معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک

به گزارش مجله سرگرمی، معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک، برای علاقه مندان به ژانر ترسناک و دلهره اور. امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک

1. کینه The Grudge

فیلم کینه مجموعه فیلمی ترسناک است که نسخه اول ان در سال 2004 ، نسخه دوم در سال 2006 به کارگردانی تاکاشی شیمیزو و نسخه سوم ان در سال 2009 به کارگردانی توبی ویلکینز منتشر شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و ژاپن و در ژانر وحشت و هیجان انگیز می باشد.

توضیح داستان :

کینه توضیح نفرینی است که به وجود آمدن آن به دو صورت اتفاق می افتد. نخست هنگامی که فردی با خشم شدید یا با غصهٔ فراوان می میرد و دوم افرادی که با این قدرت ماوراالطبیعهٔ کُشنده روبرو می شوند می میرند و خود به شکل همین نفرین دوباره متولد می شوند، از یک قربانی به قربانی دیگر و به این گونه زنجیرهٔ وار ادامه می یابد.

کینه The Grudge

2. کینه The Grudge 2020

فیلم The Grudge 2020 جدید ترین اثر از سری فیلم های ترسناک کینه است که توسط نیکولاس پسی کارگردانی شده است و محصولی از سونی پیکچرز است که در سال 2020 اکران شد. نویسنده این قسمت اما یک نویسنده ژاپنی است. Demián Bichir و Andrea Riseborough بازیگران اصلی این فیلم هستند.

توضیح داستان:

در خلاصه داستان قسمت چهارم کینه، مادری به همراه پسرش در در خانه ای اطراف شهر ساکن می شوند و بعد از مدتی متوجه می شوند که خانه توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است و کسانی که ساکن این خانه می شوند رو مورد هجوم قرار می دهند و به قتل می رسانند و مادر کوشش می نماید راهی برای نجات خود و فرزندش پیدا کند.

کینه The Grudge 2020

3. آن it

فیلم آن، مجموعه فیلمی به کارگردانی اندی موسکیتی است که نسخه اول ان در سال 2017 و نسخه دوم ان در سال 2019 اکران شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر وحشت و هیجان انگیز می باشد.

توضیح داستان:

زمستان سال 1988 در شهر دری، پسر بچه ای به نام جُرجی به برادر خود بیل اصرار می نماید که در یک روز بارانی برای بازی در زیر باران به او ملحق شود اما برادرش بیل مریض است و قبول نمی نماید و جرجی تنهایی بیرون می رود. هنگام بازی در زیر باران، جریان آب قایق کاغذی جرجی را از جهت منحرف نموده و آن را به درون فاضلاب می برد. جرجی به دنبال قایق خود می رود اما ناگهان با دلقک عجیبی در جهت فاضلاب برخورد می نماید که قایق او را در دست دارد. دلقک خود را پنی وایز معرفی می نماید. جرجی که از دیدن دلقک ترسیده و می خواهد از آن مکان برود ولی پنی وایز به جرجی حمله میکند و دستش را گاز گرفته و قطع میکند. جرجی کوشش میکند تا از ان فاضلاب دور شود اما دلقک او را میگیرد و با خود به درون فاضلاب می برد.

ان it

4. انابل Annabelle

آنابل یک مجموعه فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی است که نسخه اول ان در سال 2014 به کارگردانی جان آر. لئونتی نسخه دوم ان در سال 2017 به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ و نسخه س سوم ان در سال 2019 به کارگردانی گری دابرمن اکران شد.

توضیح داستان:

پس از کشته شدن آنابل هیگینز در همسایگی آپارتمان یک زوج جوان به نام میا و جان، روح سرگردان آنابل در صدد به سرقت بردن روح لیا دختر آن زوج است و برای انجام نقشهٔ شیطانی خود از یک عروسک استفاده می نماید و در پی آن ماجراهایی رخ می دهند که…

انابل Annabelle

5. ماما mama

ماما یک فیلم فراطبیعی درام ترسناک کانادایی به کارگردانی و نویسندگی اندی موشیاتی است که براساس یک فیلم کوتاه آرژانتینی با عنوان Mamá در سال 2008، اثر موشیاتی ساخته شده است.

توضیح داستان:

در ابتدای فیلم ما با شخصیتی به نام جفری (نیکلاس کاستر) روبرو می شویم که به مرز جنون رسیده و همسرش را به قتل می رساند. وی سپس دو دخترش ویکتوریا (مگان چارپنتیر) و لیلی (ایزابل نلیسه) را ربوده و به سمت کلبه ای متروکه می رود. به نظر می رسد که جفری میخواهد دخترانش را نیز به قتل برساند اما اتفاقی ناشناخته مانع از وقوع چنین جنابتی می شود. حالا 5 سال از آن دوران گذشته …

ماما mama

6. کریستین Christine

کریستین فیلمی در ژانر ترسناک، معمایی و مهیج به کارگردانی جان کارپنتر است که در سال 1983 منتشر شد. یکی از فیلم های ترسناک مبتنی بر ماشین های کلاسیک، یعنی کریستین، امروز هم به همان اندازه ترسناک است که در سال 1983 برای اولین بار پخش شد. با کارگردانی جان کارپنتر و اقتباس از رمان استفان کینگ، کریستین خودرویی با طعم و مزه خشونت و انتقام است.

توضیح داستان:

این نقش را خودروی زیبای پلیموث خشم 1958 که تخریب ناپذیر است بازی می نماید. هربار که در فیلم آسیبی به او می رسد، تمامی فرورفتگی ها و خراش ها خود را ترمیم می نماید. این زیبای انتقام جو یک شیطان در لباس مبدل است.

کریستین Christine

7. غبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

غبرستان حیوانات خانگی یک فیلم آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک بر پایه رمانی به همین نام و به قلم استیون کینگ است که سابقاً فیلمی در سال 1989 از آن نیز اقتباس شده بود. این فیلم به نویسندگی جف بولر و کارگردانی کوین کولش و دنیس ویدمایر است و از بازیگران آن می توان به جیسون کلارک، ایمی سایمتز و جان لیسگو اشاره نمود. نخستین نمایش غبرستان حیوانات خانگی در 16 مارس 2019، و در جشنواره جنوب از جنوب غربی بود و سپس در تاریخ 5 آوریل 2019 در ایالات متحده اکران شد.

توضیح داستان:

دکتر لوئیس کرید به اتفاق همسرش ریچل و فرزندنشان تصمیم می گیرند زندگی شان در شهر بوستون را ترک نموده و برای زندگی به حومه شهر بفرایند تا بتوانند زندگی آرام تری را پشت سر بگذارند. اما خانه جدید آنها در مجاورت قبرستان حیواناتی است که مسبب اتفاقات غیر منتظره ای برای این خانواده می شود.

غبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

8. حلقه The Ring

حلقه یک فیلم ترسناک روان شناختی آمریکایی محصول سال 2002، به کارگردانی گور وربینسکی است که بازیگرانی همچون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس در آن ایفای نقش می نمایند. این فیلم نسخه بازخلق شده فیلم ترسناک ژاپنی حلقه محصول سال 1998 است، که خود آن نیز برگرفته از رمان نویسنده ژاپنی کوجی سوزوکی به نام حلقه به شمار می رود.

توضیح داستان:

داستان دربارهٔ یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم های آزاردهنده ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می شود که در آن صدای دختری به بیننده می گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد. دو دنباله بر این فیلم با عنوان های حلقه دو، در سال 2005 و حلقه ها در سال 2017 ساخته شده است.

حلقه The Ring

9. جنگیر The Exorcist

جن گیر یک فیلم آمریکایی محصول سال 1973 در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی ویلیام فریدکین است که بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته شده است. جن گیر یکی از پیروز ترین فیلم های ژانر وحشت به شمار می رود.

توضیح داستان:

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می گذرد. کریس مک نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می نمایند از یک جن گیر یاری بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می نماید.

جنگیر The Exorcist

10. کنسانتین Constantine

کنستانتین یک فیلم آمریکایی به سبک فراطبیعی و ترسناک محصول سال 2005 به کارگردانی فرانسیس لارنس در اولین تجربهٔ کارگردانی وی است. بازیگرانی همچون کیانو ریوز در نقش جان کنستانتین، ریچل وایس، شایا لباف، تیلدا سوینتن، پروییت تیلور وینس و جایمن هانسو در این فیلم ایفای نقش نموده اند.این فیلم بر اساس مجموعه کمیک Hellblazer از انتشارات DC Comics ساخته شده است.

توضیح داستان:

جان کنستانین به خاطر ارتباطش با موجودات ماورای طبیعی شهرت دارد. او به خاطر خودکشی یک بار به جهنم رفته است، اما دوباره به زندگی بازگشته تا شاید با انجام اعمال خوب، جایی در بهشت برایش پیدا شود. بعد از داخل شدن در یک سری از ماجراها، او در میابد که شیاطین قصد دارند با شکستن محدودیت ها به جهانیی انسان ها وارد شوند و او پا در راهی می گذارد که نهایتا به نبرد مستقیم با شیطان منتهی می شود.

کنسانتین Constantine

11. دیگران The Others 2001

دیگران فیلمی گوتیک ترسناک آمریکایی-اسپانیایی محصول سال 2001، به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی نیکول کیدمن است. این فیلم 8 جایزهٔ گویا، که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می شود، برده است.

توضیح داستان:

دیگران فیلمی گوتیک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی نیکول کیدمن است. این فیلم 8 جایزهٔ گویا، که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می شود، برده است. گریس استورات (نیکول کیدمن) یک مادر کاتولیک است که به همراه دو فرزندش که به نور خورشید حساسیت دارند، در خانه ای تاریک زندگی می نماید. با جریاناتی که برایش اتفاق می افتد، کم کم باور می نماید که خانواده اش نفرین شده اند.

دیگران The Others 2001

12. یک مکان ساکت A Quiet Place

یک مکان ساکت یک مجموعه فیلم در ژانر درام هیجان انگیز و ترسناک است که نسخه اول ان در سال 2018 و 2020نسخه دوم ان در سال 2020 به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی اکران شد.

توضیح داستان:

داستان فیلم در آینده رخ می دهد و دورانی را به تصویر می کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده اند و کوچک ترین صدایی می تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود.

یک مکان ساکت A Quiet Place

13. بیگانه Alien

بیگانه فیلمی علمی-تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال 1979 است که اولین فیلم از مجموعه فیلم بیگانه است.

توضیح داستان:

یک سفینهٔ فضایی تجاری به نام نوسترومو (Nostromo) حامل هفت سرنشین، در راه بازگشت به زمین، با پیام یاری از سوی سیاره ای در جهتش روبرو می شود. هوش مصنوعی کنترل نمایندهٔ سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می نماید تا به این پیام پاسخ داده شود. افراد داخل سفینه در ابتدا تصور می نمایند که به مقصد یعنی زمین رسیده اند، اما پس از آنالیز متوجه می شوند که هنوز در نیمه راه قرار دارند و باید بر روی سیاره ناشناخته ای قدم بگذارند و …

  1. Alien 1979
  2. Aliens 1986
  3. Alien3 1992
  4. Alien: Resurrection 1997
  5. AVP: Alien vs. Predator 2004
  6. Aliens vs. Predator: Requiem 2007
  7. Prometheus 2012
  8. Alien: Covenant 2017
بیگانه Alien

14. پسر the boy

پسر یک مجموعه فیلم آمریکایی ترسناک روانشناسی به کارگردانی ویلیام برنت بل است که نسخه اول ان در سال 2016 و نسخه دوم ان در سال 2020 اکران شده است.

توضیح داستان:

یک پرستار از کودک امریکایی که در یک خانواده انگلیسی زندگی می نماید مراقبت می نماید اما متوجه میشود این کودک یک عروسک است و جان دارد …

پسر the boy

15. قطار بوسان Train to Busan

قطار بوسان یک فیلم مهیج و ترسناک به کارگردانی یان سنگ-هو است که در سال 2016 منتشر شد.

توضیح داستان:

زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره جنوبی شیوع پیدا می نماید، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می نمایند. انها کوشش نمایند که زنده بمانند و به بوسان که پاک سازی شده برسند.

قطار بوسان Train to Busan

16. توطئه آمیز Insidious

توطئه آمیز یک مجموعه فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی به کارگردانی است که نسخه اول ان در سال 2011 و نسخه دوم ان در سال 2013 به کارگردانی جیمز وان و نسخه سوم ان در سال 2015 به کارگردانی لی ونل و نسخه چهارم ان در سال 2018 به کارگردانی ادام رابیتل اکران شد.

  1. Insidious
  2. Insidious: Chapter 2
  3. 3 Insidious
  4. Insidious : The Last Key

توضیح داستان:

خانواده ای به همراه یک بچه به خانه ای نقل مکان می نمایند که اشباحی شیطانی در آن وجود دارد. طولی نمی کشد که پسر خانواده توسط آن ها تسخیر می شود…

توطئه آمیز Insidious

17. حیات life

حیات یک فیلم علمی-تخیلی مهیج و ترسناک آمریکایی به کارگردانی دنیل اسپینوزا و نویسندگی رت ریس و پال ورنیک است که در سال 2017 منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جیک جیلنهال، ربکا فرگوسن و رایان رینولدز اشاره نمود.

توضیح داستان:

فیلم حیات داستان زندگی 6 محقق از ایستگاه فضایی بین المللی را روایت می نماید که به فرماندهی جان مک کی (جک جلینهال) درباره آنالیز نشانه های حیات در سیاره ها از جمله مریخ، تحقیق و مطالعه می نمایند. آن ها طی این تحقیقات موجودی را پیدا مینمایند که …

حیات life

18. بابا یاگا Baba Yaga: Terror of the Dark Forest

فیلم بابا یاگا محصول کشور روسیه و در ژانر ترسناک به کارگردانی Svyatoslav Podgaevskiy و محصول سال 2020 است.

توضیح داستان:

فیلم بابا یاگا درباره خانواده ای است که به یک آپارتمان جدید در حومه شهر نقل مکان می نمایند و پرستار بچه ای برای دختر نوزادشان استخدام می نمایند. پسر عظیمتر، ایگور، در خصوص رفتار ترسناک پرستار با خانواده زن صحبت می نماید، اما والدینش او را باور نمی نمایند. دوربین های نظارتی توسط پدر خانواده نصب می شود و نشان میدهد که همه چیز رو به راه است. روزی ایگور، هنگامی که به خانه باز می شود، اثری از پرستار بچه و خواهر کوچکش نمی یابد و پدر و مادرش حتی به یاد نمی آورند که آنها یک دختر دارند. ایگور به جستجو می پردازد و متوجه می شود که …

Baba Yaga: Terror of the Dark Forest

19. تنها alone

فیلم تنها محصول کشور آمریکا و در ژانر هیجان انگیز و ترسناک به کارگردانی جان هیامز محصول سال 2020 است. در فیلم تنها بازیگرانی چون Anthony Heald، Jonathan Rosenthal، Jules Willcox، Marc Menchaca، و… به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم تنها برنده 3 جایزه در جشنواره فیلم ماموث برای رشته های بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن شده است.

توضیح داستان:

فیلم تنها (Alone) داستان زن بیوه تنهایی را روایت میکند که طعمه یک قاتل بی رحم میشود. او برای فرار از دست این قاتل به جنگل پناه می برد اما حال باید به تنهایی برای حفظ جانش هم با جنگل مهیب و هم با آن قاتل جانی بجنگد.

تنها alone

20. جعبه پرنده bird box

فیلم سینمایی قفس پرنده یا جعبه پرنده فیلمی دلهره آور ، ترسناک و پسارستاخیزی به کارگردانی سوزان بیر محصول سال 2018 کشور ایالات متحده و برگرفته از رمانی با همین نام اثر جاش مالرمن است.

توضیح داستان:

فیلم داستان آخر زمانی را تعریف می نماید که توسط کشور روسیه ویروسی به سراسر جهان ارسال شده است و هر کس به بیرون از محل زندگی خود نگاه کند به ویروس مبتلا می شود و بلافاصله آغاز به خودکشی می نماید و …

جعبه پرنده bird box

21. احضار The Conjuring

احضار یا تسخیر یک مجموعه فیلم در ژانر فراطبیعی ترسناک است که نسخه اول ان در سال 2014 و نسخه دوم ان در سال 2016 به کارگردانی جیمز وان اکران شد. نسخه سوم ان با نام شیطان مرا وادار کرد محصول سال 2020 به کارگردانی مایکل چاوز است که به تعویق افتاده است و گمان میشود در 2021 اکران شود.

توضیح داستان:

در سال 1971، کرولین و راجر به همراه خانواده شان به خانه ای متروکه نقل مکان می نمایند و طولی نمی کشد که اتفاقاتی عجیبی رخ می دهد. این خانواده درمانده با محققان حوادث ماوراالطبیعه، اد وارن و لورین وارن تماس می گیرند تا خانه را بازرسی نمایند. آنها متوجه می شوند که کل منطقه با نیرویی شیطانی احاطه شده و …

احضار The Conjuring

22. اسپوتنیک Sputnik

فیلم اسپوتنیک، فیلمی درام، ترسناک، علمی تخیلی و مهیج محصول سال 2020 کشور روسیه به کارگردانی ایگور ابرامنکو است و نویسندگی آن برعهده اولگ مالوویچکو و آندری زولوتالو بوده و بازیگرانی چون اوکسانا آکینشینا، فدور بوندارچوک، پیوتر فیودوروف، آنتوت واسیلو، آلکسی دمیدوف، آنا نازارووا، الکساندر ماروشو و آلبرکت زاندر در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

توضیح داستان:

داستان فیلم در خصوص تنها بازمانده از حادثه ای مرموز در یک سفینه فضایی، به خانه باز می شود. اما او تنها نیست و موجودی خطرناک در بدن او پنهان شده…

اسپوتنیک Sputnik

23. بلبل Bulbbul

فیلم بلبل، فیلمی درام، ترسناک و رازآلود محصول سال 2020 کشور هند به کارگردانی و نویسندگی آنویتا دات است و بازیگرانی چون ترپنی دیمری، آویناش تیواری، پائولی دام، راهول بس، پارامباتا چاتوپادیایی، روچی ماهاجان، وارون بودادو و ویرا کاپور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

توضیح داستان:

داستان فیلم در خصوص فردی است که پس از سال ها به خانه اش بازمی شود و می بیند که فرزند برادرش عظیم شده و تنها مانده است. سپس متوجه می شود قتل های اسرارآمیزی در روستای زادگاهش اتفاق افتاده و…

بلبل Bulbbul

24. کلبه The Lodge

کلبه، فیلمی درام، ترسناک و مهیج، محصول سال 2019 کشورهای آمریکا، بریتانیا و کانادا به کارگردانی سورین فیالا و ورونیکا فرانز است و نویسندگی آن برعهده سرجیو کاسی و ورونیکا فرانز بوده و بازیگرانی چون رایلی کیو، جیدن مارتل، لیا مک هیو، ریچارد آرمیتاژ، آلیشیا سیلورستون، کیتلین ولز، دنی کیو و لولا راید در آن به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم کلبه مورد تحسین بسیاری از منتقدان نهاده شده و نامزد دریافت جوایز متعددی شده است.

توضیح داستان:

اعضای یک خانواده که برای تعطیلات به کلبه ای دورافتاده رفته اند، با بارش سنگین برف و قطع برق روبرو می شوند. وقوع اتفاقاتی رازآلود موجب وحشت آنها می شود و…

کلبه The Lodge

25. پلتفرم The Platform

پلتفرم، فیلمی ترسناک، علمی تخیلی و مهیج، محصول سال 2019 کشور اسپانیا به کارگردانی گالدر گازتلو-اوروتیا است. بازیگرانی چون ایوان ماساگو، زوریون اگیلور، آنتونیا سن خوان، امیلیو بواله، الکساندرا ماسانگکای، زیهارا لانا، ماریو پاردو و الگیس آرلاسکاس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورد که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت یک جایزه در جشنواره حلقه نویسندگان سینمای اسپانیا 2020 اشاره نمود.

توضیح داستان:

در زندانی عظیم که در هر طبقه آن یک سلول وجود دارد و در هر سلول آن، دو نفر محبوس شده اند، روزانه به مدت دو دقیقه، مواد غذایی محدود در اختیار زندانیان قرار می گیرد. این در حالی است که هر ماه، زندانیان بر حسب تصادف، به یک طبقه جدید انتقال می یابند و…

پلتفرم The Platform

26. جنگ جهانی زد World War Z

جنگ جهانی زد فیلمی اکشن، ماجراجویی، ترسناک است که بر مبنای رمان پرفروش -جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی- نوشته مکس بروکس ساخته شده است . جنگ جهانی زد در سال 2013 به کارگردانی مارک فورستر اکران شد.

توضیح داستان:

گری لین مامور سابق سازمان ملل در کنار خانواده اش در آرامش زندگی می نماید. ناگهان جهان با ویروس مرموز و مهلکی که انسان ها را به زامبی های وحشی تبدیل می نماید، درگیر می شود. بعد از اینکه لین و خانواده اش به سختی از هرج و مرج فرار می نمایند، از او درخواست می شود برای تحقیق درباره این بیماری به ماموریتی برود که…

جنگ جهانی زد World War Z

27. دهکده ای در جنگل The Village in the Woods

دهکده ای در جنگل فیلمی ترسناک، رازآلود و مهیج، محصول سال 2019 کشور بریتانیا به کارگردانی رین مک کورمک است. بازیگرانی چون ریچارد هپ، تریز بردلی، بت پارک، رابرت ورنون، ربکا جانسون، سیدنی کین، تیموتی هارکر و فیل مارتین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

توضیح داستان:

در دهکده ای دورافتاده و اسرارآمیز، مردمی زندگی می نمایند که رازی سر به مهر را پنهان نگه داشته اند. سرنوشت اهالی این دهکده با به دام انداختن افرادی گره خورده است که از رازشان اطلاعی ندارند و…

دهکده ای در جنگل The Village in the Woods

28. آینه ها Mirrors

آینه ها فیلمی ترسناک و رازآلود، محصول سال 2008 کشورهای آمریکا، رومانی و آلمان به کارگردانی الکساندر آژا است. بازیگرانی چون کامرون بویس، کیفر ساترلند، پائولا پاتون، ایمی اسمارت، اریکا گلاک و مری بث پیل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم آینه ها که محصول مشترک کمپانی های ریجنسی اینترپرایزز و نیو ریجنسی پیکچرز به حساب می آید، با بودجه 35 میلیون دلاری ساخته شده و در گیشه سینماهای سرتاسر جهان به فروش 77.5 میلیون دلاری رسیده است.

توضیح داستان:

مردی به نام بن کارسون که قبلاً به عنوان کارآگاه پلیس انجام وظیفه می نموده، با نیروهایی اهریمنی روبرو می شود که از آینه ها به عنوان دروازه ای برای ورود به خانه او استفاده می نمایند و…

آینه ها Mirrors

29. نفرین لیورونا The Curse of La Llorona

نفرین لیورونا فیلمی ترسناک، رازآلود و مهیج، محصول سال 2019 کشور آمریکا به کارگردانی مایکل چاوز است. بازیگرانی چون لیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، ماریسول رامیرز، شان پاتریک توماس، رومن کریستو، تونی آمندولا، آیرین کنگ و جان مارشال جونز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم که براساس افسانه مکزیکی زن گریان ساخته شده و ششمین قسمت از فرنچایز سینمایی احضار محسوب می شود، در جشنواره های مختلف نامزد دریافت جوایز متعددی شده که از میان آنها می توان به نامزدی کسب یک جایزه در جشنواره آثار سینمایی و تلویزیونی ام تی وی 2019 اشاره نمود.

توضیح داستان:

پس از آنکه یک مددکار اجتماعی و فرزندان کم سن و سالش، هشدارهای یک مادر پریشان حال را نادیده می گیرند، ناخواسته به درون یک قلمرو اهریمنی راه پیدا می نمایند و…

نفرین لیورونا The Curse of La Llorona

30. شیون The Wailing

شیون فیلمی ترسناک و رازآلود محصول سال 2016 به کارگردانی هانگ جین نا است. اکران این فیلم در کره جنوبی تحسین منتقدین را به دنبال داشت و رقم فروش پنجاه و یک میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم با دوبله اختصاصی نماوا و زیرنویس انگلیسی در اختیار شما نهاده شده است.

توضیح داستان:

پس از ورود یک غریبه به روستایی کوچک، بیماری مرگبار و ناشناخته ای در میان اهالی روستا شیوع پیدا می نماید. در پی این ماجرا، یک مامور پلیس برای نجات جان دختر خود تصمیم می گیرد راه حلی بیابد، اما …

شیون The Wailing

31. درخشش the shining

درخشش فیلمی درام و ترسناک محصول سال 1980 آمریکا به کارگردانی استنلی کوبریک است. بازیگرانی چون جک نیکولسون، شلی دوال، دنی لوید، اسکتمن کراثرز، جو ترکل و فیلیپ استون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم درخشش بر پایه رمانی با همین نام اثر استفین کینگ ساخته شده است. از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما یاد می شود. این فیلم با زبان اصلی همراه با زیرنویس فارسی و انگلیسی در اختیار شما نهاده شده است.

توضیح داستان:

اعضای یک خانواده تصمیم می گیرند تا برای گذراندن تعطیلات زمستانی، به مسافرت رفته و در یک هتل دورافتاده اقامت نمایند. اندکی بعد، ساکنین هتل متوجه حضور ارواح شیطانی می شوند و…

درخشش the shining

32. فانوس دریایی The Lighthouse

فانوس دریایی فیلمی درام، فانتزی و ترسناک، محصول سال 2019 کشورهای آمریکا و کانادا به کارگردانی رابرت اگرز است. بازیگرانی چون ویلم دفو، رابرت پتینسون و والریا کارامان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم فانوس دریایی نخستین بار در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 18 اکتبر 2019 به صورت محدود در تعدادی از سینماهای آمریکا اکران شد و از نظر تکنیک فیلمبرداری و طراحی فراوری، فیلمنامه، عملکرد بازیگران و کارگردانی، مورد ستایش طیف گسترده ای از منتقدان نهاده شد.

این فیلم در جشنواره های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می توان به نامزدی دریافت دو جایزه در جشنواره آثار برگزیده منتقدان فیلم 2020 و کسب یک جایزه در جشنواره فیلم کن 2019 اشاره نمود.

توضیح داستان:

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، مردی به نام افریم وینسلو با یک قایق به جزیره ای دورافتاده اعزام می شود تا به مدت چهار هفته، تحت نظارت مردی پا به سن گذاشته، به عنوان نگهبان فانوس دریایی در آنجا خدمت کند. دیری نمی گذرد که افریم در عالم خیال، اتفاقات عجیبی را تجربه می نماید و…

فانوس دریایی The Lighthouse

33. کورولاین Coraline

کورلاین یک فیلم ترسناک خیال پردازی تاریک از نوع انیمیشن استاپ موشن است که اکتبر 2009 منتشر شد. هنری سیلیک کارگردان، تهیه نماینده و فیلمنامه نویس آن بود. کورالاین بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ نیل گیمن ساخته شد. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و 124 میلیون دلار در جهان فروش کرد.

توضیح داستان:

یک دختر 11 ساله ماجراجو، جهانی دیگری را کشف می نماید که نسخه ایده آل جهانی خسته نماینده اوست، اما اسرار شیطانی پنهانی در آن نهفته است و …

کورولاین Coraline

34. تماس call

فیلم تماس فیلمی در ژانر هیجان انگیز ، ترسناک ، راز آلود است که به کارگردانی و نویسندگی چونگ هیون لی محصول سال 2020 کره جنوبی است. در فیلم تماس بازیگرانی چون Dong-hwi Lee، El Lee، Jong-seo Jun، Oh Jeong-Se، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

توضیح داستان:

سو یون و یون سوک به طور اتفاقی به وسیله یک تماس توسط تلفنی قدیمی با یکدیگر آشنا میشوند. سو یون متوجه میشود که یون سوک نیز در همین خانه زندگی میکند اما 20 سال زمانی از هم فاصله دارند. مدتی بعد این دو تصمیم میگیرند انتخابی کوچک انجام دهند که در نتیجه آن زندگی آنها تغییر میکند.

تماس call

35. زنگ مرگ Death Bell

فیلم زنگ مرگ یک فیلم رازالود و ترسناک به کارگردانی یون هونگ سونگ محصول سال 2008 است.

توضیح داستان:

داستان در یک دبیرستان رخ می دهد، وقتی کلاس های جدید آغاز می شوند، از همان روز اول از تعداد نفرات کم می شود و سپس برای هر کدام اتفاقاتی رخ می دهد که در آن قاتل به وسیله مطرح کردن یک سوال دیگر شاگردان کلاس را مجبور به نجات شاگرد گم شده می نماید و…

زنگ مرگ Death Bell

36. من یک افسانه هستم i am legend

من افسانه هستم فیلمی مهیج و ترسناک به کارگردانی فرانسیس لارنس است که محصول سال 2007 کشور ایالات متحده است. این فیلم سومین اقتباس سینمایی رمان سال 1954 ریچارد ماتیسون پس از فیلم های آخرین انسان روی زمین (1964) و مرد امگا (1971) است.

توضیح داستان:

در سال 2010 در آمریکا ویروسی پخش شده است (از سال 2009) که انسان ها را از حالت نرمال خود خارج شده و تبدیل به زامبی شده اند و انسانیت خود را از دست داده اند. از خصوصیات این موجودات این است که نمی توانند در روشنایی زنده بمانند. در نتیجه شب ها بیرون می آیند و دست به تخریب شهر می زنند. تنها یک نفر در این شهر سالم است. دکتر رابرت نویل کسی است که هنوز انسان مانده است و در کوشش است تا …

من یک افسانه هستم i am legend

37. اره SAW

اره فیلمی مستقل در سبک وحشت روان شناختی محصول سال 2004 کشور آمریکاست. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم اره است که توسط جیمز وان، بر اساس داستانی از لی ونل و خودِ وان کارگردانی شد. این فیلم تنها 18 روز به نمایش درآمد. پس از پیروزیت این فیلم، قسمت های دوم تا هفتم در ادامهٔ آن ساخته شد.

توضیح داستان:

دو مرد، درحالی که خود را بسته شده با زنجیر می یابند، در اتاقی متروک در دو طرف یک جنازه بیدار می شوند. در جیب هریک از آن ها دستگاهی گذاشته شده که پیامی از فردی ناشناس را که نقاب زده، و بعدها معلوم می شود که همان قاتلِ اره ای است، پخش می نماید. در این پیام، این مرد به آن ها اطلاع می دهد که درگیر یک نوع بازی اجباری هستند.

اره SAW

38. فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

فعالیت فراطبیعی فیلمی در ژانر تصاویر پیداشده و فراطبیعی ترسناک به نویسندگی، تهیه نمایندگی و کارگردانیِ اورن پلی و محصول سال 2007 آمریکا است که اولین قسمت از مجموعه فعالیت فراطبیعی میباشد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم های ترسناک اسکریمفست آمریکا در 14 اکتبر 2007 به نمایش گذاشته شد و در 18 ژانویهٔ 2008 در جشنوارهٔ فیلم اسلَم دَنس ارائه شد. این فیلم به صورت اکران محدود نیز در چندین شهر آمریکا در 9 اکتبر 2009 منتشر شد، و در 16 اکتبر 2009 در سرتاسر کشور اکران شد.

توضیح داستان:

یک زوج جوان از طبقهٔ متوسط به خانه ای در حومهٔ شهر نقل مکان می نمایند، اما حضور نیرویی در نیمه های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می زند. هرچه می گذرد، فعالیت های مرموز این نیرو بیشتر و بیشتر می شود، به ویژه وقت هایی که زوج جوان در خوابند. کیتی و دوست پسرش، میکا، سه سال است با هم زندگی می نمایند که ناگهان درمی یابند وقتی خوابند، نیرویی آن ها را تسخیر می نماید.

فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

39. آرئی سی REC

ار ئی سی فیلمی اسپانیایی در سبک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی ژاومه بالاگرو و پاکو پلاسا است که نسخه اول ان در سال 2007 و نسخه دوم ان در سال 2009 نسخه سوم ان در سال 2012 و نسخه چهارم ان در سال 2014 منتشر شد.

توضیح داستان:

نقش اول فیلم که یک گزارشگر تلویزیونی است، به همراه همکار خود (یک فیلمبردار) جهت دریافت گزارشی به یک ایستگاه آتش نشانی می فرایند. گزارش آن ها به اینگونه است که هر ماموریت آتش نشانی پیش آمد با آن ها همراه شوند. ماموریت در یک ساختمان اتفاق می افتد که در آن اتفاقات عجیبی رخ می دهد. انسان های آن آپارتمان رفتار عجیبی دارند و گویا به یک خوی حیوانی مبتلا شده اند که…

آرئی سی REC

40. موروثی Hereditary

مورثی فیلمی در ژانر درام و ترسناک به کارگردانی آری استر است که در 21 ژانویه 2018 منتشر شد. از بازیگران آن می توان به تونی کولت، گابریل بیرن و آن داود اشاره نمود.

توضیح داستان:

فیلم در زمانیکه عظیم خاندان گراهام فوت می نماید، دخترش، آنی، احساس می نماید که او همچنان در بین خانواده آنها حضور دارد و به طرز عجیب و غریبی با دختر آنی، یعنی چارلی، انس گرفته است. به این ترتیب، در حالیکه تمام خانواده تحت تهدید یک نیروی فراطبیعی قرار گرفته است، آنی باید در میان تاریکی ها کاوش کند و از سرنوشت به ارث رسیده شوم خود فرار کند.

موروثی Hereditary

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: هفت گنج
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126267

به "معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 40 فیلم از بهترین فیلم های ترسناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید