هشدار آمریکا به چین درباره اعلام منطقه دفاع هوایی جدید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: واشنگتن به پکن درباره هرگونه کوشش برای اعلام منطقه دفاع هوایی جدید در دریای چین جنوبی که شامل جزایر مورد مناقشه است، هشدار داد.

هشدار آمریکا به چین درباره اعلام منطقه دفاع هوایی جدید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن اطلاعات تایید نشده ای دریافت نموده است مبنی بر اینکه چین خود را برای اعلام منطقه دفاع هوایی آماده می نماید.

هارف اضافه نمود: اینگونه کوشش ها، اقدامی تحریک آمیز و یکجانبه خواهد بود که به افزایش تنش منجر خواهد شد و به پایبندی چین به حل اختلافات ژئوپولتیک منطقه به وسیله دیپلماسی به شکلی جدی خدشه وارد خواهد نمود.

این سخنگو اضافه نمود: ما با صراحت گفته ایم که همه طرف ها باید از اعلام مناطق مشابه یا هرگونه تصمیم اداری دیگر که سرزمین های مورد مناقشه را شامل می گردد، اجتناب نمایند، ما امیدواریم چین به این مسئله پایبند باشد.

روزنامه ژاپنی آساهی شیمبون نوشته بود مسئولانی در وزارت دفاع چین طرحی را برای اعلام منطقه دفاع هوایی جدید که جزایر پاراسل را شامل می گردد، آماده نموده اند.

چین، سال گذشته با اعلام منطقه دفاع هوایی در دریای چین شرقی که مجمع الجزایری تحت حاکمیت ژاپن را شامل می گردد، تنشی سیاسی ایجاد کرد. پکن مدعی حاکمیت بر این مجمع الجزایر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45498

به "هشدار آمریکا به چین درباره اعلام منطقه دفاع هوایی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به چین درباره اعلام منطقه دفاع هوایی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید