میزبانی مسجد تاریخی وکیل شیراز از کنگره جهانی شعر اهل بیت (ع)

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس از عظیم رویداد آیینی کنگره جهانی شعر اهل بیت همزمان با عید غدیر در مسجد تاریخی وکیل شیراز، اطلاع داد.

میزبانی مسجد تاریخی وکیل شیراز از کنگره جهانی شعر اهل بیت (ع)

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، هادی شه دوست شیرازی روز 6 مردادماه 1400 اظهار کرد: نام شیراز همیشه با شعر عجین شده است و وجود شاعران بزرگی همانند سعدی شیرازی و حافظ شیرازی و ده ها شاعر نامدار گواه این مدعاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: استان فارس با دارا بودن جاذبه های متعدد مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی و سلامت می تواند با برگزاری چنین همایش ها و برنامه ریزی هایی در زمینه گردشگری ادبی هم گام های موثری را بردارد.

مرتضی جعفری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: آخرین برگ از کنگره دنیای شعر اهل بیت (ع) که در دو بخش مسابقه ملی و شاعران مهمان خارجی برنامه ریزی شده است، پنجشنبه هفتم مرداد 1400 هم زمان با عید سعید غدیر خم در مسجد وکیل شیراز ورق می خورد.

او با اشاره به شرایط همه گیری بیماری کرونا در ایران و دنیا، از میزبانی حضوری مهمانان داخلی و خارجی به صورت وبینار برگزار می گردد، اضافه کرد: شیراز در حوزه ادبیات آیینی چه در گذشته با شاعرانی همانند اهلی شیرازی و چه در دوران معاصر حرف های زیادی برای گفتن داشته و اسم سومین حرم اهل بیت(ع) هم این صندلی را ارتقا بخشیده است.

جعفری ادامه داد: در بخش مسابقه ملی، با اعلام فراخوان، شاعرانی از 26 استان کشور با حدود 500 اثر به استقبال کنگره آمدند که پس از دو دوره داوری مقدماتی و نهایی، برگزیدگان در دو بخش اصلی و ویژه با موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) و سیره و مناقب حضرت شاهچراغ(ع) در آیین پایانی معرفی می شوند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154625

به "میزبانی مسجد تاریخی وکیل شیراز از کنگره جهانی شعر اهل بیت (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی مسجد تاریخی وکیل شیراز از کنگره جهانی شعر اهل بیت (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید