واقعیت مجازی در قالب نینتندو مقوا به سوییچ می آیند

به گزارش مجله سرگرمی، چند سالی است که شرکت های بزرگ جهان به صورت جدی وارد حوزه هدست های واقعیت مجازی شده اند و هر کدام سعی دارند با استفاده از این تکنولوژی، تجربه متفاوتی را به مشتریان خود ارائه دهند. شرکت سونی، به عنوان یکی از سه قطب اصلی صنعت بازی، چند سال پیش رسما از هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت و تاکنون هم به شکل های مختلفی از آن پشتیبانی نموده است. در این بین اما خبری از جبهه نینتندو و مایکروسافت به گوش نمی رسید؛ هر دو این شرکت ها با اینکه سخت افزارهای قدرتمندی جهت استفاده از هدست ها دارند، اما هنوز به صورت جدی این جهت را دنبال نکردند.

واقعیت مجازی در قالب نینتندو مقوا به سوییچ می آیند

در همین حین، شرکت نینتندو در خبری غافل گیرکننده از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد؛ هدست مقوایی نینتندو در قالب چهارمین بسته نینتندو لبو (Nintendo Labo) روانه بازار می گردد. همان طور که می دانید، این هدست جدا از سخت افزار اصلی نیست و تنها می تواند کنسول نینتندو سوییچ را به صورت موقتی به یک هدست واقعیت مجازی تبدیل کند؛ دقیقا مشابه موبایل ها و هدست های آن ها. به گفته نینتندو، کاربران تنها ضروری است کنسول خود را درون محفظه قرار دهند و آن را روی چشمان خود نگه دارند. جوی کان ها هم به منظور کنترل هدست، در دو سمت آن سوار می شوند و در این بین هیچ نیازی به سربند نیست.

کیت واقعیت مجازی نینتندو به دو شکل متفاوت در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد؛ بسته اول شامل تمامی تجهیزات خواهد بود و کاربران می توانند با استفاده از محتویات آن ، هر شش حالت مختلف هدست را بسازند. از جمله آیتم های این جعبه می توان به عینک ، اسلحه، دوربین، پدال بادی و فیل اشاره نمود.

بسته دوم که حالت کوچک تر و ساده تر نمونه قبلی است، تنها شامل هدست و اسلحه می گردد. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از این بسته قادر خواهید بود تا سایر آیتم ها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

در این بین نینتندو هنوز هیچ جزئیاتی را از بازی حاضر در بسته ها ارائه نکرده است. طبق توضیحات نوشته شده در صفحه رده بندی سنی، بازی خشونت فانتزی و کارتونی دارد. از آنجایی که هر دو بسته شامل آیتم اسلحه می شوند، می توان تصور کرد که همانند اکثر بازی های واقعیت مجازی، با یک اثر تیراندازی سر و کار داریم.

کیت کامل واقعیت مجازی نینتندو در تاریخ 23 فروردین با قیمت 80 دلار در آمریکا روانه بازار می گردد. بسته کوچک تر 40 دلار قیمت خواهد داشت.

شاید جالب باشد که بدانید نینتندو در گذشته سراغ واقعیت مجازی رفته بود. آن ها در سال 1995 کنسول Virtual Boy را عرضه کردند ولی به موفقیتی دست نیافتند؛ تنها یک سال پس از فراوری این کنسول، نینتندو مجبور شد تا به خاطر عملکرد تجاری ضعیف، فراوری آن را متوقف کند.

منبع: گیم اینفورمر

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15592

به "واقعیت مجازی در قالب نینتندو مقوا به سوییچ می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت مجازی در قالب نینتندو مقوا به سوییچ می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید