
کوکو

Coco

1510.2209.9
کافر

Infidel

40.23.8
متصرف

Possessor

20.20.5
رز زرد

Yellow Rose

10.20.2
جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می زند

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

140.12.4

*رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

دوست بلاگ: دوست بلاگ | وبلاگ سیستم مدیریت محتوای دوست بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114200

به "وقتی رابرت دنیرو کریستوفر نولان را شکست می دهد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی رابرت دنیرو کریستوفر نولان را شکست می دهد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید