هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری احیای بافت های فرسوده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، امیر زاغیان شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری ششمین جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف، برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر که با حضور مسئولین و دستگاه های ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار گردید، گفت: هدف از برگزاری این جلسات احیای بافت های فرسوده و ناکارآمدی است که در سطح کشور وجود دارد.

هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری احیای بافت های فرسوده است

وی توضیح داد: در استان اصفهان نیز همسو با دیگر نقاط کشور طبق سیاست های وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان متولی امر بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده است که بدین منظور ستادهایی نیز در شهرستان ها به ریاست فرماندار و دبیری شهردار مرکز آن تشکیل می گردد و ما نیز پیرو برنامه ریزی شهرستان ها به این مراکز مراجعه و در جلسات آنها به منظور نهایی شدن مصوبات حضور می یابیم.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان اضافه کرد: طی برگزاری جلسه این ستاد در شهرستان گلپایگان با حضور شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و مدیران ذیربط به ریاست فرماندار، مصوبات مهمی در مورد بازآفرینی شهری به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان به ویژه شهر گلپایگان در راستای سیاست بازآفرینی شهری به عنوان یکی از شهرهای پیشتاز در استان و کشور موفق بوده، گفت: در این خصوص با اقداماتی که در راستای تهیه برنامه های بازآفرینی صورت گرفته، امیدواریم در آینده با دریافت مصوبات جدید بتوانیم به عنوان مناطق و محلات هدف که در شهر گلپایگان معین شده به دیگر برنامه ها و اهداف در بازآفرینی شهری و ناکارآمد ورود کنیم.

زاغیان اظهار کرد: همچنین در جلسه امروز تصمیماتی در راستای مسایل مرتبط با بازآفرینی شهری دو شهر گوگد و گلشهر با همکاری فرماندار، شهرداران و رؤسای شورای اسلامی دو شهر پیرامون محلات هدف آنها در این طرح مشخص و مصوبات شهرستانی تایید شد که اگر برنامه جامع اقدام مشترک آنها نیز به زودی به دست ما برسد ما می توانیم با ارسال آنها به شرکت بازآفرینی شهری کشور خط اعتباری دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در راستای بازآفرینی شهری در بافت های هدف و ناکارآمد به منظور ایجاد طرح های شهری پایدار با مشارکت دستگاه های ذیربط می توانیم به عنوان یک محرک توسعه در راستای بازآفرینی بافت های ناکارآمد اقدام مقطعی داشته باشیم و بدین منظور ما در سه شهر گلپایگان محله های هدف مشخص شده از جمله بازار و رباط اسفنجه برای سال 97 و محله کاظم آباد در سال 98 مد نظر قرار گرفته است که با دریافت مصوبه استانی آن می توانیم نسبت به مشخص اعتبارات طرح های مذکور از شرکت بازآفرینی شهری ایران اقدام کنیم.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان محله های بازآفرینی شهری را در شهر گوگد، بازگشایی خیابان حافظ و ایجاد یک خیابان برای فعالیت کبابی های سنتی عنوان نمود و اضافه کرد: در شهر گلشهر هم محله وداغ و کنجدجان به عنوان اولین پروژه های بازآفرینی شهری تعریف شده است.

وی سهم دستگاه های ذیربط در راستای بازآفرینی شهری را 30 درصد و سهم دولت را در این راستا 70 درصد بیان کرد و بیان داشت: دستگاه های ذیربط با ورود 30 درصد سهم خود در پروژه های بازآفرینی، بودجه های عمرانی را در این پروژه ها حذف می نمایند.

زاغیان در سرانجام یادآور شد: به منظور دستیابی به یک ایده مشترک با پرداختن به پروژه های پایدار شهری در شهرستان با هم افزایی و خرد جمعی به ریاست فرماندار این امر به طور جد در حال پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4841

به "هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری احیای بافت های فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری احیای بافت های فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید