وبینار تجارت الکترونیکی ایران و ژاپن با حضور مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران برگزار شد

به گزارش مجله سرگرمی، وبینار بین المللی مشترک ایران و ژاپن در حوزه تجارت الکترونیکی با حضور دست اندرکاران کسب وکارهای اینترنتی دو کشور ژاپن و ایران برگزار گشت.

وبینار تجارت الکترونیکی ایران و ژاپن با حضور مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران برگزار شد

به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در وبینار بین المللی مشترک ایران و ژاپن در حوزه تجارت الکترونیکی علاوه بر علیرضا کامرانیان فر، مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران، سفیر ایران در توکیو، معاون اجرایی سازمان تجارت خارجی ژاپن (موسوم به جترو)، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک حضور داشتند.

هدف از برگزاری این وبینار، ایجاد زمینه های همکاری در حوزه تجارت الترونیکی میان دو کشور و فراهم ساختن شرایط تبادل دانش، تجربه، فناوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود دو طرف در حوزه تجارت الکترونیکی است. این همایش که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار گشت کنندگان دو کسب وکار آنلاین برتر ایران، خبرنگاران و زنبیل درباره توانمندی ها و ظرفیت های خود به مصاحبه پرداختند.

در ادامه گزیده صحبت های علیرضا کامرانیان فر، مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران را می خوانید؛

فرایندهای بازار جهانی تجارت الکترونیک

به گزارش Statista فرایند صعودی اندازه بازار جهانی تجارت الکترونیک از سال 2014 تا سال 2019 افزایش 2000 میلیارد دلاری را تجربه کرد. همچنین سهم خرده فروشی آنلاین از مجموع خرده فروشی در مدت مشابه، افزایش 8 درصدی را شاهده بوده است.

همچنین سهم خرده فروشی آنلاین در کشورهای مختلف جهان در سال 2019 نشان می دهد که بازار خرده فروشی آنلاین در چین، سهم قابل توجهی در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی، بریتانیا، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، روسیه، برزیل، اندونزی، هند، آرژانتین و ایران دارد.

فرایندهای بازار تجارت الکترونیک در جهان نشان می دهد که به رغم وجود بیش از 20 میلیون پلتفرم خرده فروشی آنلاین در سراسر جهان، تنها 6 پلتفرم هستند که بیش از نیمی از فروش جهانی تجارت الکترونیک را تولید می کنند. در میان این پلتفرم ها اسامی علی بابا، آمازون، ای بی، والمارت و شاپی به چشم می خورد.

اقتصاد دیجیتال در ایران

آمارها نشان می دهد که بازار ایران در حال حرکت به سمت رشد فزاینده برای خرید آنلاین است. در سال 2018 سهم بازار ایران از خرده فروشی آنلاین در ایران 2 درصد بوده است. این رقم با اینکه اندک به نظر می رسد اما با در نظر دریافت عوامل دیگر مانند افزایش تراکنش های آنلاین در میان ایرانیان از سال 2013 تا 2019 و همچنین افزایش ضریب نفوذ گوشی های هوشمند از سال 2016 تا 2019 می توان امید داشت که آینده ایران با فرایند صعودی اقبال کاربران به خرید اینترنتی گره خورده است.

کامرانیان فر، مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران در توضیح شرایط اقتصاد دیجیتال در ایران اشاره کرد که ایران، کشوری جوان است که زندگی دیجیتال را به خوبی تجربه می کند؛ وجود 75 میلیون کاربر اینترنت، بیش از 100 میلیون تراکنش ماهانه، استفاده 6 نفر از 10 نفر ایرانی از شبکه های اجتماعی، 24 میلیون کاربر اینستاگرام و فعالیت بیش از 31 هزار فروشگاه آنلاین در ایران، گواه این ادعاست.

خبرنگاران در یک نگاه

بخش پایانی صحبت های مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران به داستان خبرنگاران از زمان تأسیس تا امروز اختصاص داشت. خبرنگاران پر بازدیدترین فروشگاه اینترنتی در خاورمیانه و شمال آفریقاست که 30 میلیون کاربر فعال ماهیانه، 5 میلیون بازدیدکننده روزانه، بیش از 100 هزار فروشنده، 3 میلیون تنوع کالایی، بیش از 3000 کارمند و بیش از 150 هزار فرصت شغلی دارد.

همچنین مرکز پردازش خبرنگاران به خودی خود، این پلتفرم خرید و فروش اینترنتی را به موقعیت متمایز و ویژه ای رسانده است؛ این مرکز به صورت روزانه ظرفیت پردازش 500 هزار کالا و 150 هزار سفارش را دارد و انبار این مرکز، می تواند 5 میلیون جنس کالا را در خود جای دهد.

خبرنگاران امیدوار است که با برگزاری چنین رویدادهایی بتواند سهم خود را به عنوان یک کنشگر فعال و اثرگذار در بازار رو به رشد تجارت الکترونیک در ایران ایفا کند و در آینده نزدیک به عنوان چهره ای شاخص در بازار خرده فروشی جهان شناخته شود.

شهر وبلاگ: شهر وبلاگ، یک شهر پر از وبلاگ های جالب و خواندنی

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد را بیشتر بشناسید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124949

به "وبینار تجارت الکترونیکی ایران و ژاپن با حضور مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار تجارت الکترونیکی ایران و ژاپن با حضور مدیر ارشد توسعه کسب وکار خبرنگاران برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید