نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها با تصمیمات استانی راه اندازی شده بود

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها بر اساس تصمیمات استانی و برای اجرای نوروزگاه 98 راه اندازی شده بود.

نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها با تصمیمات استانی راه اندازی شده بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، رضا برومند امروز شنبه 10 خرداد 99 با بیان این مطلب اضافه کرد: نمایشگاه صنایع دستی واقع در ضلع شمال غربی معبد هندوها بنا به تقاضای صنعتگران از استاندار و بر اساس تصمیم های استانی به طور موقت ساخته شد تا مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی استان باشد.

او گفت: قرار بود در آینده فضای مناسبت تری به این نمایشگاه اختصاص داده گردد و به مکان جدیدی انتقال پیدا کند که رایزنی ها با شهرداری بندرعباس در این خصوص آغاز شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه عملیات آغاز ساخت این نمایشگاه در بهمن 1397 آغاز شد، گفت: این نمایشگاه با سازه های فلزی و حصیری متناسب با شرایط آب و هوایی و جاذبه های صنایع دستی استان ساخته و به عنوان بخشی از برنامه نوروزگاه استان مورد بهره برداری نهاده شد.

او اضافه کرد: بعد از نوروزگاه 1398 بنا به تقاضای صنعتگران صنایع دستی و همچنین با تجربه فروش و استقبال مردم، این غرفه ها در قالب تفاهم نامه به یکی از صنعتگران صنایع دستی استان واگذار شد.

برومند با اشاره به اینکه این اداره کل هیچ هزینه ای بابت واگذاری نمایشگاه دریافت ننموده است، توضیح داد: قرار بر این شد که بهره بردار از غرفه داران مبلغی را به عنوان حق شارژ دریافت کند و از محل دریافت این حق شارژ تمام اقدامات مورد احتیاج 21 غرفه، از جمله تعمیر و تجهیز و بیمه آن را انجام دهد.

او اضافه کرد: در تیرماه سال 1398 نمایشگاه واگذار شد و بهره بردار نیز با عقد قرارداد داخلی با غرفه داران و دریافت مبلغی به عنوان حق شارژ، فعالیت نمایشگاه را آغاز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه با ورود ویروس کرونا در اسفندماه، نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها نیز تعطیل شد، گفت: 27 اردیبهشت ماه به دلیل اینکه یکی از کولرهای این نمایشگاه روشن بود، پنل کولر آتش گرفته و آتش در تمام نمایشگاه شعله ور شد، البته با حضور بموقع آتش نشانی آتش مهار شد.

او در مورد میزان خسارت وارده گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه به بهره بردار بخش خصوصی واگذارشده بود، ما منتظر اعلام خسارت هستیم تا بتوانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم.

برومند اضافه کرد: در حال حاضر بهره بردار با غرفه داران جلساتی برگزار نموده و از لیست اموال آسیب دیده یادداشت برداری شده است. با ارزیابی میزان خسارت وارده از سوی کارشناس رسمی دادگستری قطعاً راه های جبران خسارت از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری هرمزگان و نهادهای حمایتی آنالیز می گردد.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93406

به "نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها با تصمیمات استانی راه اندازی شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی معبد هندوها با تصمیمات استانی راه اندازی شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید