نان شب کارگر واجب است یا تیم داری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان شمالی با برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشور، تیم والیبال شهرداری بجنورد با پرداخت 400 میلیون ریال از سوی شهرداری در این لیگ ثبت نام و اجازه ورود به بازی را پیدا کرد، یکی دو بازی از بازی های این تیم نگذشته بود که فدراسیون اعلام کردبه علت اینکه این تیم قرارداد با بازیکنان منعقد نکرده است اجازه بازی ندارد و با پا درمیانی مدیر کل ورزش و جوانان استان فدراسیون اجازه ادامه مسابقات را به این تیم داد.

نان شب کارگر واجب است یا تیم داری

به گزارش خبرنگاران، تیم والیبال شهرداری بجنورد بعد از برگزاری حدود هفت مسابقه صندلی مناسبی را در جدول کسب کرد اما به علت نبود قرار داد دوباره فدراسیون اعلام کرد که این تیم اجازه بازی ندارد و علاوه بر آن در یک ماه اخیر نامه ای از سوی شهرداری به استانداری مبنی بر اینکه استانداری اعلام نموده تا به این تیم یاری گردد به شورای شهر ارسال شد.

حسین پیلتن، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه علنی شورای شهر بجنورد گفت: طی چند هفته گذشته شهرداری نامه ای مبنی بر یاری پنج میلیارد و 700 میلیون ریال به تیم والیبال شهرداری بجنورد به شورا ارسال کرد و در صحن علنی شورا نیز اظهار کردند که به این نامه نه پاسخی داده گردد و نه مصوبه ای به تصویب برسد و همان بودجه ای که در سال گذشته قرار بود به این تیم اختصاص یابد، تخصیص پیدا کند.

وی اضافه نمود: علاوه بر آن قرار بر این بود تا شهرداری اسناد سه میلیارد و 700 میلیون ریالی که برای این تیم در سال گذشته هزینه نموده بود را ارسال کند، که هنوز این امر نیز از سوی این نهاد عملی نشده است.

وی با بیان اینکه دوباره شهرداری همان نامه قبلی را به شورا ارسال نموده و بنده طی چند روز گذشته با مدیر کل امور شهری استانداری خراسان شمالی در این باره گفت و گویی داشته ام، ادامه داد: طی این گفت و گو مدیر کل امور شهری استانداری اعلام کرد که استانداری به منظور یاری به این تیم پولی را پرداخت نخواهد کرد و فقط با معاون عمرانی استانداری صحبت و قرار بر این شده که از محل تغییر کاربری ها به شهرداری یاری گردد.

پیلتن اظهار کرد: همچنین این مدیر کل اظهار نموده که تعدادی از اعضای این تیم نزد بنده آمده اند و گفته اند که اعضای تیم بومی این استان هستند اما بعد از گذشت چند روز اعلام نموده اند که این طور نیست و در این تیم بجنوردی ها بازی نمی نمایند و علاوه بر آن تاکید نمود که نظر ما نظر شورای شهر است. اگر مخالفت کند ما نیز مخالفیم زیرا 6 میلیارد ریال اعتبار در محل اعتبارات شهرداری دیده نشده است تا به این تیم یاری گردد.

وی گفت: هم اکنون کارگران شهرداری برای پرداخت حقوق به مداوم به شورای شهر مراجعه می نمایند و علاوه بر آن بر شرکت ماشین سازی اراک نیز بابت مطالبات خود اخطار چهارم را ارسال نموده و دیگر اخطار پنجمی در کار نیست و برای دریافت مطالبات خود به مراجع قضایی رجوع می نمایند.

وی تاکید نمود: اگر شهرداری پول دارد بدهی های خود را به تامین اجتماعی، شرکت گاز، شرکت ماشین سازی اراک و مطالبات کارگران را پرداخت کند نه اینکه مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال را برای بازی بازیکنان یک تیم پرداخت کند.

احمد وکیلی یکی از اعضای این شورا در ادامه این جلسه گفت: زمانیکه تیم ها برای بازی به بجنورد می آیند شاید حدود 6 میلیارد ریال هزینه نمایند اما آن ها از هتل و اماکن گردشگری این شهر استفاده می نمایند و حدود 20 میلیارد ریال برای این شهر بهره مالی دارد.

وی اضافه نمود: همه ما می دانیم که پول کارگران از محل دیگری پرداخت می گردد و فضای سبز اعتبارات مستقل دارد و به عنوان مثال این دلیل نمی گردد که فعالیت های عمرانی شهر تعطیل گردد چون پول کارگران شهرداری پرداخت نشده است.

علیرضا باغچقی از دیگر اعضای شورای شهر ادامه داد: سال گذشته شهرداری بجنورد از این تیم والیبال حمایت کرد و همه ما ثمره آن را مشاهده کردیم و اگر در آن سال حمایت شد با نگاه حمایت از بازیکنان بومی بوده و حال می بینیم که در این تیم افراد غیر بومی بازی می نمایند. خراسان شمالی بازیکنان مطرح در ورزش های کوراش و جودو دارد چرا نباید از آن ها حمایت گردد و از سوی دیگر از سال گذشته به تیم والیبال یاری شد و حجم بدهی ها به اندازه سال جاری نبوده است. از سوی دیگر نان شب کارگر واجب است یا تیم داری با بازیکنان غیر بومی. در رسانه گفته شده که این تیم حذف شده است و چرا باید به یک تیم حذفی یاری گردد.

رضا فیروزه از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین در ادامه اعلام کرد: متاسفانه طی چند جلسه اخیر شاهد این موضوع هستیم که افراد در نطق های پیش از دستور خود چیزی می گویند که به هنگام رای گیری، آن صحبت ها تغییر می نماید، این دور از شان عضو شورا نیست و آیا می گردد عضوی در نطق پیش از دستور موافق یک موضوع باشد و به هنگام رای گیری با آن موضوع مخالفت کند.

احمد وکیلی اضافه نمود: این تیم حذف نشده است و رسانه های برای خودشان گفته اند.

حسین پیلتن رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: بنا به درخواست تعدادی از اعضای شورا رای گیری درباره یاری به تیم والیبال از سوی شهرداری به صورت مخفی انجام می گردد.

رضا فیروزه گفت: آن همه موضوعات مهم در صحن علنی شورا مطرح شده و برای آن ها رای گیری به صورت مخفی انجام نشده است و اعضای شورا این شجاعت را داشته باشند و رای گیری را به صورت علنی داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، رای گیری برای موضوع یاری شهرداری به تیم والیبال به صورت مخفی انجام نشد و این موضوع با مخالفت اکثریت اعضای شورا مصوب نشد.

مجله دعوت: مجله دعوت | انجمن فعالین و توسعه دهندگان وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73034

به "نان شب کارگر واجب است یا تیم داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان شب کارگر واجب است یا تیم داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید