واکنش سید جلال حسینی به پیشنهاد بازگشت به تیم ملی و خبر جدایی کنعانی زادگان از پرسپولیس خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، سید جلال حسینی گفت: شک نکنید! ما 11 رقیب جدی و اصلی داریم که هر کدام می توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. شاید در نگاه اول سپاهان اصفهان، استقلال تهران یا فولاد خوزستان و تراکتور مدعی جدی به همراه پرسپولیس باشند اما تیمی که می خواهد قهرمان گردد باید جلوی همه تیم ها با قدرت ظاهر گردد.

واکنش سید جلال حسینی به پیشنهاد بازگشت به تیم ملی و خبر جدایی کنعانی زادگان از پرسپولیس خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، خیلی ها معتقدند کاپیتان پرسپولیس یک کاپیتان ظاهری نیست که فقط بازوبند بر بازو ببندد و جلوتر از بقیه به زمین برود. او داخل زمین کارش را انجام می دهد، گل می زند و با تمام وجود دفاع می نماید. فرقی هم نمی نماید دو دقیقه بازی کند یا 90 دقیقه فیکس باشد و بیرون زمین هم مراقب همبازیان جوان ترش است. صحبت از سید جلال حسینی است. خیلی اتفاقی با این بازیکن با تجربه تماس گرفتیم که البته برای هم کلام شدن با او بهانه به اندازه کافی داشتیم؛ از شایعه داد و بیداد در رختکن پرسپولیس برسر بازیکنان بعد از بازی با پدیده بگیرید تا چمن ورزشگاه امام رضا (ع) و عملکرد مهاجمان تیم و...که کاپیتان به تمام این سئوالات با حوصله و شکیبایی جواب داد. مصاحبه با سید جلال حسینی را با سئوالی در خصوص پیشنهاد حمید درخشان به دراگان اسکوچیچ برای دعوت کاپیتان پرسپولیس به تیم ملی شروع کردیم؛

ابتدا می خواهیم نظرت را درخصوص پیشنهاد حمید درخشان به دراگان اسکوچیچ برای دعوت تو به تیم ملی جویا شویم؟

این موضوع را درعید نوروز شنیدم اما ضمن تشکر از آقای درخشان باید بگویم من از تیم ملی خداحافظی کردم و قرار هم نیست آن را پس بگیرم. ازطرفی درحال حاضر ما در تیم ملی مدافعان سرحال و جوان تری داریم که ماشالله خیلی هم خوب بازی می نمایند. انشالله با همین نفرات و سرمربیگری آقای اسکوچیچ به جام دنیای قطر صعود خواهیم کرد.

ببخشید یک مقدار سئوالات ما پراکنده است اما ازآنجایی که این تماس تلفنی بدون هماهنگی قبلی اجرا شده بنابراین پرسش هایی که به ذهنم می رسد را مطرح می کنم. راستی تو بعد بازی با پدیده مشهد در رختکن پرسپولیس برسر همبازیانت داد و بیداد کردی؟

نه، اصلا این طور نبوده است که من بخواهم دررختکن داد و بیداد کنم. خوشبختانه همبازیانم در پرسپولیس آن قدر حرفه ای هستند که احتیاجی به این کارها نباشد.

پس اصل ماجرا چه بوده است؟ یعنی هیچ صحبتی هم با بچه ها انجام ندادی؟

چرا، به بچه ها گفتم همه باید قدر موقعیت ها را بیشتر بدانیم. من خودم هم یک موقعیت خوب گلزنی داشتم که خراب کردم. باید با دقت بیشتری به توپ ضربه بزنیم و همین صحبت های معمولی که انجام دادیم اما فریاد و داد و بیداد هرگز!

درخصوص شرایط چمن ورزشگاه امام رضا (ع) حرفی نداری؟ مربیان شما روی بلندی چمن ورزشگاه اعتراض داشتند و مسئولان و کادرفنی تیم پدیده هم منکر این مسئله شدند و گفتند دنبال بهانه گیری هستید.

راستش را بخواهید حق با آقا یحیی بود. بلندی چمن ورزشگاه مشهد واقعا ما را اذیت کرد. پرسپولیس تیمی نیست که اهل بهانه گیری باشد. مگر ما به آلومینیوم اراک نباختیم؟ یا اینکه به صنعت نفت آبادان امتیاز ندادیم؟ حرفی زدیم؟ به نظر من هم چمن ورزشگاه امام رضا (ع) از حد استاندارد بلندتر بود.

از طرفی هم شما بازی خوبی انجام داده و موقعیت های زیادی داشتید. دلیل خراب شدن این موقعیت ها فقط بلندی چمن بود؟

من هم فکر می کنم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. من، احمد (نورالهی)، مهدی، شهریار، امید و ... موقعیت گلزنی داشتیم. خیلی هم خوب بازی کردیم اما بعضی اوقات توپ ها تبدیل به گل نمی گردد. یک سانت این طرف یا آن طرف می تواند سرنوشت یک ضربه را عوض کند. فوتبال همین است اما باز هم می گویم باید با دقت بیشتری ضربات نهایی را بزنیم. همین 2 امتیاز بازی با پدیده که در مشهد از دست ما رفت می تواند در سرانجام فصل خیلی اهمیت پیدا کند بنابراین باید باهوش تر باشیم.

با مهدی عبدی که صحبت می کردیم می گفت بلندی چمن ورزشگاه اجازه گلزنی در شرایط تک به تک را نداد و پای او را کشید. خودت به عنوان یک همبازی با تجربه تر فکر می کنی مشکل عبدی چه باشد؟

گفتم که فقط مهدی عبدی موقعیت خراب نکرد و خود من هم فرصت گلزنی داشتم. او مهاجم جوان و با استعدادی است که می تواند خیلی بهتر از این بازی کند. عبدی باید بیشتر تمرین کند و فقط تمرین کند و تمرین. توجه به یکسری مسائل جانبی می تواند او یا هر جوان دیگری را از هدف دور کند.

ولی بعضی ها استرس را عامل اصلی مشکل مهدی عبدی می دانند؟

باز هم تکرار می کنم همه چیز با خوب تمرین کردن و تمرکز داشتن حل می گردد. مهدی عبدی هم می تواند با زدن اولین گل دوباره برگردد.

شهریار مغانلو خرید جدید پرسپولیس را در این مدت چطور دیده ای؟

شهریار پسر خوبی است و بسیار هم با شخصیت است. روحیه بالایی دارد و شرایط فعلی پرسپولیس را خیلی خوب درک نموده است. مغانلو یک مقدار احتیاج به زمان دارد و انشالله به زودی درترکیب پرسپولیس گل زده و خودش را پیدا خواهد نمود.

عیسی آل کثیر هم برگشت. طفلکی نیامده باز حواشی در خصوص او شروع شد؟

عیسی خودش هم متوجه شده است که برای موفقیت باید آرامش داشته باشد. او هم مهاجم با کیفیتی است که با توجه به دوری از میادین رسمی زمان لازم دارد تا خودش را مثل سال گذشته نشان دهد.

حالا که صحبت از مغانلو شد می خواهیم درباره خریدهای جدید پرسپولیس هم از تو سئوال بپرسیم؟

مهدی ترابی که فصول گذشته با ما بود و شناخت بسیار خوبی از پرسپولیس دارد. او احتیاج کمتری به هماهنگی داشت و حالا به خوبی در ترکیب تیم بازی می نماید. فرشاد فرجی هم یک مدافع خوب است که کادرفنی با شناخت کافی او را خریده اند. حالا که این سئوال مطرح شد می خواهم بگویم ما 6 ماه خیلی سخت و سخت را با کمبود مدافع و حتی مهاجم سپری کردیم.

منظورت نیم فصل اول لیگ بیستم است؟

دقیقا! درنیم فصل اول ما مجبور شدیم از خط هافبک در دفاع میانی و حتی حمله استفاده کنیم و روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. با این حال بچه های تیم فداکارانه در هر پُستی که کادرفنی صلاح دانست بازی کردند.

کمال کامیابی نیا کنار خودت در پُست غیرتخصصی دفاع وسط بازی کرد. خوب هم بازی کرد و...

نه تنها کمال بلکه همه بچه ها فداکاری کردند که این جای قدردانی دارد.

راستی محمد حسین کنعانی زادگان قرار است فصل آینده به قطر برود؟

مگر قرار است برود؟

اخبار منتشر شده در خصوص کنعانی زادگان این را می گوید؟

من درجریان این موضوع نیستم و خبری ندارم.

این گفت و گو زمانی انجام می گردد که هنوز بازی سپاهان با سایپا شروع نشده است. حواس شما پرسپولیسی به این بازی است یا نه؟

ما یاد گرفتیم و عادت کردیم روی کار خودمان تمرکز کنیم. حالا هرنتیجه ای تیم رقیب بدست آورد خُب آورده است. ما باید کارخودمان را در بازی های پرسپولیس درست انجام دهیم.

ولی خیلی ها سپاهان اصفهان را اصلی ترین یا جدی ترین رقیب پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی می دانند؟

به شخصه نه تنها سپاهان بلکه استقلال تهران، فولاد خوزستان، تراکتورتبریز و همه تیم های لیگ را سخت می دانم. همه تیم ها جلوی پرسپولیس با انگیزه فراوان بازی می نمایند و دیگر حریف آسانی وجود ندارد.

سخت ترین رقیب شما برای قهرمانی کدام تیم است؟

ما در ادامه مسابقات لیگ برتر 11 بازی با 11 تیم داریم. من می گویم همه این 11 تیم که قرار است برابر پرسپولیس بازی نمایند رقیب اصلی ما هستند.

جالب شد! می گویی پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی خودش 11 رقیب جدی و اصلی دارد؟!

شک نکنید! ما 11 رقیب جدی و اصلی داریم که هر کدام می توانند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. شاید در نگاه اول سپاهان اصفهان، استقلال تهران یا فولاد خوزستان و تراکتور مدعی جدی به همراه پرسپولیس باشند اما تیمی که می خواهد قهرمان گردد باید جلوی همه تیم ها با قدرت ظاهر گردد.

بگذار یک جور دیگر سئوال خودمان را مطرح کنیم. پرسپولیس در 4 سال گذشته 4 بار توانسته است به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد. در این 4 دوره هم تو بازیکن و کاپیتان پرسپولیس بوده ای. فکر می کنی این بار و لیگ بیستم چه تفاوتی با 4 دوره قبلی داشته باشد؟

بارها گفتم که این دوره سخت تر از ادوار قبلی است و بعضی ها هم خُرده گرفته و می گیرند.

آخر تو هم خیلی این جمله را تکرار می کنی؟

دلیل دارم! شما می توانید از قهرمانان المپیکی یا دنیای بپرسید. وقتی یک ورزشکار قهرمان دنیا می گردد تکرار آن سخت تر از کسب قهرمانی است. آن ورزشکار اگر قهرمانی خودش را تجدید کند برای بار سوم کار به مراتب سخت تری خواهد داشت. چهارمین مرتبه باز سخت تر شده و بگیرید الی آخر!

ورزشکارانی مثل یوسین بولت در دوومیدانی یا حسین رضازاده خودمان در وزنه برداری و همین طور سایتی اف در کشتی توانسته اند بارها قهرمانی خود را تکرار نمایند.

این ورزشکاران جزو نوابغ هستند. در فوتبال هم همین موضوع صدق می نماید...

(حرفش را قطع می کنم) این پرسپولیس هم تیم نابغه ای است؟

من چنین ادعایی ندارم. من از خودم نمی گویم اما ما تیم سختکوشی هستیم که برای موفقیت پرسپولیس همه وجود خود را می گذاریم. منظور من از بحث ورزشکاران قهرمان یادآوری سختی کار پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی بود. تکرار هر قهرمانی سخت تر از خود قهرمانی است و شک نکنید پنجمین قهرمانی متوالی سخت تر ازاولین، دومین، سومین و چهارمین قهرمانی است.مصاحبه های تکراری من درباره سختی کار هم ناشی از همین مسئله است.

بسیارخوب، شرح جامع و کاملی دادی. برگردیم به بازی با پدیده مشهد که پس از سرانجام مسابقه اعتراض نسبتا تندی به سازمان لیگ داشتی و مصاحبه کوتاهی هم انجام دادی؟

من حرف بدی نزدم. هیچ نظارتی روی حضور افراد اضافی در ورزشگاه مشهد نبود. حالا شما شاید سکوها یا کنار زمین را دیده باشید اما باور کنید 150 یا شاید 200 نفر در راهروهای ورزشگاه حضور داشتند که می توانست همین موضوع باعث انتقال ویروس کُرونا باشد. چرا سازمان لیگ به جای نظارت دقیق فقط می خواهد بازی ها را به هرشکلی برگزار کند؟ این وسط نقش ناظر مسابقه چیست؟ اگر یکی از بازیکنان پرسپولیس کُرونا گرفته و نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا بازی نمایند چه کسی مقصر است؟ درآسیا که با ما شوخی ندارند! اگر جواب تست یک بازیکن مثبت گردد بلادرنگ او را به ایران بر می گردانند. متأسفانه آنچه دیده شد عدم هماهنگی سازمان لیگ با هیئت فوتبال مشهد و بی توجهی ناظر مسابقه بود. اعتراض من هم روی همین مسئله بود که چرا کسی توجهی به این مسائل ریز اما مهم نمی نماید.

حالا که بحث آسیا و مسابقات لیگ قهرمانان شد می خواهیم درخصوص دریافت میزبانی نمایندگان باشگاهی ایران و تیم ملی ازسوی AFC بپرسیم؟

به نظر شما چه باید بگویم؟ این همه ما زحمت کشیدیم و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتیم. ظرف 4 سال دوبار نایب قهرمان شدیم که دست آخر کشور هندوستان میزبان گردد؟ البته بحث من فقط راجع به پرسپولیس نیست. چرا باید استقلال نماینده کشورمان به عربستان سفر کند؟ آیا عربستان هم برای بازی به ایران می آید؟ همین طور فولاد خوزستان و دوست خوبم جواد نکونام که برای پلی آف باید به عربستان بروند. چرا؟ این همه انتظار از فولاد دراهواز وجود دارد اما بازی کردن در عربستان به نظر شما شرایط برابری خواهد داشت؟ این اتفاق تضعیف تیم های ایرانی و حتی بالاتر از آن فوتبال ایران است.

تیم ملی هم درحالی که بازی های رفت خود را در بحرین و زمین حریفان انجام داده است حالا باید برای ملاقاتهای برگشت نیز به بحرین سفر کند!

خیلی تصمیم اشتباه و ظالمانه ای بود. کار تیم ملی خیلی خیلی سخت می گردد. من نمی دانم آقایانی که به اسم ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا کُرسی گرفته اند چرا هیچ کاری نکردند؟ اگر نمی توانند خدمتی به فوتبال ایران نمایند چرا استعفاء نمی دهند؟

البته فدراسیون جدید هم تازه روی کارآمده است و...

بله، می دانم. من می گویم افرادی که درحال حاضر بدون کوچک ترین کارآیی در کنفدراسیون فوتبال آسیا پُست گرفته اند باید جای خود را به کسانی بدهند که دلشان برای فوتبال این مملکت می سوزد. پرسپولیس باید به هند برود. استقلال به عربستان و فولاد خوزستان باید بازی حذفی خود را در کشور سعودی ها برگزار کند. تیم ملی هم درحالی باید به بحرین سفر کند که بازی رفت خود را در این کشور انجام داده است. این که نمی گردد.

شما درحالی باید به هندوستان سفر کنید که فصل گذشته نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شدید. حالا انتظارات از تیم پرسپولیس به شدت بالا رفته است. آیا این انتظارات به جاست؟

پرسپولیس همیشه تیم توقع بوده است. طرفداران و حتی منتقدان همیشه انتظار دارند ما بهترین نتایج را کسب کنیم و در هر جام یا رقابتی قهرمان شویم. ما به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس یاد گرفتیم همیشه آماده باشیم. البته نمی دانم شرایط کشور هند دقیقا چگونه است. می گویند رطوبت بالاست ولی خدا را شکر از لحاظ ساعت خیلی فاصله نداشته باشیم. کوشش می کنیم این انتظارات را با ارائه بازی های خوب برآورده کنیم.

همین الان یک چیزی به خاطرم رسید. شجاع خلیل زاده در تیم ملی شماره 4 را پوشید که سال ها تو در ترکیب تیم ایران می پوشیدی. نظری نداری؟

شماره 4 تیم ملی مبارک شجاع خلیل زاده باشد. من خیلی خوشحالم که او بالاخره به حق خودش رسید، در تیم ملی فیکس شد و این پیراهن را پوشید. او به همراه حسین (کنعانی زادگان)، سید مجید (حسینی)، مرتضی (پورعلی گنجی) و ... می توانند خط دفاع تیم ملی را بیمه نمایند.

آیا شجاع خلیل زاده برای پوشیدن پیراهن شماره 4 تیم ملی به تو زنگ زد و رخصت گرفت؟

من و شجاع که مرتب با هم درارتباط هستیم. او هم تماس گرفت و گفتم که خیلی خوشحالم شجاع شماره 4 تیم ملی را می پوشد.

بازی بعدی شما قرار است روز پنج شنبه با نساجی مازندران برگزارگردد. ملاقات رفت شما در قائم شهر با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. فکر می کنی ملاقات برگشت با چه نتیجه ای تمام گردد؟

من فکر می کنم از زمانی که آقای ساکت الهامی سرمربی نساجی مازندران شده این تیم متحول شده است. آنها در جام حذفی و لیگ برتر سایپا را شکست داده و نفت مسجد سلیمان را هم بردند. تیم نساجی مربی کاربلدی بالای سر خودش می بیند و بازیکنان این تیم هم پس از 3 برد روحیه گرفته اند اما ما هم محکوم به پیروزی هستیم. پرسپولیس باید در خانه برنده گردد و می خواهیم با یک پیروزی و 3 امتیاز به آسیا برویم. البته تأکید می کنم بازی بسیار سختی پیش روی ماست و باید ششدانگ باشیم.

خبر ورزشی

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138344

به "واکنش سید جلال حسینی به پیشنهاد بازگشت به تیم ملی و خبر جدایی کنعانی زادگان از پرسپولیس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سید جلال حسینی به پیشنهاد بازگشت به تیم ملی و خبر جدایی کنعانی زادگان از پرسپولیس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید