نامه 160 محقق به مارک زاکربرگ برای سختگیری بیشتر در فیس بوک

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، 3 تن از محققانی که با بودجه مارک زاکربرگ مشغول پژوهش هستند، معتقدند فیس بوک نباید به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اجازه دهد از این پلتفرم برای گسترش اخبار جعلی و بیانیه های فتنه انگیز استفاده کند.

نامه 160 محقق به مارک زاکربرگ برای سختگیری بیشتر در فیس بوک

علاوه بر این 3 پژوهشگر، 160 نفر از جمله 60 استاد در مؤسسات پژوهشی برتر آمریکا با امضای نامه ای از مدیر ارشد اجرایی فیس بوک درخواست کرده اند تا سیاست های سختگیرانه تری درباره اطلاعات نادرست و لحن آشوب انگیز پیام هایی اتخاذ کند که به خصوص در شرایط فعلی به مردم آسیب می رساند.

در حقیقت آنها به تصمیم فیس بوک برای حفظ پیام با آغاز غارت، تیراندازی آغاز می شود دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی اشاره کرده اند.

محققان در این نامه اشاره کرده اند گسترش عمدی اخبار جعلی و لحن تفرقه برانگیز پیام ها با اهداف آنها برای استفاده از فناوری جهت جلوگیری و ریشه کن کردن بیماری، ارتقای آموزش های بچه ها و اصلاحات در سیستم قضائی در تضاد است.

دبورا مارکس از دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از سه محقق نویسنده این نامه می گوید: مأموریت ما برخلاف برخی مواضع فیس بوک است. بنابراین ما آنها را تشویق می کنیم تا بیشتر طرفدار حقیقت باشند.

دو نویسنده دیگر این نامه، مارتین کمپ من از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و جیسون شپارد از دانشگاه یوتا هستند. همه آنها از بنیاد چان زاکربرگ بودجه هایی دریافت کرده اند و مشغول تحقیق روی جلوگیری و درمان اختلالات عصبی از جمله آلزایمر و پارکینسون هستند.

به گفته آنها بیش از 160 محقق این نامه را امضا کرده اند که حدود 10 درصد آنها کارمندان بنیادهایی هستند که زاکربرگ و همسرش پرسیلا چان آنها را اداره می کنند.

روز گذشته و در پی اعتراضات کارمندان فیس بوک به باقی ماندن پیام دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی، مارک زاکربرگ در بیانیه ای گفت سیاست هایش را بررسی خواهد کرد.

شیوا مارکت: جایی برای کسب آگاهی از اخرین تحولات مارکت های اقتصادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96639

به "نامه 160 محقق به مارک زاکربرگ برای سختگیری بیشتر در فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه 160 محقق به مارک زاکربرگ برای سختگیری بیشتر در فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید