معرفی هواپیمایی امارات ، یکی از برترین خطوط هوایی جهان (Fly Emirates)

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت هواپیمایی امارات یکی از ایرلاین های پیروز خاورمیانه و شناخته شده در سطح جهان است که نقش پررنگی در جابه جایی مسافران در تمام جهان ایفا می نماید، به طوری که آن را بزرگترین شرکت هوپیمایی منطقه خاورمیانه می دانند. مقر این شرکت هواپیمایی در شهر دبی قرار داشته و یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ The Emirates Group متعلق به دولت محلی دبی است.

معرفی هواپیمایی امارات ، یکی از برترین خطوط هوایی جهان (Fly Emirates)

طبق آمار منتشرشده، امارات ایرلاین هر هفته بالغ بر 3400 پرواز از فرودگاه دبی به مقصد بیش از 142 شهر از 78 کشور جهان صورت می دهد. پروازهای این ایرلاین تقریبا تمام 6 قاره جهان را پوشش می دهد. از این رو، این شرکت یکی از ده هواپیمایی برتر جهان در رنکینگ جهانی مسافت پرواز نیز است.

ناوگان هوایی امارات ایرلاین با خریدهای متعدد و پرحجمی که انجام می دهد، بسیار گسترده است. برای مثال، تنها در سال 2013 حدود 200 هواپیما خریداری نموده است. عمر تقریبا 6.5 ساله این ناوگان حجیم، نشان از سرمایه گذاری هنگفت صاحبان این شرکت هواپیمایی است. این شرکت مدرن جوایز متعددی را با عناوین مختلف کسب نموده که از جمله آنها می توان به رتبه هشتم ایرلاین های برتر سال 2012، ایرلاین برتر سال 2013 و دریافت چهارستاره از گروه Skytrax اشاره نمود.

شعار هواپیمایی امارات

از سال 2004 آرم و لوگوی این شرکت به پرواز امارات (Fly Emirates) تغییر داده شد. سپس شعار به اکتشاف ادامه بدهید، پرواز امارات جایگزین گشته و بعد کمپینی تبلیغاتی تحت عنوان بازدید از دبی، پرواز امارات به راه افتاد. از سال 2012 تا به امروز شعار این شرکت سلام فردا بوده است.

از دیگر شعارهای استفاده شده در این شرکت می توان به امارات، بهترین در آسمان، با خودت خوب باش و با امارات پرواز کن، آخرین باری که کاری را برای اولین بار انجام دادی کی بود؟ پرواز امارات اشاره نمود.

تاریخچه هواپیمایی امارات

در اواسط دهه هشتاد میلادی شرکت گلف ایر ارائه خدمات خود به شهر دبی را قطع کرد. بدین ترتیب خانواده سلطنتی دبی به فکر ایجاد ایرلاین مستقل برآمدند که با یاری شرکت هواپیمایی پاکستان این امر میسر شد. در این زمان دو هواپیمای ایرباس و بوئینگ از طرف پاکستان در اختیار این شرکت قرار داده شد. همچنین، دو هواپیمای کارنموده بوئینگ نیز خریداری شدند تا این شرکت رسما فعالیت خود را شروع کند.

اولین پرواز این شرکت از دبی به مقصد کراچی پاکستان در تاریخ 25 اکتبر 1985 انجام شد. به تدریج با افزایش مسافران این شرکت و خریدهای متعدد دیگر، بر تعداد جهتهای آن نیز افزوده شد به طوری که حتی به شهرهای آمریکا پرواز مستقیم برقرار نموده است. همین طور بسیاری از مسافرانی که قصد سفرهای بسیار طویل دارند، به وسیله این هواپیمایی و فرودگاه دبی تزانزیت می شوند. برای نمونه، ترافیک هوایی از جنوب آسیا و استرالیا به سمت شمال آمریکا به وسیله فرودگاه دبی بالا است.

در سال 2007 این شرکت اقدام به امضای قرارداد خرید 131 ایرباس و 12 بوئینگ 777 کرد و با باز شدن جهت پروازی دبی به سائوپولو، هواپیمایی امارات اولین پرواز بدون توقف از خاورمیانه به آمریکای جنوبی را انجام داد. شرکت هواپیمایی امارات اسپانسر اصلی تیم هایی چون آرسنال انگلستان و هامبورگ آلمان است. به علاوه، سرمایه گذاری وسیع این شرکت در مسابقات فرمول یک بر شهرت آن افزوده است.

سازمان هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات دارای بخش های متنوع و عظیمی است که لزوما مربوط به صنعت هوایی نیستند. از جمله این بخش ها می توان به بخش خدمات، مهندسی، بخش بیمارستان، تعذیه و خوراک و... اشاره نمود. بیش از 50 نوع شرکت وابسته را می توان در این بخش ها شمرد. حدود 39 هزار نفر خدمه مشغول کار در این شرکت هستند که به طور متوسط هر چهار سال دوبرابر بر وسعت خدمات و ارزش آن افزوده شده است.

از مهم ترین شاخصه های ناوگان هوایی این شرکت مصرف سوخت پایین هواپیماهای آن است به طوری که مبلغ سوخت هواپیما نقش کمی در هزینه بلیط هر مسافر داشته است. هم اکنون شرکت هواپیمایی امارات هفتمین ایرلاین عظیم جهان از لحاظ میزان ترانسفر مسافر بین المللی و عظیمترین آنها از لحاظ مقیاس کیلومتر برای هر مسافر شناخته می گردد.

کلاس های پروازی هواپیمایی امارات

فرست کلاس

سه نوع کابین فرست کلاس وجود دارد که شامل سوئیت کامل با در، تخت مخصوص به نام Skycruiser و جایگاه مخصوص خواب می گردد. طبیعتا نوع اول گرانتر و دارای امکانات بسیاری همچون یخچال جدا، تلویزیون 23 اینچ و ...است. این نوع کابین در ایرباس های A380-800، A340-500 و بوئینگ های 777 وجود دارد.

بیزینس کلاس

نوع پرطرفدار کابین های این شرکت که قیمت متعادلی داشته و راحتی مناسبی نیز دارند. در جایگاه های این نوع امکاناتی چون ماساژور، پارتیشن خصوصی، چراغ های مطالعه، شارژر و پورت usb، تلویزیون 17 اینچی و ... قرار داده شده است. گفتنی است که این امکانات و همین طور طول و عرض کابین ها در هواپیماهای مختلف، تفاوت می نماید.

اقتصادی

ارزان ترین نوع جایگاه ها هستند که امکاناتی چون پورت usb و تلویزیون ICE در آنها تعبیه شده است.

سرگرمی های داخل هواپیمای ایرلاین امارات

بعد از شرکت ویرجین آتلانتیک، امارات دومین شرکتی بود که سیستم سرگرمی شخصی را برای تمام انواع کابین ها تعبیه کرد. سپس سیستم تلویزیونی ICE جایگزین گشت که امکانات بیشتری دارد. این شرکت در سال 2013 جایزه بهترین سرگرمی داخل هواپیما و بهترین ایرلاین خاورمیانه را از آن خود کرد.

سیستم ICE هواپیمایی امارات

سیستم (ICE (Information, Communication, Entertainment دارای بیش از 600 تا 1200 کانال تلویزیونی، سیستم خبری 3000i، اپدیت اتوماتیک اخبار، مشاهده دوربین خارج هواپیما، سرویس اینترنت پرسرعت، سرویس تلویزیون زنده، ایمیل سرور، بازی های ویدئویی، فیلم و انیمیشن، کانال های صوتی و ... است.

خدمات ویژه هواپیمایی امارات

این شرکت خدمات ویژه ای همچون هتل، پروازهای ویژه، پروازهای ترکیبی، تورهای جهانگری و ماشین کرایه ای در مقصد نیز ارائه می دهد. بعضی از این خدمات ویژه گاه برای ایرانیانی که از تهران به مناطق دوردست سفر می نمایند نیز در نظر گرفته می گردد.

وزن بار مجاز هواپیمایی امارات

کلاس اقتصادی: 30 کیلوگرم

کلاس بیزینس: 40 کیلوگرم

فرست کلاس: 50 کیلوگرم

هر کیف یا چمدانی که ابعاد کلی آن از 300 سانتیمتر تجاوز کند، باید به بخش حمل بار منتقل گردد.

مقاصد پروازی هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات در ایران، از دبی به فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بین المللی مشهد پروازهای ورودی و خروجی مستقیم دارد.

این شرکت هواپیمایی به 21 مقصد در آفریقا، 49 مقصد در آسیا، 37 مقصد در اروپا، 14 مقصد در آمریکا و 17 مقصد در آسیای مرکزی پرواز دارد.

ناوگان هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات که فعالیت خود را با 4 فروند هواپیمای اجاره ای شروع نموده بود در حال حاضر 344 هواپیمای فعال و 130 هواپیما در دست سفارش دارد. از آنجایی که سیاست این شرکت هواپیمایی، خرید هواپیماهای غول پیکر است، میزان بار قابل حمل توسط مسافران نیز بیشتر از دیگر شرکت های هواپیمایی است.

هواپیما تعداد (فروند)

ایرباس ای 300 7

ایرباس ای 310 13

ایرباس ای 319 1

ایرباس ای 330 29

ایرباس ای 340 18

ایرباس ای 380 99

بوئینگ 737 1

بوئینگ 747 6

بوئینگ 777 170

سفارش های جدید هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات 90 فروند از عظیمترین هواپیمای مسافربری جهان یعنی ایرباس ای380 را به شرکت ایرباس سفارش داده است و پس از سنگاپور ایرلاینز و کانتاس سومین شرکت هواپیمایی جهان بود، که این هواپیمای غول پیکر را دریافت کرد. این شرکت تا سال 2010 شمار 10 فروند از سفارش های ایرباس ای380 خود را دریافت نموده است. این شرکت همچنین میخواهد دو فروند ایرباس ای380 مسافری دیگر را نیز از شرکت اینترنشنال لیز فاینانس اجاره کند.

دو فروند ایرباس ای380 نیز که قرار بود به ناوگان امارات اسکای کارگو بپیوندند، در اردیبهشت 1385 به گونه مسافری تغییر کردند. در ابتدا بنا بود نخستین ایرباس ای380 در مهر 1385 به ناوگان امارات بپیوندد، اما با مسائل به وجود آمده در پروژه ای380، واگذاری آن ها در انتهای سال 2007 میلادی انجام شد. در روز 20 نوامبر سال 2005، فهرست هواپیماهای سفارش داده شده هواپیمایی امارات به 105 فروند رسید. این هواپیماها شامل 45 فروند ایرباس ای380، 18 فروند ایرباس ای340-600 اچ جی دبلیو، 24 فروند بوئینگ 777-300 ای آر، 10 فروند بوئینگ 777-200 ال آر و 8 فروند بوئینگ 777 فریتر بودند.

هواپیمایی امارات در حال آنالیز خرید هواپیماهای ایرباس ای350 و بوئینگ 787 است. شرکت بوئینگ در حال حاضر مشغول طراحی گونه جدیدی از بوئینگ 787 با نام 787-10 است که تنها در راستای تطبیق با نیازهای هواپیمایی امارات ساخته خواهد شد. این موضوع پس از آن رخ داد، که هواپیمایی امارات، بوئینگ های 787 فعلی یعنی سری 8 و 9 را به دلیل ظرفیت کم، نامناسب گفت و به جای آنها ایرباس ای350 سفارش داد.

787های مخصوص هواپیمایی امارات، توان حمل 290 مسافر را در چیدمان در سه کلاس خواهند داشت. هنوز معین نیست امارات چه تعداد 787 خریداری خواهد نمود، ولی به نظر می رسد خرید دست کم 100 فروند از آن در دستور کار باشد. هواپیمایی امارات خرید یک دوجین ایرباس ای340-600 را که پیش از این به ایرباس سفارش داده بود، برای مدتی طولانی به تاخیر انداخت، تا شرکت سازنده فرصت ارتقای آن را پیدا کند.

هواپیمایی امارات 12 فروند از این نوع هواپیما را سفارش داده و در حال آنالیز 6 سفارش دیگر بود. در ماه مه 2006 هواپیمایی امارات سفارش 2 فروند ایرباس ای380-800 اف باری خود را، به دو فروند ایرباس ای380 مسافری تغییر داد و گفت به جای آن قصد خرید 10 فروند بوئینگ 747-8 اف را دارد. هواپیمایی امارات علت این موضوع را ویژگی های نامناسب هواپیمای ایرباس گفت. پس از این تغییر در تصمیم هواپیمایی امارات ایرباس، بوئینگ را به دادن اطلاعات نادرست درباره هواپیمای ایرباس ای380-800 به شرکت های هواپیمایی، متهم کرد.

اما واقعیت این است که هواپیمایی امارات، 747-8 را به دلیل قابلیت منحصربه فردش در بارگیری از دماغه خود، انتخاب کرد، ویژگی که محصول جدید ایرباس فاقد آن است. این هواپیماهای باری به ناوگان امارات اسکای کارگو خواهند پیوست. علاوه بر این هواپیمایی امارات اعلام نموده در حال آنالیز خرید بوئینگ 747-8 آی است. این هواپیما نسبت به گونه عادی بوئینگ 747-8 طول بیشتری دارد و به همین دلیل گنجایش آن بیشتر به ایرباس ای380-800 نزدیک است. این هواپیما ظرفیت حمل 470 نفر را در چیدمان هر سه کلاس پروازی دارد.

سیاست اسپانسرینگ هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات برای گسترش نفوذ خود در سرتاسر جهان و به ویژه در قاره اروپا، سرمایه های هنگفتی را در بعضی از مهم ترین مسابقات ورزشی هزینه می نماید که از قابل توجه ترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

امارات هواپیمایی رسمی بازی های جام جهانی فوتبال 2006 آلمان بود.

هواپیمایی امارات در کنار شرکت های کاتای پسیفیک، سنگاپور ایرلاینز و ویرجین آتلانتیک جزء معدود هواپیمایی های جهان است که تمام جایگاه هایش به تلویزیون اختصاصی مجهزاند.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی باشگاه فوتبال کالینگوود است.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی باشگاه فوتبال آرسنال در لیگ برتر انگلستان است و نامش از سال 2014 بر استادیوم جدید این باشگاه است.

پیش از این هواپیمایی امارات حامی اقتصادی باشگاه فوتبال چلسی بود.

شرکت امارات پیش از شروع مسابقات فرمول 1 سال 2006 از امضای قراردادی با تیم مک لارن مرسدس برای حمایت اقتصادی از آن اطلاع داد.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی تیم هامبورگر اس وی در مسابقات بوندس لیگا آلمان است.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی کمیته داوران فوتبال انگلستان است.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی تیم کریکت امپایر انگلستان است.

امارات اولین شرکتی است که در آن واحد حمایت اقتصادی هر دو تیم را در یک بازی در مسابقات جام باشگاه های اروپا 2006 به عهده دارد. (در مسابقه دو تیم آرسنال و هامبورگر اس وی) از آنجا که طبق مقررات یوفا چنین چیزی ممکن نیست، در مسابقه رو در روی این دو تیم بر پیراهن تیم میزبان عبارت دبی و بر پیراهن تیم مهمان تبلیغ اصلی امارات قرار خواهد گرفت.

هواپیمایی امارات حامی اصلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن است.

امارات حامی اصلی باشگاه فوتبال آ. س میلان است.

از اغاز فصل 2013 اسپانیا طی قرارداد 170 میلیون یورویی به مدت 5 فصل حامی باشگاه رئال مادرید است.

هواپیمایی امارات حامی اصلی مسابقات جام جهانی سوارکای اسب های اصیل دبی است.

هواپیمایی امارات حامی اقتصادی اصلی مسابقات سوارکاری ملبورن استرالیا است.

هواپیمایی امارات جزء حامیان اقتصادی جام جهانی فوتبال زنان در سال 2003 بود.

باز آلدرین فضانورد مشهور آمریکایی و مادلین آلبرلیت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مسافران اختصاصی نخستین پرواز هواپیمایی امارات از دبی به نیویورک بودند.

حوادث هواپیمایی امارات

هوایپمایی امارات خود را به عنوان یکی از امن ترین ایرلاین های جهان معرفی نموده است. تا به امروز تنها سه مورد حادثه برای ناوگان پروازی این هواپیمایی اتفاق افتاده که در هیچ یک از آن ها تلفات جانی برای مسافران رخ نداده است. این سه حادثه به توضیح ذیل اتفاق افتاده اند:

در روز 19 آوریل سال 2004 یک فروند ایرباس ای340-313 ایکس امارات در فرودگاه ژوهانسبورگ از باند خارج شد. این هواپیما در شرایطی که در حال برخاستن بود، در آستانه باند پرواز، از جهت خود خارج شد و ضمن برخورد با چراغ های فرودگاه، به بخش هایی از باند نیز آسیب رساند. این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.

در روز 28 مه سال 2006 یک فروند ایرباس ای 330-243 امارات که از دبی راهی وین (پرواز 127) شده بود، لحظاتی پس از برخاستن در فرودگاه بین المللی دبی فرود اضطراری کرد. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

در تاریخ چهارشنبه 4 آگوست 2016 در سانحه ای یک فروند بوئینگ 777 هواپیمایی امارات که با 282 مسافر و 18 خدمه پروازی از تریواندروم در جنوب هند به سمت دبی پرواز می کرد، در فرودگاه مقصد فرود اضطراری می نماید و بعضی مسافران آسیب جزیی می بینند. با این حال، تمامی هواپیما در آتش می سوزد و یک آتش نشان نیز جان خود را از دست می دهد. علت دقیق این سانحه هنوز معین نیست، اماکنترلر ترافیک هوایی دبی عنوان نموده است که به نظر می رسد چرخ سمت راست هواپیما به طور کامل باز نشده است. 26 ژانویه همین سال نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 همین شرکت که به مقصد مالدیو در حال پرواز بود، به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شهر بمبئی هند شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79624

به "معرفی هواپیمایی امارات ، یکی از برترین خطوط هوایی جهان (Fly Emirates)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمایی امارات ، یکی از برترین خطوط هوایی جهان (Fly Emirates)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید